Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog vs
Autor |
Zpráva |
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog vs
Česť práci a príjemné sviatky Uvedomil som si, že sa často dostávam do situácie, kedy by som potreboval zistiť stav autobatérie. Pôvodne som rozmýšľal na meračom vodivosti ale keď som videl ceny tak ma to rýchlo prešlo. Mám síce doma ESR tester, ktorý by zrejme pomohol, ale nakoľko pred meraním treba vybiť meraný kondenzátor, nechcem vedieť čo by s ním spravila autobatéria Zostala mi tak klasická metóda pomocou záťaže a voltmetra. Mám ale dilemu. Našiel som dva merače, ktoré sa mi pozdávajú a sú dostatočne lacné. http://www.battery-import.sk/testery-2/ ... 0--6v-12v/http://www.battery-import.sk/testery-2/ ... a-15--12v/Analógový má výhodu, že vie zmerať aj menšie kapacity ale hlavne 6 voltové batérie (keby som si náhodou zadovážil napr. Citroen 2CV ) a je sprosto jednoduchý teda zrejme aj spoľahlivejší. Okrem toho aj lacnejší. Meria však len pri 50 ampérovom prúde cez vstavanú záťaž čo je podľa mňa málo na smerodajné zhodnotenie stavu batérie. Digitálny je zas viac blbovzdorný, dá vám rovno výsledok a vie testovať pri 125 A prúde, čo mi príde u 12V batérií ako presnejší spôsob testu. Hlavná otázka teda znie, stačí tých 50A na presné meranie a je tam nejaký lineárny vzťah alebo by som si mal zohať radšej digitálnu verziu kašľať na 6V meranie? Dík moc dopredu D.K.
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
Naposledy upravil deekay dne 27.12.14, 16:08, celkově upraveno 1
|
26.12.14, 19:15 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9440 Bydliště: Kolín
|
Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital
milosuv test svarovaci drat
pod 1vterinu - baterie OK nad 1 vterinu - baterie NG
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
26.12.14, 19:16 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital
Nepochybne ide o jednu možnosť ale vedieť o niečo presnejšie určiť stav batérie pomocou merania mi príde ako vhodnejšie riešenie Ale hlavne som úplný debil lebo som to neviem prečo nedal do poradne. :/ hoši prosím presuňte to keď sa dá, sory.
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
26.12.14, 19:28 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital
henten analogovy som mal a nic moc. komercne predavany Milosov test v krabicke s voltmetrom. ked bola baterka nabita tak ju otestovalo ze je super a pri tom uz po 3. nastartovani stracala kapacitu. ten digital neviem ale analog je lepsi nez nic, ale aj tak nejednoznacny...
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
27.12.14, 11:00 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6025 Bydliště: Těšnovice
|
Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital
Včera jsem náhodou koukal na tohle http://www.georgeb.wz.cz/dilna_el_zatez.htmTen žátěžák dělá vlastně měří napětí s danou zátěží, šlo by se inspirovat odkazem. stačí mít volmetr a udělat zátěž. Ten zátěžák má 50A, tj při 12V 600W. příklad, použiji žárovky H4 - 12V 55W/60W tj celkem 115W(musíme rát, že to nebude úplně přesné, přesnost výroby, nelineární prvek) což je 9.583A, 50A odpovídá pak 5.2ks H4. Na aukru lze třeba koupit H4 100W/90W tedy 190W tj. 15.83A za dva kusy 100Kč, tady zátěž skoro 32A Na Ebay lze najít H4 55W/100W za 35 Kč zatěžež 12,916A, tedy 51,664A 4ks takových žárovek za 140Kč, nějaký drobný materiál k tomu.Začínám nad tím uvažovat, nějaký H4 mám i doma(super modré tuningové, které do auta dávat nebudu, takže mi jich nebude ani líto). Tímto lze i úplně snadno i nastavovat zátěž.
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
27.12.14, 11:42 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital
To je super nápad, dík moc! Kwiko: Vy inak čo používate na cca odhadnutie? Len klasiku voltmeter a štartovanie / záťaž? Tiež mám také skúsenosti, že nabijem batériu a deň dva ok a potom je po nej zas. Chcel som nejakú techniku, ktorá by mi zistila stav na počkanie ale asi s tým bude treba aj tak laborovať aspoň dva dni čo tak čítam :/ S tými merákmi vodivosti máte niekto skúsenosti? Inak ten digitál je to isté ako analóg ale má digi voltmeter a väčší záťažový odpor (preto nevie merať 6V batérie - nedajú taký prúd pri takom napätí), etot vsjo
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
27.12.14, 14:54 |
|
|
badopes
Příspěvky: 85
|
Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital
a k tomu toto a všichni budou čumět. S těma žárovkama to není špatný nápad, ještě bych to udělal zátěž na přepínání 100-200-300 A http://www.ebay.com/itm/Dual-LED-Digita ... 1e90eda2e4
|
27.12.14, 15:24 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital
Ako pán S tým ESR testerom ste niekto neskúšali merať? Ja jeden doma mám ale hlavne na testovanie elektrolytických kondenzátorov bez potreby ich odletovať z plošáku a nerád by som si ho dokaličil. Čo by mal vedieť zistiť: Citace: if you have access to an ESR meter put across the battery, internal resistance should be below 1 ohm on a good SLA battery [bezúdržbová autobatéria]. Internal resistance goes up as batteries go bad. Citace: ESR = = vnútorný odpor batérie ------------------------------------------------------ (stav nabitia) umocnený na koeficient kapacity http://www.bth.se/fou/cuppsats.nsf/all/ ... obczak.pdfToto vraví wikipedia: Citace: A meter such as an equivalent series resistance meter (ESR meter) normally used for measuring the ESR of electrolytic capacitors can be used to evaluate internal resistance.[1] ESR meters fitted with protective diodes cannot be used, a battery will simply destroy the diodes and damage itself. An ESR meter known not to have diode protection will give a reading of internal resistance for a rechargeable or non-rechargeable battery of any size down to the smallest button cells which gives an indication of the state of charge. To use it, measurements on fully charged and fully discharged batteries of the same type can be used to determine resistances associated with those states. Citace: The cost of an ESR meter makes it uneconomic for measuring battery voltages as its only function, but a meter used for cheeking capacitors can take on the additional duty. Prečo to neskúšam: Citace: An ESR meter may be damaged by connection to a capacitor with significant voltage across it, either because of residual stored charge or in a live circuit. Protective diodes across the input will minimise this risk, but then the meter can no longer be used to measure battery internal resistance. Citace: If I tried to measure the impedance of a battery with my esr meter it would be seen as a charged capacitor and the automatic discharge would swing into action with disastrous results as it would not be able to cope with such a current. The magic smoke would out. Ďalší múdry zdroj ( http://amrita.vlab.co.in/?sub=77&brch=2 ... 1570&cnt=1): Citace: The current is a function of the rate of chemical reaction in the battery, which is characterized by the Equivalent Series Resistance (ESR). Then from Ohm’s law, we can see that for a fixed voltage, the current is controlled by the resistance. Current = Voltage / Resistance = V / ESR The capacity of the battery is defined as Capacity = (Voltage) * (Amp-hours). Toto je tiež dobrý článok o batériách a zisťovaní ich stavu: http://batteryuniversity.com/learn/arti ... resistance
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
27.12.14, 15:49 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog
drát je drád blbý je akorát když je zrovna v oku já osobně mám komunistický MAB 001 dvě zátěže voltmetr a ampérmetr, k tomu refraktometr a jsem pánem situace http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... GQ&cad=rjapokud ho někde uvidíte kupte, předělal jem si ho i na jiné měření třeba žhavek,
|
27.12.14, 16:23 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog
když bych vyráběl něco tak se zátěží aspon 1kw
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
27.12.14, 17:54 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog
amatéri pravda že s tým meriame lúhové baterky, prípadne iba ako záťaž, ako vidieť nieje problém si to pozapájať podľa potreby... https://lh3.googleusercontent.com/-daWf ... C_0058.JPGprípadne by sa s tým dalo aj kúriť...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
31.12.14, 07:37 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog
Jak tady to dopadlo, koupil ste si nekdo neco? Ja sem dneska vzal tady toto https://www.machinemart.co.uk/shop/prod ... ery-testerzatim sem testoval akorat baterku na sve fabii hned na silnici pred kramem a vypada to pouzitelne, mam myslim hodnotu 640EN a zmeril sem 585EN baterka OK, altik a napeti pri startovani sem zatim nezkousel, ale vyzkousim Jestli by byl zajem udelam nejaky video jak se s tim zachazi
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
17.5.15, 22:18 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog
No nevím. Mě u baterky zajímají dva parametry: - startovací proud - poznám po otočení klíčkem do pozice start. - kapacita - poznám podle výdrže hraní autorádia s vyplým motorem. Mám dojem, že měřák, který zatěžuje 50A, neměří ani jedno.
|
17.5.15, 23:46 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog
věř tomu že tomu tak vždy není, mám starý komunistický zátěžák který ukazuje volty i ampéry,
baterka musí být venku a změřená testem a pokud to de refraktometrem máme ještě ten měřák z lídlu co měří baterku a dobíjení a tím to pak měříme taky přímo na autě
tento způsob ti pak řekne o co de
|
18.5.15, 06:44 |
|
|
varok
Příspěvky: 14803 Bydliště: Havířov
|
Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog
Já jsem viděl kdysi v obchodě kde prodávají čistě jen autobaterie měřák, podobný nabíječce autobaterií. Vždycky to připojili krokosvorkami na akumulátor, buď venku z auta, nebo přímo v autě. Na měřáku jim to ukazovalo kapacitu akumulátoru v procentech. Na princip měření jsem se neptal, ale podle mě to měří nejvyšší proud který je baterie ochotná dát a podle toho to měří tu kapacitu. Nebo se mýlím? Podle mě je tam nějaký velký odpor, nebo něco jako dal v odkazu Michalkatka. Ten zatíží baterii na maximum co dokáže dát a měřák potom změří napětí.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
Naposledy upravil varok dne 26.11.21, 11:35, celkově upraveno 2
|
20.5.15, 09:16 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|