Autor |
Zpráva |
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Obvykle první pravidlo nabíjení autobaterie zní nějak takto: Citace: Autobaterii nabíjejte vyjmutou z vozu nebo alespoň odpojenou od všech přívodních kabelů. Asi z legrace, že...
|
15.11.12, 17:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Podle mě je ŘJ stále pod proudem, aby se napájela paměť s důležitými daty. Já bych určitě kabely od akumulátoru u normálních nabíječek odpojil. Něco jiného je u udržovacích nabíječek, jak jsem psal výše. Ty udržují stále na akumulátoru třeba 12,5V hodně malým proudem, třeba 100mA, tak to spotřebičům ve vozidle neublíží. Ale prat tam třeba 16,5V? Jste opravdu blázni.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
15.11.12, 19:49 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Záložnú batériu jednotka nepotrebuje-mapy a všetky potrebné veci sú trvalo "napálené" v mikroprocesore.Chyby sa zapisujú len do "dočasnej" pamäte,ktorá si uchová dáta,len ked má napájenie.10 minút a viac preto,lebo sa musia vybiť všetky kondenzátory.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
15.11.12, 20:01 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
No ale když by nebyla ŘJ pod napětím i při vypnutém klíčku, tak se ty chyby přece vymažou po každém vypnutí klíčku, je to tak?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
15.11.12, 20:19 |
|
|
novomi
Příspěvky: 4270 Bydliště: kousek od Tábora
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Fábku nabijíme několik roků s připojenou baterkou a neni problém.
_________________ Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM
|
16.11.12, 08:00 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Jenom taková poznámka k odpojení napájení ECU a paměti závad.
Pokud případná chyba snímače nebo akčního členu na motoru (která se odpojením ŘJ od napájení z paměti závad smazala) trvá, ECU jí zase poměrně rychle zjistí a chyba se zase během pár kilometrů do paměti závad napíše. Takže to není problém. Horší je, že u některých řídících jednotek dojde k vymazání adaptačních hodnot a u více opotřebovaného motoru trvá nová adaptace i několik desítek kilometrů a několik startů motoru. Během této doby je často zvýšená spotřeba a občas se vyskytne i nepravidelný volnoběh, nebo zhoršená reakce motoru na prudké přidání plynu. Takže se záložní zdroj napájení, když je potřeba odpojit akumulátor, občas docela hodí.
|
16.11.12, 08:34 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Tak už to je jedno. Já si ale budu stát za svým názorem, co napsal Fatal, že výrobci asi nepíšou v příručkách a knížkách z legrace, že se má akumulátor při nabíjení odpojit od elektroinstalace v autě.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
16.11.12, 20:02 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
nič neodpájam ani ja, keď si predstavím aké prúdy a špičky, výboje pri zapínaní a vypínaní relátok, spotrebičov v sieti sú, nehovorím o VN pre zapaľovanie, makkých 16V z nabíjačky tomu ublížiť vážne nemôže, baterka je tak vysoká kapacita že pohltí všetko nežiadúce...
výrobcovia to píšu pretože keby náhodou sa zichrujú aby nemuseli dokazovať kde bola skutočná chyba, jednoducho chyba bude vždy na strane zákazníka...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.11.12, 20:06 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
No asi tak.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
17.11.12, 22:46 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Ty jo, ani při cyklickém nabíjení baterie bych nepřekročit 15 V, natož konstantním proudem, které je nižší, cca 14,4 V, vše co dává vyšší napětí poškozuje baterii a elektroniku, např v Ř.J. jsou elity do 16 V a dostávají pěknou sodu, pokud se napětí překročí, rychleji se jim zkracuje životnost. Rozhodně odpojit vše od baterie, z praxe se odpojuje mínus. Pokud se jedná o malé dobíjecí proudy, nemusí se odpojovat, ale u vyšších ano.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
Naposledy upravil Karátek dne 18.11.12, 09:38, celkově upraveno 1
|
18.11.12, 09:29 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
michalkatka píše: nič neodpájam ani ja, keď si predstavím aké prúdy a špičky, výboje pri zapínaní a vypínaní relátok, spotrebičov v sieti sú, nehovorím o VN pre zapaľovanie, makkých 16V z nabíjačky tomu ublížiť vážne nemôže, baterka je tak vysoká kapacita že pohltí všetko nežiadúce...
výrobcovia to píšu pretože keby náhodou sa zichrujú aby nemuseli dokazovať kde bola skutočná chyba, jednoducho chyba bude vždy na strane zákazníka... Rázy vysokých proudů a napětí jsou v ms, což je jiné, než trvale vyšší napětí a proudy.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
18.11.12, 09:31 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
No aj kvôli tomu sú v poistkovke diody.Ale ako písal Michal,bateria je kapacita sama o sebe.Ale párkrát som už takto bateriu nabíjal,a hned nato mi odišiel regler-nahoda?Nikdy viac.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
18.11.12, 18:49 |
|
|
AlesALF
Příspěvky: 15
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Na ty diody v pojistkové skříňce bych se docela přijel podívat A čím jsi prosím-tě nabíjel ze ti to odprásklo regulátor ? Ten musí vydržet opravdu hodně, takže to vypadá na nějakou samodomo nabíječku-svářečku. Ale každý je svého štěstí strůjce, že.
|
19.11.12, 11:15 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Ty regulátory až tak moc nevydrží...
|
19.11.12, 11:30 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
AlesALF píše: Na ty diody v pojistkové skříňce bych se docela přijel podívat A čím jsi prosím-tě nabíjel ze ti to odprásklo regulátor ? Ten musí vydržet opravdu hodně, takže to vypadá na nějakou samodomo nabíječku-svářečku. Ale každý je svého štěstí strůjce, že. Ak tým chceš povedať,že tam diody niesú,tak potom si v živote favo poistkovku nevidel.No čím sa to asi nabíjal?Hej zváračkou.Niektoré samodomo nabíjačky sú urobené kvalitnejšie,ako tie šroty z tesca,lidlu a iných kváziobchodov.To že regler vydrží veľa,by som netvrdil,skús nejaký rozpitvať.Môj bol ešte origo tesla,nie nejaký turecký šmejd.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
19.11.12, 12:30 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|