Škoda 100, provoz na etanol
Autor |
Zpráva |
aresx700
Příspěvky: 59
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
Dám na Johnyho, startovat budu na benzin s tou náhradou olova a pak to přepnu na plyn. Kdyžtak sem tam přepnu během jízdy na benzín s náhradou olova. Úspora to je a výrazná, je rozdíl jezdit za 8-9L/100Km při 37Kč/l tj cca 340Kč na 100Km a nebo za 10L/100Km při ceně 15,50Kč/L tedy 155Kč na 100Km. Více než dvojnásobná úspora, se starty na benzín teda tak na 170Kč na 100Km s přísadama. Škodovka to není bůhví jak zachovalá, jede dobře ale je dobitá, na veterána bych musel vyměnit přední kapotu, zadní dekl, pravá oboje dveře, zkrátka je zachovalá, bez koroze ale domlácená, už jsem ji takovou koupil, střecha je plná důlků, nevím co s tím kdo dělal, zkrátka na veterána se nehodí, taky porvaný interier a práhy už jsou chytlé. Auto jsem vykoupil před šrotem s tím, že ho vemu na práci a ježdění, má tažné. Né abych do toho rval prachy, když se aspoň u nás válí všude plno jiných daleko hezčích. Pokud někdo má zájem za 7Kč/Kg se prodává jedna hezká zelená stovka, bez koroze, jen sešly lak, kliky ven, dost zachovalá původní po důchodcích. Kdyžtak je v Hlučíně na autovrakovišti naproti technických služeb, směrem k Shellce. Já to udržovat budu aby mi nehnila, počítám s ní, protože ke stovkám mám docela osobní vztah, ale hold potřebuju jezdit levně, kdyžtak jak bylo řečené, nechám vytvrdit ty sedla, vyvložkovat po přestavbě. Je to takový provozní veterán, aktuálně dám spodek a podběhy do olova a na to gumoasfalt. Mám to vyzkoušené na jiných vozech a lepší nátěrovou kombinaci neznám. Tak závěrem Díky Johnymu za radu, taky jsem toho názoru, že to vydrží, my jsme léta jezdili se stovkou na N95 a problém nebyl, předchozí majitel s tím taky jezdil na N95, protože 91 už je skoro nemožné sehnat a o těch náhradách obyčejní spotřebitelé moc neví. Se 120tkama se tak jezdí dodnes. Nemluvě o té nádherné 110R co jsem včera viděl důchodce tankovat N95 a té by byla teprv škoda, zkrátka výrobní stav, absolutně bez vady.
|
11.7.14, 17:26 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
aresx700
Příspěvky: 59
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
Ještě bych měl dotaz, dnes jsme s tím jeli asi 40 z kopce, cesta byla nerovna, vyjete koleje v asfaltu, ale z ničeho nic to začlo vydávat strašné zvuky, v prví chvíli jsem myslel, že ležíme předkem na cestě bez kol, zřejmě se rozkmitala přední náprava do stran, je tam vůle, řekli mi to i na STK a proto dali jen na měsíc, prý vůle v převodce řízení, Predtím se mi to nikdy nestalo a to se jezdilo daleko rychleji, tak by mě zajímalo zda to je tou vůli nebo zda jste se s tím setkali taky. Řízení šlo, přestalo to až když jsme skoro zastavili na nějakých 10Km/h. Jak kdyby do toho někdo pral zbíječkou... Popřípadě jak se dá ta vůle u toho vyřešit bez výměny a rozebírání půlky auta, o samotnou STK nejde, tam se to řeší jinak , ale spíš můj vlastní pocit, ať se to někde nerozpadne.
|
19.7.14, 20:05 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
Jestli ti mlátil i volant do stran, tak je to "shim" (nebo tak nějak), obvykle se projevuje u škodovek s šnekovou převodkou řízení, ale stává se to až kolem 80-100km/h. Kola se rozkmitají do stran, volant nejde udržet, pomůže jen zpomalit. Trpěly tím hlavně stovky. Je možné, že k tomu stačí i nižší rychlost, pokud jsou v nápravě velké vůle.
Co se týče vůle v předovce řízení, i nová převodka má pracovní vůle, to není chyba. Spousta lidí to považuje za chybu, dorve nastavovací šroub (který se má nastavovat úplně jinak) a tím poškodí víko převodovky případně mechanické části uvnitř a problém se ještě zhorší. Převodku jde zrepasovat, nebo vyměnit, ale u stovky musí jít celá náprava z auta ven. Dalším typickým problémem je vymlácený čep na střední tyči u převodky řízení, všichni mění jen kuláky u kol a na střední tyč zapomínají.
|
19.7.14, 20:30 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
kmitání kol přední nápravy ko čepy žízení najede to na nerovnost kola se rozkitají a auto je neovladatelné
|
19.7.14, 21:31 |
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
Ad řízení... tohle jsem měl taky. Vyřešil jsem to nápravou s hřebenovým řízením. Do stovky jde jednoduše, ani pedálovka se nemusí měnit. Jinak tyhlety výmysly jak stovku udělat co nejúspornější a dělat z ní spotřebák mi přijdou fakt nepochopitelný.
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
30.7.14, 20:04 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
Udrzovat stovku a riesit usporu do beznej premavky je minimalne nemudre, ale niekomu sa poradit neda, tiez som si nenechal x krat poradit, ale vidim to az teraz.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
30.7.14, 20:16 |
|
|
aresx700
Příspěvky: 59
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
Mě ta stovka celkem vyhovuje na ježdění, jsou na to levné, jednoduše sehnatelné díly, opravím si 90% sám, jednoduchá elektronika a mi to prostě stačí, za další mě povinko stojí pár korun (900Kč na rok, krytí do 50 mil, pojištění cestujících a řidiče, bez spoluučasti v zahraničí) u nového auta mě to výjde na tisíce ročně ( zhruba 4000Kč při felicii 1.9D co jsem mohl mít za 10 000 v luxusním stavu, garážovanou i s novými zimáky, vymazlenou, dal jsem přednost stovce za 14 000 co jsem do ní dal) a gumy na nové auta jsou nesrovnatelně dražší, já mám dvě komplet nové zimní sady za 1500, pořád je to zanedbatelný důvod? Za další nechcu auto co bude lízat cestu, stovka je celkem vyšší auto, nemám problém ani na polních cestách či lesních cestách kde jezdím často. Já od auta vyžaduji jednoduchost na opravy a minimum věcí co lze pokazit. Zkrátka je to z mého pohledu ideální auto na české silnice.
|
2.8.14, 21:53 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
Však mi ti to nebereme, nicméně počítej s tím, že za chvíli to budeš více opravovat než jezdit.....
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
3.8.14, 12:19 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Mě spíš udivuje to "jednoduše sehnatelné díly". Člověk má problém sehnat už na Favorita něco kloudného, tak by mě zajímalo, kde máš zdroje. Kamarád renovuje jednu stovku a s dílama je to prý peklo.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
3.8.14, 12:46 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
Renovace je ale podstatnej rozdil, když "jenom" opravuješ, tak je dilu ze 120ky ještě dost.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
3.8.14, 13:01 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Plechařinu on má, problém jsou prý ostatní díly. Motorové a podvozkové.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
3.8.14, 13:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|