Ako štartovať favorit 136L karburator
Autor |
Zpráva |
johnygt500
Příspěvky: 23
|
Ako štartovať favorit 136L karburator
Zdravim, chcem sa spytať ako presne by sa mal štartovať tento typ favoritu s karburatorom, všetko je povodne, ma automaticky sytič. V priručke je napisane 2krat zošliapnuť pomaly plyn a uvolniť a štartovať bez plynu, to je mi jasne, ale ked stlačam ten plyn pedal tak klučik ma byť v polohe ked je zapnute zapalovanie a svietia kontrolky?, alebo v polohe 0-všetko vypnute?
|
14.12.12, 16:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9438 Bydliště: Kolín
|
Re: Ako štartovať favorit 136L karburator
u karbecu to je jedno tam jde jen o to aby se ten sitic nastavil a natahlo to palivo
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
14.12.12, 16:51 |
|
|
johnygt500
Příspěvky: 23
|
Re: Ako štartovať favorit 136L karburator
myslel som že ked je už zapnute zapalovanie tak sa skôr natoči ta pružina čo je v sytiči
|
14.12.12, 17:09 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9438 Bydliště: Kolín
|
Re: Ako štartovať favorit 136L karburator
ta pruzina v sitici je bymetal, ta se hybe podle toho jak mas teplou chladici kapalinu
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
14.12.12, 17:29 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Ako štartovať favorit 136L karburator
Ten systém je mechanický, je mu úplně jedno jestli je vyplé nebo zaplé zapalování, nebo jestli se dloubeš v nose
|
14.12.12, 17:52 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Ako štartovať favorit 136L karburator
Ta pružina je Bimetal a sytič naopak vypíná a né zapíná. A myslím si, že stačí na plyn. pedál šlápnout jen jednou, né dvakrát. Až na podlahu a potom pomalu povolovat.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
14.12.12, 18:58 |
|
|
Adler
Příspěvky: 37
|
Re: Ako štartovať favorit 136L karburator
varok: Samozřejmě, že bimetal sytič i zapíná. Je to bimetalická spirála tzn. stejný princip jako u teploměru. Zahřátím se rozvine a při chladnutí svine. Čili po odstavení zahřátého motoru se jeho pozice zablokuje v základní poloze a tím jak vychladne dojde k napružení a po sešlápnutí plynu u studeného motoru následně síla takto uložená způsobí, že se natočí přívěra a stupňovitá vačka.
A jinak k dotazu. Ono to zase tak úplně jedno není jestli je sepnuté zapalovaní nebo ne. Zvlášť v těchto mrazech. Proč. No protože po sepnutí zapalování dojde k ohřevu bimetalu topnou spirálou a co je důležitější tak i termoventilu. Termoventil přepíná na uzavřeno v mrazech cca 5 - 8 s a pak dojde k tomu, že při startu se vytvoří ihned už jen velká mezera 2 mm. Což v opravdu tuhých mrazech není zrovna dobré. Tudíž za těchto podmínek tj. v silném mrazu není dobré před studeným startem spínat zapalování pokud skutečně nechceme ihned nato startovat (v návodu k obsluze je i na toto upozornění že dojde k přehřátí startovací automatiky). A sešlápnout stačí jen jednou. Mám to z dob kdy jsem ještě měl karburátorovou verzi odzkoušeno že i v -25°C je to bezproblému. Ten druhý nástřik akcelerační pumpičky kvůli kterému je to doporučované tam už není ani potřeba pokud je všechno v bezvadném stavu.
_________________ Favorit 1,3 BMM 50 kW Felda 1,3 MPi
|
14.12.12, 20:14 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Ako štartovať favorit 136L karburator
Adler má pravdu.Slačiť 2x sa má len vo veľkých mrazoch,ale z vlastnej skúsenosti viem ,že aj pri tých -25 to ide na prvýkrát aj po jednom stlačení.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
15.12.12, 11:01 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Re: Ako štartovať favorit 136L karburator
Ja vzdycky otocim klicem a jak to zatoci tak slapnu na plyn okamzite to chyta i kdyz je treba -20
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
15.12.12, 13:59 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Ako štartovať favorit 136L karburator
Dajaky zvláštny spôsob štartovania.Mne to naskočí na brnk aj bez stláčania plynu pri štarte a tak by to aj malo byť,nie?
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
15.12.12, 14:30 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Re: Ako štartovať favorit 136L karburator
Ale před startem to snad promáčkneš, ne? Jinak by se ti nenastavil sytič.
|
15.12.12, 14:35 |
|
|
johnygt500
Příspěvky: 23
|
Re: Ako štartovať favorit 136L karburator
ja som mal aj ten problem že ked som auto naštartoval, držalo otačky na sytiči cca1500-1700 tak ked som prešiel neakych 150m tak sytič prestal reagovať, motor ešte nebol zahriaty a zdochinalo to. Je to dost problem hlavne v meste.
|
15.12.12, 14:38 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Ako štartovať favorit 136L karburator
fatal píše: Ale před startem to snad promáčkneš, ne? Jinak by se ti nenastavil sytič. Pred štartom hej,ale počas štartu už nie.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
15.12.12, 14:41 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Ako štartovať favorit 136L karburator
johnygt500 píše: ja som mal aj ten problem že ked som auto naštartoval, držalo otačky na sytiči cca1500-1700 tak ked som prešiel neakych 150m tak sytič prestal reagovať, motor ešte nebol zahriaty a zdochinalo to. Je to dost problem hlavne v meste. Zvýš si otáčky na zvýšenom voľnobehu na 2200 a asi máš aj zle nastavenú zmes voľnobehu-príliš bohatá.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
15.12.12, 14:45 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Ako štartovať favorit 136L karburator
Lamač: však ano, před nastartováním motoru se má jednou prošlápnout plyn a pak během startování už né. To by se otevřela přívěra a bylo by to ochuzené a špatně to startovalo. Když po naskočení motoru prošlapneš, tak se otáčky mají snížit z těch asi 2200/min. na asi 1200-1500/min. aby byl motor stále přibohacován a udržel se promrznutý v v chodu. Jestli Jiří musí prošlapávat pedál plynu i během startování, tak tam má podle mě něco špatně nastavené nebo porouchané.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
15.12.12, 14:53 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 76 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|