Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 16:03



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 1127 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 76  Další
 ETHANOL E85 
Autor Zpráva
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: ETHANOL E85
john simple píše:
no já teda nevím, co může a nemůže rakouská polizej, ale naše švestky bych poslal někam, jak by mi chtěli čuchat kolem výfuku :mrgreen:

můžou všechno v rakousku to funguje jinak než u nás, u nich musíš ty prokázat svojí nevinnu :roll:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


21.5.14, 16:55
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6811
Bydliště: Slezsko
Příspěvek Re: ETHANOL E85
darklord píše:
john simple píše:
to se jen tak píše :mrgreen:
když s tím má Miloš zkušenosti, věřím Milošovi :wink:

nevím, proč by měl být E85 nelegální palivo, normálně se to u čerpaček prodává. Stejně jak LPG, to pak taky tankuji nelegální palivo :?:


Ty nemas LPG zapisane v TP? Tak to potom je nelegalne. Ja ked som mal auto na LPG, tak som mal ako palivo napisane BA95 a LPG.


lpg zapsane mam, palivo ne.


21.5.14, 19:47
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: ETHANOL E85
tak se pořádně podívej, protože ve velkým techničáku máš napsaný "provedena přestavba na alternativní palivo LPG..."

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


21.5.14, 19:55
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: ETHANOL E85
já mam přímo kolonku palivo BA95 a propiskou dopsáno +lpg

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


21.5.14, 21:58
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6811
Bydliště: Slezsko
Příspěvek Re: ETHANOL E85
tip pro fatala, když bude mít cestu do Havířova :mrgreen:

Obrázek


5.6.14, 08:08
Profil
rejpal

Příspěvky: 18275
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Janoušek je servis v pohodě, ale E85 je hovadina.


5.6.14, 08:46
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6811
Bydliště: Slezsko
Příspěvek Re: ETHANOL E85
ten rencek parkoval vedle, pak s ním odjela ženská.
výfukové plyny jsem neanalyzoval, na jaké palivo jela :D


5.6.14, 08:53
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Na www.fcd.eu vyšla konečně druhá část článku a testování konkrétního vozidla na E85. Portál je, bohužel, placený a tento článek ještě nebyl uvolněn pro veřejnost. První část je zde: http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1466

Takže zkusím stručný výtah z výsledků:
Vozidlo Kia Soul 1,6 CVVT (93kW), s kterým celý rok jezdila téměř výhradně jeho manželka, podle popisu najíždí asi 10 000 km ročně při cestách do cca 30 km denně a 60 km o víkendu. Nevěděla, co se tankuje, protože pro palivo jezdil testující. Vůz byl opatřen "krabičkou", na přístrojích seřízen tak, aby prošel emisní kontrolou a vozidlo bylo s krabičkou "homologováno".
První, co udělal na konci testů, byl rozbor oleje, ale nebyl úplně totální, jelikož test stojí okolo 20 000 Kč, takže se spokojil s omezenou verzí, která i tak cosi významného řekla. Olej byl naprosto zničený, vysoký obsah železných částic, vysoký obsah suchých částic typu karbon, vysoká kyselost a výrazný pokles alkality, vysoké nitráty a aromatické uhlovodíky, tedy obsah paliva v oleji (přeloženo do češtiny, úplně vyčerpaná aditiva, olej byl kyselý a moc toho už nenamazal, o ochraně povrchů třecích ploch nemluvě). Do paliva byla přidávána sodíková aditiva proti opotřebení sedel ventilů, v oleji bylo zvýšené množství sodíku znát, což dokumentuje výše uvedené, že se palivo stalo součástí mazacího oleje. Motor sice ten rok provozu na E85 vydržel bez znatelných mechanických problémů, ale co by se dělo dál se neví. Závěr: olej dostal palivem E85 děsně na prdel a prakticky se moc motorovému oleji nepodobal.
K tomu bych dodal, že test jasně ukázal, že na trhu nejsou oleje, které by byly na E85 naaditivovány, jako je to pro LPG a CNG. Takže kdo na to svinstvo chce jezdit, měl by olej měnit podstatně dříve, někdy po cca 5000 km, což ale opět potlačí ten prťavý zisk z rozdílu cen. A hlavně jak přijde podzim, tak přejít na N95.

Měření výkonu - na E85 i N95 byl naměřený výkon stejný 82 kW (pořád říkám, že šikmoocí lžou a lhát nepřestanou, výrobce udává 93 kW). Což jasně říká, že když se motor seřídí na stechiometrickou směs, E85 výkonu nepřidá a není tedy pravdou, že motor jede lépe s výjimkou nízkého zatížení a nízkých otáček, kdy necuká.

Spotřeba paliva (průměr ze 6 měsíců - léto/podzim, řidič žena
E85 .... 11,83 l/100km
BA95... 8,87 l/100km
Vzhledem k tomu, že se cena obou paliv průběžně měnila, nelze přesně vyčíslit rozdíl, ale o "úsporu se nejedná". Největší rozdíl ve spotřebě nastal při studeném startu do ohřátí na provozní teplotu, kdy se procentuální rozdíl mezi spotřebami zvýšil. Při startu je spotřeba E85 proti N95 vyšší o téměř 4,4 l/100 km, s postupující teplotou se rozdíl zmenší asi na 2,6 - 3 l/100 km. Stačí prosté podělení a máme rozdíl průměrných spotřeb o 33% v neprospěch E85. Pokud ale človíček, nemyslící a nepočítající a vidící pouze nízkou cenu začne autu šlapat více na krk, spotřeba se zvýší minimálně o 40%. Kromě toho se přišlo na to, že každé tankování E85 mělo za následek posun hodnot spotřeby v rozdílu až 6%, což značí, že je palivo u různých pump jiné kvality nebo ho pumpaři pančují vodou.

Tzv. holomogační nastavení nefunguje celý rok, problém je nekomunikace krabičky s ŘJ, která se neustále učí divné hodnoty bohatosti z lambdy a tím zpětně ovlivňuje krabičku. Kromě toho při teplotách okolo 10°C byl problém auto nastartovat a se studeným jet, muselo být změněno nastavení bohatosti na vyšší, aby auto chytlo na poprvé a dalo se s ním opatrně odjet. Toto zvýšení bylo až o 300% běžně používané hodnoty, trvalo sice krátce, ale toto byla jedna z hlavních příčin degradace motorového oleje, protože se palivo dostalo na válce, kde nekompromisně smylo olejový film, proto tolik železného otěru.

Pak je tam několik grafů z osciloskopu a dalších měřidel s vysvětlivkami, vo co go.

Píše se tam o problematice přestaveb na E85 v SRN. Tam je s tím velký problém, DEKRA i TÜV vyžadují rozsáhlou dokumentaci k přestavbě, hlavně použité materiály a jejich odolnost vůči agresivitě E85. Kdo nemá, má smůlu. A přesně, jak jsem to psal ve svém článku - když se pak něco pokaká a auto začne hořet kvůli vzniklé netěsnoti palivového systému ze špatného materiálu, pojišťovny případné škody na cizím majetku bez pardonů hodí na viníka požáru. A že to mohou být docela slušné miliony se netřeba bavit. Když si člověk uvědomí, že auto začne hořet někde v těch alpských tunelech, tak se nekompromisnosti Němců nedivím. (U nás je zatím Kocourkov, ovšem až se něco jednou posere, tak Kocourkov skončí a pak se všichni ti přestavbáři budou divit.)

Dál je tam popis, jak to dělají továrně upravená vozidla na E85. V první řadě správné materiály, pak čidlo poměru lihu a benzínu v palivu, jedna ŘJ a hlavně úprava předstihu zážehu na optimální hodnoty pro údajných 109 oktanů E85. (A určitě nějaké další úpravy pro možnost na toto palivo řádit i v mrazech bez nebezpečí kontaminace oleje nespáleným E85.)

Závěr byl ten, že jediné dobré, co E85 přináší, je lepší ionizovatelnost ve spalovacím prostoru a tím menší požadavky na výkon zapalovací soustavy. Jinak jen negativa. Ušetřit stovku na nádrži s tím, že si kurvím motor a motor se musí neustále nějak řešit kvůli rozházeným hodnotám v ŘJ, to fakt za to nestojí. Nehledě na rizika s korozí palivové soustavy.

_________________
J.


2.7.14, 18:36
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: ETHANOL E85
jirko a co ta moje koktávka 1,2 turbo určitě to žere víc, ale nic dramatického bez přestavby, navíc není to nic objektivního stím autem jezdí moje stará je firemní, a já stím ujel jen něco málo přes dvěsta km,

Příspěvek Re: E85 jezdím na etanol, chci jezdit na etanol, přestavby
první nalití

koktávka kombi 1,2 turbobenzín 77 kW, nová najeto 27.OOO km

jel jsem na břeclav v nádrži 8 l spotřeba podle palubáku 4.5 l

nalil jsem 12 litrů etanolu jel do brna spotřeba vzrostla na 4,6

z brna jsem jel plně obsazený spotřeba na palubáku vzrostla na 5, ale zapláklima

stará je divočejsí v beranu a tankuje jen premium a vervu lih ani omylem to musím tajně :wink:


4.7.14, 16:38
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Milošku, palubní počítač na E85 nereaguje, neb počítá spotřebu podle ŘJ na benzín a ne skutečnou s namontovanou krabičkou. A jestli tam krabičku nemáš, tak to auto na takhle smíchanou směs moc nejelo a nebo si pleteš objemy. Ale s tebou je to těžké, mozek ti moc nefunguje, přemýšlení a logické odvozování je pro tebe moc náročná disciplína, takže by bylo dobré, kdybys takové hovadiny nepsal... :-)) A stará ti poděkuje, až se jí auto někde vysere.

_________________
J.


4.7.14, 18:09
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: ETHANOL E85
jiříčku tobě to třeba myslí ale jak fachčí palubní počítač to jsi se zatím nenaučil,

ten vychází z tlaku a času,jestli měří vodu, benzín nebolih tak to nepozná,


ty máš ovšem ten mozek zabetonovaný lih je kurvítko a jiná voda na tvůj mlýn nepoteče vše ostatní je nesmysl,


bohužel ty tvoje pindy se u naší koktávky nepotvrdili :oops:


5.7.14, 08:13
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Jak pracuje palubní počítač vím a tudíž nevěřím ani slovo z toho co tady pořád meleš. A už vůbec nevěřím tomu, že na Slovácku neplatí fyzikální zákony... :-)

Také záleží na tom, na jaký z těch tří palubních počítačů (pokud máš Octavii III) ses díval, jestli na dlouhodobou spotřebu, tak je mi jasné, že se průměr nezvýšil... :-)

Asi tak - oficiální měření jak výrobců FFV vozidel, tak všech solidních přestavbářů říká, že se nedá dostat pod zvýšení o 20% při používání čistého E85, je to hranice, kdy auto ještě jakž takž jede. Když hio smícháš s benzínem (což jsi udělal při doplnění nádrže z běnzínem, kde bylo více, než 6 l benzínu, palubní přístroje kecaj), tak je jasné, že spotřeba klesne, protože se změní směšovací poměr.

_________________
J.


5.7.14, 08:45
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: ETHANOL E85
ty jiříčku věříš jen své teorii, pokud ti palubák kecá vagem v přístrojovce v kanále O3 uděláš korekci přesně podle natankovaného množství, jsi tak chytrý že nemáš prostor přijít na to že máš ve vzdělání velké mezery a umíš toho prach málo

prot o že jsi internetový toretik a nikdy si na etanol nejezdil, píšeš jen bláboly :oops:


5.7.14, 09:09
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Já na něho zkoušel jezdit před vojnou, což už je docela dost let zpátky a vím, co to obnášelo. Proto nejsem tak blbej, abych na to svinstvo jezdil. Jo, dejme tomu, že jsem teoretik, ale jak vidíš, tak co napíši, se potvrdí.

Mimochodem k tomu, co jsi napsal o Břeclavi - jet na benzín za 4,5 l/100km znamená se courat 60 km/h. Za takovou spotřebu mám problém jet i se svým dieselem 1,6 CRi, takže co si budeme povídat. Nehledě na to, že tu cestu od vás do Břeclavi znám jako svoje boty, samá dědina a problém předjet. Pokud jezdíš z Veselí, tak je to do Břeclavi slabých 50 km, což když budu počítat spotřebu tebou uváděnou, je 2,25 l, zůstává tedy 5,75 l a k tomu 12 l E85, což je poměr cca 2:1, a to už ŘJ nezvládá. A jestli dáváš do auta E85 tajně, tak tam zcela jistě žádná krabička není, že? Tak si běž dělat pitomce z někoho jiného.

Ještě k té teorii - proč si myslíš, že se vědátoři v různých laboratořích snaží všechno převádět na čísla a rovnice? Aby věděli, co to příště udělá, když se zkusí nějaká změna. Vypočítat si to je levnější, než dělat zdlouhavé a drahé testy, které často nepřinesou kýžený výsledek. Provede se výpočet, který se testem ověří, jestli je správný. Dělat to naopak svědčí o nedostatku fištróna. V Brazílii svého času také velká sláva s ethanolem, jenže ty obrovské problémy, které s tímto palivem nastaly, pak velmi těžce řešili (v první řadě studené starty a pak hned potom motorové oleje) a dnes se tam jezdí převážně na E20 - 25, protože s tímto palivem to ještě docela jde ukočírovat.

_________________
J.


5.7.14, 09:31
Profil
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9440
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: ETHANOL E85
mesic tu byl klid a uz se zase tady hadate !!!

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


5.7.14, 09:34
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.   [ Příspěvků: 1127 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 76  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz