Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 04:49



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 Felda nejde nastartovat... 
Autor Zpráva
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Felda nejde nastartovat...
Ono pokud me pamet neklame tak Ca-Ca akmulatory by se hlavne nemely nabijet pomoci klasickych trafonabijecek..nesnaseji vysoke frekvence, ale auto a kazde auto nabiji vicemene pomoci pulzu, ktere maji frekvenci relativne nizkou, takze by jim to skodit extra nemelo..
Pokud pracuje s vyssim napetim, ktere auto neni schopne dosahnout se podle me akorat nenabije na maximum ale treba jen na 90% sve kapacity, coz taky nevidim jako velky problem..
Nejsem elektrikar, tak pokud jsem napsal nejakou blbost tak prosim o schovivavost :D

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


18.12.12, 21:58
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 278
Příspěvek Re: Felda nejde nastartovat...
Tak já odborník přes tohle taky nejsem, ale co mi mechoš říkal tak pokud se baterka dlouhodobě nedobíjí do plna tak se zkracuje životnost. :wink:

_________________
Favorit GLXi


18.12.12, 22:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Adler: Možná jsem to špatně napsal. V zásadě nejsem proti tvému tvrzení, že ty baterky jsou stavěné na vyšší napětí atd atd. To nepopírám, spíš jsem proti tvrzení, že se do těch našich starých pleček nemají dávat. Rozhodně bych se toho nebál, jestli mi ta baterka ještě minimálně další 2 roky vydrží budu naprosto spokojen. Ono těch 1200 kč za které jsem ji pořídil jsem ochotný co 4 roky dát do auta znova. Vždyť oproti ostatním nákladům je tahle položka celkem zanedbatelná.

Mex: A zase co já vím, tak plné nabití baterkám taky škodí. :D Tak si pak vyber.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


18.12.12, 22:10
Profil

Příspěvky: 278
Příspěvek Re: Felda nejde nastartovat...
Hmm to jsem už počul taky, ale hlavně v souvislosti s Li-ion aku. což podle mých chatrných znalostí je trochu něco jinýho. :D Ale tohle přenechám radši povolanějším. Jen jsem chtěl napsat co mi v týhle souvislosti říkal pán s 30 letou praxí v oboru. :wink:

_________________
Favorit GLXi


18.12.12, 22:27
Profil

Příspěvky: 37
Příspěvek Re:
gokralik píše:
Adler: Možná jsem to špatně napsal. V zásadě nejsem proti tvému tvrzení, že ty baterky jsou stavěné na vyšší napětí atd atd. To nepopírám, spíš jsem proti tvrzení, že se do těch našich starých pleček nemají dávat. Rozhodně bych se toho nebál, jestli mi ta baterka ještě minimálně další 2 roky vydrží budu naprosto spokojen. Ono těch 1200 kč za které jsem ji pořídil jsem ochotný co 4 roky dát do auta znova. Vždyť oproti ostatním nákladům je tahle položka celkem zanedbatelná.


Rozumím. Pokud Ti je tohle jasné a jsi s tím seznámený pak není co řešit. Horší to je s těmi kteří o tomhle nemají ani ponětí a takový aku. si pořídí v dobré víře, že udělali to nejlepší co mohli. Jenomže jaksi už nedomysleli následky a to zejména pokud je nabíjecí soustava jejich vozu v žalostném stavu, jezdí krátké trasy a ani přesto nedochází alespoň jednou za měsíc či dva k nabíjení mimo vůz. Tam se pak snižuje kapacita a zkracuje životnost akumulátoru dost dramaticky.

Jinak ještě v téhle souvislosti. Bylo by dobré rozlišovat pojmy jako nedobíjení, dobíjení a přebíjení. Při soustavném nedobíjení jakožto i přebíjení klesá životnost olověného akumulátoru a to v závislosti na míře v jaké k tomu danému procesu dochází. Tudíž v ideálním případě by olověný akumulátor měl být udržovaný vždy v plně nabitém stavu což při svorkovém napětí olověného akumulátoru v klidu je cca 12,7 - 12,85V. Za univerzální hodnotu nabíjecího napětí se pak dá považovat 14,4 V kterou snesou všechny typy. Bohužel tahle hodnota je u alternátoru Magneton jen pouhý sen a je zázrak když se podaří držet hodnoty na 14,0 - 14,1 V a to je pak pro aku. se zaplavenými elektrodami s technologií desek Ca-Ca nebo aku. typu AGM dost žalostné. Já samozřejmě netvrdím, že baterie Ca-Ca ve Fav. či Fel. nebude plnit svoje poslání. To jistě ano, ale v takovém případě by si měl majitel, který si ji do těchto aut pořizuje uvědomit, že jestliže očekává průměrnou životnost 5 let a nedá aku. patřičnou péči pak se nemůže divit když se klidně i po 2 letech dramaticky sníží kapacita a aku. doslouží.

_________________
Favorit 1,3 BMM 50 kW
Felda 1,3 MPi


19.12.12, 17:55
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Felda nejde nastartovat...
Tak jestli tady chcete řešit nějaké plné nabití, tak to nesplňuje autoelektro vůbec ani u klasických akumulátorů. Plně nabitý olověný akumulátor by měl údajně mít až 2,8V na článek, což je nějakých 16,8V a to v autě nedosáhnete v žádném případě. Proto je i v autě plně nabitý akumulátor nabitý vždy napůl, možná tak na 75%.
U auta se nabíjí velkým proudem ale malým napětím. Při nabíjení dobrou nabíječkou se zase nabíjí velkým napětím a malým proudem, zhruba 1/10 kapacity.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


19.12.12, 18:43
Profil

Příspěvky: 37
Příspěvek Re: Felda nejde nastartovat...
varok: Doporučuji ti přečíst si odborný článek popřípadě publikaci aby sis nepletl dojmy s pojmy. To není narážka, ale doporučení. Hlavně si nastudovat jak se nabíjí olověné akumulátory gelové a AGM. Budou to pro tebe určitě poučená zjištění. Z toho co jsi napsal jde vidět že v tom nemáš vůbec jasno.

_________________
Favorit 1,3 BMM 50 kW
Felda 1,3 MPi


19.12.12, 18:52
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 406
Bydliště: Okolí Karvine spíše Havířova
Příspěvek Re: Felda nejde nastartovat...
Adler, dovol mi malou otázku . to co sem píšeš máš ověřeno z praxe a nebo teorie z nějake příručky někde z netu ? to není narážka jen otázka

_________________
Provozuji aktuálně..
Škoda Fabia 1.4 16V 55Kw 2003 kombi
Škoda Octavia 1.6 Tdi
Otec:
Škoda Felicia 1.3 MPi 50Kw 2001


19.12.12, 19:00
Profil

Příspěvky: 37
Příspěvek Re: Felda nejde nastartovat...
varok: Aby sis to nevyložil zle tak v kostce je to takto. Akumulátor klasického typu se zaplavenými elektrodami je prakticky nabit po dosažení svorkového napětí 14,4 - 14,5V kdy po překročení této hodnoty dochází k tzv. plynování (u většiny Ca-Ca o cca 0,3 výše) . To platí pro akumulátory, které jsou trvale dobíjené a jde o udržovací napětí. Napětí které jsi uvedl tj. 16,2-16,8 V platí pro ty akumulátory u kterých dochází k častému a pravidelnému vybíjení a nabíjení a platí výhradně pro akumulátory se zaplavenými elektrodami - při tomto nabíjecím napětí dochází k ukončení procesu desulfatace pokud jí byl akumulátor zasažený dlouhodobým nedobíjením do plna nebo byl li vybitý na hranici hlubokého vybití pak je dobré alespoň jednou za čas nabíjet na tuto hodnotu. Olověné akumulátory gelové a AGM se ale nikdy nesmí nabíjet jako klasické a v podstatě u obou platí, že nabíjecí napětí nesmí překročit hodnotu 14,7-14,8V.


sursed: Nejsem přímo člověk z oboru (autoelektro) to přiznávám, ale mám k tomu velmi blízko plus 15 letou praxi k dobru.

_________________
Favorit 1,3 BMM 50 kW
Felda 1,3 MPi


19.12.12, 19:17
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Felda nejde nastartovat...
Já jsem nepsal o gelových a speciálních akumulátorech. Jen klasické olověné akumulátory s elektrolitem, které máme skoro všichni v autech.
A to v autech nedochází k pravidelnému vybíjení a nabíjení? To tedy startér nic z akumulátoru nepapne? To je mi novinka. V létě bych to ještě bral, kdy je venku teplo, ale v zimě, kdy je venku mráz a teploty hodně pod nulou, tak by akumulátor potřeboval dokonale nabít. Navíc, jestli někdo jezdí jen krátké trasy, tak to už je co říct.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


20.12.12, 15:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Felda nejde nastartovat...
varoku? Neřešto. :lol: I když k některým maličkostem mám trochu výhrady tak celkově má tak nějak pravdu. Nemůžeš se divit. Si psal o olověných akumulátorech a pod ty spadají i gelovky a ony AGM který vůbec nejsou ničím speciální je to jenom jiná technologie. A sám vím, že třeba gelovky ve Feldách vidím v dnešní době vcelku pravidelně. Není to žádná kosmická technologie a cenově jsou tak nějak už srovnatelný s klasikou. Tam kdybys je nabíjel tím šíleným postupem na 16,8 V (kterej jen tak mimochodem není zrovna úplně nejšetrnější ani pro klasický baterky) tak ti gelovka odejde raz dva. Jinak uvažovat dneska nabíjecí soustavu a myslet při tom na Magneton je fakt trochu mimo jelikož je to zmetek, který nedokáže dávat stabilní napětí v celém rozsahu tak aby došlo k obnově kapacity i za ztíženejch podmínek (vím že nemáš rád házení špíny na Magneton bohužel je to prostý fakt). Když vezmu příklad člověk pozná Bosch nebo Valeo které ti budou dávat 14,5V vždy a za každých okolností pak v případě že s baterkou neděláš vyloženě harakiri budeš jí mít permanentně v nabitém stavu a o nějaké nabíjení mimo auto pak nebudeš muset ani přemýšlet. :wink:

_________________
Favo 135 (G)LX '93


20.12.12, 17:37
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
A když už pořád nadáváte na Magnetony... Platí to samé i o altících PAL, nebo by měly být kvalitnější? :D

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


20.12.12, 17:41
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Felda nejde nastartovat...
:D :D
Tak nic no. Samozřejmě jsem myslel těch 16,8V při připojené nabíječce.
A právě si myslím, že ve favoritech a felinách asi každý nemá altík Bosch, Valeo nebo nevím kdo ještě vyrábí ty altíky. Proto jsem to psal, protože málokterý altík dá více než 14,2V a to ještě nahraně. Většinou tak 14V bez zatížení a se zatížením to hodně klesá. Mám to zjištěné z vlastní zkušenosti a oprav. I altík Magneton v dobrém stavu dá na volnoběh a zapnutých světlech, ventilátoru topení, vyhřívání zadního skla, rádiu anevím čeho ještě napětí dejme tomu 13,4-13,6V a to už je pro ty vaše kalciovky dost málo. Alespoň co čtu tady a jinde na netu.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


20.12.12, 22:13
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 81 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz