Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 26.10.24, 05:22



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Vaření Škody 105L 
Autor Zpráva

Příspěvky: 144
Bydliště: Praha 5 Barrandov
Příspěvek Vaření Škody 105L
Zdravím.Mám Škodu 105L r.v.1985 a mám s ní takový problém.Při studeném motoru po nastartování a jízdě cca 5-10 minut se stále víc a víc ohřívá a pokud nevytáhnu topení tak teplota vyleze až kolem 100°C a vaří..Když stihnu vytáhnout topení, tak po chvíli teplota z cca 90°C spadne na nějakých 60°C a potom už se normálně ohřeje na cca 80°C a normálně chladí..Osobně si myslím že bude asi chyba v termostatu že se otevře až pozdě sekundární chladící okruh..Tak se chci zeptat jestli si také myslíte že je to tím a nebo něčím jiným abych zbytečně neměnil termostat.Předem děkuji za případné odpovědi. :)


23.11.14, 23:07
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Vaření Škody 105L
Tak termostatem začni. Jinak tyto stroje jsou náchylné na zavzdušnění, ale topení ti jde- topí to, tak to asi nebude tento případ.Jinak voda v chlazení se nevaří při 100°C díky přetlakovému víčku, jestli je teda OK.

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


23.11.14, 23:28
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Vaření Škody 105L
Ak nie je inak problém s chladením, tak na 99% termostat...je to práca tak na pol hodku a investícia 5€, čiže by som neváhal...vyváranie motoru dosť škodí...

Inak ale pri 100st to variť nemá, bude zlé aj víčko expanzky...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


23.11.14, 23:31
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12125
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Vaření Škody 105L
Nebo ma normalne zacpanej propoj malého okruhu.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


24.11.14, 03:20
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 756
Příspěvek Re: Vaření Škody 105L
Máš prověšenou hadici mezi termostatem a expanzkou. Zkrať ji na nejmenší možnou délku a ještě ji zkus zavěsit. Je to typická závada škodováckýho chlazení. Při nedokonalém odvzdušnění se udělá pod termostatem vzduchová bublina a on díky tomu neotevře.


24.11.14, 06:37
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Vaření Škody 105L
Pozor na tú najmenšiu možnú dĺžku, aby nebola príliš krátka a by sa pri pohyboch motora nezošmykla...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


24.11.14, 09:18
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4576
Bydliště: Citov Ol.Kraj
Příspěvek Re: Vaření Škody 105L
Preventivně dej novej termostat ale mám stejnej názor jak viky.
:-P

_________________
Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka
Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko
Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/
Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.


24.11.14, 11:48
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6576
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Vaření Škody 105L
s tou investiciou za 5E pozor! netreba sa zachovat ako Cech (tym myslim narod, nie JC) a netreba kupit prvy najlacnejsi ani druhy najlacnejsi termostat. ako cinske smejdy, tak termostaty Vermont, Autocar a podobne su vsetko smejdy, ktore nepreziju prve vysusenie, prehriatie, alebo dlhsiu odstavku. vytecie z neho napln (zrejme vosk), zahrdzavie, zasekne sa a potom sa deju zhora uvedene veci. Mal som skusenost s tymito termostatmi vo viacerych autach a nakoniec sa mi vzdy osvedcilo priplatit si 2-3 eura a kupit si termostat Wahler. osobne si myslim, ze setrit na 300 korunovej suciastke sa neoplati, ak ma ma kvoli nej auto nechat niekde v riti s potencialom cvakania odtahu.

a ked sa uz robi nieco s termostatom, nebolo by odveci preplachnut chladenie, aj ked na to uz nie je uplne idealne pocasie.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


24.11.14, 12:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12125
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Vaření Škody 105L
Ještě bych podotkl, ze všechny ty problémy se odvzdusnenim mají primou souvislost s faktem, ze se motor ve studenym stavu zavzdusni tak, ze termostat není namocenej. Coz muze bejt taky klidne dira v malym okruhu, do který se při chladnuti motoru prisava vzduch.

Při otevrenym termostatu tece tou odvzdusnovaci hadici tolik vody, ze to bubliny veme ssebou.

Je ovšem fakt, ze při dobře vyspadovanym odvzdusneni muze motor 105 jezdit i pomerne dlouho s fouklym tesnenim, prasklou hlavou nebno jinou zavadou aniz by si toho majitel vsiml.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


25.11.14, 08:22
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 144
Bydliště: Praha 5 Barrandov
Příspěvek Re: Vaření Škody 105L
Tak jsme s kamarádem ten termostat i těsnění pod ním vyměnili a ještě jsme vypustili celou chladicí kapalinu a propláchli potrubí, namíchali a nalili nemrznoucí směs a vypadá to že už termostat spíná včas..Teď je ale spíš problém že je motor stále podchlazený a teplota se pohybuje kolem 70-75°C a ne na běžných 80°C..Chci se zeptat jestli to může být špatným termostatem nebo jestli to třeba nemůže být špatně namíchanou nemrznoucí směsí.Míchali jsme ji v poměru 1:2, možná to byla hloupost ale nemám s tím moc zkušenosti..Předem moc děkuji za případné rady :)


26.11.14, 01:45
Profil ICQ
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: Vaření Škody 105L
Může to být termostatem, ale taky stejně to může být čidlem teploty, teploměrem, ono to může být teoreticky možná i v drátu(to nevím na kolik, neznám hodnoty čidla, tak nevím jak moc by to mohlo ovlivnit)

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


26.11.14, 07:52
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18254
Příspěvek Re: Vaření Škody 105L
Drát by se projevil spíše kmitáním ručičky teploměru. Odchylka 5°C není problém.
Odvzdušňovací ventilek na termostatu byl a termostat je instalován ventilkem nahoru?


26.11.14, 12:06
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4134
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Vaření Škody 105L
Zbytečné tyhle dohady, stejně je to nakonec vždycky těsnění pod hlavou :roll:

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 437 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 252tk+1.3 MPi Kombi LPG 432tk
OctaviaII 1,9tdi 459tk


26.11.14, 15:04
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: Vaření Škody 105L
Tohle byl termostat či propojka malého okruu, ale mohlo to jako následek zničit těsnění pod hlavou.
Tím drátem myslím, že teploměr je vlastně OHMmetr, nevím jaké je charakteristika a jakých hodnot nabívá, težko říct,, zde pak přechodový odpor může ovlivnit co budík ukazuje

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


26.11.14, 15:59
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Vaření Škody 105L
Neděste ho s těsněním pod hlavou. Vyměnil termostat, tu odchylku bych asi neřešil, tak jezdi a uvidíš. Směs se míchá dle návodu, určitě bych ho namíchal na cca -30°C.

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


26.11.14, 17:33
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz