Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 22.11.24, 09:47



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 138 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Další
 Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Blanensko
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Jo, tak to mám správné, s tou rovnou plochou. Byl tam rozdíl, že u toho nového už nebyl mazací kanálek na mazání té trubky (vedení ložiska)
To nové axiální ložisko mělo velkou radiální vůli, ale to staré taky, tak jsme usoudili, že je to schválně, rad. vůle snad nevadí.

_________________
Kdo maže, ten jede!


25.3.13, 02:29
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Blanensko
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Tak jsem znovu prošel ventilové vůle po ujetí 15 km, některé jsem nějakou tu setinku zvětšil, ale určitě to nepodfukovalo. Moc se to skákání nezlepšilo, jen tím, že je venku trochu teplej.

Akcelerační pumpička dává 0,5 ml na zdvih, takže je v té nejlepší kondici podle: http://skoda-katalog.eu/ekatalog-105-12 ... arburatory
Bez filtru to sice nemá vypovídající hodnotu, ale aspoň je trochu vidět, co to dělá. V tahu je to pak samozřejmě o dost horší, jak pan doktor Vesničko má...
Ještě můžu zkusit dát starý filtr. Dnes budu mít stroboskop, tak prověřím rozdělovač, snad na té hrubé stupnici na prsách něco naměřím.

Tady je video chodu s dírou a střílení do karbeca (střelí si i s filtrem): http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... j9YbIyasmY
Nemám takový postřeh, ale možná to vynechání způsobí krátké přerušení rozprachu hlavní trysky. Jestli je tam nějaká bublina?
Taky to tam ten benzín celkem fluše, neměl by to být jemější rozprach?

_________________
Kdo maže, ten jede!


30.3.13, 12:26
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Jak jsou na tom svíčky, resp. jaké tam jsou? Zkontroloval bych i je, správná mezera elektrod a hlavně zda nemají prasklý izolátor.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


30.3.13, 15:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Blanensko
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Svíčky jsou tam Brisk super N15YC, takže s vysunutým jiskřištěm, elektrody 0,75 mm. Ty půjdou taky vyměnit, ale ještě nemám nové. Uvažuju, jestli dát nějaké jiné, ale asi žádné jiné nevymyslím.
Dnes konečně stroboskop:

1. měření, odpojený podtlak:
palivo - special 91, zákl. předstih 5°
ot. kliky:_________předstih:
volnoběh________10°
2000___________28-30°
3000___________30-32
4000___________34-36
5000___________34-36

s podtlakem, motor bez zátěže: 2000________ 42°

To jsem se zhrozil. Podle Baťu má mít velký rozdělovač při 2000 min-1 motoru 10° a od 4000 min-1 zůstává 13°
Tak jsem to rozdělal, zkusil jsem dát pružinky z jiného rozdělovače. Velká měla 28,2 mm nová 27,2 mm, malá původní 26 mm, nová 24 mm. Měřeno v klidu.

Měření č. 2, vyměněné pružinky (ze starého roz.), bez podtlaku
zákl. předstih i volnoběh__________4°
2000________________18°
3000________________22°
4000________________30°

Tak jsem ještě ubral na 0° pro volnoběh a zákl. předstih:
3000_________20°
4000_________28°

s připojeným podtlakem:
1500___________15°
2000___________23°
3000___________32°
4000___________40°

Pak jsem zkoušel ještě samotný podtlak. Nevím sice, kolik moje huba vyvine kp/cm2, ale nejvíc byl rozdíl 12°, dál to nešlo. To odpovídá předchozímu měření, podtlak dělá 12 ° a měl by dělat jen 5 °. http://hundertka.wz.cz/316_317.jpg
Tak to vypadá, že je rozdělovač kaput, přitom je bez vůlí, krásně chodí, pravidelně mazaný, originál, ta díra tvořící doraz závažíček podle oka není vymačkaná, předstih lítá max 2°.
Zatím to nechám tak, než seženu (stodesítkový rozdělovač se blbě shání) nebo opravím.
Obrázek
Nahoře původní pružina:
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek

_________________
Kdo maže, ten jede!


1.4.13, 00:58
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Po letech unavené pružinky regulace, sehnat nový rozdělovač nebo aspoň pružinky do něj bude jistě docela boj. Ale nemyslím si že je to jádro problému, většina aut má v dnešní době regulaci rovněž unavenou a jezdí bez střílení.

Vrátil bych se k těm svíčkám, 0.75mm mi pro tuhle zapalovací soustavu přijde nějak moc, zkus to schválně upravit na 0.6mm :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


1.4.13, 07:42
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Jakub P. píše:
Zatím to nechám tak, než seženu (stodesítkový rozdělovač se blbě shání) nebo opravím.

V popsu mas, ze mas 110L Nechci kecat, ale mam pocit, ze 110L ma naprosto shodny rozdelovac jako 100 a nastavuje se akorat jiny zakladni predstih.., jiny rozdelovac by mel byt az pro 110LS/R.

Kazdopadne, jsem ale presvecenej, ze za tohle chovani muze benzin...pises ze si tam natankoval special 91, coz bych nedelal. Jednak ho maji uz jenom na malych benzinkach, ktere maji maly obrat a navic na neho uz temer nikdo nejezdi, takze si mohl natankovat klidne rok stary benzin, kde se proste zkazila bioslozka... Na tvem miste bych zajel na nejakou frekventovanou benzinku, idealne shell, omv a podobne a vzal natural + nahrazku olova. Jsem si skoro jistej, ze bude najednou po problemu :oops:

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


1.4.13, 12:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Blanensko
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Jo, máš pravdu, je to stejné se š 100, jen jinak pootočené. Budu to zkoušet systematicky postupně. Nejdřív sklepnu svíčky na 0,6mm, vyjezdím nádrž S91, potom dám kdyžtak N95 a nějaké to aditivum.
Mám doma Benadit, ale dle rad ostatních nic moc, že to zasírá svíčky...

Další možnosti:
Liqui Moly
wynn's, Lead substitute/Bleifre/Sosti Piomboi
SHERON Pb aditiv
Prý je dobrý nějaký přímo od OMV, to jsem nevygooglil, jestli se ještě dělá...
Pb OLOVO Cinol (to mám myslím taky) http://www.bonatrade.cz/products/pb-olo ... benzinech/

Rozdělovač, no "nový" by byl za 1500,- , starší po GO za 300, ale jestli se tomu dá věřit. Ten můj vypadá velmi dobře, až na naměřené hodnoty. Spíš bych se pokoušel ho nějak opravit/upravit.

_________________
Kdo maže, ten jede!


2.4.13, 02:09
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Blanensko
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Tak jsem z těch rozdělovačů jelen.
Ty staré grafy odstředivé regulace (Baťa, něco podobného je tady: http://skoda-virt.cz/cz/clanky/elektrik ... zdelovacu/ ) vůbec nesouhlasí s tabulkovou hodnotou pro měření stroboskopem: http://skoda-virt.cz/cz/clanky/motor/11 ... -ine-vozy/
To, co jsem naměřil spíš odpovídá té tabulce ke stroboskopu, ale že by to měli ve starých grafech špatně?
Že má rozdělovač u čtyřtaktu poloviční otáčky, než motor chápu.
Že by v těch starých grafech byly stupně předstihu na rozdělovači a ne na klice?
Že by pod označením "Stupně předstihu zážehu" byly stupně na rozdělovači, tudíž na klice dvojnásobné?

Tomu by spíš odpovídaly naměřené hodnoty, protože jinak by musela být omezovací díra a kolík pro max. předstih totálně vyčvachtaná (což nebyla) , aby to místo 13° dávalo 36°
Tak a teď babo raď :shock:

_________________
Kdo maže, ten jede!


2.4.13, 02:26
Profil
rejpal

Příspěvky: 18273
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Nejspíše máš s tím dvojnásobkem pravdu, v otáčkách má být předstih fakt až k 40°.
Řekl bych, že to máš v pořádku. Co se týče pružinek, já je neměnil, ale ohnul jsem jejich úchyty aby byly napnutější.


2.4.13, 07:36
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Blanensko
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
No to je teda bota, to bych nečekal. Koho zajímá předstih na rozdělovači? Základní předstih je teda ve stupních na klice a odstředivá regulace je vyjádřena ve stupních na rozdělovači, bez jakéhokoliv upozornění v textu. To je pěkná prasárna slátat dvě veličiny dohromady a neodlišit je od sebe. Už jsem chtěl kuchat rozdělovač, natahovat packy a rozklepávat doraz, ježtěže se na to zavčas přišlo :)

_________________
Kdo maže, ten jede!


3.4.13, 11:49
Profil
rejpal

Příspěvky: 18273
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Nevím proč to tak je. Každopádně když Fiatu vyhovuje až 45°, tak Škodovka určitě nebude mít jen 13°. :wink:


3.4.13, 12:23
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6586
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
ja som mal nejakych zhruba 30 na volnobehu a slo to :))

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


3.4.13, 14:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18273
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Díky pomalému hoření směsi na volnoběhu motoru opravdu nejvíce vyhovuje předstih kolem 20°, na jízdu je to ale silně nevhodné. :wink:


3.4.13, 15:27
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6586
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
no, ked sme to fixli a nastavili spravny zakladny predstih, podstatne sa zlepsil chod motora.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


3.4.13, 16:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Bydliště: Blanensko
Příspěvek Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Tak jsem po 800 km přetáhl hlavu, seřídil ventily a jakž takž. Při kontrole jsem zjistil že u karbecu cosi syčí. Šmátrám rukou dokola, richtig, falešné vzduch.
On je ten systém těsnění pod karbecem u kila trochu naprd: Parohy, papír, plechová miska, papír, tepelná podložka, papír a karbec. Stažené dvěma šrouby. Dával jsem tam tenkrát zelenej těsnící papír a namázl červeným silikonem. Jak vidím, tak se silikon neudržel a někde to fouklo.

Zkusím to teď dát na Hermetik, ten lepí líp, co vy na to?
Nebo existuje nějaká osvědčená metoda, čím utěsnit toto místo? 110L je celkem choulostivá na falešnej vzduch, už mě to jednou vypeklo u druhého auta. A ty dva šrouby na karb nejsou zrovna ideál.

_________________
Kdo maže, ten jede!


19.12.13, 01:39
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 138 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz