Dominik176 píše:
Ale nie vážne čo je zlé na štartovaní bez sytiča ked neni chladno.
Akože haha. Pracovní teplota sacího potrubí je klidně 90°C. Pokud si myslíš, že i když není chladno (řekněme 30°C), tak se teplota sacího potrubí udrží na pracovní teplotě po dvou dnech stání, tak si pro mě za mě sytič nedávej. To, že seš celé život zvyklé na motory z traktoru co pálí mazut, jenom odpovídá tomu, že nemáš cit pro motor...
Studenej motor se startuje se sytičem, protože část benzínu kondenzuje na stěnách studenýho sacího potrubí a tedy je chudá směs. Sytič směs obohatí, a tím vykompenzuje tu kondenzaci. Proto se postupně, jak se sání ohřívá, sytič postupně stahuje. Ne, že nastartuju, rozjedu se, a hned ho uplně vypnu. Stejně tak, když je hodně teplo, nemusim dat plné sytič, ale s citem ho dám třeba pul, a podle toho, jak se chová motor, ho stahuju.
Pokud na to nemáš, vykašli se na karburátorový motory a kup si něco se vstřikováním, tam si to jednotka spočítá sama.
P.S. Chudá směs může způsobit podpálení ventilů (stejně jako jízda na nízký otáčky v zátěži/do kopce - "trápení" motoru), nebo třeba podpálení pístů. Vzpomeň si na to, až to budeš rozebirat...