RAPID, SEDR, nedrží volnoběh bez sytiče?
Autor |
Zpráva |
hxpro
|
RAPID, SEDR, nedrží volnoběh bez sytiče?
Přeji pěkný den, nějakou dobu mi nedrží volnoběh bez použití sytiče. Porucha se projevuje jak za studena tak z tepla. V autě mám karburátor SERD. Co se týče základního předstihu, svíček atd. by mělo být OK (vše nové a seřízené). Jediné, do čeho jsem ještě nevrtal je právě karburátor.
Popis poruchy:
Po nastartování na sytič motor běží. Pokud ho vypnu motor na volnoběh chcípne. Seřízení bohatosti a otáček nemá velký vliv. Při tom ještě otáčky mírně kolísají (+-100 ot.)
Předem děkuji za jakékoli rady.
|
11.5.06, 12:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Re: RAPID, SEDR, nedrží volnoběh bez sytiče?
hxpro píše: Přeji pěkný den, nějakou dobu mi nedrží volnoběh bez použití sytiče. Porucha se projevuje jak za studena tak z tepla. V autě mám karburátor SERD. Co se týče základního předstihu, svíček atd. by mělo být OK (vše nové a seřízené). Jediné, do čeho jsem ještě nevrtal je právě karburátor.
Popis poruchy: Po nastartování na sytič motor běží. Pokud ho vypnu motor na volnoběh chcípne. Seřízení bohatosti a otáček nemá velký vliv. Při tom ještě otáčky mírně kolísají (+-100 ot.)
Předem děkuji za jakékoli rady.
Buďto elmag. ventil volnoběhu, nebo ucpaný vzdušník volnoběhu.
Elmag. ventil je na pravé straně karbecu a vede k němu zelený kablík. Když zapneš zapalování a odpojíš a znovu připojíš ten kablík, tak by ventil měl cvakat. Pokud necvaká, zkontroluj, zdali jde do toho kablíku +12V.
Pokud je ventil v pořádku, je to na 99% ucpaný vzdušník nebo tryska volnoběhu...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
11.5.06, 14:10 |
|
|
hxpro
|
RAPID, SEDR, nedrží volnoběh bez sytiče?
Děkuji za reakci. Elmag. ventil je OK. Kde najdu vzdušník nebo tryska volnoběhu? Musím karburátor rozebrat, abych to profouknul???
|
11.5.06, 14:50 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: RAPID, SEDR, nedrží volnoběh bez sytiče?
hxpro píše: Děkuji za reakci. Elmag. ventil je OK. Kde najdu vzdušník nebo tryska volnoběhu? Musím karburátor rozebrat, abych to profouknul???
Hm,ťažšie popísať bez názornej ukážky. Pre vyčistenie trysky nepotrebuješ nejak extra rozobrať karbec, iba vyskrutkovať jednu zaslepovaciu skrutku, ale pre vyčistenie vzdušníka potrebuješ dať dole víčko karburátora. Keby si uiviedol mail, pošlem fotky...
|
11.5.06, 20:11 |
|
|
hxpro
|
RAPID, SEDR, nedrží volnoběh bez sytiče?
Email je: hxpro@post.cz
Předem dáíky.
Včera jsem se na to ještě jednou pořádně díval a tady jsou výsledky.
1) Rozdělovač, základní předstih zapalování - OK
2) Nová kontrola (porovnání s jiným) El. ventilu, - špatný ventil chyběla pružina, ventil však na první test cvakal, jakoby byl OK - následovala výměna za nový
3) Zjistil jsem, že při nízkých otáčkách běžel motor pouze na dva válce. Závada byla takřka v nulové vůly na výfukových ventilech - oprava seřízením nyní OK.
Aktuální stav - motor drží volnoběh, ale víc jak 500 ot./min. nejsem schopen seřídit.
Podle mě nyní zbývá pouze karburátor. Rád bych provedl co možná nějvětší kontrolu a údržbu s výměnou všech gumiček těsnění atd. Nemáte někdo seznam co je potřeba vše koupit? Předem díky?
Co mám dělat s těma otáčkama?
|
12.5.06, 08:16 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Moc toho nepotřebuješ:
1) Těsnění víka karburátoru SEDR - cca 5Kč
2) Membrána akcelerační pumpy - cca 60Kč
3) Membrána ovládání 2.stupně - cca 80Kč
4) Těsnící okroužky šroubů nastavování volnoběhu (nevim z hlavy rozměry, v mototechně vedět budou. Ten větší je tušim 9x6 a tan malej 3x1,5 ale neručim za to) Vzal bych jich minimálně 5 od každého druhu, neboť se rádi ztrácejí a trhají. Kus stojí tak korunu (Ten malej okroužek je stejný i na injektoru akceleračky - pozor při vyndavání, pod injektorem je malá kulička která se taky ráda ztrácí)
5) Fíbrové těsnění sítka paliva - cca 2Kč
6) 3x těsnění mezi karburátor a sací potrubí - cca 10Kč
Snad jsem na nic nezapoměl . Přeji mnoho zdaru
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
13.5.06, 13:21 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
Re: RAPID, SEDR, nedrží volnoběh bez sytiče?
hxpro píše: Email je: hxpro@post.czAktuální stav - motor drží volnoběh, ale víc jak 500 ot./min. nejsem schopen seřídit. Co mám dělat s těma otáčkama?
tech 500ot. mas podle motortesteru, nebo otackomeru?
sem se trochu divil kdyz sem to moje hodil na motortester, na nem pri volnobehu 800ot a na otackomeru sotva 500.
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
13.5.06, 16:57 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Šemik píše: Moc toho nepotřebuješ: 1) Těsnění víka karburátoru SEDR - cca 5Kč 2) Membrána akcelerační pumpy - cca 60Kč 3) Membrána ovládání 2.stupně - cca 80Kč 4) Těsnící okroužky šroubů nastavování volnoběhu (nevim z hlavy rozměry, v mototechně vedět budou. Ten větší je tušim 9x6 a tan malej 3x1,5 ale neručim za to) Vzal bych jich minimálně 5 od každého druhu, neboť se rádi ztrácejí a trhají. Kus stojí tak korunu (Ten malej okroužek je stejný i na injektoru akceleračky - pozor při vyndavání, pod injektorem je malá kulička která se taky ráda ztrácí) 5) Fíbrové těsnění sítka paliva - cca 2Kč 6) 3x těsnění mezi karburátor a sací potrubí - cca 10Kč Snad jsem na nic nezapoměl . Přeji mnoho zdaru
Ľudia, nešťúral by som sa do toho toľko. Menil by som iba položky 1, 4 a 6.
Inak, poslal som ti ten návod mailom - môžeš vyčistiť karbec.. Ale mám jednu pripomienku: koľko si jazdil s tak nastavenými ventilmi? Ak dlho, budú pravdepodobne podpálené = tvoj problém môže spočívať aj tam. Choď na tester (myslím aspoň nechaj pomerať emisie) tam sa ukáže, či nie sú podpálené.
|
13.5.06, 21:30 |
|
|
hxpro
|
RAPID, SEDR, nedrží volnoběh bez sytiče?
Přeji pěkný den a všem, kteří mi pomohli moc děkuji.
Tady jsou odpovědi:
pro uživatele Lukas: - ty otáčky jsou podle otáčkoměru, necméně i podle sluchu jsou velmi velmi nízko (tak tak to nezdechne)
pro uživatele Šemik: - náhradní díly jsem už nakoupil a o některém víkendu se do toho pustím.
pro uživatele ferrari: - co se týče ventilů tak tam se můžu jen modlit. Osobně si myslím, že jsem na to přišel včas. Uvidím. Osobně si myslím, že to bude ten karburátor. Nevím o tom, že by se s ním během 24 let něco dělalo, natož čistil. Půvorně byl nastaven tak, že byl stále pootevřen sytič. Pokud bych to tak nechal, tak by to bylo OK. Nicméně to je špatně a proto se snažím s tím něco dělat.
|
15.5.06, 08:47 |
|
|
120 GLS - Jakub
Příspěvky: 2
|
Zkus, jerstli není ohnutý....(myslím příruba Karburátor- sání) - vypadšá to, že to saje fal. vzduch... BTW - jak to jde za plynem??
|
16.5.06, 08:12 |
|
|
many
Příspěvky: 17
|
Ja si myslim ...
Myslim ze su to ventily. Vzhladom na to, ze si tak dlho jazdil na sytici, tak je to dost pravdepodbne. Ja osobne som mal ronaky problem na dvoch skodovkach. Na jednej bol namontovany LPG. Ked som zhodil hlavu, tak som zistil ze ventily boli podfuknute a riadne. Na tej druhej som mal motor tiez rozobraty, ale ventily som nekontroloval. Takisto mi nedrzali otacky (behalo to okolo tych 500 ot/min. a sem tam to drzalo, ale vacsinou to zdochlo). Nastval som sa, vymenil som karburator a uz to je v pohode.
_________________ Škoda 120 L 1989, červený blesk
|
16.5.06, 16:07 |
|
|
many
Příspěvky: 17
|
...
Este by som chcel dodat, ze vzhladom na to, ze ti to drzi pri vytiahnutom sytici tak to typujem skor na tie ventily, lebo to iste mi to robilo ked som ich mal podfuknute (na tej skodovke s LPG). Teraz ked to mam v poriadku a vytiahnem pri teplom motore sytic tak mi to zadusi a zdochne to.
_________________ Škoda 120 L 1989, červený blesk
|
16.5.06, 16:33 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Čo ti poviem - vyčisti karburátor (prefúkni všetky trysky a kanáliky, kt. sú dostupné, myslím, že kompletný návod je na techwebe) osaď ha a uvidíš. Ale pochybujem, že tie ventily budú OK. Veľmi dôležité je aj či bude karburátor po vyčistení reagovať (chod motora) na otáčanie nastavovacími skrutkami bohatosti a prídqavného voľnobehu.
|
16.5.06, 20:04 |
|
|
hxpro
|
RAPID, SEDR, nedrží volnoběh bez sytiče?
Tak se zdá, že bude mít pravdu ten, kdo to typoval na ventily. O víkendu jsem kompletně rozebral karburátor, vyčistil ho, srovna dosedací plochy, seřídil hladinu a je to pořád stejný.
Nemáte někdo nějakýho tipa, jak otestovat ventily bez sundání hlavy? Jestli se nepletu, tak se to dělá testem tlaku v komoře. Je to tak?
Nevíte kdo by se na to mohl na Olomoucku, či brněnsku podívat?
Ještě jeden dotaz. Co se týče sacího potrubí na Š120 RAPID. Předpokládám, že sací potrubí byly stejné jak pro karburátor SEDR tak EDSR. Je to tak?
Předem Vám děkuji za reakce.
|
29.5.06, 12:56 |
|
|
Tobin
|
hxpro - neblbni!!
Ve tvých reakcích jsem se nedočetl, jestli jsi vyčistil tu trysku volnoběhu co radil Bukaj. Opravdu by to na 99% mělo být touto tryskou, nebo částečně ucpaným kanálkem k této trysce. Sundej těleso vzd. filtru, vyšroubuj zaslepovací zátku
z pravého boku karbu a pod ní je tato tryska.Všechny Škody mají 50 (0,05mm).Tenčím šroubovákem ji vyšroubuj. Vytáhnout ji můžeš např.navlečením na měděný drátek z káblíku nebo rybářský vlasec.Trysku vyčisti, kanálek pořádně profoukej stl.vzduchem. Je dobré zároveň vyčistit i trysku druhého stupně. Je umístěna z druhé strany karbu, postup stejný.
Rapid 120-5Q
|
29.5.06, 13:57 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|