Fa: budíky 92 (hn.) => 93 (mod.) karb. nebo BMM [vyřešeno]
Autor |
Zpráva |
fix
Příspěvky: 62 Bydliště: Malé Kyšice; Koleč
|
Fa: budíky 92 (hn.) => 93 (mod.) karb. nebo BMM [vyřešeno]
Ahojte, mohl by mi někdo poradit ohledně výměny přístrojovky ve Fa 91 karbec za přístrojovku (pravděpodobně) z Fa 94 BMM (stará hnědá, nová černá)? Konkrétně už někteří můžou tušit, že se mi jedná o palivoměr (všechno ostatní mi běhá). Palivoměr na původní přístrojovce má 2 vývody na konektor (N1, N2), kdežto ten na nové má pouze jeden (alespoň podle jistého popisu, který jsem našel na netu a přikládám, v chytrém pdf novou přístrojovku nemám popsanou ). Nijak blíž jsem to nezkoumal, ale když zapojím kterýkoliv ze dvou vodičů do nové přístrojovky, palivoměr vyběhne úplně nahoru. Vyřešil jsem to zapojením jen jednoho vodiče s odporem, každopádně se chci zeptat jestli je to správné řešení nebo jestli to nebude fungovat. Vím, že se dělal nějaký mezityp na karbecovou verzi s novým interiérem - jak jdou od sebe rozlišit a co je tam jiného v zapojení? Případně jestli to už někdo z vás řešil, tak jestli neví jaký odpor by tam přesně měl být (nastavil jsem to od oka ). Blbec jsem to začal předělávat v 7 hodin večer, kvůli tomu, že na staré mi odešel tachec, a říkal jsem si, že to bude na hodinku . Teď teprv mám sestaveno a jdu uklízet... Díky za odpovědi. http://img.skoda-virt.cz/forum_upload/2 ... 5-29_9.jpg
_________________ 120L, 5kv, 1986, bílá, "Sluníčko" 120L, 4kv, 1987, bílá, "Bílá vdova" 120L, 4kv, 1988, šedá, "Šedivá" FA 135L, 1991, bílá, "Fáčko" FE 1.3, 2000, bílá, "Felda" OCT II 1.9, 2008, černá, "Ochcávka"
Naposledy upravil fix dne 2.5.14, 08:09, celkově upraveno 1
|
27.4.14, 22:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Lamač
Příspěvky: 6337 Bydliště: Snina
|
Re: Favorit: přístrojovka typ 92,93 a 94
Nechaj plošák zo starej,našrubuj ho na novy panel,a poprehadzuj prelepy budikov a je to.Ja som si z dlhej chvíle urobil káblovú redukciu zo st na nový typ.Palivomer musíš zohnať z karbec verzie,alebo domontiť starý,a rozpojiť prepojku na kontrolku rezervy.Prepajanie kontaktov som písal na viewtopic.php?f=9&t=22455&hilit=kontrolka+test&start=15
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
28.4.14, 12:34 |
|
|
varok
Příspěvky: 14803 Bydliště: Havířov
|
Re: Favorit: přístrojovka typ 92,93 a 94
Já bych sehnal komplet budíky z 93 karbec verze. Ty z BMM mají totiž jiný systém palivoměru, který je přímo na tom kontejneru s pal. čerpadlem a kontrolka už není zvlášť, ale je to dělané nějak elektronicky. Prostě když už má stupnice vůči ručičce palivoměru určitý odpor, tak se rožne kontrolka rezervy. Karbecové verze mají dva dráty od toho jakoby potenciometru kde jezdí plovák a jeden zvlášť od kontaktu kontrolky. Jak ale ty dvě verze budíků mezi sebou rozeznat nevím, ale 93 karbec mají myslím trošičku jiné konektory na tom plošném spoji budíků. To si nejsem jistý.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
28.4.14, 14:30 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6337 Bydliště: Snina
|
Re: Favorit: přístrojovka typ 92,93 a 94
Karbecovú od bmm rozoznáš podľa toho,že palivomer má na sebe plošák s elektronikou.A niekde pod ním,neviem na ktorej strane plošáku je napájkovaná drôtová prepojka ku kontrolke rezervy paliva.Karbec túto prepojku nemá.Konektory a ich zapojenie je totožné,takže podľa konektorov to nezistíš.A favo st má iný typ a iné rozmiestnenie konektorov.Prepájanie ktorý kábel kde dať som dal hore v odkaze.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
28.4.14, 14:39 |
|
|
varok
Příspěvky: 14803 Bydliště: Havířov
|
Re: Favorit: přístrojovka typ 92,93 a 94
Tak v tom případě měly ty hranatější konektory jen starší typy do 92 roku a od 93 už byly ty kulatější. To jsem si nebyl jistý, jestli ještě 93 karbec neměly ty hranaté. Ale 94 už mají ty kulatější. A s tím plošným spojem. Ano, ale podle mě bylo myšleno, jak to pozná na první pohled, né po rozebrání budíků.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
28.4.14, 16:11 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6337 Bydliště: Snina
|
Re: Favorit: přístrojovka typ 92,93 a 94
No ešte jedine s tou prepojkou.Karbec ju nemá,pretože vývod žiarovky je vyvedený do konektora,a v prípade bmm nieje tento pin konektora zapojený,ale je prepojkou napojený do obvodu palivomera.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
28.4.14, 16:35 |
|
|
fix
Příspěvky: 62 Bydliště: Malé Kyšice; Koleč
|
Re: Favorit: přístrojovka typ 92,93 a 94
Díky pánové, zítra na tu propojku kouknu a stejně to budu muset rozebrat (po pěti kilometrech v tom odešel tachec, kvůli kterýmu jsem to měnil , už mám připravenej novej, jen jsem se k tomu dneska nedostal - měnil jsem stropní panel na novej interiér a zapojoval LED pásky na osvětlení kabiny). Každopádně mě zaráží to, že otáčkoměr i teploměr fungujou bez problému, ač některé zlé jazyky tvrdí, že v BMM verzi na karbecu by otáčkoměr měl dělat blbosti (pro příklad držet se na 1000 ot.) a teploměr zkreslovat... Neděje se tak, blbne jenom ten palivoměr. Nevíte ještě někdo přesně, jak by měl být zapojený plovák a čidlo nádrže na konektory karbecové verze? Pomalu si totiž začínám myslet, že to karbecová verze je, jen to mám zapojené podle BMM schématu a tudíž špatně.
_________________ 120L, 5kv, 1986, bílá, "Sluníčko" 120L, 4kv, 1987, bílá, "Bílá vdova" 120L, 4kv, 1988, šedá, "Šedivá" FA 135L, 1991, bílá, "Fáčko" FE 1.3, 2000, bílá, "Felda" OCT II 1.9, 2008, černá, "Ochcávka"
|
28.4.14, 23:19 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6337 Bydliště: Snina
|
Re: Favorit: přístrojovka typ 92,93 a 94
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
29.4.14, 06:49 |
|
|
varok
Příspěvky: 14803 Bydliště: Havířov
|
Re: Favorit: přístrojovka typ 92,93 a 94
Tak ty teploměry jsou do 92 roku stejné od začátku výroby a mají hranatý budík. Od 93 jsou potom zase stejné do konce výroby, kulatý budík. Ty už mají jiné čidlo na termostatu, při čidle ze staršího typu to ukazuje blbosti, co jsem tak zkoušel.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
29.4.14, 13:43 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6337 Bydliště: Snina
|
Re: Favorit: přístrojovka typ 92,93 a 94
Ono s tym mam aj ja skusenosť.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
29.4.14, 13:47 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Favorit: přístrojovka typ 92,93 a 94
Je to tak,k novým budíkům ze stříkačky se pak musí vyměnit čidlo teploty chl. kapaliny. Je tam jiný odpor při teplotách. Nedávno jsem měnil přístrojovky-měl jsem tu úplně původní s hodinama a dával jsem tu úplně poslední-stříkačka s otáčkoměrem. Na otáčkoměr jsem si natáhnul signál z 1-ky svorky na indukčce, přeházel jsem piny v konektorech. Poté vyvstal problém s palivoměrem, skutečně to ukazovalo plnou nádrž. Vyřešil jsem to po svém-zjistil jsem si na starém budíku, kolik mám přesně paliva, starý budík jsem rozebral tak, že jsem vyndal ručičku, použil jsem celý spodek budíku, navrch jsem dal grafiku a ručičku z nového budíku /poloha přesně, jak ukazoval palivoměr před demontáží, pak jsem na "novém" tišťáku převrtal 2 dírky /aby šel budík namontovat/,drátkem jsem si jen dotáhl kontakt k 2 novým dirkám /použil jsem očko pod matku. A funguje to. Budíky vypadají naprosto identicky, jen budík paliva /spodek/ je původní s novou grafikou a ručičkou.Práce to byla tak na 1/2 hodiny.
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
29.4.14, 18:34 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6337 Bydliště: Snina
|
Re: Favorit: přístrojovka typ 92,93 a 94
Ono stačí prehodiť plošný spoj a potisky budíkov a je to.Ale to som už písal.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
29.4.14, 19:37 |
|
|
fix
Příspěvky: 62 Bydliště: Malé Kyšice; Koleč
|
Re: Favorit: přístrojovka typ 92,93 a 94
Ok, tak jsem to zkouknul a plošnej spoj bude určitě z 93 karbec verze - nemá spojku. Každopádně varok má asi pravdu, po pozorování v provozu teploměr opravdu ukazuje víc než by měl - dostal se těsně pod červenou oblast a to to auto v životě nevařilo (jenom když přítelkyně v poli urvala kus chladiče ). Dá se použít čidlo z Felicie 1.3 nebo je také jiné? Tachometr jsem vyměnil, ten nový běhá parádně a palivoměr - ač jsem ho zapojil podle toho linku, co posílal Lamač - stále ukazuje 100% paliva. Asi to udělám tak, jako to udělal Kluci z Paky. Celé se mi to už přehazovat nechce, když všechno kromě palivoměru běhá a teploměr jde vyřešit jen výměnou čidla. Každopádně to nechápu, leda, že by si s tím předchozí majitel hrál a dal tam palivoměr z BMM? To by mu ale zase nefungovalo bez té propojky, ne? Mýlím se, když si myslím (ať už jsem to někde slyšel nebo si to vymyslel), že v karbec verzi 93 s novou přístrojovkou byly stejně řešené palivoměry jako ve staré karbec verzi se starou přístrojovkou? EDIT: Tak podle Andrta má palivoměr ve verzi 93 oproti verzi 92 a méně nějaké přidané odpory (330R a 10R), takže to opravdu nebude to samé.
_________________ 120L, 5kv, 1986, bílá, "Sluníčko" 120L, 4kv, 1987, bílá, "Bílá vdova" 120L, 4kv, 1988, šedá, "Šedivá" FA 135L, 1991, bílá, "Fáčko" FE 1.3, 2000, bílá, "Felda" OCT II 1.9, 2008, černá, "Ochcávka"
|
1.5.14, 16:02 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6337 Bydliště: Snina
|
Re: Favorit: přístrojovka typ 92,93 a 94
Hej z palivomeru v prístrojovke stačí vybrať ten odpor a dať ten zo starého,celkom som na to zabudol.Čidlo teploty kup na favo 93+.Palivomer bmm do nadrže z karbec verzie len tak nenamontuješ.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
1.5.14, 18:50 |
|
|
fix
Příspěvky: 62 Bydliště: Malé Kyšice; Koleč
|
Re: Favorit: přístrojovka typ 92,93 a 94
Takže suma sumárum, palivoměr byl z BMM verze (se spoustou elektroniky), takže použití nemožné. Vzal jsem původní palivoměr z hnědé přístrojovky, podklad s ručičkou přehodil na něj, vyvrtal díry do plošáku trochu jinde, přidal propojku (címž vyvracím teorii, že plošák s propojkou je BMM - !je to přesně obráceně! - stačí se podívat na zapojení) a celé to sesadil - ani jsem nemusel přidávat žádný prodlužovací drátek, jen jsem oškrábal plošák a má to krásnej kontakt. Stejně tak jsem si předělal žárovičky na starou verzi, jelikož se mi 17 Kč/ks nějak moc dávat nechtělo (u lokálního prodejce, jinde jsem nepátral), těch starých se mi doma válí v pěti přístrojovkách spousta a navíc bude jednodušší je případně časem předělat na LEDky, jelikož žárovičky jsou oproti nové patici vyměňovací (bez patice jedna stojí asi 3 Kč ... smutný). Takže kdyby to někdo hledal: Propojka na plošném spoji u palivoměru je na karburátorové verzi přístrojovky, na BMM verzi propojka není.Jestli zbytek budíků je taky z BMM verze netuším, ale fungují ok, už jen sehnat to termočidlo do chladiče... Což teda není tak úplně pravda, jelikož nefunkčnost tachecu (po rozjetí většinou ožije, během jízdy spadne na menší rychlost a pak úplně krachne) je náhonem a ne samotným budíkem, jelikož všechny tři vyzkoušené dělají to samé. U dvou jsem ještě akceptoval, že by byly v háj, u tohodle už ne. Ještě jsem nekoukal jak je ten náhon dělaný a měl jsem z toho patřičnou radost , teď budu muset. Každopádně i tak mám radost, že mám krásný nový budíky, ač mě to stálo asi 7 hodin času. Díky pánové!
_________________ 120L, 5kv, 1986, bílá, "Sluníčko" 120L, 4kv, 1987, bílá, "Bílá vdova" 120L, 4kv, 1988, šedá, "Šedivá" FA 135L, 1991, bílá, "Fáčko" FE 1.3, 2000, bílá, "Felda" OCT II 1.9, 2008, černá, "Ochcávka"
|
2.5.14, 07:59 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 59 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|