Autor |
Zpráva |
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Roman píše: ferrari píše: septim píše: 120L a LS je rozdiel trysky karb, aj difuzor podla roku vyroby, kompresia, alternator a aj vacka! Ostrejsia vacka prida vykon ale za cenu znizenia vykonu v nizsich otackach. Teda aby to slo musis to tocit- vyssia spotreba. Budes jazdit stale vo vysokych otackach? Zivotnost motoru a ten hluk.... nic moc... v 120 som mal ostrejsiu ale nic moc. Ted mam favo seria 46kW a v nitkych otackach staci. Hlavne ze je tam sportovy filter priame sanie a sp vyfuk. Ľudia ste si istí tou vačkou? Tu mám pred sebou publikáciu "Aby jezdili i v roce 2000" od M.R.Cedrycha a podľa tohto majú Š105, 120L a 120 LS rovnakú vačku! Myslím, že je to aj v publikácii "Opravy a údržba automobilov Škoda..." zajtra preverím. Tiež neviem, kde je rozdiel v difúzoroch? Akurát jemný rozdiel v otryskovaní. Kompresný pomer je jasný, alternátor je pre mňa nepodstatný. Inak, to je jasné, že ostrejšia vačka zvýši výkon vo vys. otáčkach a zníži v nízkych (Roman, keby to tak nebolo, načo by bolo variabilné časovanie?) A tá poznámka - budeš jazdiť vo vysokých otáčkach? - tu si vždy spomeniem na moju Š110 LS, ktorá s originálnym karbecom DDSR parádne ťahala do 80 km/h na dvojke (rozumejte mala do 80 ťah, v pohode sa dala točiť do 90 km/h) a na trojke do 120 km/h. Bol to blbý motor s blbým výkonom 39 kW, ale ten pocit, keď to človek povytáčal...čo som zatiaľ zažil, jeden z najlepších sériových škodováckych motorov.... Podľa mňa benzínový motor by mal byť vlažný v nízkych otáčkach a ožiť v stredných a vrcholiť vo vysokých (napr. taký ford escort XR3i alebo Honde Ciovic 1.6 V-tec)...inak možem mať aj diesel... vsak ja mam stejnej nazor-asi sme si spatne rozumeli
Pohoda, pohoda. Ale ozaj má 120 LS inú vačku?
|
13.5.06, 21:44 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
kachnis
|
takze jeste jednou 120 a 120LS maj vetsinou vacku stejnou = rovnakú , jen nektere maj vacku ze 130ky, ale ta taky neni ostra....to uz tady nekde nechaval odkaz tusim Viky nebo kdo... proste ani jedna seriova vacka z vozidel 100/105/120/120LS neni ostra, cili tuning od vyrobce se nekona...ostrejsi vacky maj 110R/LS (247), favo 50kW (248) a filcka (254).. problem je ze 110R vacek je malo, 50kW favo se uz vacky nevyrabi, navic je jich taky poskromnu a 254 pasujou jen ze starsich typu s oznacenim 001152287, ktere maj i vacku pro acepumpu a daj se koupit novy, treba v prondu za 1880 penez +10% maloobch.prirazka...takze jdu do tehle, pac jina nejde sehnat a navic neni brousena, takze bude mit dloooooouhou zivitnost a vymenim jen vacku, dam novej rozvodak a hotovo... doufam... tak uz sakra pochopte, ze zadna vacka v normalni 120LS NENI OSTRA!!!!!!!!!!!pokud si ji tam sami nedate....
|
14.5.06, 22:08 |
|
|
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
tqa vacka 248/248 byla z Fa 136 X, tedy ten nejvykonnejsi motor, co se kdy do fa seriove daval - neda se sehnat asi proto, protoze tech motoru je strasne malo-vyrabely se totiz pouze par mesicu a to v letech 93-94 (mozna jen 94) a vetsina tech aut s timto motorem sla na vyvoz, protoze u nas uz v te dobe nesplnovaly emisni limity - jinak tenhle motor jede vazne velice slusne - ma hlavne vynikajici spodek, ale zaroven jde i svizne do otacek
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
|
15.5.06, 09:25 |
|
|
kachnis
|
tak doufam, ze s vackou 254 to bude taky tak dobry jak rikas....uz se tesim, jen nevim, jaxe vacka meni
|
15.5.06, 10:42 |
|
|
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
kachnis píše: tak doufam, ze s vackou 254 to bude taky tak dobry jak rikas....uz se tesim, jen nevim, jaxe vacka meni
Jo ta 254/254, neboli dvěstěšedesátka jak se jí říká, je asi to nejideálnšjší - ještě celkem dobrej spodek a jde svižně do otáček - jakou budeš mít kompresi?? Myměnit vačku je práce na pár hodinek - jde to i s motorem v autě - teda předpokládám že máš Fa. Sundáš víko hlavy, vahadla a vyndáš rozvodový tyčky, Spustíš motor na straně rozvodů, sundáš rozvody, odšroubuješ 3 šrouby držící vačku, vyndáš vačku, dáš jinou a opačnám postupem to dáš dokupy - není to složitý - bacha jen na to abys dal správně rozvody a potom musíš znova seštelovat ventily - kdybych si já měl vybrat, beru tu 248/248
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
|
15.5.06, 11:36 |
|
|
kachnis
|
no ja nema favo, mam 120LS, teda doufam, ze je uvnitr postavena LS, takze komprese lehce nad 9,5 .pokud ten clovek co delal tatovi GO motoru tam postavil jen obyc 120ku, tak nevim, co to udela, asi bych musel nechat stahnout hlavu...taky bych sel do 248 ale neni..
|
15.5.06, 14:35 |
|
|
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
jestli mas 120, tak je to prace opravdu na jedno dopoledne - sundas zadni celo a mas krasnej pristup ke vsemu = idealni stav
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
|
15.5.06, 14:39 |
|
|
120 GLS - Jakub
Příspěvky: 2
|
Ahoj, Jsem ten samý člověk, který používal jméno Jakub 120 GLS, ohledně mého vozu - zjistil, jem, že ten motor není zdaleka orignál z fabriky - je to vývoz do Něm a docela možné, že na vývoz v tom motoru byly tyhle věci.(v Kvasinách se děly věci...) takže vačka je ze 110R a kladívka ventilů typu C také a těch 42 kW je napsáno ve velkém tech.
|
16.5.06, 08:18 |
|
|
colaczech
Příspěvky: 59 Bydliště: Jižní Morava,okres Hodonín
|
120 GLS - Jakub píše: Ahoj, Jsem ten samý člověk, který používal jméno Jakub 120 GLS, ohledně mého vozu - zjistil, jem, že ten motor není zdaleka orignál z fabriky - je to vývoz do Něm a docela možné, že na vývoz v tom motoru byly tyhle věci.(v Kvasinách se děly věci...) takže vačka je ze 110R a kladívka ventilů typu C také a těch 42 kW je napsáno ve velkém tech.
No ja teda nevim co davali do vyvoznich 120LS/GLS ale tech 42,7kW ma kazda 120LS/GLS standartni(bez uprav), je to vykon uvadeny podle normy ČSN.Pozdeji se vykon uvadel podle normy ISO a to delalo 40,5kW u 120LS/GLS.
Takze jestli tam mas to co pises(vacka,vahadla)tak to bude asi zasah nektereho z predchozich majitelu
_________________ Škoda 130L (1986);Škoda 130GL (1987)
|
16.5.06, 21:11 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
No ľudkovia, ešte jedna otázka k tejto téme:
Tu sa píše, že "Je však potřeba upozornit na jednu důležitou věc. Společnš s touto vačkou je potřeba vyměnit i vahadla ventilů, protože zminovaná vačka má díky svému tvaru menší zdvih na ventilu. U vahadel patřících k teto vačce je posunut střed otvoru pro čep vahadel a tím upraven zdvih ventilu. Pokud se vymění pouze vačka, je efekt opačný, než se očekává" Tiež som si niečo podobné myslel... Ako to platí pri vačke 254/254? Tiež musím vymeniť vahadlá?
|
19.5.06, 14:18 |
|
|
kachnis
|
nemusis,pani v mototechne mi dala k telefonu manika z boleslavi do do skudek daval vacky 248 a ted 254pac tampy dosly a rikal, ze se jen vymeni vacka, novej rozvodak, udelaj vule ventilu a hotovo...
|
22.5.06, 23:18 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ľudia, ešte jedna vážna, veľmi vážna otázka. Kolega mi pri téme "ostrá vačka" napísal, že keď chcem použiť vačku zo Š 110 LS, musím súčasne použiť iné vahadlá (C čkové), inak efekt bude opačný. Popravde povedané, tušil som to (len som si nebol istý, či tie C čkové vahadlá sú niečo navyše, alebo patria k vačke Š110 LL).
Ako je to, keď použijem vačku 254/254 z Feldy? Tiež potrebujem iné vahadlá. Kto to vyskúšal a aké sú dojmy???
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
23.5.06, 20:06 |
|
|
rasa
Příspěvky: 68 Bydliště: Dřetovice 62
|
Roman píše: tqa vacka 248/248 byla z Fa 136 X, tedy ten nejvykonnejsi motor, co se kdy do fa seriove daval - neda se sehnat asi proto, protoze tech motoru je strasne malo-vyrabely se totiz pouze par mesicu a to v letech 93-94 (mozna jen 94) a vetsina tech aut s timto motorem sla na vyvoz, protoze u nas uz v te dobe nesplnovaly emisni limity - jinak tenhle motor jede vazne velice slusne - ma hlavne vynikajici spodek, ale zaroven jde i svizne do otacek
Ano toto mohu potvrdit moje prvni castecna GO favomotoru probehla s vymenou seriove vacky za 136 X nove krouzky, nove saly+klika s felicie(ovsem jenom kvuli tomu ze byla k mani zadarmo ), nove rozvody snizila se hlava + ventily a sedla. Motor byl k nepoznani na klasickem karburatoru nebylo problemem vytacet mile facko neco kolem 6500 ot/min.Tahle kopce (zabijak favoritu) bez problemu. Spodek perfektni a probouzelo se to okolo 4200 ot/min. az do tech 6500 ot/min.Nebyl problem dat na dalnici do kopce oktavii kombi f metle a f TDIcku s cernym ickem takze spokojenost . Jinak vacka se da obednat u jakehokoliv dealera skoda podle katalogoveho cisla.Dalsi poznavaci znameni: ma na zadnim lozisku vyrazeno pismeno S.
_________________ Škoda Favorit 135 BMM 40kW LPG
Škoda Octavia I 1.6i 75kW LPG
S Pozdravem
Rasa
|
24.5.06, 13:58 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
ferrari píše: Ľudia, ešte jedna vážna, veľmi vážna otázka. Kolega mi pri téme "ostrá vačka" napísal, že keď chcem použiť vačku zo Š 110 LS, musím súčasne použiť iné vahadlá (C čkové), inak efekt bude opačný. Popravde povedané, tušil som to (len som si nebol istý, či tie C čkové vahadlá sú niečo navyše, alebo patria k vačke Š110 LL).
Ako je to, keď použijem vačku 254/254 z Feldy? Tiež potrebujem iné vahadlá. Kto to vyskúšal a aké sú dojmy???
...sorry, už som sa opakoval...už som totiž spal...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
25.5.06, 15:11 |
|
|
tukan23
|
SKODA 120GLS
Aku vacku bi ste odporucali do 120 GLS na zvisenie vykonu.
|
26.5.06, 19:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|