Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
Autor |
Zpráva |
Dunde.e
Příspěvky: 67
|
Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
Ráno přijdu k auto, vše zamrzlé.....a škrábe se.... a než auto pořádně topí, aby začal led odtávat, tak uplyne tak 10min. Vždycky zapnu co nejvíce elektriky (ohřev zadního okna, zrcátek, ventilátor na 4) ať alternátor alespoň trochu zatíží motor a zapnu klapku ať se vzduch v kabině rychleji ohřívá, ale stejně top trvá. Znám auta co topí rychleji, ale vetšinou mají i mnohem vyšší volnoběh. Myslím si, že velkou vinu na tom, že se motor zahřívá relativně dlouho, je jednak relativně složitý a velký motor (hlava se 4mi ventily na válec je macek a trvá než se prohřeje) a taky to, že motor je úsporný a tedy málo žere a málo topí. Napadá mne tedy, že kdyby motor běžel při trochu vyšších otáčkách (cca 1500) tak by se zahříval rychleji než při těch 900 kolik má na volnoběh když je zmrzlý. Nevíte o nějakém jednoduchém funkčním způsobu, jak lze dočasně navýšit volnoběžné otáčky motoru (fabia 1,2 HTP 47kW) ? Tuto "funkci" bych zapínal jen když chci to auto ráno zahřát a mezitím venku očistit okna a odmést sníh, tudíž rada typu "přišlápni nohou plyn" by nefungovala . Popřípadě by mi ani nevadilo, kdyby motor automaticky nešel pod např. 1200-1500 pokud by se neohřál na nějakých např. 10-20°C. Ono i v létě bych si dovedl představit vyšší otáčky volnoběhu než jsou nyní, v kolonách moc nestojím a ten volnoběh cca 750ot/min je pro 3válec jako cca 550ot pro 4válec...nízké.
|
25.11.13, 20:20 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
Hlavne uz nemysli. Velky, zlozity, usporny, motor. HTP nesedi ani na jedno z tych slov. Ak ti vadi ze sa to dlho ohrieva, skus vymenit termostat, nepouzivat vnutorny obeh (kedze to spusti klimakompresor na susenie vzduchu - a ten ako vieme tiez vzduch chladi) a pripadne si namontuj webasto, budes mat zakurene skorej ako nastartujes.
...nehovoriac o tom ze motor sa na volnobeh zahreje na prevadzkovu teplotu snad za hodinu - tzn len zbytocne predlzujes studeny beh a opotrebovanie.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
25.11.13, 20:24 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
strč si do auta teplomet Nebo parkuj ve vytopené garáži...motor bez zátěže se prd zahřeje i když ho budeš točit do červenýho... a ještě ti motor poděkuje Obzvlášť haťap, ty jsou opravdu vděčný
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
25.11.13, 21:00 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9438 Bydliště: Kolín
|
Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
by me zajimalo jak dlouho hatapce trva nez zacne topit v tomhle pocasi ja za 10 minut mel v aute saunu a to mam mnohem vetsi motor a vytapeci soustavu > potazmo vnitrni vytapeci prostor
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
25.11.13, 21:04 |
|
|
Dunde.e
Příspěvky: 67
|
Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
darklord píše: Hlavne uz nemysli. Velky, zlozity, usporny, motor. HTP nesedi ani na jedno z tych slov. aneb soudím tebe podle sebe... Tak to upřesním abych nevyvolával paniku... Relativně velký=rozměrný na to jaký má výkon....asi se shodnem. Dálel bych si tipl, že 4ventilová hlava má více hliníku než 2ventilová, přeci jen ty svíčky jsou u 4ventilové hlavy utopené hodně hluboko a to kolem není jen vzduch a určitě vede teplo a chvíli trvá, než se to vše prohřeje. Složitý...U HTP jsou určitě nějaké věci navíc oproti 4válci (vyvažovací hřídel) a jak jsem zmínil složitá 4ventilová hlava. Mimochodem u třívalce je navíc menší teplosměnná plocha ve válcích než jakou má čtyřválec o stejném objemu. Voda se bude ohřívat od válců pomaleji. A jezdit pod 6litrů (dle takování) není u benziňáku úplně špatné, je to snad nadprůměrná spotřeba pro benzíňák? darklord píše: ...nehovoriac o tom ze motor sa na volnobeh zahreje na prevadzkovu teplotu snad za hodinu - tzn len zbytocne predlzujes studeny beh a opotrebovanie. Můžeš mne poučit čím trpí studený motor? Je kondenzace paliva ve válci, špatné mazání nebo co? Co získám tím, že motor dříve zatížím mechanicky a tepelně....
|
25.11.13, 21:27 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
[quote="Dunde.e"]Ráno přijdu k auto, vše zamrzlé.....a .....škrábe se...... kolik ti je roků, kup si plachtu na auto, nebo si vyrob pásy na okna .... a skřábej se akorát na ři..i
Naposledy upravil slovacek.milos dne 25.11.13, 21:37, celkově upraveno 1
|
25.11.13, 21:33 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
Studený motor trpí zejména tím, že pracuje při teplotě, na kterou nebyl zkonstruován. A už netrolluj.
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
25.11.13, 21:36 |
|
|
Dunde.e
Příspěvky: 67
|
Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
a určitě nebyl zkonstruován na to, aby pracoval při velkém výkonu při teplotě, na kterou nebyl zkonstruován...takže stále mi nějak uniká, proč studený motor co nejdřív zatížit...
Zpět k tématu. Lze ty otáčky nějak navýšit? Lze to mechanicky? nebo pouze přes PC? Poraďte jednoduchý způsob.
|
25.11.13, 22:23 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
No vzhledem k tomu, že tam je elektronický plynový pedál (dve potenciometrické dráhy proti sobě) tak dost těžko, jedině změnit výstupní odpory, jeden zvětšit a druhý zmenšit. Nejsem ale elektrikář a nevím co všechno by to obnášelo (hádám ale že s velkou pravděpodobností zničenou řídící jednotku ) Vykašli se na to
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
25.11.13, 23:33 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9438 Bydliště: Kolín
|
Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
cihlu na pedal vole !
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
26.11.13, 05:21 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12129 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
Trochu podepřít elektronickej pedal by mozna i slo, ale pravdou je, ze mirna zatez za jizdy motor rychlejs ohreje a bude mu fajn. A ze to muze delat mizernej termostat, to muze.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
26.11.13, 07:03 |
|
|
Dunde.e
Příspěvky: 67
|
Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
Parkuji cca 20m od hlavní cesty s hustým provozem, a protože na hlavní musím dát přednost tak musím zastavit v prudkém "kopci" a pak se razantně rozjet, takže motor a spojka dostane hned za chladna pořádnou sadu...pak už jedu po rovině, téměř bez plynu. Z tohoto důvodu jsem se domníval, že čím víc se motor zahřeje tím lépe. Navíc sedat na studenou sedačku a chytat studený volant.... Viky píše: A ze to muze delat mizernej termostat, to muze. No než ručička vyleze na 90, tak to trvá po rovnině tak 2-5km, na místě tak alespoň 10minut ale pak se za jízdy nehne. Nikdy jsem si nevšiml, že by lezla přes (ani v koloně se zaplou klimou, ani v dlouhém prudkém kopci) Stejně tak jsem si nevšiml, že by šla dolů (ale možná šla).
|
26.11.13, 08:24 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
No jestli ráno 10 minut čekáš na zahřátí motoru a až pak vyrážíš a udržíš spotřebu pod 6 litrů, tak musíš být král ekorally. Být tebou, se na to vykašlu. Studený olej, nízký tlak mazání, zbytečná spotřeba paliva... ještě by se toho našlo víc, ale už si nepamatuju, co vše trpí při tom mýtu "zahřívání na volnoběh". Jasně, občas není jiné řešení, když padá mrznoucí déšť, se kterým si neporadí sebelepší škrabka, nebo když necháš v autě mokrou bundu a auto je komplet zamrzlé zevnitř. Ale při běžném použítí je to naprostá kravina. Nejen, že okrádáš sám sebe o čas, navíc zbytečně mrháš palivem a ničíš motor. Já ráno oškrábu, nasednu a vyjedu. Motor po 2 minutách už příjemně topí. Btw. Jsem si už tak nějak zvykl, že moderní auta běžně topí celkem rychle. Ale minulou zimu jsem potřeboval odvézt dědovu HTP a překvapilo mě, že byla v autě dlouho kosa, než to začalo topit. To i ta Octávka v TDičku, které jsem se v zimě bál, topila téměř okamžitě (já vím, elektrické tepelené články). Tu ručičku teploměru neřeš. Ta je tam jen pro okarasu. Dokud nebude voda vařit, nahoru nepoleze.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
26.11.13, 08:25 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
nemá aj Fabia tie šprály v kúrení, alebo to iba dieselové?
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
26.11.13, 08:44 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
jenom naftová ale musíš mít místo v altíku
pokud zapneš světla, pustíš rádio, ventilátor na plno, baterka žere, skla, tak ty špirály nerkůrí
|
26.11.13, 08:55 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|