Z alternátoru Magneton 70A se po opravě zakouřilo
Zdravím, mám problém s výše uvedeným alternátorem. Byl funkční demontován z vozu, ale protože měl vydřené sběrací kroužky a skákalo na něm napětí 13,6 - 13,8V v zátěži, rozhodl jsem se pro opravu. Soustružník mi zarovnal sběrací kroužky (ubral cca 0,6mm), byl rozletován diodový můstek, všechny diody proměřeny s výsledkem OK. Diodový můstek správně zapájen na vývody statorového vinutí. Vyměněny uhlíky v regulátoru napětí. Ložiska v pořádku, takže zůstaly původní. Po smontování nikde nic nedřelo a rotor se točil volně. Dnes osazen do auta a po nastartování jsem hned měřil napětí. Bez světel 14,2V a se spotřebičema (světla, větrák) 13,9V takže předpisové hodnoty. Po asi 5 min. chodu, jsem kontroloval jeho teplotu a byla v normě (soudím dle jiného funkčního altu). Po dalších cca 3 min. chodu jsem chtěl zaklapnout kapotu, když se najednou vyvalil z altu kouř
Ihned jsem běžel vypnout motor a do 5 min. byl rozebrán. Nikde není nic seškvařeného ani vypáleného (ale smrdí jak statorové vinutí, tak rotor).
Provedl jsem zatím měření jen na rotoru (nejsem z toho moc moudrý) a tady je výsledek:
mezi kroužky: 3,4Ω
zkrat kroužku na kostru: 6,5MΩ (oba dva)
Nemám teď při ruce pájku, tak nemohu změřit statorové vinutí a diodový můstek, ale možná už to nebude ani třeba.
Není ten alt náhodou už po smrti a kde se stala chyba:?: