Autor |
Zpráva |
novomi
Příspěvky: 4270 Bydliště: kousek od Tábora
|
Re: 4q alebo 5q??
Pořád nechápu jak je to možný, neříkej že bez nějaký úpravy, i když je to dlouhá trasa ale 5 l je hrozně málo.
_________________ Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM
|
7.4.12, 19:20 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: 4q alebo 5q??
třeba to bylo jak ve vyprávěj, někdo mu tam na tajňačku dolíval
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
7.4.12, 19:27 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: 4q alebo 5q??
165/70R13 robi divy so spotrebou (a aj tachometrom)
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
7.4.12, 19:29 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: 4q alebo 5q??
V zadu jezdim vzdy 165/80 R13 do predu obcas nahodim 175/70 R13 at to trochu sedi
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
7.4.12, 19:32 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Re: 4q alebo 5q??
měl jsem, resp stále ještě mám, 105l - 5q se stálým př. 4,22.
a chodilo to hezky, do kopců to bylo značně živější, protože 4ka je krátká, dálniční přesuny ve 130km/h byly bez zbytečného kraválu a tejrání motoru, přičemž vozidlo poměrně slušně drželo krok s provozem.
spotřebu za tu dobu, v možnostech celkem svižně ujetých 100000km, jsem měl kolem 7l.
provoz po dálnici byl celkem častý.
Vozidlo má dnes najeto více než 200000km, ovšem už pomalu umírá na korozi v oblasti přední nápravy, takže budu nucen ho dát pryč...
pokud zařídíš odhlášku, a nevadí ti jižní čechy, auto ti dám, je tam 5kv převodovka, všechno co s výměnou převodovky souvisí (jiná lulisa, táhlo, kloub...) , dobrý motor, nové brzdy, slušný interiér, krom toho předku je celkem ok i ta kastle, a já už nemám čas vyvařovat.
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
7.4.12, 19:41 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Re: 4q alebo 5q??
novomi: 5l je styl - plyn nikdy nepřidávám...
motůr je to malý, ale umí se rozdráždit, když se s ním umí zacházet... ovšem při jízdě optímální k dnešnímu provozu, se průměrný řidič s 5q v nenáročném terénu pohybuje kolem 7-8l (motor 105/120)
Ani na dálku po dálniccích jsem se pod 7 moc nedostal, protože byť je tam pak pořád 5, zřídka 4 - tak pokud do kopce dám cihlu, abych udežel dálníční tempo (tzn. 4 -5000ot a rychlost cca 130) tak se na nijak zázračnou spotřebu nedostanu... a ta pak odpovídá té běžné průměrné.
i při volném stylu jízdy, rychlostech okolo 100, se nelze příliš dostat pod 6 (a to už chce medvědí dávku defensivního stylu a sebezapření)
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
7.4.12, 19:43 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: 4q alebo 5q??
Nevim kdo co mate za subjektivni pocit, ale ja jsem toho s 5Q na ty 105ce najezdil celkem dost (tak 20000km) vcetne 3x cesty Holandsko a zpet. Tam jsem pravda dost zdrzoval kvuli zatezi a setreni motoru, ale na kratsich cestach, kde jsem se tomu nebal nalozit, tak jsem nikdy vyrazne nezdrzoval.
Ideal je jet kolem 100km/h, petka nedela bordel a ctyrka je kolem 4000, coz uz taky nedela kraval. Holandsko jsem jezdil zasadne 105 na tachometru a pohodicka.
Jinak je pravda, ze 5ka nezrychluje nijak zazracne, ale kdyz je motor OK, tak 4ka jde podrzet do 120ti, do kopce drzi 100. Na dalnice to neni, ale po normalnich silnicich neni zadnej problem.
Co se 5Q/4.22 neda uprit (a to mam vyzkouseny), tech 100-110 muze jezdit ii uplne odrovnanej motor s mizivym vykonem. Je fakt, ze nekdy jsem radil 4-5-4-5 jak debil.... treba kdyz jsme se Semikem tahli na hrbu lod pres cely Polsko.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
7.4.12, 21:18 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18273
|
Re: 4q alebo 5q??
Každý řadí jak umí.
|
7.4.12, 21:22 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Re: 4q alebo 5q??
já měl motor OK, a jezdilo to velmi slušně, 4ka se dala rozdráždit na cca 130 a 150 po rovině to jelo celkem bez problémů. což je na litra, docela dobrý.
cestovní rychlost kolem 100 byla pohodovka a ticho, při 100 to do kopce chce 4ku,a by se motor točil, nicméně ta je kratší než normálně a proto to kopce jezdí opět, citelně snáž.
kdyby někdo 5kv 4.22 chtěl, jsem ochoten přenechat.
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
13.4.12, 06:16 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6586 Bydliště: Kosice
|
Re: 4q alebo 5q??
ja by som povedal, ze tych papierovych zhruba 5.7 sa da s kludnou nohou na 136tke s 5q pri jazde mimo mesta bez problemov podliezt. pri dialnicnej prevadzke je tam pisanych nejakych ukrutych 10 litrov a to sa mi v zivote nestalo, ze by som spravil.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
13.4.12, 07:32 |
|
|
URU
Příspěvky: 2108 Bydliště: Táborsko
|
Re: 4q alebo 5q??
120L, vačka a vahadla 110R, 5q 4.22, karbec 120L -> 8-9L/100km při jízdě ráno 20km do Tábora, odpo 20km zpátky to samý ale s karbem ze Š130L (má ekonostat) -> 6-7L/100km 4ka jde s rozject na 140km/h (cca 5600RPM), v kopcích nepodřazuju (nebo tu máme tak mírný kopce že to nejni potřeba), a brzdou provozu taky nejsem , motoru nedělá problém zrychlovat na 5ku z 50 km/h, sice to už nejni zrovna akcelerace jak F1, ale když je prázdná silnice a nechvátá se... druhá věc ne že nemam úplně seriovej motor (výkonově srovnatelnej se 130/135) Rapid 136, motor 135, převodovka 5q 4.22, LPG -> dynamika slušná, spotřeba kolem 10L/100km, motoru se pod 2000 nelíbilo, zato 6000 uměl... aktuální motor 136 nemam vyzkoušenej 135GLi, motor 135, převodovka 5q 4.22 (origo ) jednobod Renix (taky origo ) -> dynamika super, 4ka jde celkem snadno vytočit do omezovače (5500), zátah na 5ku slušnej, spotřeba vychází na něco kolem 7L/100km jízdy testovacim stylem Š120L, LPG, 5q 4.22, motor 120L -> dynamika bída, spotřeba kolem 8L/100km, v prudších kopcích se už podřazovat muselo, 0-100km/h trvalo neskutečnejch 35s takže 5q jo, a když k tomu bude i silnější motor tak tim líp
_________________ Rapid 136 ´89 135GLi ´89 Octavia SLX TDI - spotřebák Octavia 4X4 TURBO
|
4.5.12, 16:34 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: 4q alebo 5q??
tryko píše: ...ako sa približne pohybuje spotreba pri 5q a favorite motore?? určite s tým máte skúsenosti..lebo to je asi základ prerábky.. .. Ja mám 5q 4,22 a Favo motor (KP 9,8, vačka 254/254), spotreba na dlhšie trate kľudným (ale nie dôchodcovským) štýlom okolo 6l/100, kombinovaná 7,5 l/100 tryko píše: Škodovka- s 4q pri 90ke... pod 5 ?? to sa mi nechce veriť A prečo nie? So 120ckou 4Q sa dalo ísť dlhšiu trasu za 5,6 l/100 normálnym tempom (obec 60 km/h, mimo obec okolo 100 km/h). Vravím, mne príde na spotrebu pre motor 120 (a teda isto aj 105) ideálnejší 4Q, máš to v podstate automat, hehe.
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
8.5.12, 15:55 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|