Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 27.11.24, 20:25



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 škoda 120 s předním náhonem 
Autor Zpráva
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek Re: škoda 120 s předním náhonem
Nejlepsi je stejne motor vepredu podel, prevodovky uprostred a diferencialy vepredu i vzadu :-)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


6.1.13, 17:23
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: škoda 120 s předním náhonem
Vít píše:
motor podel vsecko vpredu jezdi v milionech aut - A4, A6, Passaty, Superby a urcite i nejaky dalsi, az tak spatny to fakt neni, je a stim jezdil moc spokojene


A neni ti divny, ze to je jenom v dlouhejch a tezkejch autech? Ze by to rozlozeni nebylo vhodny pro kratky a lehky kastle? ;-)

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


6.1.13, 19:39
Profil ICQ YIM
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: škoda 120 s předním náhonem
tak ono konstrukčně to prostě pro malý auta není moc vhodné, příčně se to tam vše lépe vejde, Espace I má motor podél a vadí mi, že já ho mám příčně

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


6.1.13, 19:55
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 756
Příspěvek Re: škoda 120 s předním náhonem
Zatím nikdo nevymyslel prostorově výhodnější řešení. Zvlášť u "malých" aut tak zbývá nejvíc délky pro posádku a zavazadla. U těch větších už nějaký centimetr navíc nehraje tak velkou roli.


6.1.13, 20:12
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek Re: škoda 120 s předním náhonem
v tech velkych autech to je i kvuli zastavbe vetsich stroju, ctyrvalec v passatu sice pod kapotou skoro hrká, ale vejde se tam i osmivalec a to pak uz je pod kapotou celkem plno, ale neni mozny delat maly motory napric a velky podel, to by bylo drahy, v malym aute se maly motor vejde, a je to tak urcite i lacinejsi


6.1.13, 20:38
Profil ICQ
Online
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek Re: škoda 120 s předním náhonem
Viky píše:
Mit motor jinde nez diferencial je zasadne spatne, protoze ti to pri velkym zaberu krouti kastli a tu adhezi to ztraci mhohem vic, nez kdyby to bylo v jednom kuse.

To dříve prohrábne než se začne kroutit kastle. Nebavíme se o tahačích na sprinty... :wink:

Viky píše:
Podelne ulozenej motor ti dycky bude jedno kolo odlehcovat a druhy pritlacovat...

Ale neudělá to větší rozdíl než rozdíl způsobený tím, že si sedneš na místo řidiče. Prakticky si toho ani nevšimneš. :wink:

Viky píše:
Vono kdyz se 2m trubka v aute toci pres 4000ot, neco je asi spatne. ;-)

Asi jako když se 60cm na střídačku vyosený výkovek točí přes 4000rpm a ještě tahá nahoru a dolů písty. :wink:


7.1.13, 01:58
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6589
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: škoda 120 s předním náhonem
Veteranista: jo jo, dlhy motor vpredu pozdlzne maju u audi vsetky vozy postavene na podvozku "B-ckovej platformy" a vyssie. u VW tomu nie je vzdy tak, niektore generacie passatov maju motor napriec. ale mam pocit, ze baterkou sa to u 80tky moc nevyvazuje, ta je skoro vzdy vpredu, mozno este u nejakej prahistorickej, ktora mala nadrz v kufri namiesto pod sedackami na podlahe to tak slo, ale u cohokolvek sebenovsieho sa tam ta baterka proste nema kam vojst.

Viky: na druhu stranu motor pred prednou napravou tlaci na tu napravu pri rozjazde viac, ako motor napriec. ulozenie je (podla toho, co som cital) vyhodnejsie z titulu prenosu vibracii do kabiny. nerovnomerne posobenie reakcneho momentu sa riesi tym, ze je motor nakloneny na tu stranu, ktora je posobenim motora odlahcovana a v niektorych pripadoch je aj nepatrne vyoseny na tu stranu.

a este k tomu vstavanemu rozmeru :) ja mam pozldzne pred prednou napravou radovy 5 valec. ziadne VR, ale poctivych 5 hrnkov v rade. a ma to predny previs kratsi od 1tkovej oktavie a mozno este par dalsich VW aut, do ktorych sa montuju vylucne 4valce a vylucne napriec.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


7.1.13, 07:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: škoda 120 s předním náhonem
fatal píše:
To dříve prohrábne než se začne kroutit kastle. Nebavíme se o tahačích na sprinty... :wink:
.... Prakticky si toho ani nevšimneš. :wink:

Ze by sis nevsim, ze ti jedno z kol DYCKY hrabne driv? A ze by sis nevsim, ze ti pri prokluzu kol tahne auto DYCKY na stejnou stranu? Jsi zenska?

fatal píše:
Asi jako když se 60cm na střídačku vyosený výkovek točí přes 4000rpm a ještě tahá nahoru a dolů písty. :wink:

Jenze ten je 5x ulozeny v tuhym bloku, kterej vynasi reakce. To je jina kapitola.

VentYl: Protoze VW davaji do predniho narazniku kdejakou pixovinu.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


7.1.13, 10:26
Profil ICQ YIM
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: škoda 120 s předním náhonem
Ale to by jsi musel mít supr kluzné podmínky, aby ti prohrábli obě kola na jednou, nebo samosvor

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


7.1.13, 10:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: škoda 120 s předním náhonem
To chapu, o to ale tak uplne nejde. Jenom rikam, ze kdyby se to vubec nepoznalo, tak nikdy nevis, ktery kolo hrabne driv. Jenze statisticky je to tak, ze to jedno proste hrabe vic. Je to samozrejme rozlozenim vahy, ale ve chvili kdy jdes natvrdo do brzdeni motorem, nebo naopak chces zrychlit, tak je to znat.
Nejhorsi to je ale u sestavy kardan-pevna naprava, kde je to zpusobenym momentem na kardanu.

U aut s nezavislym zavesenim je to jenom dynamicka reakce od motoru, ale i to je nekdy znat. Cim vetsi setrvacny hmoty motoru, tim horsi.

Nejvic znat to bylo u 130ky, do ktery jsme (naivne) dali pritlacak Sachs (kterej je tezkej jako svine a proto uz ho nedavam, i kdyz mi doma nedavno lezel - a mozna jeste lezi nekde ve srotu).

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


7.1.13, 10:53
Profil ICQ YIM
Online
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek Re: škoda 120 s předním náhonem
Viky píše:
Ze by sis nevsim, ze ti jedno z kol DYCKY hrabne driv? A ze by sis nevsim, ze ti pri prokluzu kol tahne auto DYCKY na stejnou stranu? Jsi zenska?

Nevím jak ty, ale já mám ve všech autech normální diferák, který rozděluje točivý moment na kola 1:1, takže jsem si žádného tahání na stranu nikdy nevšiml.


7.1.13, 11:24
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Online
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek Re: škoda 120 s předním náhonem
Viky píše:
Nejvic znat to bylo u 130ky, do ktery jsme (naivne) dali pritlacak Sachs (kterej je tezkej jako svine a proto uz ho nedavam, i kdyz mi doma nedavno lezel - a mozna jeste lezi nekde ve srotu).

A které kolo ti teda hrabalo více?


7.1.13, 11:25
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: škoda 120 s předním náhonem
To ja nevim, protoze jsem na pravy strane dyzky roztrh homokinetak. ;)

Edit: S tim diferakem to je jinak. On sice rozdeluje 1:1, ale kazdy kolo pri rozdilu tlaku na podlozku a ruznym prokluzu smerove vede jinak. Ale to je teda poznat jenom u aut s pevnou napravou. Se kterejma bohuzel jezdim hodne.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


7.1.13, 11:58
Profil ICQ YIM
Online
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek Re: škoda 120 s předním náhonem
Viky píše:
To ja nevim

Seš snad blondýna? :)


7.1.13, 12:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: škoda 120 s předním náhonem
U ty 130ky to bylo spis znat v tom, ze kdyz se kleplo do plynu, tak to dost zhouplo autem (coz jsem u 120ky nejak nezaznamenal, ale to je i kyvkou, ktera tomu brani). Ale vono se staci podivat, co pri tom delaji silentbloky na motoru a myslim ze ty sily si clovek dokaze predstavit, neni to tak uplne sranda, i kdyz teda, samozrejme u 130ky je ten reakcni moment maximalne kolem 100Nm, ale to taky neni uplne malo, ale u vetsich motoru je to jinde.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


7.1.13, 23:16
Profil ICQ YIM
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz