Autor |
Zpráva |
fux.dggn
Příspěvky: 352
|
Šemik píše: Já obrázek neumím jako tužkou namalovat na kus papíru schema tohodle pro mě problem není ani v nejmenším, ale neumím ho sem dát...
Já ty všechny schémata, co jsou tady dělal v obyčejnym Malování, ale chce to ze začátku torochu času a trpělivosti, aby to nějako vypadalo.
A jinak já to zapojim teda takhle:
Vypínač ja na 10A
Dráty dám 2,5 mm2, přotože už jiný nemam
Snad tohle zapojení nebude dělat nějakou neplechu!?
|
6.7.07, 12:15 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
golda
Příspěvky: 19 Bydliště: Ostrava
|
Radic píše: michalkatka píše: to áno, a keď sa ti zalepí kontakt v čidle tak ti to vymláti baterku.... (nepáči sa mi také zapojenie)
ma to svoje vyhody i nevyhody...ale mame doma felinu 6 roku a jeste se nestalo ze by se to cidlo nejak pokazilo. A ani sem o nikom neslysel.
no mi se to stalo na dálnici v zácpě... odešlo čidlo, které spíná ventilátor, všiml jsem si jak teplota vyletěla nahoru, ale prostě nešlo zastavit (provoz v jednom pruhu). odnesla to naštěstí "jen" vodní pumpa.jsem z OV a za opravu v autorizovaném servise Škoda tuším v Říčanech jsem dal 4800 Kč. je to mooooc, ale nic jiného mi nezbylo.
_________________ Felicie 1,3 GLXi MPI r.v.97
|
6.7.07, 13:12 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
(tu je ale diskusia.... a to som bol len 2 dni prec )
edit: pridam aj svoju verziu
EDIT: ajaaaaj pradon je tam chyba: vyvod z motorceku ventilatora ma ist na zem a nie +
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
Naposledy upravil deekay dne 7.7.07, 16:41, celkově upraveno 2
|
6.7.07, 14:22 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
fux.dggn píše: Snad tohle zapojení nebude dělat nějakou neplechu!?
Máš to namalovné správně, mělo by to chodit.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
6.7.07, 15:10 |
|
|
OndraM
Příspěvky: 202 Bydliště: Praha-západ
|
Martin píše: fux.dggn píše: Snad tohle zapojení nebude dělat nějakou neplechu!? Máš to namalovné správně, mělo by to chodit.
Taková drobnost, mam vypínač, kterej je ještě navíc ukostřenej a má v sobě vlastně kontrolku a není to dioda, je to nějaká žárovička. De mi o to, že nevim, jaký má ta žárovička výkon........že to tomu větráku nemůže vadit...to musí být minimální odběr
|
6.7.07, 18:46 |
|
|
Radic
Příspěvky: 3198 Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
|
OndraM píše: Taková drobnost, mam vypínač, kterej je ještě navíc ukostřenej a má v sobě vlastně kontrolku a není to dioda, je to nějaká žárovička. De mi o to, že nevim, jaký má ta žárovička výkon........že to tomu větráku nemůže vadit...to musí být minimální odběr
zarovicka nezarovicka....ta si veme kolik potrebuje stejne jako ten vetrak. Vadit jim to spolu nebude...toho se bat nemusis.
_________________ Škoda 135 Rapid Ford S-max TDCi Volvo S60 AWDoff 2.4T Škoda 742 Forever Team Škoda TW Coupe Club
|
6.7.07, 20:19 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6590 Bydliště: Kosice
|
OndraM píše: Martin píše: fux.dggn píše: Snad tohle zapojení nebude dělat nějakou neplechu!? Máš to namalovné správně, mělo by to chodit. Taková drobnost, mam vypínač, kterej je ještě navíc ukostřenej a má v sobě vlastně kontrolku a není to dioda, je to nějaká žárovička. De mi o to, že nevim, jaký má ta žárovička výkon........že to tomu větráku nemůže vadit...to musí být minimální odběr :?:
skor ide o to, ci je to zapojene do serie, alebo paralelne. Vinutie ventilatora ma maly odpor, ta ziarovka bude mat ale zrejme velmi velky odpor, tak ak by sa to zapojilo do serie, vznikne na nej velmi velky ubytok napatia a ona ti sice bude svietit, ze sa motor toci, ale on sa tocit nebude, lebo nebude mat stavu. Ak sa to pripaja paralelne, tak mozes mat uplne na haku, co za svetlo to tam ma, ovsem pokial nevyzaduje predradeny odpor, ale to zistis najneskor vtedy, ked ti ta ziarovka vyhori.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
6.7.07, 20:28 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
si pozrite tu moju schemu....
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
6.7.07, 20:40 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
deekay píše: si pozrite tu moju schemu....
Tam je ale ta nevýhoda že ona kontrolka bude prosvěcovat když se pojede rychleji páč motor ventilátoru bude pracovat jako dynamo.
já říkám - relé a kontrolku dát do ovládačky
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
7.7.07, 09:29 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Šemik píše: deekay píše: si pozrite tu moju schemu.... Tam je ale ta nevýhoda že ona kontrolka bude prosvěcovat když se pojede rychleji páč motor ventilátoru bude pracovat jako dynamo. já říkám - relé a kontrolku dát do ovládačky
no, mala by to spravit dioda
edit: som sa v tejscheme sekol. kuk hore
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
7.7.07, 16:32 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Ta dioda je zbytečný úbytek napětí..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
8.7.07, 08:29 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Šemik píše: Ta dioda je zbytečný úbytek napětí..
hm, tak potom komparator, ktory zopnu ziarovecku len ak napatie prekroci nejaku hodnotu, ked sa toci kvoli vetru tak tam nikdy nebude 12V
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
8.7.07, 13:26 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Jo, to by šlo.
jen ta složitost je poněkud větší než při použité obyčejného relé
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
8.7.07, 13:32 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Šemik píše: Jo, to by šlo. jen ta složitost je poněkud větší než při použité obyčejného relé
a ako by to bolo s tym rele a kontrolkou?
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
8.7.07, 13:33 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Tu jak sem psal
sorry že nebude schema (neumim namalovat v PC a dát sem), ale myslím, že si ho dokážeš v hlavě podle tohodle popisu hravě načmárnout...
Vypínač, kontrolka, relé, thermospínač, ventilátor.
Lankem 1.5mm2 vedu stálé plus k jednomu kontaktu silové části spínacího relátka z první pojistky a z druhého kontaktu silovky zase lanko 1,5mm2 už přímo na svorku + ventilátoru. Minus je ukostřená. Dále na jeden kontakt ovládačky relátka vedu + od druhé pojistky lankem asi 1mm2 (bylo po ruce ) kde je napětí při zapalování a dále vedu + od této druhé pojistky ke kontrolce (Led super červená). A vodič od katody této Ledky vedu k drhému kontaktu ovládačky relátka a dále jdou na tento kontakt dva další dráty - jeden jde k vypínači a druhý k termospínači které jej v případě sepnutí ukostří, tím sepne relé, rozsvítí se na mě Ledka a chladíme
Ledka samozřejmě svítí ať je to sepnuto buď automatikou nebo manuálně
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
8.7.07, 13:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 68 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|