Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 03:47



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
 Spoj akumulátor - alternátor 
Autor Zpráva

Příspěvky: 16
Bydliště: Nerátky
Příspěvek Spoj akumulátor - alternátor
Felicia rv1996 50kW BMM
Hledám spojení kabelů co vedou od akumulátoru a od alternátoru. Musí to být někde v kokpitu, ale kde. Jsou to červené licny průřez asi 6mm. Od akumulátoru jde jeden směr kokpit, od alternátoru to smé. V pojistkovce je drát jen jeden. Přesně jako je to na obrázku. Na tom propojení mám úbytek napětí 0,2V, proto to hledám. A taky ze zvědavosti.
Obrázek

_________________
Škoda Felicia 1.3BMM, 1996-staroxicht.
Email: jjjlll(a)quick.cz


12.8.12, 20:55
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Spoj akumulátor - alternátor
Nechceš se na to vykašlat, ten vodič k baterce vyhodit a propojit altík s baterií přímo? Tam totiž bude vždy velký úbytek, je to blbě navržený.


12.8.12, 21:08
Profil

Příspěvky: 16
Bydliště: Nerátky
Příspěvek Re: Spoj akumulátor - alternátor
Ano, o tom jsem taky uvažoval. To je samozřejmě nejlepší řešení. Kde ale mohli schovat tu svorku, kde se vodiče spojují je mi záhadou. Ještě se příležitostně mrknu na vrakovišti, tam jsou tyhle rozvody pěkně přístupný.

_________________
Škoda Felicia 1.3BMM, 1996-staroxicht.
Email: jjjlll(a)quick.cz


13.8.12, 05:58
Profil

Příspěvky: 547
Bydliště: Ostrava
Příspěvek Re: Spoj akumulátor - alternátor
Úbytek není v propojení, ale na délce toho kabelu a propoj je za kastlíkem spolujezdce.
Nic tomu není neřeš to.


13.8.12, 07:12
Profil

Příspěvky: 16
Bydliště: Nerátky
Příspěvek Re: Spoj akumulátor - alternátor
"Úbytek není v propojení, ale na délce toho kabelu" To jo, souhlasím. Takže za kastlíkem, co je to napadlo? Ovšem kam oko mé dohlédne tak žádná svorka, nic. Přece to neudělaly nepřístupně, mohli to v pohodě propojit v pojistkovce. Když už se rozhodly to nevést z altiku přímo na aku.
No nic dál to nebudu řešit, díky za odpovědi.

_________________
Škoda Felicia 1.3BMM, 1996-staroxicht.
Email: jjjlll(a)quick.cz


13.8.12, 12:28
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Spoj akumulátor - alternátor
Je to jednoduché, vyndej vlastní vnitřek kastlíku a uvidíš to - naprosto nelogicky přerušený hlavní přívod do pojistkovky asi 15cm od ní, je to spoj zakrimpovaný v izolovaném kloboučku.

Vyřešil bych to stejně jak psal petr petr, ale pokud bys chtěl u felicie elektriku vážně řešit poctivě, nezbyde než všechno vytrhat a natahat znova. Kdo to navrhoval byl retardovaný idiot.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


13.8.12, 21:52
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6337
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Spoj akumulátor - alternátor
U feldy ma kvalita kabeláže a jej dimenzovanie vždy dojala.Podľa mňa má kabeláž najlepšie vyriešenú a dimenzovanú favorit.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


14.8.12, 07:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18275
Příspěvek Re: Spoj akumulátor - alternátor
Kolik je Felicií a kolik jich má problémy s elektrikou? Mi povídejte něco o špatném dimenzování, vždyť to funguje... :roll:


14.8.12, 10:07
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Spoj akumulátor - alternátor
Hlavní světla Felicia : vypínačem se sepne relé v pojistkovce, čímž se přivede proud do lucasu pod volantem. Z něho se proud vrací do pojistkovky na příslušené pojistky, aby pak zase tím samým svazkem šel konečně k žárovkám. Úbytek více než 1.5V na této kabelové cestě je běžná věc, nemluvě o zbytečném namahání kontaktů páčky. Normální člověk by to zapojil tak, aby páčka ovládala jen cívku u relé která by byla v pojistkovce hned u pojistek. Daleko nižší úbytky i vyšší životnost páčky.

Ale i naopak - proč ta pixla má relé na zadní mlhovku? A to i u pickupu, kde je jen jedna? Je sice chvályhodné že během startu se sama vypne, ale k docílení této funkce rozhodně není žádné relé potřeba..

Zcela nesmyslné přerušování hlavního silového vedení o jakém se zde bavíme je kapitola sama pro sebe.. Copak Vy si přívod do baráku přerušíte a pak spojíte?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


14.8.12, 20:30
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Spoj akumulátor - alternátor
Právě proto je docela fascinující, že fáčko má hlavní světla a silové vodiče takto vyřešeny a felda ne.
Asi nějaká provokace německých myslitelů...


14.8.12, 21:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek Re: Spoj akumulátor - alternátor
Nemam ziadny problem s kabelazou z felicie v usporiadani ako vysla z fabriky, s origo formanovou som nemal daleko aby ma z toho auta trafil slak :D Vseliake zahadne indukcie a zmurkajuce kontrolky v zime ci v lete si budem pamatat nadosmrti...
Obrázek

Viacej ma fascinuje napriklad take volvo XC90... ak demontujem vodicove spatne zrkadielko, auto zdochne a nejde nastartovat :D Co potesi pri drobnej kolizii 8)

ps:
http://kwikoo.rajce.idnes.cz/junk#DSC_0003.jpg

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


15.8.12, 18:12
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Spoj akumulátor - alternátor
Ano, ale pokud jsou obě verze, tedy Fáčko/felicie v dobrém stavu, tak si myslím, že celkově lépe vyjde ta z Favorita.
1. Kabely jsou lépe dimenzovány na určitý proud a dalo by se říci, že je tam ještě rezerva
2. Favorit nemá to debilní rozpojení hlavního přívodu od altíku za kastlíkem
3. Má lépe provedené napájení světel přímo z relátek, ne přímo z poddimenzovaných vypínačů.
4. Felda má sice skoro ke všemu tahanou kostru zvlášť, což je na jednu stranu dobře, ale u některých věcí to je myslím zbytečné.

Pokud jsou u Favorita všude dobré kostry, nejsou někde zaoxidované spoje apod. tak jsou docela spolehlivé. Nejlépe se jim podařily ty po Faceliftu. Pojistkovky už nejsou takové vrabčí hnízdo jako u těch prvních typů. Nejsou tam ty debilní pružné kontakty u 5. dveří a spoustu dalších věcí.

U té feldy je to opravdu vyřešené na k..t. Nedávno jsem předělával elektriku feldy a mají to tak, že z altíku vede kabel do kabiny, průřez asi 6mm2. Tam se to v jedné svorce rozpojí na několik kabelů asi 1,5mm2. Jeden vede do spínací skříňky, potom jich pár, myslím tři vedou normálně přes konektory do pojistkového panelu. Z toho potom přes očko hlavního šroubu vede zase hrubší kabel asi 6mm2 do akumulátoru jako dobíjení. Nevím jestli to je tak přesně, ale tak nějak jsem to pochopil.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


15.8.12, 20:04
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 12 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz