Autor |
Zpráva |
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Alternátor Favorit
Potřebuji vyměnit ložiska na mém altíku ve Fáčku, ale nevím, jestli půjdou sundat jen tak. Už jsem je kdysy měnil, asi tři roky zpátky, možná více, ale byly to asi nějaké šmejdy a už zase kňučí, pískají a různě skřípou. Kdysy jsem měl půjčený stahovák na ložiska z práce kde jsem kdysy dělal, ale teď nemám tu možnost. Jde to i bez stahováku?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
22.3.13, 19:04 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Stačí k tomu svěrák, kladivo a trochu umu.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
22.3.13, 19:48 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: Alternátor Favorit
Prípadne veľký šrubovák.Bez sťahováka je to blbé,ale dá sa to.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
23.3.13, 08:53 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Alternátor Favorit
No zkusím to, jestli to nepůjde, tak si to potom vylisuji v práci na lisu.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
23.3.13, 11:47 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Alternátor Favorit
Myslíte si prosím, že by mohl mít altík vliv na chod motoru? Myslím, že když má třeba chycené ložiska, ale když normálně dobíjí. Dnes jsem vyměnil provizorně za altík z feliny a najednou se chod motoru na volnoběh uklidnil a motor jde lépe do otáček. Přitom ten origo z fáčka je Magneton 55A, dobíjel kolem 14,15V, akorát už docela chrčel a kňučel. Dal jsem z naší feliny, taky Magneton ale 70A. Ten přitom dobíjí jen asi 13,85V a jede to lépe. To nechápu.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
30.3.13, 18:58 |
|
|
p.s.
Příspěvky: 1486 Bydliště: Karlovarsko
|
Re: Alternátor Favorit
já si myslím že má měl sem opla a nemohl sem se se spotřebou na dálku dostat pod 8L NA 100KMM pak se altík rozlítl a já dal nově repasovanej a ejhle spotřeba na dálku o litr menší sem si myslel že mi šálí zrak ale nešálil
_________________ škoda octávie combi 1.9TDI 81KW škoda octávie combi 1.6 SR 74KW felda combi 1.6
|
30.3.13, 19:07 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Alternátor Favorit
Aha, tak že by mi šla dolů i spotřeba? Poslední dobou mám i docela vysokou spotřebu. Odhaduji na zhruba 10-11L/100km i když se snažím jezdit slušně. Předtím jsem měl spotřebu kolem 8 L na benzín a na plyn podobně. Pak mi to ale jeden debil pomrvil, tak spotřeba stoupla, ale plus mínus kolem 9 jsem měl. Teď pod 10L nejdu. Už jsem vyměnil čidlo teploty chl. kapaliny na sání, Lambda sondu a pořád nic. Vyměnil jsem ten altík a najednou krásné ševelení na volnoběh. Pak jsem se rozjel a nestačil jsem se divit, jak to začlo zase táhnout, i na LPG. Sice se mi trošku rozdupalo nastavení LPG, nevím proč, ale měl jsem na chvíli odpojený Aku, tak možná proto. Kdyby byl altík hin a nedobíjel, tak to chápu, ale dobíjel. Jedině, že by napětí bylo dost vysoké, ale nedal dost proudu. To nevím, zátěžák nemám.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
30.3.13, 19:23 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Alternátor Favorit
varok píše: Jedině, že by napětí bylo dost vysoké, ale nedal dost proudu. Nemožné
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
31.3.13, 09:18 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Alternátor Favorit
Tak potom si opravdu nedokážu vysvětlit, proč jsem naměřil před výměnou na mém altíku napětí přes 14V, ale motor se na volnoběh trošku hádal, jak se říká. Tah motoru v otáčkách byl už trošku slabší. Když jsem dal nouzově z feliny, který nedává ani 14V, ale chod motoru na volnoběh se částečně uklidnil a motor lépe táhne.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
31.3.13, 09:59 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6025 Bydliště: Těšnovice
|
Re: Alternátor Favorit
Tak velmi často na volnoběhu poznáš, jestli máš zaplá světla nebo ne, tak proč by nešlo poznat v háji ložiska a že lépe jede, může být jen pocit
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
31.3.13, 10:01 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Alternátor Favorit
Né, opravdu. Ty ložiska jsem poznal samozřejmě podle zvuku. Na volnoběh šlo slyšet takové chrčení a kvičení. To kvičení možná znamenalo prokluzování řemenu, když jsou chycené ložiska, nevím. No, ale motor byl takový líný, teď dostal lepší tah, pocit to není.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
31.3.13, 10:13 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9441 Bydliště: Kolín
|
Re: Alternátor Favorit
skousel si tim starym altikem zatocit ??
treba se tak pridiral ze to proste bylo citit na tahu motoru
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
31.3.13, 10:15 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Alternátor Favorit
Zkoušel a už je i rozebraný. Točil se, ale bylo slyšet takové jemné chrčení, nebo jak to nazvat. Když jsem ho ale rozebral a zkoušel zatočit, tak to zadní menší jde trošku více ztuha, to přední větší vypadá že je dobré. Ale asi vuměním raději oba, už jsem koupil nové a když už to mám rozebrané, tak těch 100,- kč nebudu řešit.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
31.3.13, 10:23 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: Alternátor Favorit
Tak.Ináč už som na jednom bmm fave podobný problém riešil,motor mal pri jazde veľké problémy ísť,vymenilo sa všetko čo sa dalo a aj tak nič.Nakoniec altík pri točkách bil skoro 15V,regler to vyriešil.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
31.3.13, 15:32 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Alternátor Favorit
Mě altík dobíjel normálně i při vyšších otáčkách. Občas se mi stávalo v těchto mrazech, že když jsem jel ráno do práce, tak mi po naskočení motoru svítila kontrolka mazání. Normálně to nedělá. Po přidání plynu na otáčky asi 2000 a výše začla pomalu zhasínat. Když zhasla úplně, tak už se během jízdy nerožla. Na volnoběh bylo slyšet z kabiny takové kňučení, chvílemi i chrastění. To chrastění ale bylo slyšet spíše když jsem stál u motoru venku. Dobíjelo to na volnoběh asi kolem 14,10-14,15V a při zvýšení otáček kolem 14V. Během jízdy nevím, to jsem neměřil. Uhlíky už jsou taky krátké, tak dám nový i regulátor.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
Naposledy upravil varok dne 2.4.13, 18:19, celkově upraveno 1
|
31.3.13, 23:57 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|