Autor |
Zpráva |
tope
Příspěvky: 91
|
Martin píše: Na volnoběh ti to vůbec nedobíjí, to by 42A alternátor měl. Chtělo by to přezkoušet regulátor a diody.
Přezkoušet jak? Můžeš poradit? Nechá se to nějak změřit tím měřákem?
|
24.7.07, 20:19 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Ano.
Musíš rozebrat alternátor a proměrit diody na přechod. Každá by měla mít saturační napětí cca 500mV.
Ale jestli máš mechanický regler může to být i jeho špatným seřízením a altík může být OK...
jakej ten regler tedy máš?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
25.7.07, 08:42 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Šemik píše: A elektronický regulátor můžeš dát i na 35A altík Na tu tuningovou diodu se nevykašlávej, z fabriky sou ty reglery seřízený tak na 13.6V bez světel a to je málo při dnešním celodenním svícení...
Tuningovou diodou se nic nevyřeší. Problém je v tom že ten 35A alternátor proste při malých otáčkách nedává dostatečný proud. Možná by šlo tady tu charakteristiku změnit ale při vyšších otáčkách při plném zatížení by shořel
|
25.7.07, 09:05 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Samozřejmě, ta tunigová dioda nemá za účel měnit charakteristiku altíku. 35A je v nízkých točkách doopravdy slabý a pro celodenní svícení už nepříliš vhodný.
Ta dioda má za účel "seřídit" elektronický regulátor napětí na vyšší hodnotu než na jakou je nastaven z fabriky.
Díky ní mám v autě místo 13.8V se světly v otáčkách asi 14.4V se světly v otáčkách
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
25.7.07, 09:19 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
35A alternátor dobíjí na volnoběh stejně blbě (ale trochu líp) jak 55A, nejlíp dobíjí 42A.
Diody můžeš proměřit multimetrem jak psal Šemik, musí mít napětí v propustném směru asi 0,5-0,7V ty menší možná trochu víc. Regulátor lze také jednoduše proměřit, ale je třeba nastavitelný zdroj, nebo alespoň nějaký výkonější reostat. Ještě se podívej na ten regulátor, jestli není náhodou mechanický. Pokud ano, obloukem ho hoď co nejdál přes plot.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
25.7.07, 09:27 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Jo kdybys je nevěděl rozlišit -
mechanický regler - škatule čtvercového tvaru, z hliníku, připojení drátů každý samostatně
elektronický regler - škatule obdélníkového tvaru, z pozinkovaného plechu, originálně připojení drátů v celku na konci v černé "svorkovnici"
Pokud je originál ČSSR tak má ještě v horní části přední strany (nad kontakty pro dráty) takový malý plechový kvádřík s malým vyraženým nápisem PAL a MADE IN CZECHOSLOVAKIA.
Edit: ten elektronický můžeš trochu vidět tady
http://img403.imageshack.us/my.php?imag ... 229pj3.jpg
Je to to vedle zapalovací cívky.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
25.7.07, 09:42 |
|
|
tope
Příspěvky: 91
|
Šemik píše: Ano. Musíš rozebrat alternátor a proměrit diody na přechod. Každá by měla mít saturační napětí cca 500mV. Ale jestli máš mechanický regler může to být i jeho špatným seřízením a altík může být OK... jakej ten regler tedy máš?
Asi je mechanický. Auto je r.1984 a to prý se jiný nedávaly. Regulátor je vedle cívky, krychle asi tak 50x50x50mm. Na víčku je vyražený nápis MAGNETON - PAL. Jestli mechanický je, nechá se nějak seřídit? Kolik by mělo být voltů na svorkách přímo na alternátoru(42A)?
|
25.7.07, 14:23 |
|
|
Petr
Příspěvky: 192 Bydliště: okolí Prahy
|
Pokud si na alternátor dám tu tuningovou diodu a ona nedejbože shoří tak, že se přeruší, na kolik V mi může vylétnout napětí a jakou mám šanci, že to nenadělá žádnou paseku v elektrice? A jak velká šance je, že shoří? Užuž jsem byl rozhodnutý si ji dát do auta taky, ale po přečtení celého topiku se bojím, abych náhodou v případě jejího proseknutí něco neoddělal Dá se tomu nějak zamezit? Myslím tím třeba nějakou napěťovou ochranou, atd. Teda pokud je něco takového možné - do elektriky moc nevidím.
A ještě jeden dotaz-jak velké se dělají 4-drážkové řemenice na Favoriťácký alternátor? Potřeboval bych průměr cca tak 60-70, s tím malým průměrem co mám (asi tak 50mm, z hlavy nevím) to moc točí a nechci ho zkurvit. Není to do Fáva, ale do starého dieselového Renaulta-původní alternátor umřel . Kde bych takovou řemenici sehnal a kilok tak stojí?
_________________ Citroen Xantia 1.9 TD Break r.v. 1997 - úžasný prostor a pohodlí
Citroen BX 1.9 D r.v. 1993 - super kára
Škoda Favorit 135 LS r. 1990 - bejvávalo
|
25.7.07, 14:38 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Petr: Můžeš dát dvě diody paralelně a použít nějaké silnější, aby byla jistota (např. P600M).
tope: Pokud máš mechanický, tak kup polovodičový a tento vyhoď. Je s podivem, že v tom autě vydržel tak dlouho.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
25.7.07, 15:50 |
|
|
tope
Příspěvky: 91
|
Martin píše: Petr: Můžeš dát dvě diody paralelně a použít nějaké silnější, aby byla jistota (např. P600M).
tope: Pokud máš mechanický, tak kup polovodičový a tento vyhoď. Je s podivem, že v tom autě vydržel tak dlouho.
Vyměním ho, ale zkoušel jsem ho najít na netu a zatím nic. Možná by pomohlo nějaké konkrétní typové značení...
|
25.7.07, 17:43 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
84 už může být jak mechanika tak elektronika
Ale z tvého popisu se mi zdá že jde o mechaniku
Mechanika se seřídit dá, sundáš víčko a přihejbáním toho nesmyslu s pružinkou to nastavíš. Ideální tak 14.2 - 14.5V se světly v otáčkách.
Ale je to starý nemoderní a hlavně nespolehlivý křáp, výhodnější je koupit nový elektronický (pozor - pouze PAL , od polského ruce pryč ) tak za 250kč a dát ho tam.
Přeměřit (pro jistotu) multimetrem kolik to kdy dává, ovšem diodě se zřejmě nevyhneš
S její poruchou si hlavu moc lámat nemusíš, poruchovost je minimální. Pokud vím, neteče přes ní víc jak 4A. Já tam mám 5A a v pohodě. Sice napětí malinko kolísá (skáče) ale to je podřadné. Důležité je, že to dostatečně dobíjí. Pohledem na žárovku to ani nepoznáš, já mám v autě V-metr tak to vidím na něm.
A pokud bys chtěl fakt jistotu, dej tam třeba diodu na 20A (např. KY 717) a máš skoro jisté že to vydrží navždy...
Prostě : mechanika ven, elektronika sem
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
Naposledy upravil Šemik dne 25.7.07, 17:52, celkově upraveno 1
|
25.7.07, 17:47 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
tope píše: Martin píše: Petr: Můžeš dát dvě diody paralelně a použít nějaké silnější, aby byla jistota (např. P600M).
tope: Pokud máš mechanický, tak kup polovodičový a tento vyhoď. Je s podivem, že v tom autě vydržel tak dlouho. Vyměním ho, ale zkoušel jsem ho najít na netu a zatím nic. Možná by pomohlo nějaké konkrétní typové značení...
na netu ho nehledej, skoč normálka do mototechny a řekni co chceš.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
25.7.07, 17:47 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
ten elekronickej mam
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
25.7.07, 18:50 |
|
|
tope
Příspěvky: 91
|
Sadra17 píše: ten elekronickej mam
Volnej?
|
25.7.07, 19:07 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
tope píše: Sadra17 píše: ten elekronickej mam Volnej? jj vyndal sem ho ze škodovky kde vodešel motor
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
25.7.07, 19:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|