Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 11.11.24, 00:48



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Benzin 95UNI 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 286
Bydliště: ČR
Příspěvek 
Spartaky jsou konstruované na nějakých 70 oktanů a mají kompresní poměr 1:7. Když se někdy počátkem 60. let trochu zlepšila kvalita benzínu a došlo taky ke zvýšení OČ, byl u škodovek zvýšen kompresní poměř na 1:7,5.

Tehlejší Normal 80 se přestal definitivně vyrábět a prodávat až koncem 70. let. Od té doby se to normálně provozuje na Speciál, akorát se upraví předstih.


25.1.06, 21:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek 
Peter50kw píše:
Jiří Čech píše:
Neumím anglicky...:-) Z které je to publikace?

A to 12:1 je co? Není to náhodou kompresní poměr? Když stlačíš víceoktanové palivo více, změní se rychlost hoření, tak jak se změní při změně bohatosti atd. Ale jak vidět, nemáš o tom ponětí, nikdy jsi to na vlastní oči neviděl, nic jsi neměřil, tak bych radši na tvém místě mlčel.
Keby som mlcal, tak sa nic nedozvies a ani dalsi navstevnici tohoto fora. Aj ked som nic nemeral, vselico som o tom precital. Citaty su z http://www.faqs.org/faqs/autos/gasoline-faq/part3/ a 12:1 je pomer miesania so vzduchom. To je faktor, ktory vyznamne ovplyvnuje rychlost horenia. Clanok dost podrobne vysvetluje okrem inych veci co znamena pojem oktanove cislo, preco a ako sa da zvysit. Aj v sucasnosti jazdi vela aut na vyssie OC ako su konstruovane. Jednoducho to co Slovnaft dodava ako BA 91 ma OC okolo 93 - hovoril mi to jeden profesor, ktory o tom nieco vedel. A co tak spartaky a oktavie, ked sa koncom 60-tych rokov prestal vyrabat tzv Normal?


to Peter50kw: Nechci te zklamat, ale CR 12:1 je v tebou zminenem clanku Compression Ratio, tedy kompresni pomer, nikoliv pomer michani paliva a vzduchu.


25.1.06, 23:15
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
kdoasi píše:
Peter50kw píše:
Jiří Čech píše:
Neumím anglicky...:-) Z které je to publikace?

A to 12:1 je co? Není to náhodou kompresní poměr? Když stlačíš víceoktanové palivo více, změní se rychlost hoření, tak jak se změní při změně bohatosti atd. Ale jak vidět, nemáš o tom ponětí, nikdy jsi to na vlastní oči neviděl, nic jsi neměřil, tak bych radši na tvém místě mlčel.
Keby som mlcal, tak sa nic nedozvies a ani dalsi navstevnici tohoto fora. Aj ked som nic nemeral, vselico som o tom precital. Citaty su z http://www.faqs.org/faqs/autos/gasoline-faq/part3/ a 12:1 je pomer miesania so vzduchom. To je faktor, ktory vyznamne ovplyvnuje rychlost horenia. Clanok dost podrobne vysvetluje okrem inych veci co znamena pojem oktanove cislo, preco a ako sa da zvysit. Aj v sucasnosti jazdi vela aut na vyssie OC ako su konstruovane. Jednoducho to co Slovnaft dodava ako BA 91 ma OC okolo 93 - hovoril mi to jeden profesor, ktory o tom nieco vedel. A co tak spartaky a oktavie, ked sa koncom 60-tych rokov prestal vyrabat tzv Normal?


to Peter50kw: Nechci te zklamat, ale CR 12:1 je v tebou zminenem clanku Compression Ratio, tedy kompresni pomer, nikoliv pomer michani paliva a vzduchu.
To je mi luto, cital som nepozorne. Nic to vsak nemeni na tom ze rychlost horenia nesuvisi s oktanmi. A podpalene ventily boli v ere S1000MB/S100 bezne - skor by som za tym videl nekvalitny material ci uz ventilov alebo pritlacnych pruzin. V Moskvicoch sa nevyznam. U rady 110LS/110R ako aj u 105/120/130 boli uz podpalene ventily raritou.


26.1.06, 10:21
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Nejlépe bude, když si zkusíš dlouhodobý provoz se stodvácou a předstihem 5° na 95 oktanů, potom možná pochopíš...

12:1 je komprese jako kráva, když tam naleješ 95 oktanů, tak je to celé jedna velká detonace. Při takovém kompresním poměru je nutný minimálně 98 okt. benzín, rychlost hoření 16,5 m/s není nijak závratná, normálně se pohybuje v rozmezí 15 - 25 m/s, záleží na víření směsi a dalších okolnostech. Detonační hoření má rychlost až 2500 m/s...

Moskvič měl hliníkovou hlavu a vložená sedla.

_________________
J.


29.1.06, 11:30
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
Nejlépe bude, když si zkusíš dlouhodobý provoz se stodvácou a předstihem 5° na 95 oktanů, potom možná pochopíš...

12:1 je komprese jako kráva, když tam naleješ 95 oktanů, tak je to celé jedna velká detonace. Při takovém kompresním poměru je nutný minimálně 98 okt. benzín, rychlost hoření 16,5 m/s není nijak závratná, normálně se pohybuje v rozmezí 15 - 25 m/s, záleží na víření směsi a dalších okolnostech. Detonační hoření má rychlost až 2500 m/s...

Moskvič měl hliníkovou hlavu a vložená sedla.
stodvacku uz nemam a pchat tam bezdovodne 95 oktanov - to uz radsej dvihnem predstih a budem mat aj vyssi vykon. Ak ale mas pristup k brzde staci otestovat jeden motor na 91 oktanov a potom urobit to iste meranie 95 oktaqnmi bez zmien nastavenie. Ak palivo s viac oktanmi skutocne hori pomalsie, ocakaval by som pokles vykonu. V realnej prevadzke by auto konstruovane na 91 malo mat pri prevadzke na 95 vyssiu spotrebu ako dan za pomalsie horenie. Prax ukazuje skor ze vyssie OC je bud bezvyznamne alebo zlepsuje vsetky prevadzkove charakteristiky motora. Rychlost horenia je ovplyvnena bohatostou zmesi (urcite), kompresiou (mozno), turbulenciami (urcite). Pocas horenia v palive este nezasiahnutom plamenom dochadza k zmenam ako je zahrievanie, stlacanie a tieto vedu k chemickym zmenam - vytvaraniu zloziek nachylnych na samovznietenie. Referencne zlozky heptan a isooktan su vybrate tak aby sa ich fyzikalne vlastnosti, ako energeticky obsah, prchavost, hustota atd, a teda aj rychlost horenia minimalne lisili.


1.2.06, 14:27
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Neřeš něco, co je už dávno vyřešené a známé...

_________________
J.


1.2.06, 14:34
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Zkus se začíst do pojednání YPERa na http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=28...

_________________
J.


1.2.06, 14:37
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
Zkus se začíst do pojednání YPERa na http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=28...
Ja nic neriesim, snazim sa tu nejakeho pana Cecha presvedcit, ze 2+2=4. Asi zbytocne. Pan Yper je tiez zastancom povery o pomalsie horiacich vysokych oktanoch.


1.2.06, 15:26
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Pan čech už ve svém životě neco viděl a také změřil. Nějaké pindy na netu, navíc od neznámého autora a ještě k tomu z ciziny, neberu vážně, takových blábolů jsem už četl dost. Je zajímavé, že se tady snažíš popřít to, co znali už naši dědové...

_________________
J.


1.2.06, 16:02
Profil
Příspěvek ok, ale
ok - treba tankovat podla technicaku.

btw.
zaujimalo by ma ale ci sa to v zime nemeni.
Predpokladajme, ze dochadza ku kondenzacii vody v nadrzi, nejaky ten typ "velfobin" tam NElejem. Nastartujem lahsie s 91 alebo z 95?
Podla technicaku by som mal mat iba 91...


6.2.06, 11:23
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Lej tam to, co předepisuje výrobce bez ohledu na počasí. Velfobin obsahuje líh, který má vysokou antidetonační odolnost, ale je ho tam stejně málo, tak s oktany nic neudělá.

_________________
J.


6.2.06, 12:46
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz