motory HTP - zkušenosti, srovnání
Autor |
Zpráva |
Dunde.e
Příspěvky: 67
|
motory HTP - zkušenosti, srovnání
Založil jsem toto téma, abych se dozvěděl více o tom zda jsou ty podceňované HTP tak špatné jak se všude povídá. Přeci jen, jedná se o hodně častou motorizaci, která se montuje nejen do vozů škoda. Mnoho lidí je přesvědčeno, že ty motory jsou špatné protože je to 3válec atd, ale jak jsem psal jsou staré a úspěšné konstrukce jednoválců, dvouválců, čtyřválců, pěti, šest, osmi, dvanácti atd....takže kde je ten zlatý střed a proč by to nemohl být tříválec? Taková zajimavost, např. u mne v práci převládá silný odpor proti motorům HTP, přitom nikdo není přes auta ani motory odborník, nikdo je neopravuje a až na jednoho (nepočítám sebe), kterému myslím funguje ji nikdo ani nemá (ani v rodině)..takže si říkám, jak na to přišli?...Pouze vím, že si kdysi koupili časopis, kde byl známý článek o nešťastné HTP. A opačný příklad, Fiat punto je "nejúspěšnější auto", všichni mu bezmezně věří přestože spolupracovník musel měnit motor protože se motor zadřel....ale to neva.
Pište vaše zkušenosti a prosím uvádějte i na základě čeho tak usuzujete. Zda to opravujete, jste majitel, je to u známých, nebo se povídá....
Sám vlastním Fabia HTP 47kW (combi r.v.2005). Koupil jsem ji při 30tkm ve 32tkm se mi odporoučela jedna cívka, následně jsem si vyměnil zbylé dvě preventivně. Nyní mám najeto 60tkm a krom zmíněných cívek jsem mimo běžné údržby na motoru nic neměnil. Auto chytá nadrc, spotřeba je okolo 5,7l/100km (dle tankování) Je pravda, že mám strach ať ten motor vydrží...ale strach mám pouze z toho, že se říká, že se kazí....
Jezdí ve dvou, po lehku a výkonově mi HTP bohatě postačuje, průběh je příjemný a opravdu běžné a příjemné cestovní otáčky jsou okolo 3000ot/min, což může připadat jako vysoké číslo, ale u toho 3válce to "prdí" přece jen o 1/4 pomalej. Navíc 3válec pro uklidnění potřebuje víc otáček.
Ať napíšu i negativa. Co mi na autě vadí, ale zvykl jsem si, tak je "slabý volnoběh" ... s autem se musí rozjíždět tak, že se první musí šlapnout na plyn, až se zvednou trochu otáčky, tak se může začít hra se spojkou. Jiné auta na to nejsou tak citlivé, ale jak jsem psal, zvyknete si.
|
18.11.13, 23:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
goodbie
Příspěvky: 725 Bydliště: Aš Pastviny okr.Cheb
|
Re: motory HTP - zkušenosti, srovnání
mám HTP 47Kw12V fabia I s klimou motor má 112000 a nic upozorňnuji nic se na něm neměnilo krom ůdržby a jezdí bez závad,lámat si hlavu o tom co se mi může postrat je prostě blbost bo bych musel všude po svejch aby se mi na autě náhodou něco neposralo.a že je to tříválec no a co postačuje,jinde praskaj ojnice řemeny potkává se to a má to čtyři válce a je to tédéííííčko jestli jsi spokojen jako já jezdi a nedej se oblbovat kecama lidí co to auto znají jen s fotky a z vyprávění a nenajeli s tím vůbbec nic. jiné auta se serou úplně stejně jako htp jen se o tom nemluví
_________________ Škoda 125 červená r.v.1988
|
18.11.13, 23:54 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: motory HTP - zkušenosti, srovnání
faktem je, že tento motor obsahuje několik built-in konstrukčních chyb. Ostatní motory je mají samosebou taky, ale u HTP jsou někdy doslova do očí bijící; tříválcová koncepce a nízký výkon navíc přináší nutnost motor víc zatěžovat a tím pádem i konstrukční vady více vyniknou. Vada č. jedna vychází ze samotného počátku tohoto motoru, kdy to byl ještě 1.6 čtyřválec. Tomuto čtyřválci konstruktéři "ufikli" jeden válec, a tak vznikl HTP. Jenže... nedělali to Inženýři, kteří navrhovali původní 1.6 a nikdo si jaksi nevšiml, že jim hlavní olejový kanál vychází přímo pod těleso katalyzátoru. V praxi toto způsobuje nadměrnou tepelnou zátěž oleje, jelikož HTP nedisponuje chladičem oleje. Znát je to zejména při jízdě vysokou rychlostí po dálnici, nebo při např, tažení přívěsu, olej překročí svou standardní pracovní teplotu a začne ve velkém ukládat karbonové usazeniny. To by samo o sobě nebyla žádná tragédie, ale problém je, že se karbon dostane do hydraulických zdvihátek ventilů, tzv. hydroštelů, a ty zablokuje. Podpálená ventilová sedla, praskliny ve ventilech, visící ventily a podobně jsou jen vtipná tečka. Problému se dá částečně zabránit používáním oleje 10W60. Další vtipnou záležitostí je ventilový rozvod; je realizován rozvodovým řetězem, který je dle výrobce "lifetime" - nemusí se měnit. No bodejť, když tyto motory končí s fatálním selháním rozvodů po 100kkm. Kdo ten rozvod někdy viděl, tak ví, že vypadá jako "řetázek z kola", poměrně tenký řetěz, rozvodová kola vyseknutá z plechu - jako čínská výroba. Řetězu pomáhá hydraulický napínák, který zajišťuje jeho správné napnutí. A zde se opět projeví jednak karbon, a jednak konstrukční vada - napínák není schopen napínat dost. Řečeno laicky, řetěz se vytahá jako kšandy, až už je napínák na doraz a stejně je řetěz volný. Dále zakarbonovanému napínáku po nastartování chvíli trvá, než se dostane do "napnuté" polohy. To ve výsledku způsobuje přeskočené rozvody, a pokud to přeskočí moc, může se motor i potkat (proto někdy přezdívka "potkan") Třetí zásadní chybou je umístění katalyzátoru a jeho konstrukce. Je umístěn velice blízko hlavě motoru, prakticky téměř přímo na ní. Motory z prvních let výroby trpěly tím, že z nekvalitních katalyzátorů se uvolňoval materiál, a byl zpětným prouděním vtahován do válců, kde působil jako abrazivum a motory končily s pár desítkami tisíc totálně opotřebené. Časem se to ŠA snažila řešit, konstrukční úpravy, materiály, atd, nicméně stále platí, že pokud dojde k mechanickému problému na katalyzátoru, tzv. "vysypání", opět se materiál dostává zpět do spalovacího motoru a pokud se problém neodhalí včas, končí totální destrukcí motoru. Oproti těmto záležitostem je zapalovací cívka od Bosche s jeho tradiční "kvalitou" jen kapkou v hromadě potencionálních problémů. Ten motor je dostačující, pro uživatele, kteří auto příliš nezatěžují, jezdí kratší trasy okolo komína, moc toho za rok nenajedou a mají auto od nova. Ale jako ojetina je to past všech pastí a osobně bych se tuto motorizaci neodvážil nikomu doporučit. To spíše pravěký 1.4 55kw, který sice taky není žádný zázrak ale neobsahuje zásadní konstrukční pasti, poruchy taky jsou ale obvykle se nevyskytují vážné mechanické závady, spíše klasicky elektronika, nějaký ten únik oleje, serva a tak...Dá se říci, že u HTP nastává řízená destrukce motoru cca mezi 100-200kkm. Záleží na režimu provozu, zátěži a údržbě. Samozřejmě pokud majitel o konstrukčních slabinách ví, a chová se podle toho, je reálné najet i 300kkm bez vážnější závady. Je potřeba si uvědomit, že zde působí několik faktorů dohromady a je třeba zejména: [list=] [*]dbát na včasnou výměnu oleje; používat kvalitní oleje i olejové filtry, pokud možno s vyšší teplotní specifikací [*]při studeném motoru prudce neakcelerovat; pro jistotu neroztahovat auto; při parkování čumákem do kopce řadit R místo 1 pro zajištění proti pohybu (napínák) [*]nepodceňovat a včas řešit rozsvícenou kontrolku kontroly emisí motoru [*]a pak jen takové běžné věci jako motor nepodtáčet; nepřetěžovat a nevytáčet studený motor ve chvíli kdy olej ještě nedosáhl provozní teploty (Pokud vím, novější fábie nemají ani teploměr vody, jen kontrolku, bod pro automobilku ) [/list] Občas když něco o podobných novějších motorech čtu, jsem rád za "svoje" 1.3MPI - je z doby, kdy už všechny zásadní problémy byly vyřešeny a "srala se ta kosmetika" - tzn. auta z let cca. 1995-2002, pak začala éra "Katování kostů", honby za EURO10 a pidispotřebou v přiblblým cyklu dle směrnice 80/1268/EHS a začaly zase problémy pro pravé automechaniky - sežraný šály na vačkách, nadměrné opotřebení šál kliky, praskání svorníků ojničních ok, spotřeby oleje a opotřebení válců, praskající hlavy, spousta veselých příhod s turby a vůbec...automobilky najely metodiku řízené životnosti, aby se ty auta začaly zavčas srát a lidi si šly koupit nový - kdyby jim jedno auto vydrželo 20 let, tak by pošly hlady - dřív jim auta sežrala rez, dnes když si zavedli pozink kastle, tak se holt musí rozsypat na motoru.
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
19.11.13, 00:18 |
|
|
goodbie
Příspěvky: 725 Bydliště: Aš Pastviny okr.Cheb
|
Re: motory HTP - zkušenosti, srovnání
Jé a ještě tu pohádku o dalších motrech WW jaké jsou to držáky ať se nám dobře usíná.
_________________ Škoda 125 červená r.v.1988
|
19.11.13, 00:29 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: motory HTP - zkušenosti, srovnání
htp je ale českej vynález ...
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
19.11.13, 00:56 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: motory HTP - zkušenosti, srovnání
Nepíšu co sem někde slyšel, ale co jsem kde viděl po dílnách a co mi prošlo rukama. Závady co jsem zmínil jako ne-HTP jsou všecko WV motory. Třeba veselý ojnice na naftovejch octách II. Nebo šílený spotřeby oleje na 1.8TSI v supech II po cca 60kkm. Okolo ne WV gruppe aut se moc nemotám, ony spíš jezdí než stojí v servise. Pokud to není Opel Jestli máš něco konstruktivního do diskuse, sem s tím, jinak táhni flamovat jinam.
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
19.11.13, 01:08 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: motory HTP - zkušenosti, srovnání
ojnice lítali jenom na 1.9 BXE rok 2007 na jiných ne
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
19.11.13, 01:48 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: motory HTP - zkušenosti, srovnání
Nebyl jsem si jistej jestli to bylo BXE nebo BLS tak jsem radši nepsal nic...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
19.11.13, 01:58 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: motory HTP - zkušenosti, srovnání
na druhou stranu kolik těch ojnic vylítlo v poměru k počtu vyrobených aut ...
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
19.11.13, 02:15 |
|
|
Dunde.e
Příspěvky: 67
|
Re: motory HTP - zkušenosti, srovnání
Moje HTP 47kW bylo expedované z Mladé Boleslavi 11.7.2005, Typ motoru je BME. Zajímá mne, jestli jsou u tohoto motoru také krátké vodící lišty na rozvoďáku, nebo už ty dlouhé...a jestli taky přeskakují? A dál, jestli je tu taky ten drolící se katalizátor.
Má už Škoda u HTP (nyní tuším 44kw a 51kW) tyto problémy vyřešeny? A je to vlastně tak masový problém jak se povídá?
|
19.11.13, 19:33 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: motory HTP - zkušenosti, srovnání
ho**o to pojede a honem to prodej neštastníků jsem zde měl moooc soused má htp 12V r,v,asi 2OO2, má přes 2OO,OOO km, první majitel, no problém jen se mění olej, navrhl jsem mu odstranění katu pokrčil rameny, naproti soused přes sto tisíc olej si mění sám i dělá údržbu, denně jezdí do práce, další soused II fábka htp cca 3O,OOO km vše OK v tomto tématu se nic nového nedovíte,
|
20.11.13, 08:51 |
|
|
Dunde.e
Příspěvky: 67
|
Re: motory HTP - zkušenosti, srovnání
Teď sem čet jeden článek z něhož pramení otázka.
Má význam dělat diagnostiku motoru na autě (konkrétně na HTP), když vše zatím funguje?
|
21.11.13, 20:34 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: motory HTP - zkušenosti, srovnání
Co se rozumí pojmem diagnostika? Jak víš že je vše v pořádku?
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
21.11.13, 20:41 |
|
|
Dunde.e
Příspěvky: 67
|
Re: motory HTP - zkušenosti, srovnání
CROWACK píše: Co se rozumí pojmem diagnostika? Jak víš že je vše v pořádku? tak tedy, má smysl si nechat dělat diagnostiku (rozumím tím napíchnout na PC a co o tom vím, tak by se měly ukázat všechny chyby..) ... auto zatím jezdí. Dokáže mi dát diagnostika nějaké užitečné informace, díky nimž bych mohl něco zachránit? Nebo mi dá jen echo, že se něco blíží, ale nic s tím už nenadělám.... nebo dokud se nic neděje, tak mi nic neřekne, a až se děje, tak se to ukáže samo...
|
21.11.13, 21:23 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Re: motory HTP - zkušenosti, srovnání
Pokud by auto melo problem, ktery by vyzadoval tvou pozornost, tak se rozsviti nejaka kontrolka, bude to chlastat, vydavat divne zvuky, nebo to moc dobre nepojede. Jestli se nic z toho nedeje, nema smysl se tim zabyvat vic, nez v ramci pravidelneho servisu.
|
21.11.13, 21:38 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 71 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|