Zasekávání otáček u Favorita BMM
Autor |
Zpráva |
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Zasekávání otáček u Favorita BMM
Hezké odpoledne, chtěl bych se zeptat, jestli někdo nebude vědět. Dnes, když jsem jel z práce se mi začaly zasekávat otáčky. Nejprve se zasekly na asi 4000. Když jsem prošlápl plyn. pedál, tak spadly normálně na volnoběh. Potom skoro pokaždé při povolení plyn. pedálu, kdy už mají otáčky spadnout na volnoběh, zůstaly na 2000 nebo 1500/min. Po prošlápnutí plyn. pedálu se to vždy napraví a spadnou na normální otáčky okolo 850. Když jsem přijel domů, podíval jsem se, jestli nemám potrhané plyn. lanko, což se mi kdysy stalo u starého fáčka a dělalo to něco podobného. Prostě se rozedřelo, a za bovdenem udělalo uzlík a otáčky zůstavaly vysoko. Na viditelném místě nic není vidět. Ale když jsem zkoušel zahýbat tím táhlem ve tvaru měsíce, kde je zaháknuté plyn. lanko, tak se to zasekávalo. Nevítew prosím někdo co s tím? Pomůže to jen vyčistit, nebo se to musí vyměnit za jiné? Jestli se nepletu, tak to asi bude něco se škrtící klapkou, ne? A jde to rozebrat? Kamoš co ho vozím do a z práce říkal, že se mi asi šprajcl ten servomotorek. Mohlo by to být? Já myslel, že ten ale dorovnává jen výkyvy otáček, když kolísá volnoběh.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
12.7.12, 15:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
buď to lanko, môže sa rozstrapkať a zadierať aj pri pedáli, spínač voľnobehu, alebo ten servomotor na klapke...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
12.7.12, 20:22 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Lanko zkusím tedy vyměnit, není zase tak drahé. I kdyby bylo dobré, tak preventivně. Všiml jsem si dnes, že mi jde plyn. pedál nějak hodně volně, tak že by přece jenom to lanko? A kdyby byl špatný ten spínač volnoběhu nebo servomotorek, jde to vyměnit, aniž by se to muselo potom znovu nastavovat v servisu? Zůstane ta poloha klapky zachována, nebo se to musí po výměně znovu nastavit na diagnostice?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
13.7.12, 18:48 |
|
|
Rambo-x
Příspěvky: 829 Bydliště: Vladislav okres Třebíč
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Je to teda jenom můj názor,nevím zda to tak je či ne....ale osobně si myslím že jakýkoliv zásah do vstřikovacího zařízení se bez nastavení na diagnostice neobejde,nevím mohlo by to pak třeba dělat bordel Ve favoritech se vstřikováním se teda moc nevyznám,ale nemá to lanko třeba nějakou napínací kladku,že by to z ní vyskočilo,proto to jde volně a proto se to třeba i zasekává
_________________ Škoda 120L rok výroby 1985,4Q,kyvka,motor 742.12 Škoda felicie 1,3 MPi,rok 1999,50 kw žlutá,motor 136 MPi Škoda,aneb liga za ekologicky čisté silnice Škodovkáři všech zemí světa,spojte se !!!!....
|
13.7.12, 19:29 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Tak s tím nastavováním nevím. To lanko nee. Je to jako u klasického karbecu, ale u karburátoru jde lanko zezadu od topení. Tam je v takovém plechu přichycen segerovkou, která je zasunutá do takové drážkované plastové trubky. Nevím jak to popsat. U vstřikování je to stejné, akorát lanko je delší a vede zepředu od chladiče. Je to do zatáčky, uchycené podobně jako u karbecové verze. U karbecu je to ale zaháknuté do toho mesíčku na ovládání škrtící klapky zespodu odzadu a u vstřikování zvrchu zepředu. Prostě je to táhlo ve tvaru měsíce vzhůru nohama oproti karbecu.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
13.7.12, 19:57 |
|
|
Rambo-x
Příspěvky: 829 Bydliště: Vladislav okres Třebíč
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Tak to asi bude něco s tím servomotorkem nebo něco podobnýho uvnitř vstřikovače Ale s tím nastavením potom bych radši na diagnostiku zajel...to už přece jen není mechanický karburátor na 742 u kterého stačil na seřízení šroubovák a stačí malinká chyba(například špatné údaje z teploty vody) a už auto nejede pokud se to udělá správně máš jistotu a klid že je to seřízené a bude to fungovat
_________________ Škoda 120L rok výroby 1985,4Q,kyvka,motor 742.12 Škoda felicie 1,3 MPi,rok 1999,50 kw žlutá,motor 136 MPi Škoda,aneb liga za ekologicky čisté silnice Škodovkáři všech zemí světa,spojte se !!!!....
|
13.7.12, 20:29 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
No zkusím to zítra rozdělat a vyčistit. Jestli to dám dohromady a nebude to fungovat jak má(třeba moc vysoké nebo nízké volnoběžné otáčky), tak zajedu do servisu.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
14.7.12, 07:17 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Po vymene odpoj baterku na 10 minut až pol hodiny,zapoj a naštartuj bez stlačenia plynu.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
14.7.12, 10:21 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Samozřejmě že bych to opravoval s odpojenou baterkou. Nechci aby mi to někde šluslo něco důležitého.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
14.7.12, 12:22 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Pri vypnutom zapaľovani nič take nehrozi.No ale to s tou baterkou,aby sa ti adaptovala,alebo zresetovala jednotka,teraz uz neviem..
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
14.7.12, 13:13 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
No samozřejmě. Po odpojení na déle než 10 minut, dojde k vymazání naučených hodnot a taky se smaže paměť závad. Po připojení a nastartování se doporučuje nechat to chvíli běžet na volnoběh, aby proběhla základní adaptace ECU na motor.
|
14.7.12, 17:59 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
ak by si menil iba servomotor, ktorého súčasť je aj spínač voľnobehu, nič na diagnostike nastavovať netreba, uhol klapky je snímaný na truhej strane potenciometrom s tým sa hýbať nesmie...
lanká je španielska dedina, aj uchytenie na pedál je iné podľa roku výroby, staršie majú taký háčik nalisovaný na lanku a ten sa pomerne ťažko zasúva do gumičky čo je na páke pedálu, novší typ má klasický valček na lanku a tomu prispôsobený koniec páky pedálu.
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
17.7.12, 13:47 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Dnes jsem koupil nové plyn. lanko a až nebude pršet, tak to zkusím vyměnit. Měli ale jen to s tím háčkem, ale prý z feldy. Jaké mám v autě nevím, snad ten háček. Jestli by šel vytáhnout servomotorek i s tím spínačem, vyčistit, opravit popřípadě vyměnit a nemuselo by se to nastavovat, to by bylo super. Než to dávat k nějakým zlodějům do servisu jen kvůli takové prkotině, hm.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
17.7.12, 14:19 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
co čidlo chladící kapaliny?
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
18.7.12, 18:16 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Čidlo chl. kapaliny to asi není, protože po uvolnění plyn. pedálu vždycky zůstaly otáčky na 1200-1500/min. jak kdy. Když jsem ale jemně přišlápnul plyn. pedál, tak spadly normálně dolů na si 850. Dnes jsem zkoušel vyměnit to lanko. Vzhledově vypadalo stejně, ale světe div se, bylo asi o 2-3cm kratší než původní. Já vůl jsem si to předem nezměřil a dupal jsem se s výměnou. Je to opravdu super práce. Poskládal jsem to a motor řval až na omezovači. Tak jsem ho znovu vymontoval, s kamarádem jsme se dívali, že je kratší a já nadával jak pes. To staré ale nebylo v tak špatném stavu, tak jsem ho prolil konkorem 101 a namontoval zpátky. Zítra půjdu těm p...m urvat hlavu, co to prodávají za šmejdy. No nic, druhý záděr je v tom, že jsem si říkal, že to tedy lankem není. Tak jsem chtěl vyčistit ten servomotorek. Rozebral jsem ho a podíval jsem se, na jakém principu to pracuje, a moc jsem toho nezjistil. Promazal jsem to, poskládal a namontoval zpět. Nyní mi ale autí zlobí a nedrží volnoběh. Spíše řečeno, chcípá. Asi jsem tam něco podupal a asi budu muset někde sehnat jiný, že? Na LPG jsem to ošidil na reduktoru, ale na benzín se to trápí na si 600ot./min. a pokud po startu nepřidávám plynu, tak to chcípá. Nevíte někdo, co jsem udělal za chybu? Mohlo se tam něco poškodit, když jsem točil tím kolečkem?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
18.7.12, 19:34 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 78 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|