FELA 1.3mpi -test ALERNÁTOR -podívejte se prosím na výsledky
Autor |
Zpráva |
sedon
Příspěvky: 19
|
FELA 1.3mpi -test ALERNÁTOR -podívejte se prosím na výsledky
Brý den. Měl bych zde dotaz na alternátor z Feldy 1.3mpi, jestli by mi někdo mohl poradit.
Testoval jsem jeho funkci dobíjení a výsledek je, že:
volnoběh: 14,04V (+-0,02V lítá) otáčky 3,5k: moc se němení oněch 14V+ (nezvedá se), což je správně volnoběh + světla: pokles na 13,20V+- volnoběh + světla + výhřev zadní sklo: pokles na 12,40V+- volnoběh + světla + výhřev zadní sklo + rádio + větrák: pokles na 11,94V+- !!
Neměl by náhodou altec utáhnout všecko tohle bez poklesu pod 14V!?
a
otáčky 3,5k + zaplý skoro všecko: dává 13,85V (?)
Jako určitš není úplně ok. Ale teď mi jde o to, jak moc? A co s tím? Repas, novej? Jediný co vím, je, že nepřebíjí.
Jednou se mi v Tatrách auto při extremním vytížení prostě zastavilo a nešlo už nastartovat. Tzn.: že nesíthal dobíjet baterku. Tu taky nemám kdoví jakou, ale jde mi o to, co řešit dřív?
Díky..
|
25.5.15, 15:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9440 Bydliště: Kolín
|
Re: FELA 1.3mpi -test ALERNÁTOR -podívejte se prosím na výsl
podle me uplne normalni stav
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
25.5.15, 16:03 |
|
|
sedon
Příspěvky: 19
|
Re: FELA 1.3mpi -test ALERNÁTOR -podívejte se prosím na výsl
Normální? Altec by neměl dávat pod 14 i když ho zatížíš..
|
25.5.15, 16:07 |
|
|
varok
Příspěvky: 14803 Bydliště: Havířov
|
Re: FELA 1.3mpi -test ALERNÁTOR -podívejte se prosím na výsl
Dobrý den, to spadnutí napětí je nějak moc velké. Jakou máte baterii, myslím tím kapacitu, jestli 44Ah, 50Ah apod.? Potom jaký máte altík? Klasický magneton 70A? I když by to správně mělo být jak píšete, tak to v praxi nebude tak optimální. Na volnoběh bez zatížení by mělo být kolem 14V. Pak už záleží v jakém stavu je altík, tudíž napětí může být jiné. třeba 13,8-14,2V, všechno je v normě. Při zatížení výkonnými spotřebiči napětí na volnoběh určitě spadne, ale né tolik, jako máte vy. Při všech spotřebičích co píšete by nemělo napětí spadnout dejme tomu pod 13,5V, možná nějakou desetinku níže, ale více ne. Pak je něco špatně. jako první bych změřil napětí na baterii. mělo by být naprázdno okolo 12V, čím více, tím lépe. Překontrolovat všechny hlavně silové spoje. To znamená plos na altíku, i na svorce baterie. Mínus to samé, musí být čisté na svorce na baterii i na šroubu na podběhu i na na motoru. Jestli je všechno čisté a dobře vodivé bez rzi, tak bych jako první vytáhnul regulátor z altíku a mrknul na uhlíky. měly by být dostatečně dlouhé a volně pružit. Délka minimálně 5mm venku z toho plastu, raději více. Jestli jsou krátké, tak vyměnit celý regulátor. Když jsou dostatečně dlouhé, bude v dupě něco v altíku. Jaký máte volnoběh?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
25.5.15, 16:09 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9440 Bydliště: Kolín
|
Re: FELA 1.3mpi -test ALERNÁTOR -podívejte se prosím na výsl
jenze pri zvysenych otackach na volnobeh je rad ze nesviti kontrolka
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
25.5.15, 16:09 |
|
|
varok
Příspěvky: 14803 Bydliště: Havířov
|
Re: FELA 1.3mpi -test ALERNÁTOR -podívejte se prosím na výsl
21Lucas: 11,94V je normální stav? No nevím.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
25.5.15, 16:10 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9440 Bydliště: Kolín
|
Re: FELA 1.3mpi -test ALERNÁTOR -podívejte se prosím na výsl
a ne ? kdyz tomu vyteli vic jak 400W ve spotrebicich ? mozna trosku vic ale na volnobeh nejezdi
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
25.5.15, 16:13 |
|
|
varok
Příspěvky: 14803 Bydliště: Havířov
|
Re: FELA 1.3mpi -test ALERNÁTOR -podívejte se prosím na výsl
Nevím, ale mě u fáčka i u jiných fáček a felicií co jsem dělal, tak napětí nesmí spadnout moc pod 13,5V. Teď jsem jednomu chlápkovi před pár týdny opravoval felicii 1,3 MPi. na volnoběh asi 12,5V, při zvýšených otáčkách to šlo dokonce níž i bez zatížení. Vyměnil jsem regulátor, ale napětí šlo jemně nahoru, při zvýšených otáčkách už asi 12,5V, na volnoběh nějakých 12,8V, ale to je pořád málo. Chlápek si sehnal na vrakecu jiný altík. Po výměně s novým regulátorem mu to dávalo na volnoběh asi 14,1V bez zatížení, při zvýšených otáčkách to jemně spadlo na asi 13,9V. Po zatížení světly, topení na 3ku a vyhřívání zadního skla šlo napětí asi na 13,6V, jak na volnoběh, tak při zvýšených otáčkách. Mě fáčko dává asi 14,2V při studeném motoru, po zahřátí asi 13,8V na volnoběh bez zatížení. Po zatížení na volnoběh spadne napětí asi na 13,4V a když zatížím více a na LPG je asi 13,2V, ale pořád to stačí na slušné dobíjení, i když to není žádný zázrak. Přečti si něco v knížkách, nabíjení začíná kolem 12,5V
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
25.5.15, 16:18 |
|
|
sedon
Příspěvky: 19
|
Re: FELA 1.3mpi -test ALERNÁTOR -podívejte se prosím na výsl
Děkuji za odpověď. Baterka je určitě krám. Kupoval jsem ji práve v těch Tatrách od nějakého bači. To ale nemění nic na tom, že je špatný alternátor, ne? Právě jsem chtěl jet koupit dnes novou (Vartu 52aH, 480A), ale řekl jsem si, že změřím ten altec radši. A baterka, co tam je teď, je nějaký 44Ah, 400A slovenský šmejd. Bohužel nemám dílnu ani moc prostorů se v tom vrtat, ale zkusím to ještě vizuelně překontrolovat, očistit, podotahovat atp. Nicméně ten regulátor jsem se koukal, že stojí 85kč. Tak to by nebyla marná investice ani naslepo. Ta baterka se nestačí dobíjet (pokud si ji nenabiji doma), takže hodnota, kolik je na ni "za studena", je docela irlevantní. Řekněme , že je to tak 12,7 až 12,3. (Kdy to už samozřejmě nestartuje). Volnoběh mám v pořádku - co se týče otáček. (Hodnoty altecu jsem psal nahoře). Pokud by nepomohla ta výměna regulátoru, tak pak jak? Za autoelektrikářem na repas? Nebo alternátor ven a dát nový? Mimochodem řemen jsem onehdá dotahoval, tak v tom snad problém nebude.
|
25.5.15, 16:28 |
|
|
varok
Příspěvky: 14803 Bydliště: Havířov
|
Re: FELA 1.3mpi -test ALERNÁTOR -podívejte se prosím na výsl
Pozor, aby jste se nespálil! není tomu tak. Pokud je akumulátor v dupě, má to taky velký vliv na dobíjení. Proto jsem se ptal na napětí na akumulátoru při vypnutém motoru. Jestli je ale 12,3V, tak by měl být ještě OK. Hlavně nesmí být moc pod 12V, jinak už je těsně před smrtí. A otáčky volnoběhu jsem nemyslel přímo napětí, ale otáčky. Může se stát, že má motor špatné, třeba nízké otáčky na volnoběh a hned je o důvod více, aby to nedobíjelo. Regulátor za 85,- kč? nevím kolik stojí dnes, ale tohle asi nebude moc kvalita, ale za pokus to stojí. Regulátor je jen na dvou šroubcích na zadním víků altíku a jeden káblík s konektorem Faston. Ten vytáhněte, odšroubujte ty dva šroubky a vytáhněte regulátor. Uhlíky by měly být alespoň 5mm, jak už jsem psal. Jestli je jeden nebo oba kratší, regulátor vyměňte. Odkud jste? Kolem auta nemusíte zase tak moc tancovat. Stačí jen zkontrolovat, jestli nejsou svorky na akumulátoru špinavé, třeba od takové té bílé sr...y, nebo jinak. Povolte šroub na podběhu, kde je přišroubovaná kostra od akumulátoru a tam to taky musí být čisté. A při 12,3V akumulátoru už vám netočí startér? Jo a ten alternátor, jestli nepomůže výměna regulátoru, tak to už je na vás. Buď dát na repasi asi za 1000-1500,- kč. Nebo koupit nový, cena od asi 1500,- kč od žlutých, origo stojí někde přes 2500,- kč a nebo na vrakáči za asi 500,- kč a výše.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
25.5.15, 16:47 |
|
|
sedon
Příspěvky: 19
|
Re: FELA 1.3mpi -test ALERNÁTOR -podívejte se prosím na výsl
OK. Díky.. Jste moc ochotnej. Kdyžtak se ještě ozvu. Zejtra pozejtří to zkusím vyměnit a uvidíme.. kdyžtak bych se ještě ozval. Jsem z Jižní Moravy. A ta součástka je tohle.. http://www.skodashop.cz/produkty/detail ... 20327.html Taky mi to přijde levný..
|
25.5.15, 17:42 |
|
|
sedon
Příspěvky: 19
|
Re: FELA 1.3mpi -test ALERNÁTOR -podívejte se prosím na výsl
Startér točí, ale málo... už to nechytne. Svíčky jsou nový pár měsícu a záklopku jsem čistil před tak čtyřma letama.. už to malinko lítá, ale pořád je to v normě.. + novej řemen na altíku.
|
25.5.15, 17:45 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
Re: FELA 1.3mpi -test ALERNÁTOR -podívejte se prosím na výsl
pokial sa dobre pamatam, tak magneton 70A ma hlavny problem v tom, ze je na nom debilne skonstruovany diodovy mostik, ktory sa nejakym sposobom (sice som to uz 2x fixoval na znameho filcke, ale uz davno) rozleti a potom nepomoze ani vymena regulatora, lebo niektore vinutia su defakto rozpojene. niekto tu kedysi radil, ze najjednoduchsie riesenie je 70A magneton z felicie hodit do bedne a nahodit tam 70/90A bosch, ktory tymto netrpi, ale dnes to uz nikto takto hrotit nebude.
cize moja rada je: vymenit baterku ak je tamta shit (inac na slovensku baterky pokial viem nepredavame, takze to bude asi nejaky cinsky prebal), ak to nepomoze, tak vymenit regulator, lebo to je za bagatel a ak nepomoze ani to, vymenit diodovy mostik. je to oprava tak na rok - dva, potom odide aj ten novy a bude ho treba menit zas. ale je to lacnejsie a relativne menej pracne ako prehodit cely altik (relativne preto, ze na vymenu diodoveho mostika treba altik rozobrat).
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
25.5.15, 19:08 |
|
|
varok
Příspěvky: 14803 Bydliště: Havířov
|
Re: FELA 1.3mpi -test ALERNÁTOR -podívejte se prosím na výsl
Ještě mohou být jen povolené ty 3 zadní matky na zadním víku altíku. To už by se ale muselo rozebrat altík. To je taky dost častá závada těchto altíků. Ale ať nejdříve tedy zkusí jen nový akumulátor a vyměnit regulátor. A je to VIKA, tak takové ceně se vůbec nedivím.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
25.5.15, 19:17 |
|
|
sedon
Příspěvky: 19
|
Re: FELA 1.3mpi -test ALERNÁTOR -podívejte se prosím na výsl
Moc děkuji. Ale k čemu mi bude vyhodit 1500 za novou baterii, když se nebude stíhat dobíjet? V zimě určitě ne. Nebo od jaké hodnoty se baterie jakžtakž dobíjí? Četl jsem 12,5V. Je to správně? Takže pokud budu jezdit pouze s kvaltem a nebudu používat nic jinýho, než světla, mohl bych být vykrytej. ) (dokud nepříjde zima) Máte ale pravdu, že je to schůdnější řešení, páč ten altík bude na dlouhrj běh.. Těch 13,85V, který mi to vyplyvlo při zatížení a otáčkách je pro dobíjení OK ?
|
26.5.15, 07:47 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|