Autor |
Zpráva |
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Hrúbka káblu 40 A
zdar, aky kabel mam kupit za ucelom zapojenia 400W 12V na 230V konvertora?
myslim tu 12V stranu (400/12=33.3 A)
volakto mi hovoril ze CY4 (meď, 4mm stvorcove prierez)
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
Naposledy upravil deekay dne 23.7.07, 19:15, celkově upraveno 1
|
23.7.07, 18:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Já bych se nestidel natáhnout stejnej jako jde od baterky
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
23.7.07, 18:27 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: Hrúbka káblu 40 A
4mm2 je docela málo, použij fakt radši ten kabel od baterky. 4mm by se asi dost zahřívalo a i kdyby ne tak by tam byl úbytek napětí.
|
23.7.07, 18:44 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Martin 007 píše: Já bych se nestidel natáhnout stejnej jako jde od baterky
no na fave ide od baterky asi 10 kablov najhrubsi do startera ale ten je moooc hruby
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
23.7.07, 19:11 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
deekay píše: Martin 007 píše: Já bych se nestidel natáhnout stejnej jako jde od baterky no na fave ide od baterky asi 10 kablov najhrubsi do startera ale ten je moooc hruby
vychází mi průřez v rozmezí 7-14 mm čtverečních... to je celkem dost, to by ten ke startéru mohl být celkem vhodný
|
23.7.07, 19:25 |
|
|
Radic
Příspěvky: 3198 Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
|
no ja bych nekde vzal kabl 4x2,5 med a na koncich zaletoval k sobe
_________________ Škoda 135 Rapid Ford S-max TDCi Volvo S60 AWDoff 2.4T Škoda 742 Forever Team Škoda TW Coupe Club
|
23.7.07, 20:49 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Ja ve sve limuzine mam menic o vykonu kolem 200W .. utahne pocitac i s monitorem... ale uz je to na hrane... jinak doporucuji kabel zhruba o prurezu stejnem co je k alternatoru ... mozna silnejsi.-.. a take na to potrebujes posilit dobijeni..... ja mam baterii 72Ah a alternator 65A Bosch...menic s timhle funguje i s vypnutym motorem... s klasickou baterii byl problem... ale zas zalezi co na nej pripojis ten pocitac a hlavne monitor je dost velka zatez...
|
23.7.07, 21:40 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Jiri píše: Ja ve sve limuzine mam menic o vykonu kolem 200W .. utahne pocitac i s monitorem... ale uz je to na hrane... jinak doporucuji kabel zhruba o prurezu stejnem co je k alternatoru ... mozna silnejsi.-.. a take na to potrebujes posilit dobijeni..... ja mam baterii 72Ah a alternator 65A Bosch...menic s timhle funguje i s vypnutym motorem... s klasickou baterii byl problem... ale zas zalezi co na nej pripojis ten pocitac a hlavne monitor je dost velka zatez...
to nie, ja maximalne notebook, autochladnicku a tak, vsetko do 100W
ale musi to zniest aj maximalny odber
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
23.7.07, 21:49 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
no prave rikam... zalezi na odberu... ten pocitac je docela extremni zatez...
|
23.7.07, 21:52 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Re: Hrúbka káblu 40 A
deekay píše: zdar, aky kabel mam kupit za ucelom zapojenia 400W 12V na 230V konvertora? myslim tu 12V stranu (400/12=33.3 A) volakto mi hovoril ze CY4 (meď, 4mm stvorcove prierez)
10 A/mm2 je v pohode pre volny kabel. Akurat ho nerob zbytocne dlhy.
|
24.7.07, 07:16 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Co se oteplení týče je 4mm2 Cu na 33,3A dostatečné.
Úbytek
Jak bude dlouhý? Al nebo Cu?
Předpokládejme 5m Cu
delta U = ro * l/s * I čili delta U = 1.78*10 na mínus osmou * 5/0.000004 * 33.3 = 0.74V
Já osobně vedení vždy radši pořádně předimenzuji (v Rapidu mám 5m kabelu ve kterém teče 20A taženo 6mm2)
takže bych dal aspoň tu 6mm2
Takže při 6mm2:
1,78*10 na minus osmou * 5/0.000006*33.3 = 0.494V
Což je už snad přijatelné, neboť ten úbytek je pouze 4.11 % z původního napětí
Doufám že jsem to spočítal dobře, kdyžtak mě opravte...
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
24.7.07, 07:28 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Ty jo to si clovek neuvedomi kolko sa to ho merneho odporu nazbiera
kable bude mat asi 1,5 m max. konvertor bude ulozeny pravdepodobne za stredovym panelom. najprv mal ist do kufra ale to je moc dlhy a hruby kabel.
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
24.7.07, 10:50 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Tak na ten metr a půl by ti měla stačit ta čtyrka...
úbytek by byl... moment... ještě moment.. aha - 0,22V
To je přijatelné, ne
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
24.7.07, 10:57 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Šemik píše: Tak na ten metr a půl by ti měla stačit ta čtyrka... úbytek by byl... moment... ještě moment.. aha - 0,22VTo je přijatelné, ne
to je v poho ale tak vies: cim hrubsi kabel tym mensi ubytok
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
24.7.07, 11:02 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Tak si podélně rozřízni auto na poloviny, vzájemně je izoluj a budeš mít vodiče obou pólů takového průřežu o jakých se ti ani nezdálo v těj nejbujnějších snech
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
25.7.07, 19:14 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|