Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 03:32



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 138 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Další
 Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Blanensko
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
:) Jasny
To červené je jen tenká vrstva základovky, silikon bych tam v životě nedal, to nadělá šušně, pak nějaký upadne a může ucpat kanálek. Silikon nejde namazat na tak tenkou vrstvu.

Přemýšlím, čím namazat šrouby hlavy, vždycky to v tom hliníku tak zaroste a nejde to povolit. Grafitkou?

_________________
Kdo maže, ten jede!


15.2.13, 01:03
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Blanensko
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Tak jsem se tady dočetl, že podložky nedávat a pro užovku platí Ojnice M8 = 25 - 28 Nm, dám to tak a hotovo.
Matky jsou samojistící.
viewtopic.php?f=6&t=10427

_________________
Kdo maže, ten jede!


15.2.13, 01:14
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Jakub P. píše:
Přemýšlím, čím namazat šrouby hlavy, vždycky to v tom hliníku tak zaroste a nejde to povolit. Grafitkou?

ničim, nebo maximálně ponořit do oleje a nechat okapat

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


15.2.13, 01:28
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
kdyz koupis nove souby jsou jen trosku mastne od oleje a montujeme to tak, nicim to nemaz, jen dobre vyfoukej diry v bloku, aby tam nebyla hlavne voda, doufam ze to do pulky brezna slozis a svezes me :wink: , ja te za to svezu taky :wink:

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


15.2.13, 21:39
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Možná už trochu pozdě...

1) vložky - opravdu mají správné přesahy (měřeno ve staženém stavu)? Jestli se s tím od roku 76 nic nedělalo celkem bych se divil kdyby ano, změř to opravdu důkladně neb je to ta nejdůležitější věc pro škoda OHV motor.

2) vytahovat písty, sundavat kroužky a vracet je tam? Považuji to za nesmysl, už si to k sobě nemusí vůbec sednout

3) hlava - i když jsi měrkami změřil že je rovná, nechal bych ji stejně srovnat na magnetce. Měření měrkami je v tomto případě orientační, nebude křivá moc.

4) šrouby hlavy - určitě namazat. A závity v bloku projet závitníkem ( otoč ho předtím ve vazelíně, ať na sebe lepí špony a jiný bordel co vyřeže)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


16.2.13, 05:50
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3328
Bydliště: Studénka
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
4) šrouby hlavy - určitě namazat. A závity v bloku projet závitníkem ( otoč ho předtím ve vazelíně, ať na sebe lepí špony a jiný bordel co vyřeže)

to stačí fest vyfoukat ne???

_________________
VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw Obrázek


16.2.13, 06:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Zavitnikem bych to neprotahoval, dobre vyfoukat a pokud tam sroub lehce jde neni co resit, o mazani sroubu uz sem napsal, je to asi vec nazoru

k zabihani motrou po rozebrani, z tolika motoru uz sem mel venku pisty kliku a vsechno mozny a vzdycky to jelo nic si nesedalo, akorat po vytahnuti pistu bych zvazil nove kvalitni krouzky

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


19.2.13, 22:38
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Blanensko
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Z motoru jsem vytáhl pouze 4. píst. Po zjištění, že nejsou kroužky zapečené ani popraskané jsem změřil vůli v zámku 0,7 (OK) a vrátil jsem kroužky, jak byly. To jsem měl kupovat nové a 3 válce nechat se starými? Nebo překroužkovávat celý motor kroužky pochybné kvality?
Hlavu jsem měřil pravítkem půjčeným od chlapíka, co srovnává hlavy. Na výsledky měření řekl, že do 0,1 mm to ani nemá cenu srovnávat.
Přesahy jsem měřil ve staženém stavu a jsou něco přes 0,1 mm , jeden je možná o něco méně (0,08 mm), ale utopené rozhodně nejsou. Vzhledem k tomu, že nemám ani jednu vymezovací podložku, ani vytahovák vložek, ani frézu na blok, tak se do usazování jednoho válce pouštět nebudu. Dokážu si představit, o kolik se zmačkne oplechování těsnění, bude to aspoň půl mm, takže dvě setiny neřeším.

Jiri:
To se stihne.
Ještě zbývá projít startér,
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uhlíky jsou 16 mm dlouhé, podle drážky jsou skoro celé, to je zvláštní, protože startér je originál a nebyl nikdy venku.

Pak vyměnit gufero převodovky, ale nejde vytáhnout ta trubka, co je kolem mrkve, za kterou je gufero. Není to za co chytit a vyrábět speciální stahovák s vnitřními rozpínacími packami, to je nadlouho...

Nakonec přetěsnit podávací pumpu, teče to asi kolem čepu páčky.
Je zvláštní, že pumpa má jenom dvě díry, ale na bloku je ještě dole šroub, ten však drží jen tu plastovou podložku, pumpu ne. Mělo by to být taky origo :roll:

_________________
Kdo maže, ten jede!


22.2.13, 13:42
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Blanensko
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Tak po pauze konečně složeno, nastartováno :)
Nová lamela spojky při rozjezdu trhá, packy jsem nastavoval šuplerou na desetinu, maximálně na dvě, tak doufám, že si to sedne.
Co mě ale víc trápí, je skákání motoru za studena, v nižších otáčkách a to i se sytičem.
Dal jsem nový vzduchový filtr, jakýsi žlutý, mohl by mít jiný odpor vzduchu.
Karbec je originál jednokomorový, pohyb se šroubem bohatosti +- 1/2 otáčky na to nemá vliv.
Káblema to není, předstih jsem ubral ze základního 8° na nějakých 5°, ale nepomohlo.
Rozvody mají tak 5 000 km.
Ještě mám podezření, že je vyčochtaný rozdělovač, ale na to musím půjčit stroboskop, jestli budu chytřejší.

Stejný problém s tím kdysi byl dříve, motor v nízkých otáčkách vynechával, skákal, ale to i teplý, nakonec to tenkrát byl falešný vzduch pod karbecem, samozřejmě z té schované strany. To je teď v novotě, utěsněné.

Akcelerační pumpička vstřikuje. Ale i tak, toto je zastudena dost velká "díra". Když sešlápnu plyn víc, tak je díra delší, 1,5 nebo 2 s, potom se to chytí a jakž takž rozjede, když to šlapu pomalinku, tak to zas o to dýl skáče, třeba 3-4 krát.
Jak se motor ohřívá, tak to pomalu ustupuje, ale dokud se neohřeje na 80° , je to poznat, a to je v tomto počasí i 10 min / 10km.
Je to pouze zastudena a v tahu, na stojícím autě jde motor za plynem celkem dobře. Jestli mi na těchto autech něco vadí, tak je to právě to skákání :|

_________________
Kdo maže, ten jede!


24.3.13, 22:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Blanensko
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Je to něco podobného, jako pan doktor: http://www.youtube.com/watch?v=6Cgdh0g9cCg
Samozřejmě, bez toho střílení do výfuku :D Nějakých 5 vteřin skákání, to nemůže být akc. pumpička. V tom filmu to panu Hrušínskému skáče i při vysokých otáčkách, to už je fakt extrém, mě jenom při nízkých. I když v tom filmu to asi dělají schválně.

_________________
Kdo maže, ten jede!


24.3.13, 22:34
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Ventily mas sestelovane dobre? Jinak by to chtelo zmerit kompres, jestli si sednul ten vymeneny ventil. Pak se podivat na svicky jestli to dobre pali, popripade promerit odpory kabelu, zkontrolovat vicko rozdelovace, nezapomenout nastavit odtrh v rozdelovaci atd atd.
K tomu skubani spojky, proc jsi rejpal do pacek? Do toho se vetsinou nehrabe, pokud je nemenis. Axialni lozisko spojky si menil?

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


25.3.13, 00:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Blanensko
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Ventily mám 0.15 S a 0,20 V. Kompresi můžu změřit taky. Ale je rozdíl, když motor hrká na 2 nebo 3 válce anebo vynechá úplně, to poznám. Ventily se zabrušovaly všechny, možná si ještě sednou.
Káblema to není, dělá to jak s novejma, tak se starýma, které předtím jely v pohodě. Zkontroluju ještě jednou to víčko, palec, kladívko, předstih, ...
Axiální ložisko je vyměněné a packy: Přeměřil jsem je a nebyly v rovině, to je jedna věc, a pedál předtím dlouhodobě zabíral úplně u vrchu, tomu taky odpovídalo vysunutí pacek 19 mm a nějaké drobné (má být 18-19 mm).
Takže jsem nastavil packy na 18,2 mm, hrál jsem si s tím dost dlouho, aby byly stejně. Bývá vždy nová lamela OK nebo je to normální, že nějakou dobu cuká?

_________________
Kdo maže, ten jede!


25.3.13, 00:37
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Ventily kazdopadne po par km sesteluj jeste jednou, precejenom si vsechno seda..
Lamela pokud neni zmetek by cukat nemela, kdyz jsi menil to lozisko, mas tam spravne? jsou dva typy, podle pritlacaku, jine je pro vinute pruziny a jiny pro ten paprskovy, ty bys mel mit to s rovnou celni plochou tusim.. (ten druhy typ ma na te celni plose takove jakoby zaobleni, nebo jak to popsat).

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


25.3.13, 00:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Blanensko
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Že jsou různá ložiska pro talířovou a starou spojku vím, ložisko bylo z autoopravny, má být právě na ten starý typ. Samozřejmě jsem si je, blbec, nevyfotil a dával je tam tata, tak se ho zeptám, jestli si vzpomene. Měl jsem totiž za to, že to druhé ložisko by tam vůbec nemělo jít, tak nevím.
No, snad nebudem muset znova vytahovat motor...
Tou čelní plochou myslíš plochu pro packy nebo plochu pro vypínací páčku? Ta plocha pro packy myslím byla stejná, jako u starého.

_________________
Kdo maže, ten jede!


25.3.13, 01:35
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Zamenit bohuzel lze (teda s celou tou svoji objimkou, ale myslim, ze jinak, nez v celku uz se peknych par let neprodava)
Plochu myslim tu plochu, na kterou doseda pritlacak.
Jedno je takove (todle by mel byt tvuj stary typ pokud se nepletu, uz mi to taky vsecko v hlave splyva) http://www.amd-autodily.cz/spojka/lozis ... lne-2.html
a novy typ by melo byt toto http://www.obautodily.cz/eshop/skoda-10 ... :984.eshop

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


25.3.13, 01:50
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 138 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz