Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 19:56



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia 
Autor Zpráva
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27227
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
michalkatka píše:
nemá aj Fabia tie šprály v kúrení, alebo to iba dieselové?

to až dvojkový 8)

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


26.11.13, 09:24
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
ee jedničková


26.11.13, 17:58
Profil

Příspěvky: 67
Příspěvek Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
Informativně: Venku 0°C, auto celý den stálo. Nastartuji..do minuty vyrážím...jedu klidnou jízdu po městě, přes pár křižovatek.
Po ujetí cca 1km (3minuty po startu) po městě začíná foukat teplý vzduch (ruce příjemně ohřeje - předtím jsem byl ve vytopeném baráku, takže jsem nebyl promrzlý).
Po ujetí 3km a cca 5min po startu fouká téměř max. teplota, ručička teploměru je okolo 60°C,
Po cca 7min po startu zastavuji a ručička teploměru je na cca 80°C v kabině už začíná být horko, teplota vzduchu z topení se již výrazně nezvyšuje....

Jinak u kolečka na regulaci teploty je stupnice MIN..18..20..22..24..26°C..MAX, a jestli se nepletu tak teplota vzduchu se reguluje dle nastavení sama >> nikdy nebude foukat (ne)příjemně horký vzduch....možná je to jeden z důvodů proč HTP topí méně.

Přesto musím konstatovat, že topení a zahřátí auta není tak katastrofické. Až bude ale -15°C, tak to bude horší....no a až bude auto zalité ledem, tak by se mi asi hodil ten vyšší volnoběh 8) .. Nyní, 15sec po startu byly na cca 1000ot/min a spotřeba dle PC 1,2l/hod.


26.11.13, 18:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
Uz sem se na to ptal tady nekde ale myslim ze mi nikdo neodpovedel, jak poznam ze mam ve fobii to elektrotopeni?, pri jak velkym mrazu to zapne? mam SDI kombika rok 2002, ale za cely ctyri roky co to mam tak nebylo min jak asi -5stupnu, tak mozna ze to ani nezapne, nevim, nevim hlavne jestli to tam je nebo ne, podle ceho to poznam?

k puvodnimu dotazu, celkem nevim co resis, tak kdyz je zima tak auto se ti stejne za minutu neohreje ani kdybys to drtil pod plnym, kdyz das teplotu na max tak je na max a nic se nereguluje, reguluje to az tehdy kdyz to stahnes treba na 20, tak pak to hlida tech 20, ale v krajnich polohach to je na maximum jak teplo ak chladno, normalne nastartuj, nech motor bezet jak ezi, nezapinej ani ventilator, topeni na max, nech to bezet chvili, pak pust vetrak na okno a za chvilku mas rozmrazeno, moje sdi se na miste nezahreje ani za pul hodiny :lol: to cos popsal ze pet minut po stratu a trech kilometrech je rucicika na 60ti a topis tak to je myslim dost luxus :D si zkus nejakyho litinovyho diesela

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


26.11.13, 22:01
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 725
Bydliště: Aš Pastviny okr.Cheb
Příspěvek Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
Dunde.e píše:
Informativně: Venku 0°C, auto celý den stálo. Nastartuji..do minuty vyrážím...jedu klidnou jízdu po městě, přes pár křižovatek.
Po ujetí cca 1km (3minuty po startu) po městě začíná foukat teplý vzduch (ruce příjemně ohřeje - předtím jsem byl ve vytopeném baráku, takže jsem nebyl promrzlý).
Po ujetí 3km a cca 5min po startu fouká téměř max. teplota, ručička teploměru je okolo 60°C,
Po cca 7min po startu zastavuji a ručička teploměru je na cca 80°C v kabině už začíná být horko, teplota vzduchu z topení se již výrazně nezvyšuje....

Jinak u kolečka na regulaci teploty je stupnice MIN..18..20..22..24..26°C..MAX, a jestli se nepletu tak teplota vzduchu se reguluje dle nastavení sama >> nikdy nebude foukat (ne)příjemně horký vzduch....možná je to jeden z důvodů proč HTP topí méně.

Přesto musím konstatovat, že topení a zahřátí auta není tak katastrofické. Až bude ale -15°C, tak to bude horší....no a až bude auto zalité ledem, tak by se mi asi hodil ten vyšší volnoběh 8) .. Nyní, 15sec po startu byly na cca 1000ot/min a spotřeba dle PC 1,2l/hod.
já jsem jezdil do práce 7km a htp se opravdu když je chladno dlouho ohřívá namontoval jsem tam webasto a druhou baterii jen pro webasto a nemám problém a vyjíždím vždy s motorem ohřátým min.na 70° a vyhřátého auta nic neškrábu a netrápím motor.co je to nějaká škrabka už ani nevím

_________________
Škoda 125 červená :-)r.v.1988


26.11.13, 22:53
Profil ICQ

Příspěvky: 67
Příspěvek Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
Tak jsem našel, že zvýšením otáček volnoběhu (trvalým) - se už také někdo zabýval

http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=811&t=812766

http://www.cimbu.cz/index.php?page=faq&lng=cze#egr
..úplně dole


27.11.13, 19:41
Profil

Příspěvky: 67
Příspěvek Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
Máte někdo zkušenost s CIMBU do HTP? Zaujalo mne právě to zvýšení otáček a taky, že se motor uklidní... no nevím. K chiptuningu mám nějaký odpor...a o max. výkon mi nejde.
Krouťák navíc by potěšil, ale určitě ne za cenu životnosti.....nevíte zda to není už na úkor něčeho?
To uklidnění bych více ocenil, v koloně se musí s plynem jemně jinak cukne při přidání během zpomalování (možná to je ale i klapkou).

Zajímá mne tedy zda mám úpravu CIMBU chápat jako "seřízení motoru, někdo si s tím konečně pohrál", které prospěje motoru.
nebo zda je to "zbytečné vrtání se v nečem co funguje pro ty, co chtějí tuning a "nárust výkonu" " a pak to taky nějak funguje, možná na úkor životnosti, nebo s předpokladem pro nějaký problém (problémy s použitím nekvalitního benzínu, který by u série nemusel být...atd)

Cituji ze stránek Cimbu, úprava HTP 47kW http://www.cimbu.cz/index.php?page=ecu&chip=12&lng=cze
"...Úpravou jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru v celém rozsahu využitelných otáček o 6 N . m, s tím, že již od 2 500 ot . min-1 je k dispozici 105 N.m, maximum 119,6 N.m je potom k dispozici při 3 500 ot . min-1. Budete – li se v provozu držet v tomto rozsahu otáček, budete mít zároveň nejmenší spotřebu paliva......"

"....Další zlepšení zaznamenáte v tzv. přechodových režimech - při rychlém ubrání, nebo naopak přidání „ plynu „ motor reaguje bez zbytečných prodlev a škubání...."

"...Na základě zkušeností z provozu s těmito motory jsme dále upravili velikost volnoběžných otáček, jež lze potom nastavovat od 800 do 960 ot.min-1, oproti sériovým cca 740 ot.min-1. Výhodou je snadnější rozjezd bez zhasnutí motoru a dále se odstraní klepání převodovky, které je však slyšitelné pouze vně vozu u levého předního kola...."


27.11.13, 21:21
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
Velky a zlozity motor? No ja ti neviem. Mam teraz civica so 103 kw a jazdit s nim pod 6 nieje problem. Ale ta potvora nechce ist pod 150 a cuca si medzi 6,5 a 8. Mam odskusane 5,8 na 300 km trase, staci si dat zarazku na 120. Zaver je, ze hatapatka vela zerie a malo ide. 1.8 motor sa mi zacne kurit po prejdeni 1 km. S vacsinou modernych aut nieje problem jazdit pod 6 a je celkom jedno, ci je to honda, hyundai, nissan, opel... a jedna sa o pomerne silne motory. Htp je dost nepodarok. Snad zato, ze nema premenne casovanie ventilov?
A ak chces motor rychlo zohriat tak to sa najucinnejsie spravi jazdou. Na volnobeh sa z valcov zmyva olej pozrazanym benzinom a vlhkostou.


27.11.13, 21:40
Profil

Příspěvky: 67
Příspěvek Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
Peter, snad jen pro upřesnění, jestli můžeš doplnit:
- benzín / nafta?
- spotřeba dle PC / tankování ?
- charaktér cesty ..dálnice stále 120 / nebo okresky a nejvíc se jelo 120 ?
- rychlost dle tachometru / GPS ?


27.11.13, 22:28
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27227
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
slovacek.milos píše:
ee jedničková

měli sme 2002 a ta to neměla :shock:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


28.11.13, 01:18
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
mám kolem sebe tři sdi jedničkové a mají to všechny, pokud se často mění termostat tak se musí problém hledat v alternátoru který ovlivnuje činnost těchto topných spirál, jinak nevím jestli to mají všechny naftové nebo i třeba benálové celkem by mě to i zajímalo si o tom všechno přečíst


28.11.13, 07:37
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27227
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
možná že to maji až facelift, naše byla ve výbavě elegance tak pochybuju že by to tam nedali kdyby to bylo k dispozici

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


28.11.13, 12:04
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
A jak teda poznam ze to tam mam :D

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


28.11.13, 19:15
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
Dunde.e, cital som tu od teba par topicov ohladne HTPcka a zdielam nazor, ktory bol prezentovany v uplne prvej odpovedi. Uz nemysli, nevies to. V tvojom pripade mysliet znamena ho**o vediet. Zvyseny volnobeh ti motor skor nezahreje, paradoxne by si mohol celkom kludne dosiahnut opak. Vykasli sa na to. Naozaj.

Nezatazeny motor moze na volnobehu so vsetkymi stratami bezat mozno tak na radovo 5% plneho vykonu. Navyse studeny motor ma zapnuty obohacovac (predlzena dlzka vstreku), aby vinou zrazania paliva na stenach nezdochol, plus ma mierne zvyseny volnobeh, nie aby sa skor zohrial, ale aby nezhasinal po vyradeni a kvoli nedostupnosti spatnej vazby o zlozeni zmesi od lambda sondy, ktora este nie je zohriata a nedava signal, atd. Paradoxne, obohatena zmes hori nizsou teplotou, ako normalna, plus prebytocny benzin, ktory sa do zapalenia nedokaze vyparit (tuhe a kvapalne latky horia prevazne na povrchu - horia ich vypary, kvapalina nie) odobera teplo horenia, ktore by inac zohrievalo vodu.

V minulosti, ked auta mali emisnu normu Euro 1 a prisla norma Euro 2, ktora +- nejako zasadne nemenila naroky na emisie motora za normalnych okolnosti, ale menila naroky na emisie pocas zahrievania, teda vtedy, ked lambda este nedava signal, sa toto riesilo. Euro 1 auta proste zahrievanie neriesili, auto sa nejako zohrialo a pri tom malo nejake emisie, ktore nikoho nezaujimali, Euro 2 toto zacalo riesit (najma podiel nespalenych uhlovodikov - prebytocne palivo z prilis bohatej zmesi). Do Euro 1 aut slo pridat vecicku, ktora sa po nemecky vola KaltLaufRegler, t.j. regulator ohrevu studeneho motora. Funguje na principe prisavania falosneho vzduchu do sania za odmeriavac mnozstva vzduchu. Tento ochudobni zmes (teda presny opak toho, co robi sytic), sideefektom vyssieho mnozstva vzduchu su mierne zvysene volnobezne otacky (v praxi nebadatelne, pretoze si ich motor sam zreguluje na +- povodnu uroven). Takto ochudobnena zmes hori vyssou teplotou, nepatrne vyssie volnobezne otacky zabezpecia, ze motor aj s chudobnejsou zmesou nezhasne napr. po vyradeni a motor sa zohreje fakt o poznanie skor + teplejsie vyfukove plyny skor ohreju lambda sondu na prevadzkovu teplotu. Tento falosny vzduch sa odpoji v momente, ked motor dosiahne teplotu cca 40 stupnov, idealne vtedy, ked zacne reagovat lambda sonda.

Urcite teraz jasas a napadlo ta - jeeee, zozeniem si kaltlaufregler pre moj trojhrnkovy zazrak z mladej boleslavi. Sklamem ta. Tvoj motor ma v "lepsom" pripade Euro 3, v horsom Euro 4, co su normy, ktore toto uz maju zahrnute a podstatne prisnejsie, ako Euro 1, resp. 2, takze ti ziaden kaltlaufregler nepomoze. Ak sa ti nepaci, ako "pomaly" sa ten motor zahrieva, kup si trebars Jeep Cherokee s trojlitrovym benzinom, to sa zahreje aj na volnobehu celkom rychlo na prevadzkovu teplotu a kuri skoro ihned ako besne.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


29.11.13, 09:11
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12129
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Jak zvýšit (dočasně) otáčky volnoběhu - Fabia
Ja sem dokazal nejrychlejc zahrat studenej motor, když jsem na jednicku objel blok na plnej plyn a rychlost reguloval brzdou. To byste se divili, jak rychle to zacne topit!

(Pozn. pro méně bystre: TOHLE DOMA ROZHODNE NEZKOUSEJTE, mohli byste si i podpálit auto.)

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


29.11.13, 14:31
Profil ICQ YIM
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz