A zasa problémik - aký signál dávajú čidlá klímy?
Autor |
Zpráva |
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
A zasa problémik - aký signál dávajú čidlá klímy?
Páni, nakoľko sa dar obchádzať elektriku v megači, možno bud etreba obísť aj ovládanie klímy...tu sa pýtam - aký signál dáva čidlo pre nízky tlak a vysoký tlak? Sú to proste skokové snímače sú signálom áno-nie, alebo snímače s premenlivým signálom závislým od tlaku?
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
25.2.13, 20:32 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: A zasa problémik - aký signál dávajú čidlá klímy?
Multimeter neporadi?
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
25.2.13, 21:28 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: A zasa problémik - aký signál dávajú čidlá klímy?
Hm, mohol by, pravda...ak dáva skoky, tak nič nenameriam...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
26.2.13, 05:39 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
Re: A zasa problémik - aký signál dávajú čidlá klímy?
ak francuzsky elektricky sprask nespusti klimu, tak toho asi moc nenamera.
mali by byt skokove, aspon teda u mna su. v diagnostike klimatizacie mam vystupy roznych signalov a blokovacich stavov a snimace nizkeho/vysokeho tlaku su tam vyvedene ako dvojstavove.
skor si zozen kablovacku a ostatne snimace, mozes tam mat snimace na otacky motora, napatie na RJ, merac teploty pri vyparniku a kickdown, to su take typicke blokovacie hodnoty, ktore este odstavuju klimu.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
26.2.13, 09:29 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: A zasa problémik - aký signál dávajú čidlá klímy?
V tom aute bude nakoniec vsetko "obidene" ako na Enterprise...
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
26.2.13, 10:15 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: A zasa problémik - aký signál dávajú čidlá klímy?
Nuž a? Nie je nad systém, ktorý dokonale poznám...nič neprekvapí Iba výsledok STK Mne ide o to, napojiť klímu natvrdo, ale s tým, aby ju predsa len vyplo v prípade prekročenia max. tlaku...prípadne aj nezaplo, ak nie je dosiahnutý min. tlak v systéme...ak snímače dávajú signál 0-1, tak to by šlo relatívne ľahko zapojiť... Tak ešte pred tým to napojím na dia, len sa bojím, že mi dá RJ facku cez interface...na face
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
26.2.13, 12:02 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: A zasa problémik - aký signál dávajú čidlá klímy?
Neviem co mas pod pojmom "natvrdo" ale on pohon klimakompresora je podmieneny viacerymi podmienkami ako len tlakom v systeme. To si vobec nepomozes ak toto oseries...
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
26.2.13, 12:10 |
|
|
Dallen
Příspěvky: 1225
|
Re: A zasa problémik - aký signál dávajú čidlá klímy?
Bude tam 0/1 jestli máš foto zkus hodit foto čidla. Pro systém není ten tlak důležitý, aby ho měřil průběžně, pouze potřebuje vědět jestli nepřekračuje H/D meze. Tak to zatím bylo na všech autech, nemyslim si, že u megáče to bude jiné Jinak to poznáš i podle zapojení, jestli to spíná nebo rozpíná nějaké relé. Pokud by to měřilo průběžně tlak tak by to muselo jít do jednotky která to vyhodnotí a poté nějaký kontakt sepne rozepne něco.
_________________ Ex^2-Škoda 120 Ex-Forman 135Lx, nejlepší auto co jsem kdy měl. (__¤)==\*/==(¤__) AR 156 1.8TS Cuore Sportivo
|
26.2.13, 12:43 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: A zasa problémik - aký signál dávajú čidlá klímy?
veru, "na tvrdo" to napojiť nemôžeš, najdôležitejšie je sledovať teplotu výparníku, nesmie zamrznúť, lebo potom sa ti tam urobí hrča ľadu a neprefúka nič, ten sa drží na teplote 3-5°C potom to fúúúúúúúka ok... pokiaľ chceš ošáliť elektroniku môžeš použiť aj mechanický termostat....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
26.2.13, 19:48 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: A zasa problémik - aký signál dávajú čidlá klímy?
darklord píše: Neviem co mas pod pojmom "natvrdo" ale on pohon klimakompresora je podmieneny viacerymi podmienkami ako len tlakom v systeme. To si vobec nepomozes ak toto oseries... Tak ak idú do klíma kompresora 2 káble, tak keď tam privediem + a -, predpokladám, že sa kompresor zopne...to je to "natvrdo"... Dallen píše: Bude tam 0/1 jestli máš foto zkus hodit foto čidla. Pro systém není ten tlak důležitý, aby ho měřil průběžně, pouze potřebuje vědět jestli nepřekračuje H/D meze. Tak to zatím bylo na všech autech, nemyslim si, že u megáče to bude jiné Jinak to poznáš i podle zapojení, jestli to spíná nebo rozpíná nějaké relé. Pokud by to měřilo průběžně tlak tak by to muselo jít do jednotky která to vyhodnotí a poté nějaký kontakt sepne rozepne něco. No já si myslím, že signál od snímačov ide do RJ, kam inam by to šlo? A preto j tá klíma nefunguje... michalkatka píše: veru, "na tvrdo" to napojiť nemôžeš, najdôležitejšie je sledovať teplotu výparníku, nesmie zamrznúť, lebo potom sa ti tam urobí hrča ľadu a neprefúka nič, ten sa drží na teplote 3-5°C potom to fúúúúúúúka ok... pokiaľ chceš ošáliť elektroniku môžeš použiť aj mechanický termostat.... Takže vravíš ešte aj teplota výparníka...no, dákos viac premenných, to sa mi už toľko nepáči A čo sa udeje, keď zamrzne výparník? potom sa systém upchá a narastie tlak?
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
26.2.13, 19:59 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: A zasa problémik - aký signál dávajú čidlá klímy?
chladiace médium R34a nezamrzne, to bude cirkulovať stále, ale bude odoberať teplo s výparníku, ten zvonku a medzi lamelami zamrzne na guču ľadu a vzduch ktorý ním má prúdiť prúdiť nebude... skôr je nebezpečné ak sa médium v chladiči neochladí dostatočne a kompresor ho bude ďalej hnať do výparníku tým narastá teplota aj tlak, spínač vysokého tlaku 30Bar má odpojiť kompresor a ventilátor pustiť na plno... inak môže roztrhať niečo medzi kompresorom a výparníkom... dôležité je ochladzovať chladič, čím vyššia teplota tým vyšší tlak... ak sa klíma zapne tak ventilátor sa má pustiť spolu s ňou, väčšina systémov to tak má...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
26.2.13, 20:32 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: A zasa problémik - aký signál dávajú čidlá klímy?
OK, čiže z bezpečnostného hľadiska stačí snímač max. tlaku, super..samozrejme, ak by som to obchádzal, tak aj s tým, aby sa zapol vetrák, tak to aj má byť...má sa zapnúť na pomalú rýchlosť..
Díík
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
27.2.13, 05:41 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: A zasa problémik - aký signál dávajú čidlá klímy?
no Felda to má zapojené tak že pri zapnutí klímy sa vetrák zapne na pomalú rýchlosť, pri zapnutej klíme beží vždy, vysokú rýchlosť spína termospínač na chaldiči vody alebo spínač vysokého tlaku, zasa napr. kwikove Volvo zapína jeden vetrák na chladiči až keď zapne ventilátor kúrenia na 3ku a vyššie, ten má na chladiči dva ventilátory, jeden pred a jeden za...
to chladenie je najdôležitejšie, však aj princíp klímy je odoberanie tepla s okolia...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
27.2.13, 08:20 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: A zasa problémik - aký signál dávajú čidlá klímy?
Hej, mne je jasný princíp, aj mi je jasné, že to musí byť chladené, proste som to chcel zpojiť tak, že natvrdo vypínačom zapnem, ale zároveň sa zapne pomalá rýchlosť vetráku no a ak by tlak v systéme prekročil bezpečnú hranicu, tak za pomoci snímača sa kompresor odpojí...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
27.2.13, 19:40 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: A zasa problémik - aký signál dávajú čidlá klímy?
Ale to stale neriesi ten problem so zamrznutim vyparniku behom par minut po zapnuti kompresora...
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
28.2.13, 07:01 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|