Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 23:17



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
 Zlobí dobíjení Favorit 
Autor Zpráva

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Zlobí dobíjení Favorit
Dobrý den, začalo mě zlobit dobíjení a všiml jsem si toho v podstatě náhodně. Jezdím denně do práce a ráno a po šichtě se startér točí docela dost pomalu. Měřil jsem akumulátor a naměřil jsem něco okolo 12,50V při stojícím motoru. Akumulátor má asi 4 roky. Když ale motor běží na volnoběh bez zátěže, na benzín mi to ukazuje při studeném motoru něco málo přes 14V, asi 14,1V. Při teplém asi 13,8V. Když zapnu světla, topení na 3ku(mám topení z feliny) a rádio, tak napětí spadne na asi 13,6V. To si myslím je už teď v zimě na hraně. Asi by mělo být raději výše. No ale co mi je hlavně záhadou je to, že když přepnu na LPG, tak je napětí naprázdno bez zátěže asi 13,8V a po zatížení světly, rádiem a topením na 3ku spadne napětí na asi 13,2V. To už je krize. I když mám otáčky na volnoběh zhruba jako na benzín, tak mi to dobíjí tak hrozně málo. Zkoušel jsem to štelovat na hadici i na reduktoru LPG, ale je to potom ještě horší a napětí jde ještě níž. Když přidám plynu na vyšší otáčky, tak je napětí kolem 13,5V, což je i tak hrozně málo. U benzínu zůstávají i po přidání plynu zhruba stejné. Starý altík odešel do věčných lovišť. Chvíli jsem tam měl z naší feliny Magneton 70A, který trvale dobíjel kolem 13,8V i při zátěži. Pak jsem ale feldu prodali, tak jsme tam altík musel vrátit a koupil jsem starší na vrakecu, klasika Magneton 55A. Trošku jsem došponoval řemen, byl trošku volnější a vyměnil regulátor. Jeden uhlík byl trošku kratší, ale to u těchto altíků bývá běžné, co mám zkušenosti. Všechny silové spoje jsem vyčistil, ale zlepšení nepřišlo. V jakém je stavu altík nevím, zatím jsem ho neměl rozebraný. Nevěděl by prosím někdo, čím by to mohlo být? A hlavně, proč mi to u chodu na benzín ukazuje zhruba dobře, ale u LPG tak málo? Děkuji

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


27.11.13, 18:54
Profil
Pspvek Reklama

   
Online
rejpal

Příspěvky: 18275
Příspěvek Re: Zlobí dobíjení Favorit
Nemá LPG náhodou sepnutý nějaký elektrický ventil který odebírá proud? Při volnoběhu je poznat i relativně malý proud. Nebo nějaké elektrické vyhřívání zplynovače?

Každopádně si dej bacha na přesnost měřáku, nevím co používáš, ale levné multimetry ukazují plusmínus autobus a pak se člověk může divit.

13,2V voltů na volnoběhu při zatížení větrákem, světly, rádiem bych neviděl jako krizi, je to pořád nad hodnotou nabité baterie, takže sice moc nenabíjíš, ale stále zátěž táhne altík.

Důležité je zda ti to na benál i LPG dává v otáčkách dostatečné napětí na nabití.


27.11.13, 19:09
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Zlobí dobíjení Favorit
Aha, tak to jsi mě dobře natrknul. Všechny měřáky co mám doma jsou takové levnější, ale jeden je trošku kvalitnější, alespoň myslím. Tohle jsem ale měřil měřákem, co mi dal nedávno garážsoused, takový malinký červenočerný, prodávají ho myslím i v OBI. Tam asi nebude moc přesnost. http://www.ges.cz/cz/digitalni-multimet ... 13123.html Mám doma potom ještě takový podobný https://www.google.cz/search?q=multimet ... B199%3B270. Nebo mám nějaký starší po tatíkovi s označením DMM2003. Tak nevím kterému mohu více věřit. Ale tomu prckovi asi nee. To mě vůbec nenapadlo, že některé měřáky mají kolikrát odchylku i 0,5V. Jestli né dokonce i více. Jsem si říkal, že mi to donedávna ukazovalo nějakých 13,8V i při zátěži na LPG a teď najednou takové ztráty.
U mého LPG žádné elektrické vyhřívaní není, alespoň myslím. Elektroventil tam je na benzín i LPG, ten je asi na nádrži. To si nejsem jistý. Ale je docela malý, tak si myslím, že velký odběr mít asi nebude.
Děkuji Fatale za upozornění. Zítra to zkusím změřit tím měřákem DMM2003, ten vypadá docela přesný.
Možná že ani problém není a já se strachuji. Ale aspoň jsem vyměnil ten regulátor, který měl sjetý jeden uhlík.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


27.11.13, 19:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Zlobí dobíjení Favorit
to až tak nevadí, pokiaľ je odchýlka, zameraj sa na rozdiel napätia v kľude a pri naštartovanom aute....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


27.11.13, 20:06
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Zlobí dobíjení Favorit
Jo a s tím dobíjením. No co jsem se ptal kdysy v ostravě v jednom obchodě s autoelektrem, kde dělají i repase startérů a alternátorů, tak jsem pokecal s tím pánem. Altík i ten 55A když je v dobrém stavu by měl dávat napětí kolem 14-14,2V naprázdno bez zatížení. S postupným zatěžováním samozřejmě napětí klesá, ale nemělo by prý spadnout moc. Světla, motorek topení naplno, rádio a zadní vyhřívání, tak by mělo napětí spadnout na nějakých 13,5-13,7V. Méně než 13,5V je už prý málo, i když při volnoběhu by se stejně neměl altík takhle přetěžovat. Já i když je hrozná kosa a mráz, tak když už musím brzy ráno svítit a topit, tak na světelných alespoň uberu na rychlosti topení a vypnu vyhřívání zadního skla.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


27.11.13, 20:08
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Zlobí dobíjení Favorit
Teď jsem tě Michale nějak nepochopil. Když je vypnutý motor, tak je na akumulátoru třeba 12,5V. No a když nastartuješ, tak by mělo být od 13,5V výše, ne? Vím jenom, že když je i při chodu motoru napětí kolem 12,5V tak je něco podupané a nejde vůbec dobíjení. To ale většinou svítí kontrolka dobíjení, pokud funguje.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


27.11.13, 20:11
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Zlobí dobíjení Favorit
myslel som že pokiaľ máš v kľude o 1V menej ako za chodu tak to dobíja určite, ako veľmi je otázne, pokiaľ máš o 2V viac je to už asi na hrane max....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


27.11.13, 20:20
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Zlobí dobíjení Favorit
Aha, mám delší vedení, tak než mi to přijde do centrály. :oops: No, když mi dá v klidu akumulátor asi 12,5V, tak o dva volty více je 14,5V, to už je taky špatně. Mělo by být maximum asi 14,2V, i když u nějakých moderních prý může být až těch 14,5V.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


27.11.13, 20:28
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Zlobí dobíjení Favorit
U těchto alternátorů je pokles napětí při zatížení normální, nemají totiž stabilizovanou svorku B+.
Pokud po zapnutí světlometů a větráku na dvojku napětí nesleze o více než 0,2V, není důvod k obavám. Vždy měř při zvýšených otáčkách!
Vůz by ti měl ale minimálně světlomety utáhnout i na volnoběh.


27.11.13, 21:10
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Zlobí dobíjení Favorit
Dnes jsem to zkoušel měřit jiným měřákem ráno, než jsem jel do práce. Použil jsem měřák DMM2003, což by měl být docela slušný multimetr. Ráno to hned po nastartování ukazovalo na benzín 14,15V. Po zapnutí světel a topení na 3ku kolem 13,7V. Po přepnutí na LPG mi to ukazovalo naprázdno kolem 13,8V a po zapnutí světel a topení na 3ku kolem 13,6V. Tak jsem si říkal, že je špatný ten malý měřák. Po šichtě jsem přijel domů, něco málo přes 10km. Zkusil jsem to znovu změřit a ejhle, opět blbne. Na benzín naprázdno kolem 14V, po zapnutí světel a topení asi 13,7V. Na volnoběh i při zvýšených otáčkách byl rozptyl minimální. Ovšem při přepnutí na LPG opět smůla. na prázdno kolem 13,7-13,8V. Po zapnutí světel a topení mi to spadne dokonce na nějakých 12,8-12,9V, takže jako předtím s tím malým měřákem, takže asi moc nekecá, jak jsem si myslel. Jenže zádrhel je v tom, že po přidání plynu to vyleze na nějakých 13,5V, plus mínus nějaká desetinka. Kolísá to asi mezi 13,43-13,56V. Nevíte někdo proč to tak zlobí, když na benzín se to chová zhruba jak má, ale na LPG je tak hrozný úbytek?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


28.11.13, 16:15
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: Zlobí dobíjení Favorit
Mozno ma ten LPG system velky odber - elektromagneticke ventily a ja neviem co to este zivi...

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


28.11.13, 16:28
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Zlobí dobíjení Favorit
To chápu, ale že by až takový velký, že by napětí spadlo o tolik? Sice to jsou desetinky voltu, ale i když při zapnutých světlech a ventilátoru topení spadne napětí na benzín asi o 0,2-0,3V a při LPG to spadne samo o sobě i bez světel o zhruba 0,2-0,3V? To by muselo mít ten systém LPG odběr zhruba jako světla a ventilátor topení na3ku, což je odhadem 18,5A. :shock:
To se až teď dívám, jaký mají odběr jenom světla a ventilátor topení, když ho nedám na maximum. Při maximu to bude odhadem kolem 20A. Tak to se nedivím, že altík dostává tak zabrat.
LPG systém mám zn. BRC, řízený Lambdou i když to mám teď nějaké pom...é. Ale je tam ŘJ LPG, elektroventil benzínu a LPG přímo na nádrži. Že by ten elektroventil LPG a ŘJ braly tak moc? Uvažuji jestli někde nesehnat altík Magneton 70A, jako jsem měl z feliny. Ten mi dával i na LPG se spuštěnými světly kolem 13,8V plus mínus.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


28.11.13, 17:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: Zlobí dobíjení Favorit
To je taky problem si to premerat? :) Takto sa tu len patlame v kecoch

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


28.11.13, 23:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 13 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz