Zasekávání otáček u Favorita BMM
Autor |
Zpráva |
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Hej,ale plynu sa nedotýkaj a nechaj auto opäť zohriať.Potom ho vypni a zase naštartuj.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
12.10.12, 16:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Takže jak jsem psal, nechám běžet motor na volnoběh tak dlouho, až se třikrát po sobě zpustí ventilátor na chladiči. Potom odpojím akumulátor, třeba na 15 minut. Znovu připojím, nastartuji a bez přidání plynu to nechám zase blafat do ohřátí. Vypnu motor a zase nastartuji a je hotovo?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
12.10.12, 21:24 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
To štartovanie a nahriatie (až po zapnutie sahary) motora treba po odpojeni a zapojení jednotky zopakovať aspoň 2x.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
12.10.12, 22:22 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Dobře vyzkouším. Zatím děkuji.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
12.10.12, 22:50 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
|
13.10.12, 05:25 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Hledal jsem, ale nějak jsem to nemohl najít. Takže poprvé se má nechat běžet motor dvakrát a potom třikrát. Má se odpojit přímo ŘJ a ne akumulátor. Dobré vědět, děkuji.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
13.10.12, 07:44 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
No presne,to je ono.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
13.10.12, 09:29 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Dnes jsem zkoušel starý start a moc se mi to nelíbí. Nechal jsem motor blafat na volnoběh. Až po třetím běhu ventilátoru jsem vypnul motor, odpojil ŘJ a nechal asi 15 minut. Potom jsem ji znovu připojil, nastartoval motor a nechal běžet asi 5 minut. Jenže hned po naskočení motoru otáčky naskočily na zhruba 1500/min. Vypnul jsem motor a znovu nastartoval, zase vysoké otáčky. Potřetí to samé, takže závada trvá i po starém startu. Když jsem jel z práce, stavil jsem se v jednom servisu, kde je i docela šikovný elektrikář. Tak jsem se ho na to ptal. Říkal mi, že buď je i ten druhý servomotorek špatný, nebo potenciometr šk. klapky. Ten prý ale nemám měnit samostatně, nebo to prý už nikdo nedá dohromady. Když už tak, tak prý mám zkusit vyměnit celou vstřikovací jednotku(říkal jsem mu, že mám jednu náhradní z vrakecu, ze které jsem vzal ten servomotorek). Když se prý vytáhne ten potenciometr, tak se nějak rozšteluje to nastavení šk. klapky a pak to je hodně složité dát zpátky. V garáži mám ještě tedy tu náhradní vstřikovací jednotku. Nevěděl jsem, jak se dá rozdělit, protože tam mám vložený ten prsten(směšovač na LPG). Dnes se mi to ale podařilo rozdělit. Je to nalisované na takových dvou pružných kolíčkách. Kdybych to ale chtěl opravdu vyměnit, je tam jen jedno papírové těsnění. Jak se tam prosím utěsňuje ten směšovač? Je na to nějaké speciální těsnění?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
17.10.12, 17:07 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Ješt jsem si vzpomněl. Všiml jsem si, že mi ty otáčky začnou stoupat až po zahřátí motoru. I dnes jsem dělal ten starý start, nastartoval jsem motor a běžel jak má. Po zahřátí na asi 70°C se otáčky zvednuly a už tak zůstaly. Nejdříve na asi 1200 a po chvíli dokonce na 1500, plus mínus. Nemohlo by to čistě teroreticky dělat čidlo teploty chl. kapaliny na sání? Už jsem ho ale dvakrát měnil. Poprvé to už je dávno, snad tři roky zpátky a podruhé nedávno, asi půl roku zpátky. Kupoval jsem ho ale u nás v Elmotu, tak bůhví co je to za kvalitu.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
17.10.12, 17:11 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
čidlo teploty zjistíš přes diagnostiku, jestli teplota +- sedí z teploměrem na budíkách
ale pokud to dobře startuje i za studena ...
|
17.10.12, 18:34 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
No, ještě jsem ten můj vag nějak nerozjel, musím to vykutit. Než mi rozmrdali ten systém LPG, tak mi to dělalo to, že jsem nastartoval motor a chytl normálně. Po pár sekundách ale začaly padat otáčky asi na 500/min., motor sebou začal škubat a někdy i chcípnul. Jak mi ,,Opravili ten LPG systém'' tak mi to už přestalo dělat. Teď jsem si ale všimnul, že mi to dělá skoro to samé, ale né tak výrazně. Prostě motor běží po nastartování normálně, na asi 1200ot./min. Pokud po pár sekundách nepřepnu na LPG, tak otáčky se sice drží na něco přes 1000, ale motor začne sebou opět hrozně škubat, jako by byl přechlastaný. Pak raději přepnu na LPG a jedu. Zkusím omrknout to čidlo teploty chladící kapaliny. A nevíte prosím někdo, kdyby to nebylo tím čidlem, čím by mohlo být způsobeno to přechlastávání? Poslední dobou se mi i zdá, že motor špatně táhne, na LPG i na benzín. Není to ta pila jako dřív. Už jsem se jednou někde ptal, už přesně nevím v jakém tématu. Když mají v tom LPG servisu diagnostiku, i na LPG i na benzín a já mám upravenou tedy nachipovanou jednotku kvůli upravenému motoru, nemohli mi tam něco přepsat? Vím, že chiptuning je v podstatě přepsání té tzv. mapy, což je asi předstih a dávkování paliva, ne? Nevím, jestli to na klasické diagnostice vůbec jde. Číslo jednotky sedí pro motor 136B, což je správně, ale nevím, jestli mi ji nevyměnili. Peníze si za to ale nebrali, ani mi nic o tom neříkali, tak asi ne.
Jo a za studena to startuje dobře. Jak jsem psal, problémy to začne dělat až po zahřátí motoru.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
17.10.12, 19:41 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Prepisat jednotku u favorita cez diagnostiku mozne nieje. Na to musi vonku cip do specialneho pristroja. Co vyfuk? Neupchal sa ti?
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
18.10.12, 08:05 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
nie len von, tieto jednotky maju AFAIK obycajnu ROM, cize sa musi vypajkovat a vymenit za EEPROM alebo FLASH
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
18.10.12, 08:49 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
ano je tam obyc romka, ale niektore serie ju maju v normalnej patici, takze bez pajkovania
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
18.10.12, 09:17 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Zasekávání otáček u Favorita BMM
Ano, ale v patici měly ten procesor nebo jak to nazvat prý až MPi čka a starší typy ŘJ měly zapájeno. Výfuk nevypadá shnilý, ale zadní laděný výfuk tam mám možná už i 4 roky. Nevím přesně. A na výkon má vliv rozsypaný jen ten středový tlumič, nebo i ten zadní? Zkusím tam dát normální tlumič, jestli to nepomůže. Možná už je ten laděný vysypaný a ucpal se. Ale ráno se z něho kouří asi normálně, když je zima. Předek mám vyměněný za typ ze starých favoritů, abych tam nemusel mít katalizátor. Mohlo by mít vliv na spalování i to, že tam mám ty dvojité parohy ze starého fáčka a lambda sondu jen na dva válce? V garáži mám origo svody na katalizátor, tak to tam asi vrátím. A ohledně té ŘJ, takže v normálním servisu, kde mají diagnostiku mi tam némůžou nic přepsat? Tak to jste mě uklidnili. Bál jsem se, aby mi tam ti k...i něco špatně nenastavili, třeba kratší dobu vstřiku, nebo nevím co a z toho důvodu by mi to špatně jelo.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
18.10.12, 13:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], MSN [Bot] a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|