Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 27.10.24, 23:29



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 80 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 Klepání v motoru Favorit 135Le 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Bydliště: Žatec
Příspěvek Klepání v motoru Favorit 135Le
Hezkej jarní den vespolek,

Synkovi začalo ve Fávu klepat v motoru. V pátek trošku, v neděli víc, v pondělí ještě víc (pochlubil se až v pondělí). Je to slyšitelné při volnoběhu, při malém zvýšení otáček to trochu zeslábne, ale při vyšších se to zas ozve víc. Při otevření víčka oleje je slyšet, že to jde z motoru zevnitř. Jelikož se mi zdál tón klepání příliš vysoký na kliku, podezíral jsem nejprve uvolněnou matku na vahadle (ač jsem se s něčím takovým nikdy nesetkal, ventily jsem seřizoval sám a vím, jak matky utáhnout), což se nepotvrdilo. Projel jsem to, klepání jsem slyšel, ale stále mi to nepřijde, jako od kliky - jest ale pravda, že klepání kliky jsem naposled slyšel ještě před ztrátou sluchu na pravé ucho - a na levé slyším od malička hůř - slyším dobře basy i vysoké frekvence, ale střed špatně (členové rodiny slyší dobře, ale zas tomu prd rozumí, rozeznají tak jedině klepání paličky na maso). Tedy to může být ovlivněno i tím.

Zkoušel jsem taky vytahovat kabely od svíček, ale nějaký znatelný rozdíl v klepání jsem nezaznamenal (takhle jsem odhalil, který lágr mi odcházel na staré Š Octavii 1960 - při vytažení příslušného kabelu klepání na volnoběh ustalo).

Tedy se chci touto cestou zeptat, zda máte zkušenost, že by v motoru mohlo klepat ještě něco jiného - řekněme rozpadávájící se včas nevyměněný rozvodový řetěz - ačkoli o tom jsem taky nikdy u Favoritu/Felicie 1.3 neslyšel - (na druhou stranu ND dnes vyrábý kdejakej bosej vejlupek, takže bych se zas tak nedivil...) takže pokud vím, vytahaný řetěz u tohoto motoru rachtá, ale nic jiného nedělá (krom aktivace snímače klepání u novějších verzí tohoto motoru, což se mého problému nijak netýká).

Dále mě nic jiného, co by mohlo klepat opravdu nenapadá.

_________________
Fabia Combi 1.2HTP 2006 -
Žofina - Š110 1972 (1993-2006)
Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93)
Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93)
Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej)
Octavia Combi 1971 (1987-88)


15.4.14, 02:01
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
povoliť aleternátor, zhodiť dole remeň, naštartovať, na 1min môžeš bez obáv, ide o to aby si vylúčil alternátor a vodné čerpadlo...

ešte môže klapať niečo v rozdeľovači, alebo okolo vačky, to je už na rozborku motora, môže to byť piestny čap, prasknutá struna ventilu, alebo jednoducho opotrebenie vložiek a piest pri pohybe hore klepne o vložku, ak používaš olej 10W40, odporúčal by som prejsť na 15W40, ten trocha lepšie maže...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


15.4.14, 09:57
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Souhlas s Michalkatka, začít sundáním řemene, ať se vyloučí nebo potvrdí příslušenství motoru. Jinak to může být cokoliv, co vykonává pohyb-takže v motoru toho je fakt dost. Takhle vymlácenou kliku byste taky poznali podle malého mazacího tlaku oleje. Problikává mazání? Asi ne, tak bych ji skoro vyloučil.

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


15.4.14, 17:41
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Bydliště: Žatec
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Řemen jsem měl dole včera - pro jistotu - klepalo to stejně. Myslel jsem i na pružinu ventilu - koukal jsem jen zběžně po sundání víka a nic neviděl, ale vzhledem k tomu, že má tendenci se to zhoršovat (dcerka, která jela se synkem ráno do školy říkala, že je to zas horší, synek z práce ještě nepřijel (pokud ještě přijede)), tak to vidim na něco, co se může rozsypávat postupně. Třeba to bude i ta klika. Jestli má cenu rozebírat motor (a dělat případnou GO), to nevím, možná bude jednodušší sehnat jinej motor (i když kdo ví jakej) a udělat velkou rošádu (je to elektronicky řízenej karbec, takže by se muselo sem tam něco přehodit.

Možná ještě kouknout na krk rozdělovače...?

...mazání nebliká a to je tam 5W/40 (ale to mi tehdy u staré Octavie taky neblikalo, ani když už lágr kompletně vytekl). A pokud by klika odešla kvůli ucpanému kanálku, tak by tlak ani neměl proč klesnout.

_________________
Fabia Combi 1.2HTP 2006 -
Žofina - Š110 1972 (1993-2006)
Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93)
Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93)
Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej)
Octavia Combi 1971 (1987-88)


15.4.14, 17:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Bydliště: Žatec
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Ty písty bych taky vyloučil, to by nezačalo najednou v pátek a během dvou dnů se rapidně nezhoršilo...ono taky vysvětlit synkovi, že studenej motor se nehoní jako nadmutá koza...

Nejspíš to dopadne tak, že počkáme, co se rozsype... (nejezdí daleko - 5km)

_________________
Fabia Combi 1.2HTP 2006 -
Žofina - Š110 1972 (1993-2006)
Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93)
Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93)
Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej)
Octavia Combi 1971 (1987-88)


15.4.14, 17:53
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4134
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Ještě mě napadá jestli se nerozsypal axiál na klice, ono i axiální vůle dokáže slušně zaklepat...

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 437 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 252tk+1.3 MPi Kombi LPG 432tk
OctaviaII 1,9tdi 459tk


15.4.14, 23:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12490
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Tazko hadat. Zalezi tiez na frekvencii ako to klepe kedze ventil sa hybe 1x za dve otocky klukovky. Ono u faborita sa da urobit aj taka vec (velmi kratkodobo) ze sa motor natoci bez ventildeklu a vacsinou ak je zavada "hore" tak sa da rychlo identifikovat (samozrejme sa pocita s rozstrekom oleja a preto sa rozlozi okolo hlavy napr handra. Ak je to dolu, tak to s najvacsou pravdepodobnostou bude piestny cap alebo pretocene panve na klukovke, ak to zacalo "znicoho nic".

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


16.4.14, 00:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Bydliště: Žatec
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Kdyby klepal axiál, asi by na ten zvuk mělo mít vliv sešlápnutí spojky (tím by byla axiálně uvolněná klika tlačena směrem od převodovky).

Když jsem měl to víko ventilů dole, tak jsem to taky natočil (samozřejmně z lenosti bez hadru :? a pak pucoval okolí), bylo to hlasitější, ale odkud přesně to šlo... řekl bych, že od ventilů ne... (když slyšíš jako já na jedno ucho, nepoznáš odkud zvuk jde... :( ).

Vůli od pístního čepu bych nečekal - zvuk by odpovídal, ale ta by nevznikla tak náhle... Tuším to na tu kliku :( byť - pokud vím - jsou tyto motory dost odolné. Ale nevím, co všechno Henk zažil...

Zatím jsem synkovi poradil, ať nejezdí "rychle a zběsile" (jak jest jeho zvykem), nechce-li jít co nejdřív domů pěšky...

_________________
Fabia Combi 1.2HTP 2006 -
Žofina - Š110 1972 (1993-2006)
Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93)
Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93)
Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej)
Octavia Combi 1971 (1987-88)


16.4.14, 00:50
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12490
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Mne ten piestny cap zacal mlatit od rana do vecera, nasledovalo rapidne zhorsenie, a potom mlatiaci tak ze prehlusil radio najazil este dalsich 10 tisic km kym sa auto nerozobral do srotu. Jediny pruser bol ten zvuk, to sa ludia otacali ze co to ide po ulici, ale inak spotreba/vykon rovnako biedny ako pred "nehodou". Ovsem pravdou je ze som sa s tym autom vobec nepatlal kedze to bolo "za odvoz na dojazdenie STK".

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


16.4.14, 01:35
Profil Zobrazit autorovy stránky
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
5W-40 ve starým fáčku??? To je dost řídké...... Generálka se nevyplatí, sehnat motor a vyměnit. Nejlépe od někoho, koho znáš a víš, že ten motor není taky před smrtí. A pak bych do něho dával 10W-40 nebo 15W-40. Brzo se ti asi podívá ojnice skrz blok bych to tipnul...

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


16.4.14, 05:15
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12490
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Piestny cap neposle ojnicu von, maximalne to zacne trepat do hlavy ako mne, ked sa natiahlo okov pieste :)

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


16.4.14, 05:31
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10229
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
no mě by zajímalo, proč má někdo potřebu lejt do favorita 5W40 když je tam předepsaný 10W40 nebo 15W40... to už zabilo nějakejch pár motorů a nebyly to jenom blbý fafeny...oni konstruktéři nespadli z jahody naznak když to předepsali...

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


16.4.14, 15:02
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
5W40 je riedky, hlavne za tepla, ja by som tam rovno vzhľadom na vek nalial 15W40 a sledoval to

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


16.4.14, 18:04
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Hm, to měl udělat podstatně dříve, teď už to pravděpodobně olejem nezachrání. Kombinace 5W-40 a mladého dravce, který tomu dává pořádný kouř už za studena, je smrtící. :|

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


16.4.14, 18:50
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10229
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
tak 5W40 je řidší ale hlavně má tenší vrstvu mazacího filmu, nevymezí vůle tak jak byl ten motor zajetej a tak jak s tím konstruktér počítal... Tohle byla klasická příčina smrti zejména twinsparků od alfy, českej jouda tam nalil "ten nejlepší olej, syntetika vole" a motor se z toho posral a hvízdl se na šálech...

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


16.4.14, 20:18
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 80 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz