Autor |
Zpráva |
CrazyMan
Příspěvky: 3328 Bydliště: Studénka
|
Re: laděný výfuk
já jsem měl jenom trubku od katalyzátoru a lačes... 7-8 litrů spotřeba a zvuk jak prase
_________________ VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw
|
2.6.13, 23:01 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: laděný výfuk
Haluska_ML píše: ...a lešteni do konusu.. ( ako hlaven zbrani) Hlaveň (resp vývrt) žiadnej zbrane sa neleští a už v žiadnom prípade tam nič nieje do konusu..
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
3.6.13, 16:36 |
|
|
Haluska_ML
Příspěvky: 205 Bydliště: Ďačov 152, 08271 Lipany
|
Re: laděný výfuk
to maš pravdu nie leštenie ale ten smer vybrusu, vrtania je točeny... a aj hlaven ked je vyvrtana tak je urobena tak aby sa naboj v hlavne točil a tym nabral väčšiu ustovu rychlosť a aj presnosť... netvrdim že u všetkych zbraniach... a oto ide aj u vyfuku aby sa splodiny s motora dostlai čo najlahšie, najplinulejšie a najrychljšie von čiže to leštenie do konusu som myslel tak ako je natom odkaze asi ten 3 obrazok... http://technet.idnes.cz/ozehnuta-kuze-a ... chnika_fur
_________________ doveziem aj preveziem čokovelk a kohokovek. mimo odpor - všetko sa učim
|
3.6.13, 19:45 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: laděný výfuk
vyfuku aby sa splodiny s motora dostlai čo najlahšie, najplinulejšie a najrychljšie von si odšroubuj výfuk a tím splodiny hned uniknou nastane ale snížení výkonu a zvýšení spotřeby
|
3.6.13, 20:36 |
|
|
Bezpřezdívky
Příspěvky: 61 Bydliště: Praha-východ
|
Re: laděný výfuk
a jak je to teda s tím posledním dílem? má funkci na zpětný tlak nebo ne?
_________________ Forman 94 BMM LXi s "křídlem"
|
4.6.13, 00:27 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
Re: laděný výfuk
v skratke a zjednodusene: pri vlneni (akomkolvek, vody na hladine, vzduchu, elektrickej energie) vznikaju odrazy vsade, kde sa menia vlastnosti prostredia (pri mechanickom vlneni zmena "odporu" prostredia, pri elektrickom zmena odporu vodica). prud vyfukovych plynov z motora nie je plynuly a rovnomerny, ale pulzujuci prud (podobne ako ked prdite, ritne polky tlieskaju) s meniacim sa tlakom, takze vo vysledku neharmonicke vlnenie. to znamena, ze toto vlnenie sa odraza od KAZDEHO miesta, kde sa meni odpor vyfukoveho vedenia, teda obmedzene v kazdom ohybe s malym polomerom (meni sa svetlost a tvar rury) a v kazdom mieste, kde sa vyfukove rury spajaju a od kazdeho vyfukoveho tlmica a OD KONCA VYFUKU.
s tym, aby odrazy vznikali sa nic neda spravit. cielom ladenych vyfukov je navrhnut vyfukovu sustavu tak, aby tieto odrazy neposobili negativne na chod motora. co to ale znamena? vlnenie vyfukovych plynov neznamena ich nevyhnutny pohyb, je to pohyb miest s vysokym a nizkym tlakom vovnutri potrubia smerom od motora ku koncu vyfuku a v pripade odrazenych vln naspat. ak odrazena vlna, resp. jej maximum dorazi k vyfukovemu ventilu prave v momente, ked sa otvara, piest musi konat vacsiu pracu na to, aby spaliny z vyfuku vytlacil a aj tak sa mu to poriadne nepodari, takze vyplach valca nie je dokonaly a motor ide horsie. naopak, ak v case otvorenia vyfukoveho ventilu je za nim prave odrazene minimum, vyfukove spaliny idu z valca von "same" a zotrvacnost plynov este pri strihani ventilov natiahne do valca cerstvu zmes.
potial je to pekne a mohlo by to vyzerat, ze staci vyfuk jednoducho spocitat a motor musi mat za vsetkych okolnosti krasne vyplachovanie. figu borovu. dalsim parametrom je rychlost sirenia toho vlnenia, co je +- motorova konstanta zavisla na zdvihovom objeme motora a hrubke potrubia + par dalsich parametroch (okrem ineho aj parametre sania). rychlost prudenia sa ale nezvysuje linearne s otackami, co v praxi znamena, ze ak sa vyfuk naladi na nejake otacky tak, aby sa valec dobre vyplachoval, pri inych otackach nutne dojde k tomu, ze odrazene vlny budu "nabijat" vyfukove spaliny nazad do valca. vyfuk sa preto ladi na nejake konkretne pouzitie. ladeny vyfuk podla L/A by mal byt urceny na okruhove pouzitie, kde je motor takmer trvale v oblasti vysokych otacok blizko oblasti maximalneho vykonu. taky vyfuk je pre bezne pouzitie na ceste do onicom, pretoze vykon sa objavi tam, kde uz ziadny sudny clovek motor netoci, akurat narobi hukotupokokot. predpokladam, ze L/R, resp. ine rallye/rallyecrossove motory maju mierne inak ladeny vyfuk, alebo sa ineho naladenia dosahuje inym sanim (ktore maju ine nabeton). to posuva zlepsenie parametrov behu motora smerom k nizsim otackam, kedze pri rallye nestaci motor vytocit k cervenemu pasmu a tam ho drzat po najblizsiu zakrutu, ale musi sa s nim pracovat v sirsom spektre otacok. k otackam max. vykonu sa dostava iba na dlhych tiahlych rovinach a zriedkakedy pri radeni, takze to nie je az tak dolezite.
apropos: vysledne posobenie vsetkych odrazenych vln sa vo vysledku na vyfukovom ventile spocita, z coho vyplyva ze odpoved na polozenu otazku je ANO, aj posledny diel vyfuku ma vplyv na odrazene vlny.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
4.6.13, 07:57 |
|
|
Bezpřezdívky
Příspěvky: 61 Bydliště: Praha-východ
|
Re: laděný výfuk
Hezy vysvětlený ! Díky, hledal jsem na různých webech, ale kdykoliv někdo naznačil, že výfuk dělá zpětný tlak, jiný ho smetl s tím, že závodní motor apod má z motoru rovnou trubku apod, nikdo se k vysvětlení, jak je to s vlivem otáčky/výkon nedostal. Takže je mi to jasný, Forman potřebuje novej originální výfuk
_________________ Forman 94 BMM LXi s "křídlem"
|
4.6.13, 10:18 |
|
|
Bezpřezdívky
Příspěvky: 61 Bydliště: Praha-východ
|
Re: laděný výfuk
Tak jsem sehnal originál Škoda.
Už se mi podařilo rozdělat tu sponu, co drží střední a koncový díl v místě zasunutí, i úchyt vzadu u kocovky jde v požádku rozdělat, ale nemůžu s tím hnout. Zkoušel jsem ten (asi uvnitř zarezlý) spoj různě lomcovat, kroutit, tahat i kladivem obouchat, aby to třeba povolilo, ale nic. Nejde s tím hnout. Neví prosím někdo nějaký tip, jak na to, nebo prostě hodně násilí, nebo to odříznout (tak, aby zůstal čouhat jen střední díl)? Díky
_________________ Forman 94 BMM LXi s "křídlem"
|
7.6.13, 13:18 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: laděný výfuk
pokiaľ budeš meniť zadný diel, tak flexou narezať tak aby si neprerezal durch vnútornú trubku, potom roztiahnuť a malo by to ísť...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
7.6.13, 15:09 |
|
|
Bezpřezdívky
Příspěvky: 61 Bydliště: Praha-východ
|
Re: laděný výfuk
Díky, nakonec jsem se stavil cestou u známýho, co pracuje se železem apod., odřezal ten starý flexou a pak jsme to sloupli z toho středovýho dílu jak konzervu No a na místo děravýho šel nakonec českej Tyll, co byl v Škoda Malešice označenej jako "originál", ale vypadá fest, i jsem koukal na nějaký recenze na jinejch autech. Auto jede uplně stejně, asi to je tím, že Bosal, co tam byl před tím, se vysypal uplně na hadr, uvnitř a musel to snad i ucpat, protože uještě, když byl bez díry, tak foukal docela dost tou dírkou na odtok kondenzátu a tak jakmile se udělala díra, šlo to ven líp a auto jelo nezměněně/ možná trochu lépe. Parádní je, že ten systém je fakt jednoduchej, nebýt zareznutí a potřeby flexy (tu doma nemám), byla by to otázka 15 minut
_________________ Forman 94 BMM LXi s "křídlem"
|
7.6.13, 18:16 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: laděný výfuk
Tyll je ok.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
7.6.13, 19:28 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Tyll mám už třetím rokem a nepoznal bys to na něm. Ale propříště! Koncový se vždy mění i se středovým dílem. Jednak proto, abys nemusel při demontáži lomcovat a mlátit, ale prostě rozříznout na dva díly a mít hotovo. Jednak proto, že takhle budeš za dva roky měnit ten střední a budeš řešit zase ten problém se zarezlým spojem a v podstatě dělat tu samou práci dvakrát a jednak proto, že jestli se ti teď vysype středový díl, všechen bordel nafouká do toho koncového a "znehodnotí" ho.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
7.6.13, 22:01 |
|
|
Bezpřezdívky
Příspěvky: 61 Bydliště: Praha-východ
|
Re: laděný výfuk
jo, díky, to mě nenapadlo, ale on ten střední tam není zas tak dlouho, tak snad ty 2-3 roky vydrží. No a to snad tou dobou třeba budu mít i jiný auto Ono co si budeme povídat, ale ten pocit všeho, jako je ticho, pocit bezpečí, to, že funguje víc věcí a v létě se v novým aut nepeču je celkem znát, když sednu novýho Golfu, A4 nebo Passata z firmy do Formana Ale zase všechny nový auta mají tyhle základní věci, jako výfuk atd. složitější, dražší a než bych sehnal auto, který bude mít najeto 60 000 a budu vědět co s ním je...
_________________ Forman 94 BMM LXi s "křídlem"
|
8.6.13, 10:32 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
No vidíš... já po přesednutí z nového auta do Fáčka zjišťuju, že je mi tam jaksi lépe. I když nemá klimatizaci, je hlučnější, moc nejede a sem tam něco zavrže.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
9.6.13, 13:19 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12129 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: laděný výfuk
Mam Tyll na Fiatu, montovano pred par mesicema primo u nich a zatim dobry. Montaz maji v cene, super domluva.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
9.6.13, 19:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 73 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|