Autor |
Zpráva |
driver
Příspěvky: 106
|
Re: ETHANOL E85
Jestli scháníte E85 doporučuju mít "chytrý mobil" a zadara si nainstalovat aplikaci Pumpdroid ta vyhledá dle nastavení nejbližší pumpy na různou škálu paliv,navíc jsou u většiny i ceny a otvírací doby a paráda je to že dokonce to zobrazí i jestli daná pumpa dostala pokutu od ČOI kdy a v jaké výši
|
5.4.12, 22:08 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
jivo
Příspěvky: 53 Bydliště: Praha
|
Re: ETHANOL E85
Předpokládám, že by to s nějakou kvalitní krabičkou mohlo fungovat. Když to díky znalosti typu paliva trošku zfalšuje údaje pro řídící jednotku a stříkne i více paliva. Přece předstih si jednotka v rámci možností řídí sama dle klepání a lambde, takže i toto se poupraví. O tom, o kolik je nutno více stříknou směsi by přídavná jednotka také mohla vedět dle údajů o lambdě a znalosti charakteristiky směsi a jejích vlastností. Ale nějak nechápu, jak zjistí to složení paliva. Přece lambda sonda je závislá na palivu, bohatosti, předstihu a pokud je bohatost a předstih proměná pro přídavnou jednotku neznámá veličina, tak to zjistit nemůže. Docela o tom uvažuji, protože předpokládám, že jezdit za 27CZK a 9,5litů by bylo lepší než 38CZK a 8litrů. Ale zase mám plno pochybností. Do nafty bych bio nelil, ale tohle nevypadá jako špatná cesta. Sice to moc dlouho výhodné nebude, protože on to Kradousek ustřihne nebo dodaní, ale je pravda že lepší platit zemědlcům než nějakým šejkům. A kdyby se zavedl poměr mezi půdou pro potraviny/krmné směsi/paliva tak by sejeden velkých nešvarů také odstranil a mohlo se vydírání OPEC ustyřihnout tipec. Jinak hledám u Felicia 1.6 zkušenosti uživatelů. Máte to někdo? Je to starší motor, který není snad moc přetechnizovaný a tak snad i něco více zkousne.
_________________ Felicia 1.6 combi
|
24.4.12, 11:43 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: ETHANOL E85
jivo: Lambdu nezajímá složení paliva, ale poměr vzduchu a paliva, tedy stechiometrická směs. Pokud tam bude palivo, které má jiný směšovací poměr, než benzín, bude lambda ukazovat buď bohatou nebo chudou směs a elektronika by to měla nějak doladit. Jenže líh má směšovací poměr někde na 8,9:1 a nevím, jestli je ŘJ schopná takového rozsahu regulace (hlavně jestli dodá dost paliva při plném výkonu). Kromě toho ta spotřeba vyleze minimálně o 25-30% s rizikem, že se něco může lihem zkurvit a věřím, že se zkurví. Takže bych byl hodně opatrný na to jezdit na E85... Jestli jezdíš za 8 l teď, tak na E85 budeš jezdit tak za jedenáct... A to už není zase takový zisk - za to riziko to nestojí.
_________________ J.
|
24.4.12, 15:56 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: ETHANOL E85
jirko s jedna šestkou feldou vše fachčí žádná spotřeba se o jednu třetinu nezvedá, nějaké řízení motoru a kyslíková sonda ta se dá klidně odpojit, a stejně u těch starších šelem nikomu lambáda nefachčí, zrovna dneska jsem byl vlezený v 2O6, cliu a fiestě a ani na jednom lambáda nejela mrtvo, v sobotu jsem byl ve vektře 1,6 16V cukala kvůli egru borec si pochvaloval jak nežere a dobře jezdí přitom lambáda neukazovala nc
|
24.4.12, 16:26 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: ETHANOL E85
jízda na líh to je hlavně o teorii strachu kdo má strach bádá, ředí,krabičkuje, kdo strach nemí jako já naleje a jede
|
24.4.12, 16:28 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: ETHANOL E85
slovacek.milos píše: jirko s jedna šestkou feldou vše fachčí žádná spotřeba se o jednu třetinu nezvedá, nějaké řízení motoru a kyslíková sonda ta se dá klidně odpojit, a stejně u těch starších šelem nikomu lambáda nefachčí, zrovna dneska jsem byl vlezený v 2O6, cliu a fiestě a ani na jednom lambáda nejela mrtvo, v sobotu jsem byl ve vektře 1,6 16V cukala kvůli egru borec si pochvaloval jak nežere a dobře jezdí přitom lambáda neukazovala nc ------------------------ Když lambda neukazuje, auto jede kurevsky blbě, tak mi tady nevykládej mindžoviny... Já zapomněl, že tvoje auto jebe na fyzikální zákony, sorry...
_________________ J.
|
24.4.12, 17:05 |
|
|
jivo
Příspěvky: 53 Bydliště: Praha
|
Re: ETHANOL E85
To je právě to, čemu moc nerozumím. Ethanol má vždy jiný poměr a tak správně spálená směs bude vyhodnocena jako chudá. Tím předpokládám se v rámci možností zvětší předstih což je žádoucí a čidlo klepání to ohlídá. Přídavná jednotka pak nějak pro mě záhadně přidá palivo. Zde se snad nepletu ,ale opravte mě. Ale RJ bude nejpíše stále vykazovat moc chudou směs. S tím se asi nic moc dělat nemůže. Jak se to může projevit? Jistě to nebude nejideálnější, ale o tom propákení nikdo zatím nereferoval. Pokud se nepletu, jízda se u těchto MPI řídí bohatostí (to přidá dosti neuvěřitelně přídavná jednotka), předstihem (zde by snad problém být neměl, chudá směs si přidá na maximum). Ale nechápu to řízení druhé jednotky dle poměru směsi. Pokud bude lambda=1 či <1, tak se jede na N95 a jednotka nic nedělá. Ale jak univerzálně zjistí, jaký je poměr směsi z lambda sondy, pokud jednotka vykazuje špatné údaje? Předpokládám, že každá lambda sonda má jinou charakteristiku a jen asi odhaduje. Na druhou stanu, pokud 1:1 se snese, tak ten odhad asi nemusí být přesný. Jenom přece, N95 a E85 jsou si asi dosti podobné. Ale prostě základní jednotka je stavěná na něco jiného. Jezdit na poměr asi nemá moc smysl, tolik se zas neušetří. Ona je také otázka, jaký je opravdu poměr na našich pumpách. Zase kdo to má prý ve Feldě píše, že spotřeba je skoro stejná, čemuž by se možná dalo i věřit. Otázka zda to vypouští prodejce či opravdu uživatel. U této Feldy předpokládám ještě životnost tak max 1-2 roky v případě problému se holt sežene jinej motor. Bolelo by to, ale dalo by se to přežít. Na druhou stanu ,prodejci zázračných věcí jsou dnes schopni udělat pozitivní reference na vše. Ale zajímal by mě opravdu názor někoho, kdo s tím jezdí, nebo motoráře co se s tím již alespon trošku setkal. To spálení směsi E85, asi nebude ideální, ale ta horší výhřevnost by se mohla dohnat větším předstihem. Rozdíl ceny N95 a E85 je již kolem 35% a předpokládám, že ropa díky spekulacím OPECu půjde ještě nahoru. Největší problém je v tom, až to začně Kalousek utípat. Garance na nezdanění ethanolu je prej do 2015. Ale otázka zda by se po tom nedalo jít jako nelegální přestavbě.I když někdo se prý pokouší o homologaci a nějaká hodně draž3í jednotka má prý i TUV.
to: Slováček Právě si taky myslím, že když má AEE 1.6 výkon 55kW a 1.3 50kW, že ta Felda má velkou rezervu. A vy jezdíte na 100% E85 bez ničeho? Jinak všichni tvrdí, že prý bez krabičky na mix +30% - 40% a s krabičkou jen 10%-15%. Ale nikde to netvrdil nikdo, kdo by byl důvěryhodný. Prostě příspěvek od naprosto nezmámého. A jistě každý motor bude fungovat jinak. Předpokádám že čím modernější motor, tím horší přizpůsobivost. Jistě by bylo nejlepší nějaké přeprogramování jednotky, s tím sjem se ale nesetkal. Trošku tu hapruje, že ethanol váže vodu a straší se zvýšenou korozí. Ale voda je i ve vzduchu a tak i ve směsi s benzínem. Teplý vzduch absorbuje více vlhkosti, tak by to v těch válcích nemuselo dělat nějak zvýšenou neplechu. Prý jsou náchylná i některá čerpadla, zde nemám žádný názor.
_________________ Felicia 1.6 combi
|
24.4.12, 20:35 |
|
|
hany26
Ignorant pravidel
Příspěvky: 1193 Bydliště: Úpatí Železných Hor
|
Re: ETHANOL E85
_________________ Postarší motorista 2 kategorie.
Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest. - J.A.Komenský
|
24.4.12, 21:23 |
|
|
jivo
Příspěvky: 53 Bydliště: Praha
|
Re: ETHANOL E85
to: Hany26 Hodlám ten mix také asi zkusit. Ale v Praze je draho a mám zde E85 prý za 27.1 a N95 tankuji za 38.20. Kdyz budu pocitat 8litru N95 za 305. U mixu 1:1 z spotrebe +1litr 293CZK. Teda asi 12CZK\100km. Mám po cestě jednu snad kvalitní a o levnější pumpu, kdežto u E85 tu velká konkurence není. Ale za vyzkoušení to stojí, toho mixu se přestávám obávat. Ale pokud N95 je za cenu 140% E85 a to by se již vyplatilo. Lze se domívat, že cena N95 opravdu těch 40 brzo atakuje. Ale záleží na tom, o kolik se zvedne na E85 spotřeba. U toho mixu jsem někde zaznamenal, že je to prý u AEE1.6 asi plus 1litr. Někdo u těch jednotech na různých vozech pozoruje 10-40%. Prodejci jsou zatim dosti skoupi na informace. Jen obecne kecy. Možná by stálo udělat z VAG nějaký test při podobných podmínkách. Co dělá předstih, lambda atd při jízdě N95 a různých směsí.
_________________ Felicia 1.6 combi
|
24.4.12, 23:26 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: ETHANOL E85
-------------- na pumpě nikdy nekoupíš říznutý benzín E85tkou, na to zapomeň, to si žádný pumpař netroufne... koupíš benzín s vysokým obsahem lihu (až 12%), ale tak to přijde z rafinérie, s tím pumpař nic neudělá... nepochlubil ses, kolik ti to žere...
_________________ J.
|
25.4.12, 05:41 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: ETHANOL E85
jivo píše: To je právě to, čemu moc nerozumím. Ethanol má vždy jiný poměr a tak správně spálená směs bude vyhodnocena jako chudá. Tím předpokládám se v rámci možností zvětší předstih což je žádoucí a čidlo klepání to ohlídá. Přídavná jednotka pak nějak pro mě záhadně přidá palivo. Zde se snad nepletu ,ale opravte mě. Ale RJ bude nejpíše stále vykazovat moc chudou směs. S tím se asi nic moc dělat nemůže. Jak se to může projevit? Jistě to nebude nejideálnější, ale o tom propákení nikdo zatím nereferoval. Pokud se nepletu, jízda se u těchto MPI řídí bohatostí (to přidá dosti neuvěřitelně přídavná jednotka), předstihem (zde by snad problém být neměl, chudá směs si přidá na maximum). Ale nechápu to řízení druhé jednotky dle poměru směsi. Pokud bude lambda=1 či <1, tak se jede na N95 a jednotka nic nedělá. Ale jak univerzálně zjistí, jaký je poměr směsi z lambda sondy, pokud jednotka vykazuje špatné údaje? Předpokládám, že každá lambda sonda má jinou charakteristiku a jen asi odhaduje. Na druhou stanu, pokud 1:1 se snese, tak ten odhad asi nemusí být přesný. Jenom přece, N95 a E85 jsou si asi dosti podobné. Ale prostě základní jednotka je stavěná na něco jiného. Jezdit na poměr asi nemá moc smysl, tolik se zas neušetří. Ona je také otázka, jaký je opravdu poměr na našich pumpách. Zase kdo to má prý ve Feldě píše, že spotřeba je skoro stejná, čemuž by se možná dalo i věřit. Otázka zda to vypouští prodejce či opravdu uživatel. U této Feldy předpokládám ještě životnost tak max 1-2 roky v případě problému se holt sežene jinej motor. Bolelo by to, ale dalo by se to přežít. Na druhou stanu ,prodejci zázračných věcí jsou dnes schopni udělat pozitivní reference na vše. Ale zajímal by mě opravdu názor někoho, kdo s tím jezdí, nebo motoráře co se s tím již alespon trošku setkal. To spálení směsi E85, asi nebude ideální, ale ta horší výhřevnost by se mohla dohnat větším předstihem. Rozdíl ceny N95 a E85 je již kolem 35% a předpokládám, že ropa díky spekulacím OPECu půjde ještě nahoru. Největší problém je v tom, až to začně Kalousek utípat. Garance na nezdanění ethanolu je prej do 2015. Ale otázka zda by se po tom nedalo jít jako nelegální přestavbě.I když někdo se prý pokouší o homologaci a nějaká hodně draž3í jednotka má prý i TUV.
to: Slováček Právě si taky myslím, že když má AEE 1.6 výkon 55kW a 1.3 50kW, že ta Felda má velkou rezervu. A vy jezdíte na 100% E85 bez ničeho? Jinak všichni tvrdí, že prý bez krabičky na mix +30% - 40% a s krabičkou jen 10%-15%. Ale nikde to netvrdil nikdo, kdo by byl důvěryhodný. Prostě příspěvek od naprosto nezmámého. A jistě každý motor bude fungovat jinak. Předpokádám že čím modernější motor, tím horší přizpůsobivost. Jistě by bylo nejlepší nějaké přeprogramování jednotky, s tím sjem se ale nesetkal. Trošku tu hapruje, že ethanol váže vodu a straší se zvýšenou korozí. Ale voda je i ve vzduchu a tak i ve směsi s benzínem. Teplý vzduch absorbuje více vlhkosti, tak by to v těch válcích nemuselo dělat nějak zvýšenou neplechu. Prý jsou náchylná i některá čerpadla, zde nemám žádný názor. ---------------- Předstih se nezvýší, ten závisí na otáčkách a zatížení a čidlo klepání ho snižuje, ale nezvyšuje, kromě toho funguje prakticky jen při plném plynu... ŘJ začne obohacovat směs, ale vzhledem k velikosti vstřiků a tlaku paliva má určitou hranici, za kterou se nedostane... Pokud je obohacování na hranici možností, měla by hlásit chybu sondy nebo něčeho jiného a případně přejít do náhradního režimu, který není vhodný ani pro jízdu s čistým benzínem... Proto k tomu přidávají ty "krabičky", aby to ošvindlovali... Cena E85 bude kopírovat cenu benzínu asi v tom smyslu, že celkové náklady na provoz vyjdou na stejno. Líh napadá pryže, které na tuto směs nebyly konstruované (platí pro starší auta, nové s Vitonem ho už snáší), cucá vodu a pokud je nízká teplota a určité množství vody v lihu, tak se voda vyloučí a pak může někde něco zamrznout, případně se zvyšuje koroze. Líh navíc potřebuje jinak aditivované oleje a nevěřím, že současné oleje u nás prodávané jsou na tyto směsi vhodné. Do 15% celkového obsahu lihu v benzínu by problém být neměl, to zjistili u VW v osmdesátých letech při rozsáhlých testech s jinými druhy paliv. Ale jakmile je tam lihu více, nastávají problémy... Rada na závěr - jestli chceš skutečně šetřit předělej to na LPG nebo si pořiď dýýýýzla...
_________________ J.
|
25.4.12, 05:55 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: ETHANOL E85
---------------------- Neušetřil jsi ani korunu, stačí si spočítat průměrnou cenu a nárůst spotřeby - a jsi na to stejně, jako předtím. Desetikoruna na 100 km je o ničem, to je desetník na kilometr... Oni to mají dobře spočítané, aby se jim to nevymklo z rukou. Bionafta svého času byla také levnější, ale auto na ni hůř jelo a víc žralo, takže výsledek byl stejný...
_________________ J.
|
25.4.12, 06:00 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: ETHANOL E85
Asi tak - je to stejné, jako když majitelé Octavií 1,6 FSI jezdili na N95, aby ušetřili. Auto blbě jelo a o 0,7 l / 100 km víc žralo (bodejť by ne, když má motor komperní poměr 12:1). Takže při ceně N98 o 2 Kč vyšší vlastně prodělávali, při ceně 35 Kč za N95 a 37 Kč za N98 a spotřebě 7 l a 6,3 l je to jasná matematika - rozdíl je 12 Kč / 100 km ve prospěch N98... A hlavně auto daleko lépe jelo... Nevěřím, že někdo jízdou na E85, ať má jakýkoli poměr s benzínem, něco ušetří, co stojí za tu námahu s tankováním a riziko průseru někde 200 km od domova...
_________________ J.
|
25.4.12, 06:09 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: ETHANOL E85
až budeš lítat po place s KTS nebo vagem jako já zjistíš o čem mluvím, polovina starých aut má lambády v háji, je fakt že některá auta bez lámbády moc nebo vůbec nejedeou záleží ale jak odešli nebo co ukazují, felda když odejde v pohodě a náhradní hodnota je 1 jede v pohodě, zavolej si 6O8 248 311 jmenuje se mirek bratranec, jezdí s feldou MPi bez lambáy asi 6 let denně do práce v pohodě
|
25.4.12, 06:38 |
|
|
bany.xf.cz
Příspěvky: 2084 Bydliště: Lovosicko
|
Re: ETHANOL E85
Pan Čech na to jde moc vědecky... Už se mi taky snažil některý moje zkušenosti, který jsem osobně zažil, vyvrátit.
_________________ http://fb.com/BJpolepy
|
25.4.12, 12:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|