Autor |
Zpráva |
whito
Příspěvky: 16
|
alternator Felicia
dobry den, mam dost špecificky problem, na zaciatok chcem podotknuť, ze alternator som mal rozobrany, vycisteny, diody dotiahnute a zakapane farbou, novy regulator IRP 14V a menene ložiska +ocistene kontakty a nastriekane kontoxom seriove kable mam posilne kostru aj + od alternatora koli hudbe v aute. priebeh dobijania je zaznamenany vo videu: (kontrolka vyhrievania zadneho okna znamena zapnuty ventilator chladenia motora) Kód: https://vimeo.com/55018039 neviem v com este moze byt chyba, napada ma uz jedine diodovy mostik...planujem ako nudzove docasne riesenie pridat k legulatoru diodu (SB560 s 0,67V úbytkom), skusal som diodu nejaku noname a namerany ubytok mala 0.4V a fungovalo to...alternator dobijal o cca 0.4V viac tiez pocas jazdy sa mi stavalo (so starym regulatorom), ze niekedy akokeby sa roziarila palubovka viac a svetla zacali jasnejsie svietit, tento jav trval asi 5s a znova bolo vsetko v "normale". S novy regulatorom este neviem ci sa to prejavi, nemal som moznost ho vyskusat pocas jazdy este dakujem za akykolvek prispevok
|
6.12.12, 17:20 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: alternator Felicia
diódy dotiahnuté však tie sú v mostíku nalisované, a druhý spoj je zacínovaný na konektor... diódy si aj meral , asi nevieš zmerať aj hodnotu nový druhovýrobný mostík stojí cca 10eur. inak to je bežná vlastnosť Magnetonov, bežne dobíjajú okolo 13,8 - 14,0V, to je v tolerancii...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
6.12.12, 19:04 |
|
|
whito
Příspěvky: 16
|
Re: alternator Felicia
dotiahnutim diod som myslem 3x srobiky myslim M5 priamo na mostiku a 3x M5 na zadnom cele diody zmerať viem, ale zatial som to neriesil, kedze ich musim od statora odletovat koli meraniu... ta horna hodnota cca 13.5V ma az tak nestve, to sa da doladit diodov na tych cca 14.4V, ale dobijanie pri vsetkom spustenom 11.4V pri volnobehu sa mi nepaci...je pravda, ze altik ma natocene uz skoro 260tkm ale na sustruzene zberne kruzky a teraz novy regulator a loziska...
|
6.12.12, 19:24 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: alternator Felicia
11,4V nedobíja to ťahá z baterky, ale zober si situáciu koľko na voľnobeh pri všetkom zapnutom stojíš
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
6.12.12, 19:30 |
|
|
whito
Příspěvky: 16
|
Re: alternator Felicia
a tak neriesme, kto stoji kde s cim pozapinanim, rozumiem co chces povedat, ale tak ci tak je niekde v mojej elektrine chyba a ja ju chcem odstraniť, potrebujem sa na auto spoľahnuť, neze ma v zime niekde necha koli vybitej baterii a tiez to baterii na zivotnosti neprida, taketo dobijanie...
|
6.12.12, 19:55 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: alternator Felicia
XY Favoritov a Felicii takto jazdia a problém nieje, keď budeš mať zlú baterku nepomôže ti ani 110A Alternátor čo bude mať na voľnobeh pri všetkom zapnutom 14,4V...
Šemik by napísal že chyba je v značke Magneton, je to ich vlastnosť, pri nízkych otáčkach to dobíja menej, dôležité je či to pri zvýšení otáčok stúpne...
taký základ je pre mňa vždy voľnobeh zo svetlami, malo by to mať napätie vyššie ako kľudové napätie baterky, rsp aspoň 13,5V, ak to má 13,8 je Magneton v OK stave, to je najbežnejší prevádzkový stav...
kľudne môžeš mať prepálenú niektorú diódu, alebo už sú tak vyžíhané že nestíhajú, tak isto pomocné diódy, teplom polovodiče degradujú. hlavne silové...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
Naposledy upravil michalkatka dne 6.12.12, 20:53, celkově upraveno 1
|
6.12.12, 20:09 |
|
|
whito
Příspěvky: 16
|
Re: alternator Felicia
no ja tiez by som stavil na tie diody, lebo inak je tam vsetko nove teraz cez zimu ako nudzove riesenie dam diodu k regleru a na jar, si zozeniem nejaky schopny iny altik. asi by som chcel valeo, len ci ho do 1.3mpi felicie napcham a aky... ale tak ci tak, diki za nazor
|
6.12.12, 20:23 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: alternator Felicia
Zrovna nedávno jsem po výměně altíku měřil napětí. Od volnoběhu držel na baterce 13,7V (plusmínus malá tolerance měřáku) při zapnutých obrysovkách a potkávačkách a větráku na první stupeň. Zkus totéž, třeba zjistíš že máš altík OK. Dále pověz zda máš 70A nebo 55A.
|
6.12.12, 21:55 |
|
|
whito
Příspěvky: 16
|
Re: alternator Felicia
70A pri svetlach a topenie na 1.stupeň je to okolo 13V, ak si dobre pamatam
|
6.12.12, 22:47 |
|
|
goodbie
Příspěvky: 725 Bydliště: Aš Pastviny okr.Cheb
|
Re: alternator Felicia
13V je málo,já osobně když máš takové nároky na hudbu volil bych nějaký bosch a né valeo bosch tohle prostě mumí dělat to mu nelze odepřít.Mám ve škodě 120 bosch 80A a na volnoběh světla topení a vstřikování BMM mám 13,8.
_________________ Škoda 125 červená r.v.1988
|
6.12.12, 22:58 |
|
|
whito
Příspěvky: 16
|
Re: alternator Felicia
zatial musi ist tento, nejako to poladim aby zimu vydržal. ja mam jedem bosch altik doma myslim tiez 70a, len je z fordu puma a to do felicie tazko narvem.
|
6.12.12, 23:47 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: alternator Felicia
Tyto alternátory na volnoběh standardně drží 14,2V. Při světlech a větráku na jedničku 13,9 - 14V. Při plném zatížení a v otáčkách 13,6V. Tento má zřejmě poškozenou diodu, nebo upálený její vývod na můstku.
|
7.12.12, 09:20 |
|
|
whito
Příspěvky: 16
|
Re: alternator Felicia
talze by si tp typol na diodovy mostik?
|
7.12.12, 16:58 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: alternator Felicia
Pokud jsi si jistý, že máš v pořádku kabel mezi altem a akumulátorem a taktéž všechny kostry bez přechodových odporů, tak velice pravděpodobně je to jedna z výkonových diod.
|
7.12.12, 18:26 |
|
|
whito
Příspěvky: 16
|
Re: alternator Felicia
kable su na 100% OK, kedze vedie 25mm2 priamo od alternatora k + a taky isty je od - na kostru (drziak alternatora) a samozrejme fabricke kable su ok... dnes medzi recou v skole som spomenul spoluziakovy, aky mam problem...tak mi poskytol 55A z favorita, ktory som rozobral a zmeral diody (zmeral ich kamarat elektrikar), diody su ok tak cez vikend rozoberiem moj v aute, zmeriame diody a popripade vymenime ktora bude zla z toho favoritackeho, myslim, ze by mali pasovať?
|
7.12.12, 21:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|