Montáž LPG - doporučte (Praha)
Autor |
Zpráva |
Sláávek
Příspěvky: 332
|
Re: Montáž LPG - doporučte (Praha)
Ta teplota prepnuti se u SGI da nastavovat, ale u klasiky jako mas ty to nelze..Mozna by pomohlo ten NTC sensor co je zasroubovanej misto nektereho toho sroubu vika reduktoru premistit bliz ke spodni strane reduktoru..Jinak ale 3 km jizdy na benzin, nez prepne, je celkem obvykle, on ten NTC senzor spina asi pri 15'C teplote chladici kapaliny..Co se tyce toho ze musis rucne prepinat do benzinu kdyz spotrebujes plyn, tak to je uplne bezny, automaticky to umi prepnout jen SGI, protoze ma snimac vystupniho tlaku z reduktoru.(protoze ho pro svoji funkci potrebuje, neni to tam jen kvuli tomu komfortu automatickyho prepinani) Ale klasiky to nemaj, tak musis do benzinu rucne
|
13.3.12, 14:20 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
jenikk
Příspěvky: 122 Bydliště: Příbramsko
|
Re: Montáž LPG - doporučte (Praha)
Na ten sensor se kouknu, kde je umístěnej, ale už si zvykám, teď jak se otepluje, tak už to spíná dřív. Spotřeba mi zatím vychází na nějakých 8 - 8,5 litru na sto + teda trochu toho benzínu, což je OK, snad to tak vydrží.
Ještě mám dotaz - půjdu si nechat přestavbu posvětit na úřad (na registr vozidel), teď si nejsem jistej, jestli stačí vyplnit tu žádost a zapsání změny a jít normálně k okýnku, jako když přihlašuju auto, nebo jestli musím shánět nějakýho technika, aby to překontroloval, něco takovýho se totiž ke mě doneslo. Dík za radu - pomůže mi to a nebudu na úřadě muset zmateně pobíhat...
_________________ Getz 1.1i (2007), Felicia 1.3 MPI 50kW (2001), LPG
|
14.3.12, 13:06 |
|
|
Sláávek
Příspěvky: 332
|
Re: Montáž LPG - doporučte (Praha)
To mela napsat do TP do "Urednich zaznamu" montazni firma to hlaseni prestavby a na urade to na zaklade toho prepisou ve sve evidenci a vydaji ti nove ORV kde bude ten plyn napsanej.Ale jestli na to potrebuji extra pisemnou zadost, to nevim, to je urad od uradu pokazde jinak..Tak se budes muset na tom urade kam spadas zeptat.
|
14.3.12, 13:54 |
|
|
jenikk
Příspěvky: 122 Bydliště: Příbramsko
|
Re: Montáž LPG - doporučte (Praha)
Jo jo, to mně do velkýho TP zapsali. Takže teď bude asi stačit, abych si vyplnil žádost o zápis změny a dostal nový ORV... asi. Uvidím, už jsem se objednal na pondělí.
_________________ Getz 1.1i (2007), Felicia 1.3 MPI 50kW (2001), LPG
|
14.3.12, 14:02 |
|
|
Sláávek
Příspěvky: 332
|
Re: Montáž LPG - doporučte (Praha)
Jj, to je bezny postup a nekde i bez zadosti, nekde chtej zadost..
|
14.3.12, 14:06 |
|
|
jenikk
Příspěvky: 122 Bydliště: Příbramsko
|
Re: Montáž LPG - doporučte (Praha)
Kdyby to někoho zajímalo, tak úřední posvěcení montáže LPG na registru vozidel v Praze Vysočanech probíhá takhle: Nechoďte normálně k okýnku, ale s vyplněnou žádostí vyhledejte technika, má kancelář vedle hlavní budovy A magistrátu, tam odevzdáte velký TP, ORV a LPG přílohu v TP - bohužel na počkání tam nějak nefungujou, řekli mi, ať přijdu asi za půl hodiny až hodinu takže jsem jim tam doklady nechal a hotové papíry si vyzvedl cestou z práce. Platí se poplatek 50 Kč.
_________________ Getz 1.1i (2007), Felicia 1.3 MPI 50kW (2001), LPG
|
20.3.12, 07:19 |
|
|
Sláávek
Příspěvky: 332
|
Re: Montáž LPG - doporučte (Praha)
Tak super, mas to vyrizeno
|
20.3.12, 15:26 |
|
|
cmk
Příspěvky: 10
|
Re: Montáž LPG - doporučte (Praha)
Slávek> u jedné pražské firmy jsem si aut od roku 2002 nechal uděla několik. Možná nejsem VIP klient a ani o to nestojím. Stojím jen o dobře a poctivě odvedenou práci. K tomu, že chci fotodokumentaci mě nutí právě to, jak vidím, že to dokážou zprasit. Např. že se mi jeden vstřik opíral kabelama (tak, kde vedou 2 slabý kabílky ze vstříku ven) o víko hlavy. Nebo že jsem po prohlídce těch fotek tý Benešovský firmy koukal i na svoje díry v sání a taky je každá jinak... Apod... Kolega, který měl dlohodobě problém se svým autem, byl několikrát v HL propanu na seřízení, opravě, výměně lecčeho - nechal tam asi 7 litrů a auto furt nejezdilo a nejezdilo. Na přímou žádost, kdy kolega (technicky hodně vzdělaný, ale né dlouholetý plynař) požadoval výměnu reduktoru, mu řekli, že tím to 100% není a vyměnili právě spoustu věcí kolem. Nakonec to vzal právě do toho Benešova. Vyměnili reduktor, hodinu jezdili a seřizovali a auto prý jede bez jediného cuknutí a jediného přepnutí v jakémkoli režimu. S tím, že se má za 2.000 km stavit, až si to sedne a kdyžtak to doseřídí. Co bys například řekl technikovi, kterému jsi auto přivezl s požadavkem: "vyměnte filtry - poslední dobou se mi to často přepíná na beznín ve vyšším výkonu, takže možná pomůžou filtry a možná to bude chtít doseřídit" a technik to vrátil se slovy: "ona jak je teďka zima, tak já s autama při seřizování nejezdím, jenom tady na dvoře zkusím rozjezd" ??? A to je to, co mělo být tím pdstatným v příspěvku. Precizní montáž a trocha sr*ní se s tím při seřizování - to je to, co je u montáží LPG nejdůležitější. A jsou tu firmy, které si říkají "značkové" to tak prostě nedělají. A trpí kdo? Zákazník. Slávek - pokud to, co já požaduju (precizní montáž, precizní seřízení, fotky) přijde jako "otravující zákazník", pak se asi nemá cenu hádat, soukromně mi pošli, kde pracuješ a já tam prostě jenom nikdy nepřijedu a budeme spokojeni oba Pokud ne, pak zkus pochopit, že po všech předchozích zkušenostech je můj požadavek na pár fotek a poctivou práci oprávněný. A když jsme u těch fotek: a) vzít foťák a udělat 2-3 fotky trvá 10 sekund - podobných sérií 2-3 fotek bych chtěl tak 5. b) stažení fotek na flashku dodanou zákazníkem trvá do minuty. Všehovšudy 2 minuty času. Dobře, ať nežeru - 5 minut času. Opravdu bys poslal do háje klienta, který Ti přidělá při montáži za 25.000 až 40.000 Kč 5 minut času? Věř mi, že bych za ty fotky nějakou tu stovku klidně přihodil. Neber to osobně - ale já bych za odmítnutím fotek viděl spíš "ježiš marjá, hlavně nikdo nesmí vidět, jak to tam boucháme jak na běžícím páse").
|
22.3.12, 12:24 |
|
|
Sláávek
Příspěvky: 332
|
Re: Montáž LPG - doporučte (Praha)
Zdravim "cmk":) Netvrdim, ze vsechny montazni servisy jsou vzorne. U nas nejsou nutne fotky, pri predavani se zakaznikovi ukaze vsechno "live" a samozrejmosti je zkusebni projizdka se zakaznikem a vysvetleni ovladani atd. Reklamace se obcas vyskytuji, vzdy je to ale vada komponentu, nikoliv zpusobu montaze..U te benesovske firmy mne jen zarazilo jejich sebeprezentovani jen pomoci jakehosi plivani na jakousi konkurenci..nikde jsem tam nenasel nejake ukazky jejich prace, krom nejakeho vyreseni problemu u jedineho auta patriciho zrejme majiteli te firmy. A dost mne zaskocili pomerne neodborne (a casto nepravdive) vyrazy a informace o SGI a o pravopisnych chybach ani nemluve..(nebudu je tady znovu vypisovat, psal jsem je v predchozich prispevcich) Na webu odborne firmy bych cekal asi jine, odbornejsi informace.. Co se tyce pristupu nekterych techniku jak je popisujes, treba o neochote auto projet protoze je zima, tak s tebou souhlasim, nekdy jsou to hovada arogantni..Jen nechapu, proc nechces jezdit do servisu kde pracuju?Protoze by jsme ti jednotlive komponenty po montazi v tvem aute ukazali na miste a ne na fotkach? Nebo ze pisu, ze uz jsem zazil protivne zakazniky?Nekteri zakaznici jsou ale opravdu hodne protivni, i kdyz je z nasi strany vzdycky snaha jejich pripadny problem resit..
|
22.3.12, 13:58 |
|
|
cmk
Příspěvky: 10
|
Re: Montáž LPG - doporučte (Praha)
Sláávek píše: Mpi jezdej na plyn 7-9 l/100. No a az tam ten plyn bude, tak se ti v pameti zavad bude stale "zkrat vstrikovace 1.valce na kostru" ale nicemu to nevadi:) Kdyz to vymazes, tak 10 vterin po prepnuti na plyn to tam bude zas.Ale to je bezne, nicemu to fakt nevadi, neboj. Kdo ti to dela?Harfaci? Ja myslel, ze se davaji emulatory vstriku. A proto je to na MPi drazsi nez na monovstrik. Pravda, nebylo to ve Felde 1.3 MPi, ale ve Fabce 1.4 MPi s OBD II - ale emulatory jsem mel a chyby v jednotce zadny.
|
22.3.12, 15:30 |
|
|
cmk
Příspěvky: 10
|
Re: Montáž LPG - doporučte (Praha)
ta neochota jezdit k Tobe souvisi s vetama: Ja: chtel bych fotky Ty: ja bych ti fotky nedal a nelibilo by se mi, ze mi zakaznik neveri Ja: OK, tak mi rekni kde delas a ja tam neprijedu (protoze nechces dat fotky) a usetrime si starosti a debatu, jestli fotky budou nebo ne Jsou veci, ktery jsou dost tezko videt. Jak jsou antikorozne osetreny zasahy do kastle (na mistech, kde jde dira skrz a pritom tam caka bordel, sul ze silnice (tudiz Polska jedla sul) apod...). Tedy hlavne mista uchyceni nadrze, pripadne pricky nadrze, kdyz ji nekdo provrta podbeh skrz na skrz. A pak fotka sani s namontovanejma mini-prirubama (nebo jak nazvat ty trubicky, na ktery se nasazuje hadicka od vstriku)... Jak jsou vedeny kabely skrz pricku mezi motorem a kabinou. Neni mi 60, v Rusku jsem nebyl, ale prasaren kolem montazi LPG uz jsem videl spousty a jsou z toho zbytecny nemily problemy. Pricka ve 120ce provrtana do podbehu, malo utahla - upadl sroub a behem roku to tam ohnilo jako prase. Kabel z kabiny vedenej nejakou skvirou kolem ostryho plechu - samozrejme se prodrel a zkratovalo to. Diry navrtany do sani "jak se zrovna vesla vrtacka" - viz. priklad Benesovaka. Vstrik oprenej vyvodama kabelu o viko hlavy - to jsem videl hned a vynutil si aspon urizlou hadici kolem vstriku, takze se o iko opira aspon hadice. Nebyt toho, tak po par tisicich resim, ze mi do jednoho valce nejde palivo. Hadice ke vstrikum tak, ze se musi demontovat pri vymene svicek. Atd... atd... Naopak - spousta firem ma fotky na webu - a jedna se o fotky velice cistych praci. Kabely pekne uchyceny. Vsechno vede tak, aby to nicemu neprekazelo. Vsechny plasty zpatky. PS: co me nejvic dojima, to jsou firmy, kde technik rika: "A co byste chtel. Jezdite za polovic tak je jasny, ze to nepojede stejne jako na benzin a neco musite ozelet". 4 lidi jsme tohle slyseli. Stacilo se v tom trochu povrtat a ejhle - ono to zacalo jezdit bez jakychkoli problemu. Ano, ze vysledny vykon neni 100%, ale 95%, to je dano palivem. LPG v maximalni zatezi proste neda na 100% to, co benzin. Ale v nizsich zatezich dokaze pri dobrem serizeni vykonu i nejaky to procento i pridat a cukat a prepinat se to proste nemusi.
|
22.3.12, 16:01 |
|
|
Sláávek
Příspěvky: 332
|
Re: Montáž LPG - doporučte (Praha)
Tak jestli nejaky technik rika, ze cukani a maly vykon je normalni, tak to neni technik, ale č..k..Co se tyce protikorozniho osetreni otvoru a protahovani kabelaze mimo ostrych hran nebo pres gumovou pruchodku, to je u slusne firmy samozrejmost..A nemusi to proto dokazovat fotkama To vrtani otvoru do saciho potrubi v jedne lajne to je mozna problem jen esteticky, na funkci nema vliv(posunuti okamziku a delky vstriku jde naladit na kazdem valci zvlast..)Nekdy je totiz saci potrubi tvarovano tak, ze to proste opravdu v jedne lajne nelze udelat.Co se tyce hadicek ktere brani dolevani oleje- jsou motory, kde to jinak taky proste nejde(fabia 1,4 OHC).Co se tyce krytu-nekdy se da vratit az po jeho uprave(prorezani, upilovani) a na to se konkretne zakaznika ptame a chcem jeho souhlas-uz jsme meli problem, ze na nas zakaznik rval ze jsme mu ten kdyt znicili a chtel ho od nas zaplatit a ze pry jsme ho tam nemeli davat zpatky, kdyz to neslo bez uprav..Holt co zakaznik, to nazor, no.. Co se tyce prezentacnich fotek na webu, neni problem udelat jedno auto vzorne a jeho fotky vystavit na webu a ostatni muzou zprasit beztak..To neni zadna zaruka kvalitni firmy.Dle meho nazoru je urcita zaruka zkratka optat se lidi kteri od te firmy uz LPG maji
|
22.3.12, 16:54 |
|
|
Sláávek
Příspěvky: 332
|
Re: Montáž LPG - doporučte (Praha)
U OBD II u klasickeho systemu emulator vstriku byt musi, samozrejme..U Felicie byt nemusi..Ale dnes uz nikdo do auta s OBD klasiku snad proboha uz nikdo nemontuje!Uz jen Sgi..Vzdyt to stoji 23-24tis. a pritom klasika plus ty emulatory a timery atd. pak vyjde na 20tis..protoze prave ty emulatory a podobny "krabicky" jsou dost drahy..
|
22.3.12, 17:07 |
|
|
cmk
Příspěvky: 10
|
Re: Montáž LPG - doporučte (Praha)
Fabia 1.4MPI - montovano v roce 2002 - to sekvence zacinala - stala hodne pres 40.000. Rizeny podtlak 22.000. Ad ochranny kryt - ano, nekde to nejde. Ale leckde to jde a protoze by to stalo o 20 Kc vic na hadici, tak se to tam proste kydne, jak to prijde pod ruku... On uz si ten zakaznik nejak poradi, az bude menit svicky (napr. motor 2.8V6 v Passatu - jde to, ale uz jsem videl 3 montaze, kde to "udajne neslo"). Ad sani a diry - a jsme u toho... Ono to ale vetsinou jde... Jenze to da trochu vic prace, kdyz se to musi sundat. A spousta firem radsi laka na cenu nez na kvalitu. Sani nechaj nasazeny, vrtaj a vrtaj... Jak se vejdou vrtackou. Ze nejaka ta spona muze zalitnout do sani je nestve - jim se to prece nezadre. Kdyby to sundali a rekli si o 500 vic, udelaj lip... Jenze to by musel nekdo komunikovat se zakaznikem a pri prevzeti na montaz mit pripraveny dotaznik s par zakladnima otazkama: a) je mozne, ze bude potreba sundat sani kvuli montazi - ta pak bude o 500 drazsi - Souhlasite? b) je mozne, ze montaz se prodrazi o 300 Kc na materialu, pokud budete chtit hadice rozvest tak, aby nikde neprekazely. Souhlasite? c) je mozne, ze nepujde nasadit plastovy kryt motoru c.1) mame se pokusit za kazdou cenu ho tam dostat bez uprav? (cenu montaze to mozna zvedne) c.2) mame jej znehodnotit, aby sel nasadit? c.3) mame jej nechat jak je a nenasazovat na motor?
Jenze pro nektere LPG firmy je zakaznik bud vohnout, co tomu ho**o rozumi, tak proc se ho na neco ptat. A zpravidla pro tytez firmy je zakaznik, co o tom neco vi, prudic, co si vymejsli akorat blbosti, tak proc se ho na neco ptat. Jenze ten technik si patrne neuvedomuje, ze ten zakaznik s tim pak bude jezdit nekolik let a s kazdou blbosti, kterou technik odflakl se bude crcat.
amosovi, co ma na 2.8V6 hadice vedeny pres svicky jsem poradil, at na vymenu tech svicek jezdi do ty firmy, kde mu LPG montovali a platil jen to, co trva normalni vymena svicek. Tech 6x5-10 minut navic at proste nezaplati. A at to dela porad a dokolecka. Kdyz tohle udela kazdy, komu montaz zprasili, treba je trkne, ze je lepsi udelat to napoprve ciste.
|
28.3.12, 16:43 |
|
|
Sláávek
Příspěvky: 332
|
Re: Montáž LPG - doporučte (Praha)
cmk: co se týče děr do sacího potrubí, tak je pro chod motoru na plyn opravdu jedno, jestli sou vyvrtané plus mínus 10 mm mimo jednu linii..popřípadě pod rozdílnými úhly....fakt to nemá na nic vliv. A to si dovolim tvrdit, aniž bych chtěl jakkoliv hájit jakousi firmu kritizovanou jakousi její konkurencí..Prostě je to tak, jen to třeba nemusí "hezky" vypadat..Ale čistě technicky je to fakt jedno..délka doby vstřiku se u sgi dá nastavit u každého vstřikovače zvlášť.. Co se týče špon z vrtání- jde to vyvrtat tak, aby dovnitř žádná špona nevnikla..to je pak čistě záležitost svědomitosti toho montéra..a ne záležitost pracovního postupu. Zadřít ale motor plastvou šponkou myslím nejde, ale hliníková se může skřípnout pod ventilové sedlo a to už není dobrý..Ale zas si nedovedu představit, že by někdo vrátil zákazníkovi auto běžící na tři válce.. Co se týče vyndavání svíček kterým brání nějaké hadičky..Nevím jak jinde, ale my účtujem jen výměnu svíček, ať už tomu něco brání nebo ne..Ptrostě odpojim gumovou hadičku a konektor- 10 sekund..A nebo když nalévám olej-hadičky odsunu kousek stranou, však jsou gumový..Dovedu si představit,(a nejen to, prostě to vím) že to u některých motorů opravdu jinak nejde, ono totiž taková gumová hadička se nedá vytvarovat tak jako hliníkovej drát...A protože nesmí mít nikde ostrý ohyb a nemůže zase obepínat jak had celý motor(aby se třeba nedostala do blízkosti horklého výfuku a tak podobně) tak musí rozdělovací hlavici či rozdělovací hřebínek propojovat se vstřikovači holt někdy trasou, která třeba koliduje se svíčkama nebo s nalévací zátkou..Tu rozdělovací hlavici či hřebínek a vstřikovače se taky nemohou umístit jakkoliv, ale musí být upevněny na něčem co je pevné a co není nekde blízko výfukových svodů..Tedy těch možností u většiny aut příliš není..LPG sestava je prostě dodatečné zařízení, s kterým se při konstrukci auta nepočítalo a tak to u některých aut při nejlepší snaze opravdu nejde umístit tak, aby "to tam nejlépe nebylo vidět, že to tam je" Ono je hezké schovat reduktor do prostoru uvnitř nárazníku a vstřikovače zespodu sacího potrubí(jak píše ten pán co kritizuje tu svojí konkurenci)atd, ale pak když je potřeba nějaký servis na tom LPG(a on potřeba bývá )tak je všechno v podstatě nepřístupné a musí se provádět řada demontáží, často i na zvedáku a to jsou už záležitosti, na které se musí zákazník objednat, záruka nezáruka..a přitom u "zprasené" instalace, kdy jsou vstřikovače "přiznané" shora a hadičky i třeba vedou kolem svíček, takový servis lze udělat na počkání a bez objednání.. Co se týče "dotazníků" pro každého zákazníka zvlášť- běžně se ptáme na ty kryty, popřípadě, když to je auto které neděláme prvně, tak zákazníka rovnou upozorníme, že třeba kryt nepůjde vrátit zpět a nebo že ho "pokrájíme", a většina zákazníků vždycky řekne, že je jim to jedno, že mají auto na ježdění a ne na kochání se nad otevřenou kapotou..Jo, jednou jsme měli pána, který na svém volvu trval na "designu" pod kapotou, tak to ale měl dražší a auto tam bylo týden.. Jenže tím se montážní forma neuživí- ujišťuju tě, že téměř všem lidem jde o cenu..ale já jsem přesvědčenej, že levná přestavba nemusí znamenat nekvalitní přestavba..jak píšeš, že montér něco "zprasí" tím že hadička nebo já nevim co povede tak a ne tak, co to podle tebe způsobuje za "problémy" při provozu auta na plyn..? S jakou každou blbostí, kterou technik "odflákne", se bude zákazník crcat..? Nic mne už nenapadá- že by chybějící kryt nad motorem nebo "nehezky" vedená hadička(hadičky) způsobovala uživateli auta nějaké další crcání? Výměnu svíček a dolévání oleje jsem už popsal-špony taky.. tak co ještě se dá "zprasit"? Ještě se smím zeptat? Ty jsi už někdy montoval LPG do nějakého auta?
|
29.3.12, 17:58 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|