Felda nejde nastartovat...
Autor |
Zpráva |
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: Felda nejde nastartovat...
Ono pokud me pamet neklame tak Ca-Ca akmulatory by se hlavne nemely nabijet pomoci klasickych trafonabijecek..nesnaseji vysoke frekvence, ale auto a kazde auto nabiji vicemene pomoci pulzu, ktere maji frekvenci relativne nizkou, takze by jim to skodit extra nemelo.. Pokud pracuje s vyssim napetim, ktere auto neni schopne dosahnout se podle me akorat nenabije na maximum ale treba jen na 90% sve kapacity, coz taky nevidim jako velky problem.. Nejsem elektrikar, tak pokud jsem napsal nejakou blbost tak prosim o schovivavost
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
18.12.12, 21:58 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Mex
Příspěvky: 278
|
Re: Felda nejde nastartovat...
Tak já odborník přes tohle taky nejsem, ale co mi mechoš říkal tak pokud se baterka dlouhodobě nedobíjí do plna tak se zkracuje životnost.
_________________ Favorit GLXi
|
18.12.12, 22:06 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Adler: Možná jsem to špatně napsal. V zásadě nejsem proti tvému tvrzení, že ty baterky jsou stavěné na vyšší napětí atd atd. To nepopírám, spíš jsem proti tvrzení, že se do těch našich starých pleček nemají dávat. Rozhodně bych se toho nebál, jestli mi ta baterka ještě minimálně další 2 roky vydrží budu naprosto spokojen. Ono těch 1200 kč za které jsem ji pořídil jsem ochotný co 4 roky dát do auta znova. Vždyť oproti ostatním nákladům je tahle položka celkem zanedbatelná. Mex: A zase co já vím, tak plné nabití baterkám taky škodí. Tak si pak vyber.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
18.12.12, 22:10 |
|
|
Mex
Příspěvky: 278
|
Re: Felda nejde nastartovat...
Hmm to jsem už počul taky, ale hlavně v souvislosti s Li-ion aku. což podle mých chatrných znalostí je trochu něco jinýho. Ale tohle přenechám radši povolanějším. Jen jsem chtěl napsat co mi v týhle souvislosti říkal pán s 30 letou praxí v oboru.
_________________ Favorit GLXi
|
18.12.12, 22:27 |
|
|
Adler
Příspěvky: 37
|
Re:
gokralik píše: Adler: Možná jsem to špatně napsal. V zásadě nejsem proti tvému tvrzení, že ty baterky jsou stavěné na vyšší napětí atd atd. To nepopírám, spíš jsem proti tvrzení, že se do těch našich starých pleček nemají dávat. Rozhodně bych se toho nebál, jestli mi ta baterka ještě minimálně další 2 roky vydrží budu naprosto spokojen. Ono těch 1200 kč za které jsem ji pořídil jsem ochotný co 4 roky dát do auta znova. Vždyť oproti ostatním nákladům je tahle položka celkem zanedbatelná. Rozumím. Pokud Ti je tohle jasné a jsi s tím seznámený pak není co řešit. Horší to je s těmi kteří o tomhle nemají ani ponětí a takový aku. si pořídí v dobré víře, že udělali to nejlepší co mohli. Jenomže jaksi už nedomysleli následky a to zejména pokud je nabíjecí soustava jejich vozu v žalostném stavu, jezdí krátké trasy a ani přesto nedochází alespoň jednou za měsíc či dva k nabíjení mimo vůz. Tam se pak snižuje kapacita a zkracuje životnost akumulátoru dost dramaticky. Jinak ještě v téhle souvislosti. Bylo by dobré rozlišovat pojmy jako nedobíjení, dobíjení a přebíjení. Při soustavném nedobíjení jakožto i přebíjení klesá životnost olověného akumulátoru a to v závislosti na míře v jaké k tomu danému procesu dochází. Tudíž v ideálním případě by olověný akumulátor měl být udržovaný vždy v plně nabitém stavu což při svorkovém napětí olověného akumulátoru v klidu je cca 12,7 - 12,85V. Za univerzální hodnotu nabíjecího napětí se pak dá považovat 14,4 V kterou snesou všechny typy. Bohužel tahle hodnota je u alternátoru Magneton jen pouhý sen a je zázrak když se podaří držet hodnoty na 14,0 - 14,1 V a to je pak pro aku. se zaplavenými elektrodami s technologií desek Ca-Ca nebo aku. typu AGM dost žalostné. Já samozřejmě netvrdím, že baterie Ca-Ca ve Fav. či Fel. nebude plnit svoje poslání. To jistě ano, ale v takovém případě by si měl majitel, který si ji do těchto aut pořizuje uvědomit, že jestliže očekává průměrnou životnost 5 let a nedá aku. patřičnou péči pak se nemůže divit když se klidně i po 2 letech dramaticky sníží kapacita a aku. doslouží.
_________________ Favorit 1,3 BMM 50 kW Felda 1,3 MPi
|
19.12.12, 17:55 |
|
|
varok
Příspěvky: 14803 Bydliště: Havířov
|
Re: Felda nejde nastartovat...
Tak jestli tady chcete řešit nějaké plné nabití, tak to nesplňuje autoelektro vůbec ani u klasických akumulátorů. Plně nabitý olověný akumulátor by měl údajně mít až 2,8V na článek, což je nějakých 16,8V a to v autě nedosáhnete v žádném případě. Proto je i v autě plně nabitý akumulátor nabitý vždy napůl, možná tak na 75%. U auta se nabíjí velkým proudem ale malým napětím. Při nabíjení dobrou nabíječkou se zase nabíjí velkým napětím a malým proudem, zhruba 1/10 kapacity.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.12.12, 18:43 |
|
|
Adler
Příspěvky: 37
|
Re: Felda nejde nastartovat...
varok: Doporučuji ti přečíst si odborný článek popřípadě publikaci aby sis nepletl dojmy s pojmy. To není narážka, ale doporučení. Hlavně si nastudovat jak se nabíjí olověné akumulátory gelové a AGM. Budou to pro tebe určitě poučená zjištění. Z toho co jsi napsal jde vidět že v tom nemáš vůbec jasno.
_________________ Favorit 1,3 BMM 50 kW Felda 1,3 MPi
|
19.12.12, 18:52 |
|
|
suresd
Příspěvky: 406 Bydliště: Okolí Karvine spíše Havířova
|
Re: Felda nejde nastartovat...
Adler, dovol mi malou otázku . to co sem píšeš máš ověřeno z praxe a nebo teorie z nějake příručky někde z netu ? to není narážka jen otázka
_________________ Provozuji aktuálně.. Škoda Fabia 1.4 16V 55Kw 2003 kombi Škoda Octavia 1.6 Tdi Otec: Škoda Felicia 1.3 MPi 50Kw 2001
|
19.12.12, 19:00 |
|
|
Adler
Příspěvky: 37
|
Re: Felda nejde nastartovat...
varok: Aby sis to nevyložil zle tak v kostce je to takto. Akumulátor klasického typu se zaplavenými elektrodami je prakticky nabit po dosažení svorkového napětí 14,4 - 14,5V kdy po překročení této hodnoty dochází k tzv. plynování (u většiny Ca-Ca o cca 0,3 výše) . To platí pro akumulátory, které jsou trvale dobíjené a jde o udržovací napětí. Napětí které jsi uvedl tj. 16,2-16,8 V platí pro ty akumulátory u kterých dochází k častému a pravidelnému vybíjení a nabíjení a platí výhradně pro akumulátory se zaplavenými elektrodami - při tomto nabíjecím napětí dochází k ukončení procesu desulfatace pokud jí byl akumulátor zasažený dlouhodobým nedobíjením do plna nebo byl li vybitý na hranici hlubokého vybití pak je dobré alespoň jednou za čas nabíjet na tuto hodnotu. Olověné akumulátory gelové a AGM se ale nikdy nesmí nabíjet jako klasické a v podstatě u obou platí, že nabíjecí napětí nesmí překročit hodnotu 14,7-14,8V.
sursed: Nejsem přímo člověk z oboru (autoelektro) to přiznávám, ale mám k tomu velmi blízko plus 15 letou praxi k dobru.
_________________ Favorit 1,3 BMM 50 kW Felda 1,3 MPi
|
19.12.12, 19:17 |
|
|
varok
Příspěvky: 14803 Bydliště: Havířov
|
Re: Felda nejde nastartovat...
Já jsem nepsal o gelových a speciálních akumulátorech. Jen klasické olověné akumulátory s elektrolitem, které máme skoro všichni v autech. A to v autech nedochází k pravidelnému vybíjení a nabíjení? To tedy startér nic z akumulátoru nepapne? To je mi novinka. V létě bych to ještě bral, kdy je venku teplo, ale v zimě, kdy je venku mráz a teploty hodně pod nulou, tak by akumulátor potřeboval dokonale nabít. Navíc, jestli někdo jezdí jen krátké trasy, tak to už je co říct.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
20.12.12, 15:51 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Felda nejde nastartovat...
varoku? Neřešto. I když k některým maličkostem mám trochu výhrady tak celkově má tak nějak pravdu. Nemůžeš se divit. Si psal o olověných akumulátorech a pod ty spadají i gelovky a ony AGM který vůbec nejsou ničím speciální je to jenom jiná technologie. A sám vím, že třeba gelovky ve Feldách vidím v dnešní době vcelku pravidelně. Není to žádná kosmická technologie a cenově jsou tak nějak už srovnatelný s klasikou. Tam kdybys je nabíjel tím šíleným postupem na 16,8 V (kterej jen tak mimochodem není zrovna úplně nejšetrnější ani pro klasický baterky) tak ti gelovka odejde raz dva. Jinak uvažovat dneska nabíjecí soustavu a myslet při tom na Magneton je fakt trochu mimo jelikož je to zmetek, který nedokáže dávat stabilní napětí v celém rozsahu tak aby došlo k obnově kapacity i za ztíženejch podmínek (vím že nemáš rád házení špíny na Magneton bohužel je to prostý fakt). Když vezmu příklad člověk pozná Bosch nebo Valeo které ti budou dávat 14,5V vždy a za každých okolností pak v případě že s baterkou neděláš vyloženě harakiri budeš jí mít permanentně v nabitém stavu a o nějaké nabíjení mimo auto pak nebudeš muset ani přemýšlet.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
20.12.12, 17:37 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
A když už pořád nadáváte na Magnetony... Platí to samé i o altících PAL, nebo by měly být kvalitnější?
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
20.12.12, 17:41 |
|
|
varok
Příspěvky: 14803 Bydliště: Havířov
|
Re: Felda nejde nastartovat...
Tak nic no. Samozřejmě jsem myslel těch 16,8V při připojené nabíječce. A právě si myslím, že ve favoritech a felinách asi každý nemá altík Bosch, Valeo nebo nevím kdo ještě vyrábí ty altíky. Proto jsem to psal, protože málokterý altík dá více než 14,2V a to ještě nahraně. Většinou tak 14V bez zatížení a se zatížením to hodně klesá. Mám to zjištěné z vlastní zkušenosti a oprav. I altík Magneton v dobrém stavu dá na volnoběh a zapnutých světlech, ventilátoru topení, vyhřívání zadního skla, rádiu anevím čeho ještě napětí dejme tomu 13,4-13,6V a to už je pro ty vaše kalciovky dost málo. Alespoň co čtu tady a jinde na netu.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
20.12.12, 22:13 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 81 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|