Autor |
Zpráva |
lantros7
Příspěvky: 125
|
ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203
Prosím o radu ohledně zapojení zapalování na motoru Š1203. Motor používám na malotraktoru,který sem zdědil. Motor při jízdě nechtěl táhnout,a po prohlídce sem zjistil.že je indukční cívka zahřátá na tolik,že nešlo na ni šáhnout. Zkusil sem tam dát cívku z Favorita,a začalo se žhavit kladívko v rozdělovači. Po výměně kladívek v rozdělovači,se závada opakovala,znovu kladívka hořely. Když sem rozdělal regulační relé,tak kontakty byly spečeny,a silně opálené ramínko kde býval jeden z kontaktů. Prosím někoho,kdo má s tímto zkušenosti,zda by mohl poradit. Vložil bych fotografie,ale nevím jak. Díky za rady.
_________________ Forman 1993 781.135 "máte štěstí,že jdu právě kolem"
|
21.6.15, 18:11 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203
Cívku z favorita tam použít nesmíš, spálí ti další kladívka, je moc silná a určená pro ETZ
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
21.6.15, 18:17 |
|
|
jjjano3
Příspěvky: 924 Bydliště: PN
|
Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203
skonrtolovať a premerať dobíjanie, zmerať napätie na baterke... regulačné relé najlepšie vymeniť za polovodičové, teda predpokladám že tam máš už altík. no aj ten mohol odísť. zrejme bolo príliš vysoké napätie v palubnej sieti a teda to by nasvedčovalo tomu čo píšeš
_________________ Felícia 1.9D Golf IV 1.9TDi - ALH Leon MK1 1.9TDi - ASV
|
21.6.15, 19:16 |
|
|
lantros7
Příspěvky: 125
|
Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203
Proč se začala první přehřívat původní indukční cívka? Dá se nějak indukčka přeměřit? Jak přeměřím altík? Altík je asi staršího data,neboť na něm není odnímatelný regulátor.
_________________ Forman 1993 781.135 "máte štěstí,že jdu právě kolem"
|
21.6.15, 20:12 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203
Jak už zde bylo zmíněno tak cívku nemůžeš použít z favorita. Altík nebudete taky z favorita ale např. ze š120 a ten nemá regulátor na sobě ale mimo to je ta krabička co se ti asi přehřála.
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
21.6.15, 20:30 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203
Mimoto 1203 má kostru na + zatímco všechny ostatní auta na zeměkouli na -, takže nějakého toho zakopaného psa bych hledal tam
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
21.6.15, 20:40 |
|
|
jjjano3
Příspěvky: 924 Bydliště: PN
|
Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203
kostra na + ? to mávali staré vozy ale aj 1203 ? ak by tam bolo staré dynamo tak budiž.... ale ak je tam altík jako na š120 tak určite nie zrejme mu to celé fungovalo ale teraz z ničoho nič sa pokazilo treba hladať, merať ... ak máš aspoň digitálny multimeter alebo voltmeter tak môžeš začať, sice neviem ako budeš merať napatie na baterke pri naštartovanom motore ked nejde zapalovanie teda či ten altík dobíja, prebíja. možno kdesi skrat ! pozri a skontroluj káble a izoláciu
_________________ Felícia 1.9D Golf IV 1.9TDi - ALH Leon MK1 1.9TDi - ASV
|
21.6.15, 20:58 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203
1203 konstrukčně vychází z 1202, 1201, 1200, octavia spartak..proto má ukostřené +
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
21.6.15, 21:00 |
|
|
lantros7
Příspěvky: 125
|
Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203
I když jde o motor z Š1203,tak jde pouze o motor,takže nějaké + na kostře mne nemusí trápit. Když bych ho zapojil jako Š105 či Š120,tak nějaké + na kostru řešit nemusím.
_________________ Forman 1993 781.135 "máte štěstí,že jdu právě kolem"
Naposledy upravil lantros7 dne 21.6.15, 22:00, celkově upraveno 1
|
21.6.15, 21:05 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203
Koukal jsem se teď do chytré knížky a vypadá, že po modernizaci v roce 1974 už přešli na ukostření -, takže záleží podle data výroby
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
21.6.15, 21:10 |
|
|
jjjano3
Příspěvky: 924 Bydliště: PN
|
Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203
tak predpokladajme že má altík magneton 14V. ku tomu bolo mechanické relátko s jednou cievkou, teda vnurti bolo len jedno relé samotné ku dynamu bolo vačšie relé a vnutri malo celkovo 3 relátka. takže čo tam máš nahodené ? inak ten odkaz nefunguje, aspoň mne nie. máš nejaké skúsenosti s (auto)elektrikou ? náradie, vybavenie ? merania zvládneš
_________________ Felícia 1.9D Golf IV 1.9TDi - ALH Leon MK1 1.9TDi - ASV
|
21.6.15, 21:49 |
|
|
cuker
Příspěvky: 80 Bydliště: Šala
|
Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203
Kostra je na -,alternátor je 55Ah zo škodovky (ale fungovať bude aj slabší,za predpokladu,že je dobrý).Máš dobré spojenie motor-kostra?
|
21.6.15, 21:50 |
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203
Máš tam cívku s předřadným odporem? Pokud ano, je zapojena správně? Odpor v sérii s cívkou, nebo je zapojená napřímo?
|
22.6.15, 05:37 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6025 Bydliště: Těšnovice
|
Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203
Posli mi foto na marek.reznicek (@) email.cz a koukneme na to. Obecně, nasaď cívku určenou na zapalování s kladívkem(ne favorit), kontakt na cívce 15 je plus a 1 je kladívko, nic víc v tom nehledej.
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
22.6.15, 07:28 |
|
|
jjjano3
Příspěvky: 924 Bydliště: PN
|
Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203
dobrý dotaz padol aj na cievku s predradným odporom. tá je na 8V tuším a pri štartovaní je odpor preklenutý cez relé. inak paralelne ku prerušovaču je zapojený aj kondenzátor altík by som na skúšku prehodil, možno máš doma zo škodovky, starého fáva a dal elektronické regulačné relé. najlepšie ak by sem dal fotky nejaké aby sme sa z toho vysomárili lebo zatial nevieme presne aké diely tam sú použité
_________________ Felícia 1.9D Golf IV 1.9TDi - ALH Leon MK1 1.9TDi - ASV
|
22.6.15, 08:07 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 63 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|