Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 29.11.24, 09:41



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 1127 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 76  Další
 ETHANOL E85 
Autor Zpráva
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Hexan má tlak par 16 kPa, tedy je na tom o kus lépe, než cyklohexan. Ale stále nedosahuje tlaku par etanolu - i když na druhé straně je faktem, že jsem se dočetl relativně rozdílných hodnot tlaku par u lihu, dokonce v bezpečnostních listech udávají jen 5,9 kPa (vše vztaženo k 20°C). Takže čuníku vyznej se v tom, že... :) Matějovský udává 21 kPa a okolo této hodnoty se pohybuje spousta dalších autorů. Pravděpodobně se zabývají bezvodým lihem, co jsem našel v bezpečnostních listech, tak o bezvodý líh nešlo. Tlak par někde na 5 kPa se u lihu udává při teplotě 15°C, při této teplotě auta na čistý líh přestávají startovat.
Nevím, každopádně má hexan nižší bod varu proti lihu asi o 9°C a hlavně výrazně lepší zápalnost při chudé směsi, než líh. Tady může být také "vykopán pes" - protože jakmile nějaká část paliva chytne, automaticky od ní chytne i ten zbytek. Na tom principu funguje startování náklaďáků typu Praga V3S a dalších motorů starší konstrukce (skleróza nebolí, ale mám dojem, že staré přímovstřiky nemívali žhavící svíce), kdy se v mrazech nejdříve vstříkne trochu éteru, který chytí prakticky vždy a od něj už se pak nafta zapálila.
Hexan neobsahuje kyslík a výhřevností je na tom snad o facku lépe, než benzín.

_________________
J.


17.9.12, 14:10
Profil
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: ETHANOL E85
třeba startování naftovéhop motoru to se nedá k eteru vůbec přirovnat, jakýkoliv diesel s tlaky jak u dobrého benzinu při mínus dvaceti natočíš naprosto vpohodě,

a ten zbytek jak jsem ti psal

problém se startem na palivo které u studeného motoru nemá šanci, hexan odstraní, ti řeknu těch paliv jsem měl, lihových, ředidlových, záprtkových, vždy jsem je přiměl k práci,


17.9.12, 15:53
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Vétřasku jsi ve dvaceti pod nulou nenastartoval, buď jsi musel zapálit noviny a zamávat jimi u sání nebo použít éter... :)

_________________
J.


17.9.12, 16:04
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: ETHANOL E85
jirko velký omyl žádní noviny ani etér naprosto v pohodě odehneš filtr a jehlou začneš stříkat hexan točí hned a jak stříkne naftu chytne,


18.9.12, 07:07
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 53
Bydliště: Praha
Příspěvek ETHANOL E85 Felda 1.6
Tak jsem se rozhodl po delsim jezdeni 1:1 se spotrebou asi o 1l vyssi (jezdil jsem neco pod 8 a ted neco nad 8l. Po meste spise okruh a hlavni silnice, pak po dalnicih na 4.000 otacek (140km tacho 144km GPs s pneu 167/65/14).
Natankoval jsem tedy do asi 2l smesy 20litru cisteho Ecka a jel pro jednotlu par km. Auto vubec nejelo a nechtelo se mu. Po namontovani te jednoduche jednotky s naprogramovanim prodlouzeni na 20% (jednotak s tlustejm akabelama, 4 diody) to jelo docela dobre. Ranni start bez problemu. Bohuzel se jednalo asi o spatny kus, jednotka blbla. Po jejim vymontovani to jezdilo a startovalo dnes pred den i se studenym motorem dobre.
Ale pak jsem provedl adaptaci klapky a nedrzi to volnobeh (asi se vycistila a zustala pootevrena a ted se zavrela). Uvidime, zda se to casem zadaptuje. Na volnobeh to drzi pouze 760 otacek a na krizovatkach chcipne. Ale to delalo chvilku i po zadaptovani na beznin. Uvidime, co rano na studenem motoru. Motor byl po adaptovani zahran na 80^C. Moc se mu nechce, normalne pri jizde drzi 75^C a ted po tom testu dovylezl na 80^C. Termostat funguje, spodni hadice od chladice u termostatu byla mirne vlazna a pri 87^C se zacala rychle zahrivat. Vrchni hadice byla horka. Motor ma 225.000km a mel by bt naprosto vporadku.
Lambda je stale spise nula, obcas mirne povyleze. Pokud v nizsich otackach dam plnej a potom pustim, vyleze i k 0,7 ci 0,8. Zatim ECU nehlasi chybu. Pokud mate zajem, zde je log z VAGu. Projel jsem to na dalnici a na 4 rychlosti stupen bez problemu nad 120km\h. Byla to dalnice a pak domu skoro porad z kopecka. Trosku cukani s hranim a hledani, kdy se sepnou vstrikovace (strikovace se spinaji pod 1500ot/min).
Tak pockam na novou jednotku. Ale zacinam mit dojem, ze by lepsi zpusob nez pridavna jednotka bylo nepatrne zvysit tlak paliva v soustave treba o tech 15-20% a zapojit nejaky odporovy delic za Lambdu, aby se ji nalhalo trosku vice. Na pridani malo plynu to reaguje jak das bez zpozdeni. Ale mam dojem, ze nad 3.000 otacek to uz moc nechce lezt. Ale pomalu jsme to vytocil na asi 5.000, coz nikdy nejezdim.
Muze zde nekdo poradne vysvetlit tu regulaci podle lambdy ? Chapu, ze pri nejake poloze plynu a nizkych hodnatach ECU pridava vice paliva do smesy a pri hodnotach blizkejch 1 ubere. Ale zajimaji me vice podrobnosti.

_________________
Felicia 1.6 combi


24.9.12, 00:46
Profil
rejpal

Příspěvky: 18278
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Aby to jelo, tak lambdu nijak neupravovat, nenalhávat. Zvýšení tlaku v liště může být teoreticky funkční způsob jak to rozfungovat pro režim, kdy jednotka jede podle tabulky, možná by to pak fungovalo dobře i pro režim kdy jednotka adaptuje dle lambdy. A pak, když ti to jakžtakž pojede, konečně zjistíš, že jsi nic neušetřil. Každopádně dělat nějakou adaptaci klapky pro palivo, které tam nemá být, je jasná cesta k nefunkčnímu volnoběhu...


24.9.12, 07:09
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Online
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9441
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: ETHANOL E85
ve stredu kdyz sem videl cenu na stojanu za natural a E85 sem do feliny nalil 15 litru etanolu, stejne to pouzivam jenom na nastartovani, sice to po ranu startuju jak 30 letou sumku ale jedeto :D

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


24.9.12, 08:58
Profil
rejpal

Příspěvky: 18278
Příspěvek Re: ETHANOL E85
To mi připadá jako dobrá kvalifikace do soutěže blbost roku. :)


24.9.12, 09:08
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Ako cela tato tema :) Do neupravenych motorov to tlacit... Nepoviem ked niekto chce z motoru vytlacit co to pojde, zvysi KP do hodnot co bezny motor nikdy nevidel, a spotreba ho nezaujima, ale toto :roll: ked setrit tak LPG

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


24.9.12, 09:27
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 21
Příspěvek Re: ETHANOL E85
3:1 E85 : N95 felda 1,3mpi 50kw jede stejne spotreba +/- stejna, mozna o chlup vetsi rozdil v cene smesi 7-10kc/l
pocatecni investice 0kc
LPG na feldu : investice kolem 16tisic , cena lpg kolem 18kc tudiz rozdil taky cca 10 kc, spotreba vyssi nez na n95, nez by se to zaplatilo jezdenim na lpg tak felda shnije.
Nema vyznam to nechat montovat, kdyz uz tak koupit rovnou s lpg.


24.9.12, 10:42
Profil
Online
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9441
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: ETHANOL E85
meart píše:
Nema vyznam to nechat montovat, kdyz uz tak koupit rovnou s lpg.


a proto sem to tak udelal koupil auto uz s plynem, bohuzel starty by mely byt na benzin a aby se mi v nadrzi kazil benal za 40 korun to radsi v tomto babim lete budu startovat jak debil 6x - 7x nez E85 chytne, pak to prepnu na LPG

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


24.9.12, 10:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Spotreba nemoze byt stejna aby to jelo rovnako. Je to tu napisane asi milion krat, ale vzdy sa najde nejaky popierac fyzikalnych zakonov. Ach boze.

21lucas: na plyn ti to nejde nastartovat ci co? inak lamat tam lieh ked nan nejazdis je hadam ta uplne najvacsia blbost, ale to uz musis vediet sam.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


24.9.12, 10:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9441
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: ETHANOL E85
no nastartuju ale asi to mam rozladene rychle se to uchlasta a chcipne
no obcas na nej jezdim, hlavne kdyz nejsou pred vejplatou prachy na LPG a musim jezdit, tak prepinam na benzinovou nadrz

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


24.9.12, 10:59
Profil

Příspěvky: 21
Příspěvek Re: ETHANOL E85
[quote="darklord"]Spotreba nemoze byt stejna aby to jelo rovnako. Je to tu napisane asi milion krat, ale vzdy sa najde nejaky popierac fyzikalnych zakonov. Ach boze.

Tvrdim snad nekde neco o stylu jizdy? precti si par komentu dozadu tam jsem to nedavno psal, to je asi jasny ze si to vezme vic pri stejnym stylu jizdy ale ja jezdim na spotrebu jak muzu a jestli budu nekde o 10 minut pozdej tak to neresim jedu si klidanko pianko a jen se smeju 'borcum' v bavech jak turujou na cervene a cekaj na zlutou a ja pomalicku dojizdim blikne zluta a na dvojku to proprdim, samozrejme to nikdy bramboraci neunesou ze je courakem predjela felda tak to hned vokotlej a mrskaj aby me hned predjeli. Takze nez zacnes nekoho prirovnavat k popiraci fyzikalnich zakonu precti si laskave cely tema. ACH BOZE!


24.9.12, 11:32
Profil

Příspěvky: 21
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Jen jeste pro lepsi ujasneni to 'jede to stejne' bylo mysleno jakoze to startuje v pohode nekucka to nedusi se to proste 'jede stejne'. Nikomu to nevnucuju je to moje zkusenost a kdo nezkusi tak nemuze soudit. A kazdej motor to sezvejkne jinak. Soused s 1,6 na to nejezdi kare to nechutna ani 1:1 ani 2:1 proste jezdi jen na n95


24.9.12, 11:36
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.   [ Příspěvků: 1127 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 76  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz