Autor |
Zpráva |
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: prebijanie akumulatora
Čím silnější žárovka v kontrolce dobíjení, tím lépe! Alternátor se tak nabudí v nižších otáčkách. To, že se u fáčka musí nabudit přes pouhou 1,2W žárovku je blbost konstruktérů, u feldy je to už ošetřeno pomocným budícím rezistorem 82 ohm v přístrojovém štítu.
|
21.8.12, 20:59 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Lamač
Příspěvky: 6337 Bydliště: Snina
|
Re: prebijanie akumulatora
Rezistor už bol aj v posledných fáčkach.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
22.8.12, 06:18 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
Re: prebijanie akumulatora
Ten odpor tam není proto, že by žárovka 1,2W nestačila na vybuzení, ale proto, aby zajistil vybuzení alternátoru i když se ta žárovka přepálí.
|
22.8.12, 08:01 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: prebijanie akumulatora
Ale kdepak, ten rezistor je tam hlavně kvůli vyššímu proudu pro nabuzení. Podobný byl i u škodovek řady 742, ten byl ale zamontovaný v regulátoru napětí a vedl do něj proud přes svorku "15".
|
22.8.12, 17:42 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: prebijanie akumulatora
Lamač píše: Rezistor už bol aj v posledných fáčkach. Ano, to je pravda.
|
22.8.12, 17:44 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
Re: prebijanie akumulatora
MartinK72 Asi se neshodneme, ale přesvědčovat tě nebudu. Žárovka 1,2W dává do rotoru proud 0,1A, což k jeho nabuzení plně postačuje. Pokud máš svoje tvrzení podloženo měřením (graf závislosti výstupního napětí a proudu alternátoru na budícím proudu při volnoběžných otáčkách ), sem s tím.
|
22.8.12, 19:28 |
|
|
goodbie
Příspěvky: 725 Bydliště: Aš Pastviny okr.Cheb
|
Re: prebijanie akumulatora
breta1 máš pravdu a ten odpor je vlastě všude jak u škodovek 105 atd ve starejch mechanickejch regulátorech tak v elektronickejch tak favorit i felda v přístrojovce a je tam proto když vyhasne žárovka tak aby bylo zajištěno nabuzení a dobíjení
_________________ Škoda 125 červená r.v.1988
|
22.8.12, 21:19 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: prebijanie akumulatora
breta1 píše: MartinK72 Asi se neshodneme, ale přesvědčovat tě nebudu. Žárovka 1,2W dává do rotoru proud 0,1A, což k jeho nabuzení plně postačuje. Pokud máš svoje tvrzení podloženo měřením (graf závislosti výstupního napětí a proudu alternátoru na budícím proudu při volnoběžných otáčkách ), sem s tím. Nepřesvědčuj, pravdu mám já. Navíc je to vyzkoušená věc, alternátor nabuzený přes kontrolku + rezistor 82R se po nastartování chytí v nižších otáčkách, než když se má nabudit jen přes kontrolku. U Favoritu se stává že kontrolka po startu zhasne až po zvýšení otáček, s rezistorem zhasne hned. S výstupním napětím a proudem nemá proud přes kontrolku nic společného, po nabuzení už alternátor kontrolku nepotřebuje, tedy až do dalšího startu. Takže žádný takový graf NENÍ. Tečka. Je to takto: Po rozběhu alternátoru musí tento dosáhnout napětí statorového vinutí cca 1,3V. Teprve tehdy totiž začne procházet proud přes diody pomocného usměrňovače do budícího vinutí na rotoru a v tu chvíli se alternátor lavinovitě nabudí - kontrolka dobíjení zhasne. Čím větší je proud procházející přes kontrolku dobíjení (a případně i rezistor), tím v nižších otáčkách se alternátor "chytí". Fáčko s tím mělo problémy, někdy došlo k nabuzení až při skoro 2000 otáček/min motoru, aplikace budícího rezistoru do přístrojovky tento problém vždy odstranila, někdy kontrolka zhasla dokonce už během startování. To že je rezistor záchrana při spálené kontrolce je pravda, ale není to jeho primární funkce.
|
22.8.12, 21:34 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: prebijanie akumulatora
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
23.8.12, 06:07 |
|
|
bongi
Příspěvky: 99 Bydliště: Poprad, Kosice
|
Re: prebijanie akumulatora
takze....nakoniec bol vadny alternator. dal som ho do servisu, dostal nove uhliky, novy regulator, diody a neviem co este...skratka velka generalka. zalozil sa do auta, daval 14,4V, pri zapnutych svetlach 13,8, cize pohodka. LENZE....bol som to dnes vyskusat, asi po 20 km za jazdy zase zacala svietit kontrolka, a aj svetla idu len parkovacky, taze asi to zas nedobija....ma dakto napad co mu zas moze byt? mne uz vazne dochadzaju...este aj baterku som si pred jazdou nabil doplna na nabijacke....vazne uz neviem...pomerane to nemam, uz bola tma a aj chut sa s tym zas babrat nebola ziadna..
|
1.9.12, 21:12 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: prebijanie akumulatora
A jak to máš zapojeno?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
1.9.12, 23:03 |
|
|
bongi
Příspěvky: 99 Bydliště: Poprad, Kosice
|
Re: prebijanie akumulatora
jedine jak to ide...kontrolka je samostatne na ten iny konektor a baterka a ohrev na B+....keby to bolo zle zapojene tak by to neslo vobec...ale ono to slo
|
1.9.12, 23:33 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: prebijanie akumulatora
Spíš jsem měl na mysli původní regulátor co je na pravém torpedu karoserie, ten je odpojen od drátů?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
2.9.12, 07:26 |
|
|
bongi
Příspěvky: 99 Bydliště: Poprad, Kosice
|
Re: prebijanie akumulatora
vobec tam neje
|
2.9.12, 12:58 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: prebijanie akumulatora
V tom případě je ten alternátor vadný, pokud tedy není závada na vodiči mezi alternátorem a signální žárovkou (přerušeno - zkrat na kostru)
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
2.9.12, 18:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 90 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|