Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 20:00



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Jde poznat chycenou klikovku v začátcích? 
Autor Zpráva

Příspěvky: 190
Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
Příspěvek Jde poznat chycenou klikovku v začátcích?
Nazdar hoši,

dá se nějak poznat, že klikovka balí buchty a chystá se na dlouhou cestu? :lol: Jak je víčko na nalévání oleje, tak dle mechanika jsou tam větší tlaky, než normálně. Zkoušel to jenom rukou, ale prý se mu zdá, že ty Felicie (v které právě ta klikovka sedí :mrgreen: ) pokud jsou dobré mají tlaky menší. No, měřil tlaky ve válcích a ty jsou dobré 13-14 MPa, takže to prý může být klikovkou. Je možné, aby klikovka zvětšovala tlak unikající z víčka oleje? :shock:

Co by ještě mohlo zapříčinit, že bude unikat větší tlak? Motor by měl mít najeto cca 150tkm, tak se mi nechce moc věřit, že by to mohlo být zrovna klikovkou :? :? .


29.3.14, 22:30
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12129
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích?
Zni to jako totalni kravina. :-)

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


29.3.14, 22:39
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích?
ppromi píše:
Je možné, aby klikovka zvětšovala tlak unikající z víčka oleje? :shock:

Ne. Nic než špatný kruhy nezvýší objem vzduchu v odvzdušnění bloku. Načlou kliku poznáš tak, že ti bude klesat mazací tlak. Jinak to lze diagnostikovat jen po rozebrání a proměření vůlí.

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


29.3.14, 22:59
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích?
Souhlas. Blbina. Vůbec bych se tím netrápil, pokud nepozoruješ nějaké trable s motorem, tak to pusť z hlavy. Nehledal bych problém tam, kde není. Jinak klika, když začíná být KO, tak je slyšet tlumené bouchnutí při prudké akceleraci z volnoběhu s vyšlápnutou spojkou /aby nebyly pazvuky z převodovky/. Jinak souhlas s CROWACK.

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


29.3.14, 23:03
Profil

Příspěvky: 190
Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
Příspěvek Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích?
V tom případě je ten tlak v pohodě, protože válce by měly těsnit dost dobře 8)

K tomu mazání... začala svítit kontrolka mazání na volnoběhu. Ovšem, když jsem vezl dom nové čidlo, tak jsem to protáhl na trojku a od té doby to mazání nesvítí :mrgreen: . Čidlo jsem i přesto pro jistotu vyměnil, ale kdoví, čím to bylo. Ale kdyby to dělala klikovka, tak by to asi takhle nepřestalo?


30.3.14, 05:42
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích?
To svietenie spôsobila najskôr iba vzduchová bublinka v novom čidle,takže to nerieš.Kľukovka nemá s fúkaním z odvetrávania absolútne nič spoločné,takže radšej rovno vymeň aj mechanika,lebo pri takých radách (najmä typu:zdá sa mi) sa nedoplatíš.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


30.3.14, 07:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích?
Rozsvícená kontrolka na volnoběhu může mít více příčin-vadný snímač tlaku, unavená pružina v olejovém čerpadle, příliš řídký olej, netěsnost kliky vůči šálám, nečistoty na sacím koši čerpadla, málo oleje-samozřejmě to jste asi kontrolovali první.Ten mechanik spíše místo zkoumání tlaku vzduchu z motoru olej. víčkem měl změřit skutečný tlak oleje. To by napovědělo. Jinak k tomu, že už ti to nesvítí- když je teplo, tak se ti u zahřátého motoru ta kontrolka rozsvítí spíše než když je chladno /třeba po ránu/. To může být vysvětlení. Každopádně novým snímačem nic nezkazíš, jen pozor na kvalitu dílu! Už jsem zažil, že po 3 dnech odešel snímač a já byl taky celý nesvůj, co se děje....

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


30.3.14, 07:35
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích?
Ta rozsvícená kontrolka na volnoběhu není jenom tak. Doporučuju proměřit mazací tlak na zahřátým motoru, kontrolka je jenom orientační.
Jak bylo psáno výše, nízký tlak oleje může způsobit víc věcí, ale nezaznělo tady třeba zakarbonovaný "sítko" na sání oleje z vany ("sprcha"), nebo třeba moc řídkej olej (blázni co do favorita/felicie nalejou 5W40, olej naředěnej benzínem - příliš časté studené starty, problém s AC pumpou pokud je) atd.
Pokud máš podezření, že je klika "načlá" na šálech, tak rozsvěcení kontrolky mazání na volnoběh (zejména po velké zátěži, kdy je olej nejteplejší) je první příznak. Ale nedá se říct, že ukazuje čistě na načlou kliku, jak je psáno výše, může to způsobit daleko víc věcí, proto je potřeba zjistit skutečný stav tlaku měřením (zda opravdu tlak klesá pod únosnou míru) a následně dál pátrat po příčině.

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


30.3.14, 07:58
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích?
Souhlas s Crowack. Ale ten přicpaný sací koš jsem psal.. :lol: Skutečně někteří lejou do motoru méně viskozní olej a pak se diví. AC pumpu asi nemá, psal, že je to felda. Zdegradovaný olej benzínem tedy jenom častými studenými starty. Na 150 tis. km co má najeto, bych kliku skoro vyloučil, tohle často dělá unavená pružinka v olej. čerpadle, která reguluje tlak oleje. Změřit a budeme moudřejší. Tím se musí začít. Mazání není banalita.

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


30.3.14, 08:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích?
Píše že odkedy tomu pridal na trojku,tak už to nesvieti.Nie že mu to vkuse svieti na voľnobeh. A unavenú pružinku v regulátori tlaku oleja po 150tkm by som chcel vidieť.Skôr bordel v sedle tej guličky,ale pružina?no neviem neviem...

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


30.3.14, 10:39
Profil Zobrazit autorovy stránky
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích?
Lamač- jo, bordel tam být může, tím, že tomu dal po čumáku na trojku se to mohlo vyplavit. Pokud by se to ale objevilo znovu, tak bych s tím jel na přeměření tlaku oleje. Pokud by mu to svítilo na volnoběh stále, tak je to problém. Problikávání na volnoběh je pak ovlivněno především ohřátím motoru a upozorňuje to na blížící se problém. Jinak únava pružinky může přijít i dříve, než na 150 tis. km, je to ovlivněno provozem motoru-krátké jízdy, neustálé starty jsou určitě pro pružinku horší, než delší jízdy. Teď vyměnil snímač tlaku oleje, třeba bude mít klid a už to nemusí řešit. Hlavní je, že se o to stará, že nad tím jen nemávne rukou. Hodně lidí by to udělalo. :sick:

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


30.3.14, 11:04
Profil

Příspěvky: 190
Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
Příspěvek Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích?
No, začalo to svítit z ničeho nic když jsem projížděl město (semafory atd...). Když auto schládlo, tak to přestalo, jak se zahřívalo, tak to postupně problikávalo a pak to na volnoběh už svítilo. Svítilo to na volnoběh před tím, než jsem to protáhl, pak už přestalo. To čidlo jsem vyměnil hned jak jsem dojel, od té doby zatím nic...

V oleji nějaký benzín bude, protože byly KO gufera na ventilech, takže novej olej, pár km a už tam byl cítit dost benzín. Olej budu měnit příští týden, hned jak se zeštelují ventily.

K mechanikovi... stálej mechanik to určitě není. S tím vzduchem z toho víčka jsem za ním dojel já, jestli nepozná, zda to je v normě... Jen mi dal tip na klikovku, když jsem mluvil o tom mazání (v té době to ještě svítilo). Osobně dávám přednost vlastním opravám, popř. od lidí z fóra. Ze servisem řeším jen vážnější problémy 8) (a navíc díky bohu mám pár KM originální servis Škoda, kdy se jedná opravdu o servis... mechanici jsou zašpinění :mrgreen: a na servis jako takový slyším chválu... - i ceny mají příznivé).


30.3.14, 14:15
Profil ICQ

Příspěvky: 80
Bydliště: Šala
Příspěvek Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích?
K tej kluke,keď budeš meniť olej,skontroluj,či tam nie sú piliny.


30.3.14, 19:27
Profil

Příspěvky: 190
Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
Příspěvek Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích?
Poslední jsem měnil tak 2tkm a byl krásně čistej...


30.3.14, 19:48
Profil ICQ
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích?
A jakou viskozitu oleje jsi tam dal? Stejnou jako dříve?

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


30.3.14, 21:09
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz