Zasekávání otáček u Favorita BMM
Autor |
Zpráva |
Mex
Příspěvky: 278
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
A dělals pak přes VAG základní nastavení po výměně lanka? Už jsem v pazourách neměl BMM dost dlouho ani nemám po ruce teď DP, ale u Mono-Motornicu to už potřeba při výměně myslím je. A jinak ještě jsem neviděl lanko plynu že by původní bylo stejně dlouhé jako to nové. Vždycky je staré delší jelikož se holt natahuje a i proto je potřeba jak u karbecu tak i u BMM kontrolovat a udržovat vůli 0,3 - 2,3 mm a taky proto tam jsou i pozice na přestavení segrovky.
_________________ Favorit GLXi
|
18.7.12, 20:12 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
No asi si mal v ťahu ten spínač voľnobehu a svojím zákrokom si ho dorazil úplne
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
18.7.12, 20:21 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Mex-Práveže by som povedal,že nieje potreba žiaden VAG.Klapka a celý mechanizmus je v podstate na doraze (vypínača voľnobehu) a po (správnej ) výmene lanka sa jej poloha nezmení-samozrejme musí byť vôľa,ako si napísal.Iné by to bolo pri výmene odporovej dráhy-snímača polohy klapky.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
18.7.12, 20:24 |
|
|
Mex
Příspěvky: 278
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
A já by som povedal že potreba je... Schválně jsem si stáhnul DP z uloz.to jestli nekecám a je to v Motor - Mechanika - 1,3l - strana 20-12 a začátek následující stránky. Ono je vůbec lepší do nastavovače a spínače bez znalostí nedrbat. Je to už pár let co jsem to s mechanikem dělal. Apropo teď koukám že mám v podpisu ještě svoje starý Favo jak už sem moc nechodím tak jsem na to zapomněl. Edit: Jsem nahodil screeny ať se to nemusí hledat.
_________________ Favorit GLXi
|
18.7.12, 20:27 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
No samozrejme ak boli v pamäti chyby,tak áno,ale ináč si stojím za tým vyššie napísaným.Mechanika jednoducho nepustí,takže ak lanko malo vôľu pred výmenou,a bude ju mať aj po výmene,tak žiadna hodnota sa nezmení.Doraz a motorček,to je už iná vec.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
18.7.12, 21:06 |
|
|
Mex
Příspěvky: 278
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Tak mě tenkrát mechanik povídal, že to je potřeba udělat vždy při výměně nebo vyháknutí lanka ze segmentu. Ale je to už pár let a ta pameť taky už tak dobře neslouží. Jinak si říkám o co jednodušší je to u LEKRu sice tupá mechanika, ale aspoň se člověk nemusí bát že se něco potento jen když se nato nehezky podívá. Jinak on tam žádný klasický doraz jako u karburátoru ani v podstatě není ne? Jakmile se sepne spínač volnoběhu tak veškerou práci převezme nastavovač a vyrovnávání otáček a i udržování klapky v klidové poloze je už na něm že?
_________________ Favorit GLXi
|
18.7.12, 21:17 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
No v podstate hej.No už som videl aj tak rozštelované favolekry,že som sa až čudoval,že sa to dá...
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
18.7.12, 21:32 |
|
|
Mex
Příspěvky: 278
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Si právě vzpomínám, že mi tenkrát říkal že jsou tam sice dva šrouby, ale ani jedním se seřizovat nic nedá. Že to není jako doraz u LEKRu kterým se nastavují volnoběžné otáčky. Nahoře je šroub nastavený z výroby a zajištěný a dole na páce se smí nastavit jen při výměnně nastavovače nebo dílů mechaniky samotné klapky.
_________________ Favorit GLXi
|
18.7.12, 21:38 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
S tím potenciometrem jsem nedělal nic. Jen jsem vytáhnul ten servomotorek, rozebral, vyčistil a promazal. Jeden chlápek mi říkal, ať zkusím potočit tím kolečkem, jestli to není zaseknuté a to asi byla chyba. Dnes jsem v práci zkoušel různé nastavení toho původního bovdenu, ale nepomáhá to. Chová se to pořád stejně. Zkusím sehnat jiný motorek, jestli půjde sehnat samostatně jen to servo, starší použité a uvidím, co to udělá. Na tom mém se mi stejně ulomily dvě takové packy na secvaknutí. Jestli nepomůže výměna, budu muset asi zajet na diagnostiku. Vag mám, ale nevím, jak se to nastavuje.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.7.12, 13:49 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Tak už jsem to snad opravil. Dnes se to zhoršilo. Ráno jsem skoro ani nemohl nastartovat. Poprvé to chytlo ale hned to chcíplo. Podruhé to samé, to už jsem se snažil to držet na plynu, stejně to chcíplo. Potřetí už jsem točil déle, po naskočení motoru jsem hned přidal plyn, ale motor se dusil na nějakých 500 otáček a strašně to střílelo do výfuku. Potom to chcíplo a další pokus už to nechtělo chytnout. Tak jsem to zkusil natočit se sešlápnutým pedálem a opět to chytlo, ale už to s plynem šlo. Tak jsem to chvíli držel na plynu a po asi minutě už to trošku drželo. Odpoledne, když jsem jel z práce to samé. Jel jsem ještě něco nakupovat a když se to ohřálo, tak se to začalo zhoršovat. Naopak se otáčky zvýšili, nejprve na asi 1000 a později na asi 1300-1500. Tentokrát to ale už po jemném prošlápnutí plyn. pedálu nespadlo a pořád držely otáčky vysoko. Tak jsem se stavil do nového vrakáče v Šenově a byl jsem mile překvapen. Samotné servo mi nedali, ale za celou vstřikovací jednotku chtěli jen 500,- kč a nějaký mladík byl tak hodný a hned mi to šel sundat přímo z motoru. To jsem byl rád, hlavně za tu cenu. Nejprve jsem chtěl vyměnit celou vstřikovací jednotku i s motorkem. Nevím ale jak se dá rozpůlit na spodek a vrch, protože tam mám ten mezikus pro LPG, tak jsem nakonec vyměnil jen to servo. A hle, vše funguje jak má. Dnes jsem to opravdu dělal poctivě, jak jste mi poradili. Před demontáží jsem odpojil aku, vyměnil servo, zapojil zpátky aku a zkusil nastartovat. Při té příležitosti jsem vyměnil svíčky a vzduchový filtr. Motor chytl ihned, krásně na vyšší otáčky, asi kolem 1000/min. Po chvíli, kdy se motor trošku zahřál spadly na asi 800-850. Takže jsem hrozně šťastný. Uvidím zítra ráno, až pojedu do práce. Všem děkuji za rady.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.7.12, 19:12 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Ještě jsem se chtěl zeptat na jednu věc. Předtím jsem si toho nevšiml, ale dnes ano. Co jsem vyměnil ten servomotorek na nastavování volnoběhu, nebo co nastavuje přesně nevím, tak mi motor šlape krásně pravidelně. Ale když mi teplota stoupla asi do 3/4 na budíku, odhadem kolem 100°C, tak se mi spustil ventilátor na chladiči, což je správně, ale zvedly se mi jemně volnoběžné otáčky. Bylo na otáčkoměru asi kolem 1000ot./min. Když se vypnul ventilátor a teplota trošku spadla, tak se otáčky vrátili na původních asi 800. Nevím jestli to tak dělalo i předtím, jak jsem psal, nevšiml jsem si toho nikdy. Má to tak být, nebo mi to při vysokých teplotách blbne? Jinak pokud je motor studený i na provozní teplotě, asi v půlce budíku, což je asi 90°C jede pěkně.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.7.12, 19:23 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
No to neviem,nikdy som si to nevšimol.Ale pri vyšších otáčkach vodne čerpadlo viac pumpuje a skôr to schladí.Relativne
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
19.7.12, 20:22 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
No, mě jeden kamarád kdysy říkal, že když jsou vedra a stojím třeba někde v dlouhé koloně, větrák už jede, ale nějak se to pořád moc hřeje, tak že pomůže přidat uměle trošku plynu nohou, třeba na 1200-1500ot./min. Tak se prý zvýší průtok vody a lepší se to chladí. Co je na tom ale pravdy nevím. Takže origo to tak nemá být? Hm, tak tam to tedy musím ještě nějak poladit.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.7.12, 20:29 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Neviem,možno hej,možno nie,ale nechal by som to tak.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
19.7.12, 20:39 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Uvidím zítra ráno, jak to bude chytat studené a držet otáčky. Potom při zahřátém motoru. Jestli to bude vše OK, tak to tak nechám. Kdyby byly problémy, tak to zavezu do servisu. Jeden kamarád mi nedávno poradil, kde to dělají docela levně, tak bych tam v nejhorším zajel.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.7.12, 20:51 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 74 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|