Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 14:37



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Chvění volantu při brzdění - Fabia 
Autor Zpráva

Příspěvky: 67
Příspěvek Chvění volantu při brzdění - Fabia
Auto: Fabia Combi 1,2HTP 47kw, 2005

Problém: Občas při mírnějším brzdění z rychlosti cca 60-90km/hod, na rovině se rozechvěje citelně volant, na brzdovém pedálu nic necítím a hluk v kabině je také neznatelný. Objevuje se to však vždy jen při brzdění. Zdá se mi, že to dost souvisí s tou rychlostí a taky, že při brzdění v mírné zatáčce se to neobjevuje. Dělalo to se starým i novým pneu.
Přestože se to objeví jedině při brzdění, tak auto většinou brzdí zcela klidně bez vibrací.

Zkoušel jsem najít nějakou vůli na přední nápravě a vše je bez vůlí, jedině nepatrná vůle je na převodce řízení (když držím volant pevně, tak na zvedáku při snaze vytočit kolo tam-zpět, je nepatrná vůle v převodce. Při jízdě s nastartovaným motorem, však nejde cítit vůle na volantě.
Takže nevím od čeho mohou ty vibrace být...napadá mne špatně seřízená geometrie nebo opačně nasazené zadní silentbloky ramene přední nápravy. protože

- Na autě jsou měněny zadní silentbloky ramene přední nápravy + seřízení geometrie (před cca 15tkm).
- Následovalo vymetení výmolu s proražením pneu a poškozením disku (před cca 12tkm), to jsem nechal proměřit geometrii která byla v pořádku, bez potřeby jakéhokoliv zásahu (měřeno ve stejné firmě laserově celé auto).
- Nové kotouče a destičky (před cca 8tkm).
- Nové vyvážené pneu (před 2tkm).

Chvění při brzdění se objevilo až cca 2tkm po vymetení výmolu, s novými kotoči to bylo lepší ale v některých situacích se obejví. Staré i nové pneu na tom byly zhruba stejně.

Napadlo mne, zda to nemůže být špatně seřízenou geometrií. Zda se při mírném přibrzdění nevynuluje, což by způsobilo chvění.
- Nastavuje se na přední nápravě sbíhavost nebo rozbíhavost?

Dále si nejsem uplně jist, zda jsem správně namontoval zadní silentbloky ramene přední nápravy. Natočil jsem je tak, že při nárazu kola do překážky z přední strany (brzdění) má silenblok více prostoru na tlumení, než při nárazu ze zadní strany (akcelraci). Tedy, že čep je v asymetrickém silentbloku umístěn dál od středu auta. Je toto natočení silentbloků správné?

Prosím poraďte.


8.9.13, 20:57
Profil
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Chvění volantu při brzdění - Fabia
špatná směs brzdových desek nic víc :oops:


8.9.13, 21:58
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27230
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Chvění volantu při brzdění - Fabia
tak tak je to v brzdách, na fabii na to docela trpí ...

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


8.9.13, 22:15
Profil ICQ

Příspěvky: 67
Příspěvek Re: Chvění volantu při brzdění - Fabia
Díky všem za rychlou odpověď. Destičky samotné by mne asi nenapadly. Jinak kotouče i destičky jsou ATE (německá prvovýroba).

Jak mám řešit opravu?
Budu muset koupit nové destičky a kdyžtak jaké, mám znovu "riskovat" a koupit ty samé ATE?
Nepomohlo by přebrousit nebo přeskládat destičky mezi sebou?

Budou to určitě destičky, resp. jak se to dá ověřit? Jde mi o to, že staré kotouče jsem vyhazoval protože jsem si myslel, že jsou křivé, při brzdění se někdy objevily podobné vibrace. Tyto staré kotouče měly z vnitřní strany zaválcovanou rez, která asi způsobila ty vibrace. Po výměně brzd se mi brzdy zdály klidné, ale teď je to opět jak píšu výše - občas se roztřepe volant.


9.9.13, 07:24
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27230
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Chvění volantu při brzdění - Fabia
textar, starline oboje jsou měkký destičky -> sice rychlejc zmizí ale neničí kotouče

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


9.9.13, 08:08
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Chvění volantu při brzdění - Fabia
u fábky se to musí taky změřit

kotouče minimum 18 mm, pokud to ten kotouč má tak bych spíš volil u kell icer desky jsou to celkem slušné brikety co netřepou s volantem :wink:


9.9.13, 20:46
Profil

Příspěvky: 67
Příspěvek Re: Chvění volantu při brzdění - Fabia
Tak zítra mi dojdou ty icery ... když jsem však zadal destičky icer do vyhledávače, tak mi ale vyskočily spíše negativní reakce na jejich kvalitu... nicméně zdá se (zatím nepotvrzeno), že "kvalitní uznávané" ATE se chvějí, tak uvidím a dám vědět, zda pomůže výměna destiček ATE za ICER.

Jinak ty kotouče jsou jako nové...i na těch starých nebyl úběr materiálu větší jak 1mm.


10.9.13, 17:52
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Chvění volantu při brzdění - Fabia
já bych neriskoval ani se starline nebo textar, na tu fábku fakt icer kopené v kelly a když se na ně podíváš musí být černé jak briketa, jak uvidiš nějaká kov zlato železo tak to tam nedávej,

IC 181338 tyto si kup z kell zadej do vyhledavače v jejich šopu :wink: třes zmizne, ono je víc značek ale je taky problém kde tu značku koupíš u jednoho dodavatele fachčí u druhého nefachčí,

kopu za auto kelly nejsou jen prodejci a mají i sít autoservisů tak lepe najdou jehlu v kupce sena :wink:


10.9.13, 20:53
Profil

Příspěvky: 67
Příspěvek Re: Chvění volantu při brzdění - Fabia
IC 181338 .. přesně tyhle jsem objednal u kelly


11.9.13, 06:20
Profil

Příspěvky: 67
Příspěvek Re: Chvění volantu při brzdění - Fabia
ještě takový dotaz.... orientují se nějak destičky ve třmenech "po směru otáčení"? Resp. je jedno kam kterou destičku dám, jsou všechny stejné?


11.9.13, 07:08
Profil

Příspěvky: 67
Příspěvek Re: Chvění volantu při brzdění - Fabia
Tak jsou namontované...po projetí cca 5km se objevuje mírné vibrování do volantu při brzdění z 90. A v malé rychlosti mírně pískají.....no uvidím ještě jak si sednou, zda se to nějak změní. Zatím jsou ty vibrace mírnější.

Ještě k montáži. Destičky co se dávají na pístek mají jiné pérka jak destičky co jsou ve třmenu (stejně jako předchozí, stačí se podívat co se vytahuje a dat tam tu stejnou). Dále z destičky co se dává na pístek se musí sundat krycí plech, který je na všech 4 ICER (doufám, že to tak je), na předešlých ATE byl plech součástí jen té jedné destičky z páru.


11.9.13, 19:35
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Chvění volantu při brzdění - Fabia
ještě jsi neodpověděl na otázku kolik mají tlouštku kotouče taky bys měl měřit boční házivost, tu prozradí oleštěná destička v místě kde je uložená v držáku třemenu, pokud tam je lesklé místo pískání se nezbavíš :?:


12.9.13, 07:23
Profil

Příspěvky: 67
Příspěvek Re: Chvění volantu při brzdění - Fabia
Kotouče jsou jen málo jeté a mají cca 22mm. Uvidím jak se budou chovat, teď mám v plánu jet do Itálie, takže se testnou...zatím vypadají dobře a to písknutí se ukazovalo spíš při velmi malé ryhclosti, při mírném brzdění. Pro jistotu mám v autě i ty staré destičky a 7mm imbusový klíč :-)


13.9.13, 07:15
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Chvění volantu při brzdění - Fabia
Jarda S. píše:
textar, starline oboje jsou měkký destičky -> sice rychlejc zmizí ale neničí kotouče



starline jsem dnska z fábky vyhazoval jak nové kolem komína nic, ale na dálnice třes běs dával jsem ate co si majitel přines počítám to bude to samé :oops:


13.9.13, 17:02
Profil

Příspěvky: 67
Příspěvek Re: Chvění volantu při brzdění - Fabia
Takže po ujetí 2500km a mnoha brzdění musím konstatovat, že chvění volantu se stále objevuje (i s destičkama ICER). Chvění se objeví zase jen při lehkém dobrzďování z rychlosti okolo 90km/hod.

Při chvíli vrátím zpět destičky ATE, protože u nyní namontovaných ICERů se při zastavování občas ozve zapískání, což u ATE nebylo.

Co je ale zajimavé, tak mám nové gumy, které jsou vyvážené, geometrie je zkontrolovaná před půl rokem a volant má trochu snahu se chvět i bez brzdění ve vyšších rychlostech tak okolo 100km/hod a víc (ve srovnání s občansým chvěním při brzdění, je to však výrazně slabší). Možná je to už bežný projev šišatosti pneu....ale možná to spolu má nějakou spojitost (mám lité disky, které nejsou níkde ťuklé a pneu je nové Continental).

Nevíte náhodou, jak je to s geometrií u Fábie na přední nápravě, zda se nastavuje sbíhavost nebo rozbíhavost?


29.9.13, 13:21
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz