Otáčky motoru Felicia 1,6 LPG
Autor |
Zpráva |
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Otáčky motoru Felicia 1,6 LPG
tten obrázok je pre ecotronic, tie hodnoty neviem či sú rovnaké...
skús pozrieť tú podtlakovú hadicu a posilovač...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
17.7.07, 18:13 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Vlastik
Příspěvky: 123
|
Otáčky motoru Felicia 1,6 LPG
Díky za typ...o víkendu to zkontroluju a pak dám vědět, jestli to pomohlo...
Vlastik
|
19.7.07, 19:29 |
|
|
Vlastik
Příspěvky: 123
|
Otáčky motoru Felicia 1,6 LPG
Tak jsem včera zkontrolaval všechny hadice a konektory včetně zmiňované hadice podtlaku a nenašel jsem nic, co by vedlo k jejich poškození, přiskřípnutí a nebo něčemu podobnému.
Prosím, v čem by mohl být ještě problém? Může toto kolísání otáček způsobovat sama řídící jednotka???
Vlastik
|
21.7.07, 05:42 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Otáčky motoru Felicia 1,6 LPG
Vlastik píše: Tak jsem včera zkontrolaval všechny hadice a konektory včetně zmiňované hadice podtlaku a nenašel jsem nic, co by vedlo k jejich poškození, přiskřípnutí a nebo něčemu podobnému. Prosím, v čem by mohl být ještě problém? Může toto kolísání otáček způsobovat sama řídící jednotka???
Vlastik
premeraj spínač voľnobehu... zober ohmmeter a keď je klapka dole musí byť na tých kontaktoch 0, ktoré to sú neviem, možno sa to dá odsledovať podľa kontaktov na klapke... a neviem aký typ klapky má 1.6ka...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
21.7.07, 06:11 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Re: Otáčky motoru Felicia 1,6 LPG
Vlastik píše: Tak jsem včera zkontrolaval všechny hadice a konektory včetně zmiňované hadice podtlaku a nenašel jsem nic, co by vedlo k jejich poškození, přiskřípnutí a nebo něčemu podobnému. Prosím, v čem by mohl být ještě problém? Může toto kolísání otáček způsobovat sama řídící jednotka???
Vlastik
Vyndej celou klapku z auta, odělej boční víko na tej klapce, nic na tebe nevyskočí neboj, a když se podíváš dovnitř tak tam jsou takový běžce, nebo potenciometry, tak ty dráhy lehce namažeš, a zahýbeš s tím aby se to celé roztahalo, na tu jednu dráhu musíš vzít za ti plastový kolečko aby jsi s tím otočil a na druhou stačí vzít za ovládání klapky kde jsi ještě před chvílí měl plynový lanko. Jo a čím to máš namazat? Zajdeš do drogerky a řekneš že chceš klasickou leštěnku DIAVA, NIC JINÝHO!!!!!!!!! Jinak by jsi tu klapku mohl zahodit. No a naneseš to tam zápalkou nebo špejlí ale opravdu jen kapičku maličkou na každou tu dráhu. Až to dáš zpět do auta tak je možný že to bude ještě cca 10-15 min blbnout ale to se srovná až se to trošku víc po těch běžcích roztahá ta leštěnka. Výsledek je ten že auto nechcípá, volnoběh po sundání nohy z plynu nepadá až třeba na 300-400 a při rozjíždění a přeřazování auto tolik neškube.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
21.7.07, 08:08 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
vlastiku tak svíčky máš naprosto nevhodné na LPG se používají svíčky jednokontaktní s odtrhem 0.5 mm, protože LPG má vysoký přeskokový odpor mezi kontakty, jinak dochází k dlouhé jiskře a motor zvláště při akceleraci cuká, co se týče čistoty klapky a čistění v servisu, tomu už dávno nevěřím, ,minulý týden jsem řešil podobný problém klapka byla již dvakrát čistěna a autorizovaném servisu, na krátkou dobu to pomohlo, nyní přečistili a otáčky děs a hrůza a že nutná výměna, 1.6 má totiž nízké otáčky už v základním nastavení, 750, sdělal jsem klapku, no shora byla krásná vyčistěná, ale zespodu pod tou spodní polovinou klapky tam byl bordel že jsem si na to vzal šroubovák a škrabal to jak staré připečené těsnění, dneska jsem dostal děkovnou SMS z chorvatska za tu klapu a ušetřenou devítku za novou miloš
|
21.7.07, 10:48 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
slovacek.milos píše: vlastiku tak svíčky máš naprosto nevhodné na LPG se používají svíčky jednokontaktní s odtrhem 0.5 mm, protože LPG má vysoký přeskokový odpor mezi kontakty, jinak dochází k dlouhé jiskře a motor zvláště při akceleraci cuká, co se týče čistoty klapky a čistění v servisu, tomu už dávno nevěřím, ,minulý týden jsem řešil podobný problém klapka byla již dvakrát čistěna a autorizovaném servisu, na krátkou dobu to pomohlo, nyní přečistili a otáčky děs a hrůza a že nutná výměna, 1.6 má totiž nízké otáčky už v základním nastavení, 750, sdělal jsem klapku, no shora byla krásná vyčistěná, ale zespodu pod tou spodní polovinou klapky tam byl bordel že jsem si na to vzal šroubovák a škrabal to jak staré připečené těsnění, dneska jsem dostal děkovnou SMS z chorvatska za tu klapu a ušetřenou devítku za novou miloš
Jo co si člověk nevyčistí sám to nemá, ale u těhle klapek je problém hlavně v tom že dráhy potenciometrů jsou suché a z nějakého důvodu po čase přestanou správně převádět, s tou Diavou je to odskoušený a funguje to z 90%
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
21.7.07, 10:52 |
|
|
Vlastik
Příspěvky: 123
|
Otáčky motoru Felicia 1,6 LPG
Pánové děkuji Vám za typ...podle časových možností určitě vyskouším a napíšu, jak jsem dopadnul.
Jinak ty svíčky Denso mi žádné cukání nedělají a ještě před nimi jsem měl v motoru "jednobodové" Champion (ještě mám od nich krabičku, tak můžu napsat přesný typ) a s těmi jsem pozoroval ono zmiňované "cukání" při akceleraci. Po výměně za Denso je toto v pořádku.
Díky Vlastik
|
21.7.07, 13:15 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Kristensen píše: slovacek.milos píše: vlastiku tak svíčky máš naprosto nevhodné na LPG se používají svíčky jednokontaktní s odtrhem 0.5 mm, protože LPG má vysoký přeskokový odpor mezi kontakty, jinak dochází k dlouhé jiskře a motor zvláště při akceleraci cuká, co se týče čistoty klapky a čistění v servisu, tomu už dávno nevěřím, ,minulý týden jsem řešil podobný problém klapka byla již dvakrát čistěna a autorizovaném servisu, na krátkou dobu to pomohlo, nyní přečistili a otáčky děs a hrůza a že nutná výměna, 1.6 má totiž nízké otáčky už v základním nastavení, 750, sdělal jsem klapku, no shora byla krásná vyčistěná, ale zespodu pod tou spodní polovinou klapky tam byl bordel že jsem si na to vzal šroubovák a škrabal to jak staré připečené těsnění, dneska jsem dostal děkovnou SMS z chorvatska za tu klapu a ušetřenou devítku za novou miloš Jo co si člověk nevyčistí sám to nemá, ale u těhle klapek je problém hlavně v tom že dráhy potenciometrů jsou suché a z nějakého důvodu po čase přestanou správně převádět, s tou Diavou je to odskoušený a funguje to z 90%
já jsem těch klapek už pár rozebral místo abych to mastil tak jsem tu dráhu přejel toluenem s tou vatou jak je na špilce, nikdy jsem nezjistil nějaké znečistění měřil jsem i odpor, že jsem tam připevnil i krokosvorky jen na tu dráhu co nastavuje motorek, tu dráhu co je klapka zjistíš vagem jak to nabíhá po stupních a před čistěním nebo po bylo to stejné, v budoucnu to zkusím měřit i osciloskopem zda tam dochází k nějakému jiskření jen tak ze zajímavosti, z minulosti ještě vím že stou jeblou klapkou když jezdíš delší dobu dojde ke zblbnutí řídící jednotky, ale časem dojde k nápravě, po výměně klapky v autorizovaném servisu v minulosti vyměnovali i řídící jednotky když klapka po nastavení vag nejela miloš
|
21.7.07, 15:14 |
|
|
ka-spel
Příspěvky: 132 Bydliště: Prostějov
|
Co je nového? Už to jezdí jak má? Mám úplně stejné auto i ten samý ročník se sekvencí Tartarini. A stejné problémy. Měněny zapalovací kabely, palec a víčko, čidlo teploty vody, čištěna klapka. Teď se chystám na výměnu prasklých svodů a kontrolu lambdy. Poslední dobou to zdechá na křižovatce i v okamžiku, kdy to je po předchozím zdechnutí ještě přeplé na plyn. Motor nejen, že zdechá na volnoběh a při zastavování, ale při ubrání plynu střílí do výfuku a má celkově nepravidelný chod a chybí mu výkon. Místy mě připadá, že jede na 3V.
|
18.3.08, 09:05 |
|
|
ka-spel
Příspěvky: 132 Bydliště: Prostějov
|
Tak už mě to konečně jezdí jak má. Pořádná diagnostika u Hetcla v Litovli (seřízení volnoběhu), nové zapalovací kabely (jeden probíjel) a pročištění LPG vstřikovačů (hlavní zdroj problémů s nepravidelným volnoběhem, zdecháním a přechodovými režimy), které byly zalepené od nekvalitního plynu. A pořádné seřízení LPG.
|
7.4.08, 10:00 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
ka-spel píše: Tak už mě to konečně jezdí jak má. Pořádná diagnostika u Hetcla v Litovli (seřízení volnoběhu), nové zapalovací kabely (jeden probíjel) a pročištění LPG vstřikovačů (hlavní zdroj problémů s nepravidelným volnoběhem, zdecháním a přechodovými režimy), které byly zalepené od nekvalitního plynu. A pořádné seřízení LPG.
já bych řekl že největší problém byl ten kabel VN to je hlavní nemoc s volnobéhem a střelbou i koktávky tím trpí miloš
|
7.4.08, 10:08 |
|
|
ka-spel
Příspěvky: 132 Bydliště: Prostějov
|
slovacek.milos píše: já bych řekl že největší problém byl ten kabel VN to je hlavní nemoc s volnobéhem a střelbou i koktávky tím trpí miloš
To největší problém nebyl. Já jsem už psal. Nejdříve jsem udělal komplet diagnostiku benzínu, sešteloval se předstih, ale na plyn to chcípalo pořád, byť to bylo trochu lepší. Pak jsem po resetu dat řj benzínu ujel 100 km, vyměnil kabely a jel dalších 100 km plynařům (furt na benzín). Tam na zkušebním okruhu ve městě po Zlíně to chcípalo na plyn furt. Na 5 km 5x, postupně to štelovali, ale furt to mělo tendenci chcípnout. Teprve po vyčištění plynových vstřiků a dalším seřízení to při další zkušební jízdě jelo dobře. Když si tak vzpomínám, tak v létě, kdy to jelo celou dovolenou 5000 km perfektně, tak jsem před ní byl v jiném servise a tam vstřiky tehdy taky čistili. Takže rozhodně doporučuji při těchto problémech vstřiky vyčistit.
Původně jsem měl podezření na samotnou funkčnost lpg a jel vlastně reklamovat vadné zařízení. Na motortalk.de jsem četl o problémech se vstřikovači na Tartarini (diskuze cca 2 roky stará), které po výměně za novější zmizely. U plynařů mě řekli, že to bylo u starší verze vstřikovačů, které byly jiné konstrukce (ze dvou dílů?) a já tam má ty novější. Jediné co mě štve, že jsem se s tím tak dlouho trápil a nevěděli to vyřešit dřív.
|
8.4.08, 08:10 |
|
|
Vlastik
Příspěvky: 123
|
Re: Otáčky motoru Felicia 1,6 LPG
Kachnis píše: nema LPG nejakej svuj filtr, kterej by moh byt zanesenej?? Ahoj všem Tak po cca sedmi letech chci ukončit tento příspěvek, který měl za úkol vyřešit problém s volnoběhem a nepravidelným zhasínáním motoru. Po provedení několika různých pokusů (výměny svíček, zapalovacích kabelů, kontrol hadic podtlaku a výpisů z řídící jednotky, výměny lambda sondy- ta byla jen podružným komponentem zhoršujícím stav celého problému) byl po cca 75tis. najetých km konečně odstraněn hlavní problém, který toto celé způsoboval. Už na počátku tohoto tématu mi byla uživatelem Kachnis doporučena výměna všech filtrů LPG systému. Tenkrát vzhledem k celkovému nízkému "stáří" systému byla tato možnost mnou zamítnuta. Ukázalo se však, že to bylo chybné rozhodnutí a mělo se právě tím začít. Na počátku tohoto měsíce (2/2014) jsem provedl podrobnou kontrolu LPG systému včetně identifikace jednotlivých komponent a přišel jsem na to, že v systému je včetně filtru plynné fáze vřazen též filtr kapalné fáze, nacházející se v těle elektromagnetického ventilu. Po demontáži tohoto elektromagnetického filtru jsem zjistil, že tento filtr je silně zanesený nečistotami (v příloze posílám foto). Nečistoty nejsou magnetické, chovají se jako "grafit z tužky" a kupodivu nejsou ani "mastné" což bych jako nečistoty LPG systému očekával. Pro úplnost dodávám, že tuto vadu s nestabilními otáčkami jsem řešil též s firmou co mi systém LPG do vozu montovala (za tu dobu jsem tam byl několikrát včetně servisu LPG vstřikovačů a výměny filtrů) a v jedné konkurenční firmě montující též tyto systémy několik let. Ani jedna z uvedených firem mi ale filtr kapalné fáze neměnila! Tímto chci poděkovat zejména jedné liberecké firmě sídlící nedaleko plochodrážního stadionu (věci a místa znalí vědí koho myslím , ostatní si mohou snadno dohledat) za jejich neprofesionální práci a přístup k zákazníkovi v rámci servisu namontovaného zařízení! Dále bych chtěl všem doporučit zejména pravidelné kontroly a výměny LPG filtrů. Tato práce nezabere příliš času a její výsledný efekt je na chod motoru zcela zásadní. Podotýkám, že problém byl jen na volnoběžné otáčky- na akceleraci a ani spotřebě LPG nebylo nic znát a že o přítomnosti filtru kapalné fáze jsem do tohoto měsíce nevěděl a ani jsem na jeho přítomnost nebyl upozorněn! S pozdravem, Vlastik http://imageshack.com/a/img34/7840/vnz6.jpghttp://imageshack.com/a/img35/8533/ky2w.jpghttp://imageshack.com/a/img854/1662/0vkb.jpg
|
23.2.14, 11:16 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 75 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|