Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 00:33



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Indukční cívka 
Autor Zpráva

Příspěvky: 17
Příspěvek Indukční cívka
Prosím vás dala by se místo indukční cívky zapalovací lišta na felicii 1.3 BMM monotronic r.v.95 ?
Předem mockrát děkuji za odpověď
S pozdravem Karel Kopp


14.2.13, 16:15
Profil
Pspvek Reklama

   
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Indukční cívka
ne

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


14.2.13, 17:22
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6337
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Indukční cívka
Akože mechanicky dať sa tam dá,ale s bmm to nieje možné ani zapojiť dohromady.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


14.2.13, 19:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 125
Příspěvek Re: Indukční cívka
Jaký rozdíl (po technické stránce),je mezi cívkami ze Š100,Š120 a Favorit?
Díky.

_________________
Forman 1993 781.135
"máte štěstí,že jdu právě kolem"


16.12.13, 20:00
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Indukční cívka
Teď si nejsem jistý, ale š100 a š120 má stejnou, ale favorit je jiná. Z favorita je jinak vinutá a má jiné napájení. Jinak jsou vzhledově stejné.
Karelkopp: Zapalovací lišta byla až u felicií MPi, BMM felicie měly VN modul. Je to v podstatě jako indukční cívka, ale má tam nějakou elektroniku kvůli tomu, že to řídí ŘJ.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


16.12.13, 20:28
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 125
Příspěvek Re: Indukční cívka
U favorita by měla být cívka vysokonapěťová.

_________________
Forman 1993 781.135
"máte štěstí,že jdu právě kolem"


16.12.13, 20:32
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Indukční cívka
Tohle nemyslím. U š120 se napájí indukční cívka napětím +12V a při startování myslím startér přepne přes nějaký předřadný odpor na 8V, to si nejsem jistý a fávo má klasické napájení +12V po celou dobu. Ale je jinak vinutá, protože do in. cívky fáčka dává impulzy ETZ, tedy elektronické zapalování, zatímco u š120 klasický mechanický přerušovač.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


16.12.13, 21:35
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Indukční cívka
Varoku je to přesně naopak, při startování se předřadný odpor vypíná aby byla větší jiskra. každopádně to až u modelu M, starčí modely ten odpor nemají (je tam aby se neopalovaly svíčky)

Nicméně rozdil mezi favorití indukčkou a staršimi modely, je ten, že favorití ti spálí kladívka v rozdělovači, když ji použiješ do klasického kontaktního zapalování..asi dává větší proud nebo něco.. Co to udělá naopak netuším

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


16.12.13, 22:02
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 125
Příspěvek Re: Indukční cívka
No,je mi jasný,že zapalování se u těch typů liší.
Neboť jak bylo řečeno,tak š100 a š120 využívá přerušovač v rozdělovači.
Favorití rozdělovač tam má cívku,která dává signál ETZ a ta pak v pulzech dává něco do cívky.

_________________
Forman 1993 781.135
"máte štěstí,že jdu právě kolem"


16.12.13, 22:25
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Indukční cívka
Cívka bezkontaktního zapalování Favorita má výrazně menší odpor primárního vinutí. Jak napsal škodovka, při připojení na kontaktní přerušovač jsou kladívka namáhána nadměrným proudem a tzv "hoří".
ETZ přerušuje proud do primáru cívky, zároveň ale řídí i dobu sepnutí podle otáček a napětí zdrojové soustavy vozu, takže má i při startování plnou jiskru. Fávo cívka má podstatně kratší dobu "nabíjení" a doba sepnutí je výrazně kratší, než u cívek pro kontaktní bateriové zapalování. Pokud by tedy byla na favoriťácké zapalování připojena cívka ze stodvacítky, fungovala by velice špatně, hlavně ve vyšších otáčkách by měla slabou jiskru.


17.12.13, 10:50
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek Re: Indukční cívka
Jednoducho povedane, cievka pre favo patri do fava a nikam inam. Cievky pre modely s motorom vzadu su v principe navzajom zamenne. Novsie cievky s predradnym odporom maju lepsie vlastnosti aj v pripade, ze sa predradny odpor pri startovani nevypina pri montazi do starsich modelov. Nieje problem cievku s predradnym odporom namontovat tak, aby sa cez rele predradny odpor vypinal. U novsich modelov je rele priamo zabudovane v starteri. Nedava to ale velky zmysel, lebo to dobre fachci aj bez vypinania odporu. Spolahlive startovanie do -20.


19.12.13, 13:59
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Indukční cívka
Předřadný rezistor na těchto cívkách se nevypíná přes žádné relé.
Při startování jde proud do zapalovací cívky z okruhu stykače startéru a tím se tento rezistor vyřadí, protože tento přídavný vodič od startéru je připojen přímo na svorku "15" zap. cívky.


19.12.13, 14:15
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek Re: Indukční cívka
Ach ty purista. Tak som to myslel. Stykac startera vo funkcii rele posle 12 V na cievku. Ak mas starsi stykac bez kontaktu k cievke, mozes ho nahradit relatkom. Pre prakticke potreby je rozdiel medzi stykacom a rele vo vnutornej konstrukcii. Funkcia je identicka. Pre spinanie startovacieho prudu je stykac vhodnejsi. Navyse stykac na starteri popri spinani kontaktov zasuva pastorek do venca.


20.12.13, 17:23
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Indukční cívka
"Stykac startera vo funkcii rele posle 12V na cievku".

To je právě ten omyl. Proud do okruhu zapalovací cívky který během startování obchází rezistor na cívce, nejde přes stykač startéru!
Jde přímo ze spínací skříňky - je to odbočka toho tenkého kablíku, který je připojen na cívku stykače startéru. Samotný stykač s tímto okruhem vůbec nesouvisí!


20.12.13, 18:35
Profil

Příspěvky: 547
Bydliště: Ostrava
Příspěvek Re: Indukční cívka
Nemáš pravdu, měl by sis to nastudovat a pak psát. K čemu by pak byl výstup s cívky startéru označen jako 15a ???


21.12.13, 00:54
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz