Favorit nízký výkon v nízkých otáčkách
Autor |
Zpráva |
terei
Příspěvky: 9
|
Favorit nízký výkon v nízkých otáčkách
Dávám dohromady Favorita s kterým jsem jezdil pár let, ale poslední tři roky jen stál smířenej se smrtí na vrakovišti. Situace se ale změnila a dávám ho znovu dohromady. Jednak proto, že mě to baví a taky mám k němu ještě nějaký citový pouto.
Po prvním nastartování střílel do karburátoru po přidání plynu. Jako první jsem odstranil vůli na rozdělovači vrtákem č.5 Dal jsem ho do stejné pozice jako byl předtím, nastartoval, a při opakováném projíždění jsem ho nastavil tak, aby na čtverku do kopce byly mírně slyšet klepající ventily. Do karburátoru už nestřílel. Po této opravě se motor na volnoběh nad 2000 krásně vytáčel, ale pod 2000 nechodil moc za plynem.
Vyčistil jsem dvě trysky uvnitř karburátoru, složil, nastavil volnoběh na 1000ot. Nyní jde motor na volnoběh krásně do otáček i od spoda. Na rovině se s ním lze obtížně rozjet, ale už to nějak jde. Ovšem do lehkého kopce to je pořád docela hrůza, ovšem jen pod 2000ot. Modelová situace - 1600 otáček pouštím spojku velmi citlivě, auto už by i jelo a najednou z ničehonic pád otáček na 500, přitom spojku při první známce poklesu otáček zase zmáčknu. Pokud auto podržím na 2300ot tak je to úplně v pohodě, zahrábnou kola a favorit jede bez problémů. Při běžné jízdě na dvojku v nízkých otáčkách 1500 je po přidání plynu prodleva, ubýtek výkonu, po 3s skok a zvýšení otáček tím se dostanu nad 2000 a už to šlape jako hodinky. Motor má hezkej zvuk nic nikde nerachotí.
Rozmontoval jsem akcelerační pumpičku, membrána na pohled pěkná, žádné průsaky kolem ovládací páčky. Po přidání plynu vidím jak pumpička nastřikuje pod klapkou palivo ze směru od řidiče. Má se palivo nastřikovat i tou ohlou trubičkou do difuzoru? Při vymontované akcelerační pumpičce jsem do ní fouknul a ucpaná nebyla.
Nějakou dobu už o tom přemýšlím prošel jsem si i nějaké schemata, ale moudrej z toho nejsem. Favorit nemá značky a nemá STK, tím jsou možnosti testování dost omezené. Pokud by někoho bavilo odpovědět budu velmi rád.
|
2.4.12, 12:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Favorit nízký výkon v nízkých otáčkách
Favorit pod 2000 ot hadam ani nejazdi... Kazdopadne ten predstih by som nastavil stroboskopom na spravne hodnoty a potom laboroval dalej. Nastavit to na ucho nieje moc presne.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
2.4.12, 12:55 |
|
|
terei
Příspěvky: 9
|
Re: Favorit nízký výkon v nízkých otáčkách
To samozřejmě, nechám si ho nastavit před stk pořádně, ale ještě předtím než tam pojedu a nechám si nastavit předstih, bohatost směsi a vůli ventilů chci mít auto v pořádku, abych tam nemusel jezdit desetkrát. Přecijenom když nemam značky tak je to trochu nepohodlný
|
2.4.12, 13:15 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
Re: Favorit nízký výkon v nízkých otáčkách
to je blbost, ten motor sa vie vyhrabat aj z ~1600 otacok, ale musi byt v dobrom stave...
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
2.4.12, 14:22 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Favorit nízký výkon v nízkých otáčkách
Záleží jestli je to 135ka nebo 136ka. Motor 135 není nějaký zázrak, má menší kompresi a při těch nižších otáčkách nemá moc krouťák.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
2.4.12, 15:14 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Favorit nízký výkon v nízkých otáčkách
No hlavne záleží, v akom je stave... ono je to tak, že nejedna 135ka hravo vypráši 136ku...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
2.4.12, 16:54 |
|
|
terei
Příspěvky: 9
|
Re: Favorit nízký výkon v nízkých otáčkách
Tak jsem udělal další zkušební jízdu.
Po lehkém přidání plynu na dvojku následuje pokles výkonu, 3-5s se to sbírá a pak to skočí a už to šlape parádně.
Mám podezření na vadný obohacovač.
|
3.4.12, 16:16 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Favorit nízký výkon v nízkých otáčkách
správně máš podezření vyměn ho dva šroubky
|
3.4.12, 17:01 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Favorit nízký výkon v nízkých otáčkách
akceleračka upchatý niekotrý kanál, alebo vnútri tá gumička ko... videl som ohnutú páčku akceleračky že skoro vôbec neakcelerovala
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
4.4.12, 12:35 |
|
|
terei
Příspěvky: 9
|
Re: Favorit nízký výkon v nízkých otáčkách
membrána akceleračky je v pohodě, páčka ohnutá není. při pohledu do první komory je vidět nástřik paliva při pumpování páčkou akceleračky. Může to být pořád vadná akceleračka nebo jsem to tímhle vyloučil?
Snad se dostanu k autu co nejdřív.
|
4.4.12, 14:44 |
|
|
terei
Příspěvky: 9
|
Re: Favorit nízký výkon v nízkých otáčkách
Tak jsem rozebral obohacovač a je v pořádku. Po znovurozebrání jsem vyčištil trysku volnoběhu jinak nic. tentokrát jsem to rozdělával na autě. Při pohybuju páčky akcelační pumpičky nastřikuje do první komory a taky zpátky do plovákovy komory. Nicméně z injektoru v druhé komoře pořad nic nejde, ucpanej není.
Chápu to tak, že akceleračka nastříkne do plovákovy komory palivo, tam se vytvoří přetlak a vytláčíto palivo tím injektorem? Nebo je to jinačí mechanismus? Připodobnil bych to k fouknutí do fruka, kdy potom z brčka taky vyjde kapalina.
Po složení a zahřátí motoru to už dělá jen občas, třeba jen každý druhý/třetí přidání. Mírnej propad výkonu po lehkym přidání 3s prodleva a už to jede zase normálně.
Takže už to tak asi nechám, protože musim řešit kvadrilion dalších poruch.
|
10.4.12, 11:57 |
|
|
terei
Příspěvky: 9
|
Re: Favorit nízký výkon v nízkých otáčkách
Nakonec stačilo nastavit bohatost směsy na dvě otáčky, tím je směs chudčí a už se to po lehkym přidání plynu nedáví.
|
15.4.12, 16:36 |
|
|
terei
Příspěvky: 9
|
Re: Favorit nízký výkon v nízkých otáčkách
Tak nové poznatky.
Favorit má stk. Na emisích nastavili předstih i bohatost směsi s volnoběhem. Ten jsem si musel po 80km přeštělovat o dvě otáčky aby to furt nechcípalo.
Pořád se nemůžu normálně rozjet. Dám 1600ot povoluju spojku a auto už se pohne, a zničehonic motor ztratí otáčky. Udržím ho vymáčknutím spojky. A jak už auto jede, tak napodruhy se rozjezd podaří už skoro normalně.
Obohacovač má dobrou membranu, akcelerační pumpička taky, podavaci pumpa (vedle olejfiltru) taky fachčí.
Napadlo mě, že zbyvá jen UFO. tak jsem prohodil hadičky a budto jsem paranoidní nebo to važně pomohlo. Rozjížděl jsem se kolem baráku i s ručkou a motoru klesají otáčky přesně v součinosti se spojkou. Vím, že to ted mám zapojeny opačně, ale alespoň to při rozjezdu nemusím točit na 2500ot. Pak totiž jen zahrabnou kola a rozjedu se normalně.
Nějaky nápady?
|
29.6.12, 17:11 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Favorit nízký výkon v nízkých otáčkách
ufo s tým nič nemá, to je tvoj subjektívny pocit... ako vieš že je akceleračka dobrá najčastejšie popraská a benzín tečie von, ale pod membránou je taká gumička so strunkou ktorá funguje ako spätný ventil, čiže pridáš plyn musí do prvej komory striekať benzín, strieka ( aj na vypnutom motore, pokiaľ je plavákovka plná )
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
29.6.12, 18:58 |
|
|
terei
Příspěvky: 9
|
Re: Favorit nízký výkon v nízkých otáčkách
Akceleračku jsem měl rozebranou. Membrana s pérkem stočeným do kuželu. Když jsem to měl rozdělany, tak nastřikovala uprostřed jedné komory, když jsem se nad to naklonil tak to bylo vidět. Když mam motor na volnoběh a zmačknu akceleračku tou páčkou zboku tak se motor začne okamžitě dusit a po kratke chvilce se vzpamatuje.
Jak je zahnuta trubička vedouci nad karburator a směřujici do jedné z komor. Injektor obohacovače se to myslim jmenuje, tak z toho nemužu vyloudit žádnej nástřik.
|
29.6.12, 20:35 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 72 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|