Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 19:52



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 skoda 120 gls piesty 
Autor Zpráva

Příspěvky: 10
Příspěvek skoda 120 gls piesty
zdravim

vedel by niekto pozhanat sadu vypuklych piestov a vloziek valcov do LSkoveho motora? prehladal som google, bazos, atd. ale nikde nic nasiel som len sady na klasicku 120ku. skodovica uz ma 28 rokov, nabehane cez 220 000km, zatial generalka nesuri, do kopca stale taha hold masina je z tuzexu. len pri startovani uz citit vybehany motor. pred rokom chytala na prvu supu, teraz na 2-3 podla teploty a musim sa hrat s plynom aby nezdochla. chcem si ju nechat v dnesnej dobe ako recesivne vozidlo, kym neskoncim vysoku skolu cca 3 roky potom ako veterana a pamiatku na pradeda. pocitam, ze do vtedy motor bez opravy nevydrzi.

vopred dakujem.


28.11.13, 11:11
Profil
Pspvek Reklama

   
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: skoda 120 gls piesty
Tak na generálku si kdyžtak pomůžeš klasickýma pístama s rovnym dnem v kombinaci s klasickou hlavou, kterou snížíš abys dostal daný kompresní poměr...

Nicméně pokud nějak nespěcháš, tak hlídej aukro a podobně, občas se to tam objevuje, ale celkem draho teda..

Každopádně jestli ti špatně chytá je třeba ji prvně seřídit, potom taky povyměňovat věci jako svíčky, vzduchový filtr popřípadě i kabely víčko rozdělovače atd... No a změřit kompres by bylo taky vhodné ;)

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


28.11.13, 12:22
Profil

Příspěvky: 10
Příspěvek Re: skoda 120 gls piesty
nad kombinaciou rovnych piestov a kalsickej hlavy som uz uvazoval, ale to je krajne riesenie, az ked motor vypovie uplne. v ramci dusevnej hodnoty chcem ponechat auto v povodnom stave :-) (kvoli tomu som nenamontoval ani spetak u spolujazdca aj ked v mestskej premavke je to dost neprijemne). preto zhanam origos piesty. filter a kabelaz som menil v lete, sviecky vyzeraju v pohode ale casom vymenim. rozdelovac je tiez v dobrom stave, ventily a motor sme zoradili doma. pri volnobehu za studena citit na vyfuku ako trha valec, to pripisujem zodratym kruzkom.


28.11.13, 12:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: skoda 120 gls piesty
a su nutne piesty? nespravia to vlozky + nove kruhy a zrovnanie hlavy?

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


28.11.13, 15:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: skoda 120 gls piesty
Tiež by som tak povedal...ale najprv riadne nastaviť ventily + zapaľovanie + karbec...koľko to berie oleja?

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


28.11.13, 15:57
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: skoda 120 gls piesty
pri cene dielov na tento motor by som postupne zohnal nove vsetko co sa da, a az bude chut a nalada to poskladal nanovo, pokial to bude na vikendove jazdenie tak uz ten motor bude navzdy

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


28.11.13, 16:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 615
Bydliště: Úpice(Trutnov)
Příspěvek Re: skoda 120 gls piesty
Občas se nějaká sada objeví. Vloni jsem sháněl taky LS písty bez výbrusu a byl to docela problém. Sem tam mi nabídli výbrusové sady. Chce to trpělivost

_________________
120 LS 81´ dovoz NDR
OI 1.8T 99´ dovoz SRN


28.11.13, 19:44
Profil

Příspěvky: 10
Příspěvek Re: skoda 120 gls piesty
viem, ze moznosti je vela ako obist nedostatok nahradnych dielov, jedna z moznosti je kupit cely motor co ma nabehane tretinu z mojej masiny. ale touto cestou nechcem ist, uz raz tam vyvojari dali motor s nazvom LS tak mu tu vysadu nechcem brat. co som si tuna vsimol, tak vacsina z vas su nadsenci okridlenych sipov, cize viete pochopit moje stanovisko. co sa tyka zoradenia motora, tak motor je v dobrom stave, akurat vymenim tie sviecky uz budu mat okolo 5 rokov. ak mate dobre skusenosti s konkretnym typom sviecok rad si necham poradit. len som podotkol, ze uz su na nom citit tie kilometre. valce proste casom odidu tomu sa ziaden motor nevyhne. problem je v tom, ze na tom aute vzhladom na jeho vek jazdim prilis vela. za 4 roky som spravil okolo 50 000 km. cize v horizonte rok-dva ocakavam generalku, a k tomu budem potrebovat ND. co sa tyka oleja nikdy som to nemeral, ubytok nieje velky, ale netrufnem si odhadnut nejaku presnu mernu jenotku. jazdim aj v meste aj dlhe trate 200-250km cize je to tazke odhadnut.


28.11.13, 23:48
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12129
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: skoda 120 gls piesty
Ja to teda uplne nechapu, 120LS povazuju za nejhorsi motor, co kdy ve Skodovce vymysleli. Nepocitam teda HTP, protože o tom se ani neda zodpovedne rict, ze ho někdo vymyslel.

S naprostym klidem bych do nej dal plochy pisty a mirne upravenou hlavu ze 105 nebo 110L, ty aspoň něco vydrzi.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


29.11.13, 04:48
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 143
Bydliště: Kaznějov
Příspěvek Re: skoda 120 gls piesty
V čem je š 120 LS nejhorší motor? Před lety jsem měl LSku r.v. 1985 s pětistupňovou převodovkou (z fabriky) a za asi 6 let jsem najel skoro 100 tkm a na svou dobu to bylo svižný auto. Jediná nevýhoda byla nutnost tankovat Super. Při asi 160 tkm začal brát olej, tak se udělala GO a jezdilo se dál. Tenkrát ale byly origo sady válců s písty ještě běžně dostupný....

_________________
Je: Fabia combi 1,4 TDI 2008, Polo 1,2 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 2002


29.11.13, 10:33
Profil

Příspěvky: 10
Příspěvek Re: skoda 120 gls piesty
tiez nerozumiem narazke na LS motor, oproti beznej 120ke ma vyssi vykon, po 28 rokoch ma spotrebu 6,5 l/100km ked nejdem stylom plyn na podlahe. skusal som v lete na dialnici maximalku, 130 masinka vytiahla. ale nad 4000 otacok som ju na patke nedostal, kvoli vybehanemu motoru. ziadnu mechanicku poruchu som doteraz na motore nemal (neratam bezne opotrebenie tesnenia na vodnej pumpe, a prasknute tesnenie pod ac pumpou). auto je z tuzexu preto nechcem fusovat komponentami zo seriovky, hlava atd...taktiez, ak by sa nasla origos sada, tak ma to vyjde lacnejsie ako kupit klasicku sadu, zhanat funkcnu hlavu, + uprava hlavy cosi stoji, ja na to doma nemam vybavenie. tiez nemam istotu, ze auto pojde tak spolahlivo ako doteraz. jediny krat za 28 rokov auto ostalo stat na ceste, ked sa mi rozletela gulicka v rychlostnej pake.

EDIT:

prisel som sem v dobrom duchu, s prosbou ci niekto nevie, nema, nepocul o danej sade. ale ak by to malo skoncit zbytocnymi zorbrojmi a hadkami, tak toto vlakno nebude mat zmysel.


Naposledy upravil miso z dne 29.11.13, 13:14, celkově upraveno 1



29.11.13, 13:08
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12129
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: skoda 120 gls piesty
Ja sem mel LSku z roku 1985 ještě před 7mi lety. Neustale s ni byly nejaky potize, nejdriv to vypadalo na foukly tesneni, nakonec se ukazalo ze je praskla hlava. Sehnal jsem jinou hlavu, ta zase zrala olej. Pak jsem sehnal jinej LS motor, ten vypadal, ze by mohl chodit, ale když jsem ho rozdelal, mel podpaleny ventily a opet .... popraskanou hlavu. Proste ta vysoka komprese nedělala litine dobře.

Nakonec jsem se na to vysral a jezdil se 105L a 120L, s tim mohl clovek delat co chtěl, furt to jelo. U 105ky jsem tak podpalil ventily, ze byly o 4mm zahloubeny do sedel a praskla hlava? Ani nahodou. Nakonec jsem jezdil se 120L, na tom hlavu ze 110ky a kdyby na motoru neodesly saly na klice, jezdim s tim dotedka.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


29.11.13, 13:13
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 143
Bydliště: Kaznějov
Příspěvek Re: skoda 120 gls piesty
To mám jinou zkušenost. Když jsem ve 160 tkm dělal GO, tak jsem ventily dal nový, ale starým nic nebylo. Později jsem je přebrousil a použil na jinej motor.
Hlava šla dolů prvně až při GO a prasklinu taky žádnou neměla a nebyl nikdy ani problém s přehříváním. (ventilátor u chladiče jsem měl na vypinač)

Co potom taková š 130? Ta má stupeň komprese ještě větší a taky litinovou hlavu.....

_________________
Je: Fabia combi 1,4 TDI 2008, Polo 1,2 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 2002


29.11.13, 14:28
Profil

Příspěvky: 10
Příspěvek Re: skoda 120 gls piesty
este jedna drobnost, pri prehladavani internetu som nasiel slovenskeho vyrobcu, co vyraba na zakazku piesty do spalovacich motorov. mate niekto skusenosti s kvalitou a zivotnostou danej druhovyroby? kontaktoval som ich riaditela, moj typ piestov vedia bezproblemov vyrobit za cca 60 euro/ kus.


29.11.13, 14:31
Profil

Příspěvky: 143
Bydliště: Kaznějov
Příspěvek Re: skoda 120 gls piesty
Jinak tenkrát když jsem dělal GO, tak borec (p. Mudra z Kralovic, mnozí možná znají) co mi brousil kliku a dělal ojnice mi nabízel výbrus válců s tím, že písty a kroužky budou podobnýho typu jako má favorit, kromě vrtání samozřejmě. Jenže cena bylo skoro stejná jako za novou origo sadu, tak jsem vzal nakonec ji.

_________________
Je: Fabia combi 1,4 TDI 2008, Polo 1,2 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 2002


29.11.13, 14:36
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz