Automobil bez výrobného štítku-problém!!!
Týmto príspevkom
chcem upozorniť všetkých majiteľov áut zakúpených pred r. 2010 mimo značkových predajcov (t. j. bazáre, "od ruky" a pod.), aby si skontrolovali prítomnosť výrobného-identifikačného-továrenského štítku na danom mieste karosérie svojho vozidla
. Orientáciu, kde ho hľadať, vám v lepšom prípade uľahčí užívateľská príručka vozidla, v tom horšom technik STK, keď ho nenájde!
O čo ide?
Do novembra 2009 stačilo pri STK, resp. obhliadke vozidla na DI PZ, mať číslo karosérie (VIN)mať na určenom mieste skeletu auta. Od 20. 11. 2009 je Vyhláškou č. 464 MDPaTSR v §11, ods.(1) stanovené - citujem:
´
Každé vozidlo musí byť označené výrobným štítkom výrobcu vozidla; to neplatí, ak vozidlu bola podľa §111 Zákona (Z 725/2004Zb. v znení Z 307/2009 Zb.-pozn. autora)udelená výnimka z tejto povinnosti.´
V praxi to znamená, že vozidlo bez výrobného štítku pri pravidelnej kontrole na STK bude hodnotené ako NESPôSOBILÉ, chyba je klasifikovaná ako "C-nebezpečná"
.
Celý proces vybavenia uvedenej výnimky je admin. náročný (okrem toho 2x na STK a 2x na kontrolu originality) a finančne výjde na cca 6000 Sk (v prepočte na bývalú menu). Navyše o udelení výnimky prideliť-neprideliť rozhoduje ministerstvo (je to 50 ku 50, že to výjde)
.
Pri operatívnej kontrole DI PZ, kde dôjde k porovnaniu identifikačných údajov vozidla s TP vozidla vám "techničák" odberú na zákonom stanovenú dobu, vrámci ktorej len ťažko stihnete vybaviť potrebnú výnimku, čím bude vozidlo vyradené z evidencie( ...a do šrotu bez ohľadu na jeho TECHNICKÝ stav)!
"NAJKRAJŠIE" na tom je, že motoristické magazíny, relácie a pod. nám len t l a č i a do mozgov nové autá, nové technológie, ale čo je nové v predpisoch týkajúcich sa prevádzky vozidiel a od ktorého dátumu, to už nie je reklama, tobôž nie platená...