Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 20:04



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
 Z alternátoru Magneton 70A se po opravě zakouřilo 
Autor Zpráva

Příspěvky: 112
Bydliště: Č.B.
Příspěvek Z alternátoru Magneton 70A se po opravě zakouřilo
Zdravím, mám problém s výše uvedeným alternátorem. Byl funkční demontován z vozu, ale protože měl vydřené sběrací kroužky a skákalo na něm napětí 13,6 - 13,8V v zátěži, rozhodl jsem se pro opravu. Soustružník mi zarovnal sběrací kroužky (ubral cca 0,6mm), byl rozletován diodový můstek, všechny diody proměřeny s výsledkem OK. Diodový můstek správně zapájen na vývody statorového vinutí. Vyměněny uhlíky v regulátoru napětí. Ložiska v pořádku, takže zůstaly původní. Po smontování nikde nic nedřelo a rotor se točil volně. Dnes osazen do auta a po nastartování jsem hned měřil napětí. Bez světel 14,2V a se spotřebičema (světla, větrák) 13,9V takže předpisové hodnoty. Po asi 5 min. chodu, jsem kontroloval jeho teplotu a byla v normě (soudím dle jiného funkčního altu). Po dalších cca 3 min. chodu jsem chtěl zaklapnout kapotu, když se najednou vyvalil z altu kouř :shock: Ihned jsem běžel vypnout motor a do 5 min. byl rozebrán. Nikde není nic seškvařeného ani vypáleného (ale smrdí jak statorové vinutí, tak rotor).
Provedl jsem zatím měření jen na rotoru (nejsem z toho moc moudrý) a tady je výsledek:
mezi kroužky: 3,4Ω
zkrat kroužku na kostru: 6,5MΩ (oba dva)
Nemám teď při ruce pájku, tak nemohu změřit statorové vinutí a diodový můstek, ale možná už to nebude ani třeba.
Není ten alt náhodou už po smrti a kde se stala chyba:?:


8.10.15, 20:49
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Z alternátoru Magneton 70A se po opravě zakouřilo
fuuu...

toto by som videl na medzizávitový skrat v statore...

pri pájkovaní vinutia na mostík sa mohla porušiť izolácia statora, drôt je lakovaný a keď sa niekde prederie, alebo prepáli je to deštrukčné, pri manipulácii si mohol niekde buchnúť - odreť vinutie, a to potom stačí aj vlhkosť, alebo prach aby to zhorelo...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


9.10.15, 06:19
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Z alternátoru Magneton 70A se po opravě zakouřilo
závada byla v 3 x M5, to je ukostření diodového můstku povoluje se, stačilo demontovat dekl a utáhnout, alternátor je třífázový generátor,

výsledky tvé práce stály za hov..no viz kouřový signál,

žádná chyba nový alternátor :oops: u nás na vrakecu platím pětikilo :wink:


9.10.15, 06:48
Profil

Příspěvky: 112
Bydliště: Č.B.
Příspěvek Re: Z alternátoru Magneton 70A se po opravě zakouřilo
Šroubky 3x M5 byly dotažený.
Ted jsem vyndal statorové vinutí z obalu a nesmrdí. Po spálenině smrdí akorát diodový můstek.


9.10.15, 17:48
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Z alternátoru Magneton 70A se po opravě zakouřilo
silně pochybuji že před opravou altíku byly 3 xM5 OK do plusu tam se nic nepokazíš máš to letované ale třikrát mínus se povolí a pokud ti ty kostry nekostří dobíjení je špatné neo po zátěži žádné


10.10.15, 22:13
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 5 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 64 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz