Autor |
Zpráva |
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Aj chudak Tesla zomrel chudobny a sam v zavsivenom hoteli
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
19.11.12, 20:35 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
senkyr222
Příspěvky: 84
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Musím se zastat VAROKA, řeším problém s vybíjením baterie a u toho jsem zjistil že řidící jednotka má odběr cca 0,9 mA ( při vypnutém zapalování ). a opravdu se udává na cca 10 - 15 minut odpojit baterku, a nebo RJ od napětí pro vymazání uloženích hodnot. ( u fáčka, jinde sem to nezkoumal).
_________________ škoda felicia 1,3 mpi r.v. 1998, nová tvář.
|
30.11.12, 21:34 |
|
|
ka-spel
Příspěvky: 132 Bydliště: Prostějov
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Máš tam EPROM, takže to se načekáš.
|
1.12.12, 00:56 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Eprom tam síce je,ale evidentne nevies o co sa jedná v prípade odpojenia rj od baterky.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
1.12.12, 07:44 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Nejsem elektrikář, ale že by byly ještě chvíli nabité kondíky, které napájí ještě chvíli EPROM paměť? Za těch asi 10 minut se vybijí a paměť se vymaže? A jak jste psali o 16V, že by jste to tam nenacpali nikdy? Ano, ale já psal kolem 16V nabíjecí napětí, ale při odpojeném akumulátoru od elektroinstalace. Když tam někdo nechá vše zapojené a nabíjí to tak jak je, elektronika asi nebude mít moc radost. A ty diody v pojistkovém panelu? Jsou to jen takové malinké mrdky, odhaduji na proud max. 1A, to vám elektroniku proti špičkám několik ampér určitě nezachrání.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
12.1.13, 16:38 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12138 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Ja mam 4A nabijecku, takovou symbolickou, pri vyssim napeti ten proud samozrejme dost klesa. Nabijim bez odpojovani, je fakt ze v Edovi neni asi co odkourit, snad jedine alarm nebo vysilacku, ale je to dost nepravdepodobny.
Treba udrzovaci obvody u vysilacek jsou udelany tak, ze je tam dost velkej odpor a napeti pro pamet je regulovany zenerkou. Je to navrzeny tak, aby ta zenerka v podstate nebyla potreba (zvysovalo by to odber ve vypnutym stavu), takze dokud se ta vysilacka nezapne, tak velmi pravdepodobne vydrzi i 20V.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
12.1.13, 16:49 |
|
|
mironov.p
Příspěvky: 46
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Zdravim Jestli někdo chcete nabíječku kterou můžete oživovat baterii prakticky pořád, je to jednoduché. Stačí pokud si pořídíte stabilizovaný zdroj od nějaké elektroniky. Spínaný zdroj od notebooku tiskárny či něco podobného (stačí 1A). Je potřeba aby to mělo větší napětí nežli 18 V. Za tento zdroj připojíte stabilizátor napětí 14 V nejlépe 2 až 3 ampérový. Tímto získáte stabilní udržovací napětí jako při jízdě autem. Pokud potřebujete napětí zvýšit cca na 14,4V až 14,6V. (Toto napětí je mimochodem povoleno u AGM i u gelových baterii.), tak na minusovou nožku stabilizátoru dáte obyčejnou usměrňovací diodu v propustném směru. Tímto navýšíte to napětí o 0,4V až 0,6V. Také není špatné dát mezi ten zdroj a stabilizátor výkonový rezistor a k němu připojit paralelně leddiodu s dopočítaným rezistorem, výpočet záleží na parametrech zdroje. Tímto vám bude jednoduše nabíječka signalizovat jestli ještě nabíjí či nikoli. Výpočty: Výkonový rezistor= od jmenovitého napětí zdroje odečtete 14,6V vyšlé číslo vydělíte jmenovitým proudem zdroje a máte hodnotu předřadného výkonového odporu.(doporučuji minimálně 5W rezistor).
V případě červené signalizační diody: od jmenovitého napětí zdroje odečtete (14,6+1,5=16,1) a vyšlé číslo vydělíte proudem diody. To znamená 0,01A nebo u více svítivé 0,02A. Doporučuji stabilizátor i s předřadným rezistorem chladit, stačí pasivně. Mně stačí plech 10x20 cm. Záleží na napětí toho zdroje, čím víc musí stabilizátor měnit na teplo, tím je potřeba víc chladit.
Jen ještě jedno, pokud tuto nabíječku vypojíte ze sítě a necháte připojenou k akumulátoru, tak stabilizátor vám bude lehce baterii vybíjet, tomuto se dá také předejít.
Co se týče aplikace není špatné si na toto zapojení udělat samce do autozapalovače, je to velice jednoduché a vyvarujete se přepólování.
Tímto zapojením oživuji gelový akumulátor u motorky již 6 let, celou zimu přes spínané hodiny, jednou za týden mi to sepne na 30 min. U auta tím oživuji EXIDE AGM každý den. Vše bez problému a oba akumulátory jsou háklivé na přebíjení. Obě aplikace fungují přímo ve strojích, neodpojuji je od instalace. Toto zapojení je aplikováno u mých různých známých, na žádném autě zatím s ničím nebyl problém.
Jen k názoru že slabým zdrojem 16V nelze přebít baterku. Tento rok jsem něco málo dělal s baterkama 180Ah klasika traktorové. A zjistil sem že i tuto baterii 1A zdrojem jsem schopen dostat celkem na vysoké napětí. Těch 16V bez problému. Tak na to nespoléhejte. Ale na druhou stranu obyčejnému dolévacímu akumulátoru jedenkrát za čas prospěje, pokud ho přebijete ale malým proudem. Uvolníte tak alespoň trochu sulfatace. Při těchto pokusech však pozor na odpojování, první odpojit ze zásuvky, až potom odpojit z baterky.
|
12.1.13, 20:47 |
|
|
Haluska_ML
Příspěvky: 205 Bydliště: Ďačov 152, 08271 Lipany
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
sused je vojak, služi asi 13rokov, vojenske vozidla nabijaju vylučne starou ruskou nabijačkou na voziku (priniesli im aj novu ale ta kym oživila baterku tak prešiel rok) a nikdy nič neodpajaju... tym strojom asi nema čo odpaliť sused je technik a malo kedy odpaja baterku iba ked ma čas alebo ked vie že auto bude stať dlhšie... a odkedy ja pametam stale tou istou nabijačkou ruskej vyroby... nikdy sa nikto nestažoval ani baterky neodišli ani autam sa nič nestalo... ja nabijam takym sposobom už 5rokov... ked mam čas odpojim ked nie necham tak a doteraz sa nič nestalo (mam staru nabijačku) ale sem tam ju kontrolujem ako nabija aby baterku neprebijalo a aj ked mam požicany multimeter tak premerim baterky doma čo mam v akom su stave. ale čo som vydel tak ked sused robil lexus dovezeny s ameriky (pod kapotou samy kabel) tak na krite baterky bolo žltym velkym napisana vystraha aby sa baterka nabijala vylučne odpojena.
_________________ doveziem aj preveziem čokovelk a kohokovek. mimo odpor - všetko sa učim
|
12.1.13, 21:36 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Baterky sa vo vojenských vozidlách NIKDY (dlhodobo) nenabíjajú,ani neoživujú.Z bezpečnostných dôvodov je to zakázané.Baterky sa opravujú,nabíjajú a konzervujú výlučne v ošetrovni akumulátorov.Máš na mysli možno štartovací vozík APS,ale to je už niečo iné.A ešte-vadné baterky sa rovno vyradzujú,novú donesieš zo skladu,zaleješ a môžeš štartovať.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
12.1.13, 22:23 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Taky se mi to zdá divné. Když jsem byl na vojně a odešli nám akumulátory v nějakém vozidle, tak jsme je odvezli do akumulátorovny, kde byl chlápek, který tomu rozuměl a dal to nabíjet. pak jsme si na druhý den přijeli pro nabitý akumulátor. Když byl špatný, tak se nafasoval nový. Přesně jak psal Lamač. O žádném udržovacím zdroji nevím. APS jsme používali jen tehdy, když jsme potřebovali nastatrovat vojenskou techniku a akumulátor už nezvládal. Tak jsme to připojili na tu APS a ten to pomohl nastartovat. Přístroj velký jako staré velké svářečky.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
13.1.13, 09:09 |
|
|
Haluska_ML
Příspěvky: 205 Bydliště: Ďačov 152, 08271 Lipany
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
no oni to použivaju hlavne v zime napr. na gazy ktore jazdia ked potrebuju isť vybaviť niečo mimo zakladnu a ten musi byť stale pripraveny tak vytiahnu nabijačku a ta je v akumulatorovni ako vravite ale je na voziku (a namom su predlžovaky atd. preto je na voziku) a kedže jazdia často kratke trate niekdy prejdu len par zakrut v meste tak ta baterka sa nestiha nabijať preto ju oživuju. A štartovacim vozikom štartuju väščinu strojov v zime kedže sa im nehce baterky riešiť tak dau vozik a ten toči až kym nenaštartuje a idu hlavne tažku techniku. Ale naša armada ide raz v zime niekam s gazom, tatrou, vetrieksou aj BVPčkom a aj ta vetrieska je pojazdna dielna
_________________ doveziem aj preveziem čokovelk a kohokovek. mimo odpor - všetko sa učim
|
13.1.13, 11:33 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Gazy v našej armade už niesú niekoľko desiatok rokov .A žeby nikto neriešil vybité baterky a nedobíjanie vo vozidle tomu neverím-a je to len a len problém vodiča daného auta.Bol by som veľmi zvedavý,na ktorom útvare je taký zmätok.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
13.1.13, 13:07 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Co jsem byl na vojně je už docela dávno, ale takový bordel tam taky nebyl. I když bylo většinu akumulátorů už po smrti, snažili se to řešit a postupně to obměňovali. Ale pravidelné nabíjení bylo.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
13.1.13, 13:21 |
|
|
Haluska_ML
Příspěvky: 205 Bydliště: Ďačov 152, 08271 Lipany
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Prešov... nie zmätok skor neriešenie situacie alebo peniaze? v PO sklade oblečenia je toko starych veci že by stym oblikli aj zopar ticis vojakov a ano maš pravdu nie gazy ale neviem im prisť teraz na meno. Ale načo načo maju mať baterky v tatrach, BVP, č inych vozidlach ked s tym nejazidia? 80% slovenske vojenskej techniky je zastaralej a nejazdenej. A ked už niekam idu tak vždy je tu štartovaci vozik alebo teraz si zas nepsomenim ale ta latka čo sa pridavala pri štartovani ked bolo extremne minus. a inak vravime o technologiach uplne inych ako su vojesnke. Len pre zaujimavosť v 2.svetovej vojne tank alebo ine podobne tažke opancierovane vozidlo Nemci s jeho životnstou ratali na bojovom poli menej ako 3h takže asi tak boli aj konstruovane.
_________________ doveziem aj preveziem čokovelk a kohokovek. mimo odpor - všetko sa učim
|
13.1.13, 13:23 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: Nabíjanie autobatérie.
Jedna vec sú peniaze a druhá rozum.Ta látka sa volá éter a v mieri je zakázané ju už xy rokov používať.Takže never všetkému,čo ti kto povie.A aj o tých skladoch,a baterkách,atď.Viac sa k tomu nebudem vyjadrovať,kedže to veľmi dobre poznam.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
13.1.13, 15:39 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|