Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 20:38



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 78 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 felda altík 55 vs 70A 
Autor Zpráva

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
Ale já to myslím jinak. Když má baterie třeba 44Ah, startovací proud třeba 400A. Teoreticky by měla baterie dodat těch 44A po dobu 1 hodiny. Je to tak? No a ten startovací proud je špička, kterou je schopen akumulátor dodat po dobu jen pár sekund. Za tu jednu jízdu tam a zpátky se ale musí startovat 2krát. A to už je celkem dost, si teda myslím.
Škodovka: To je ta modrá felina co jsi vyvařoval? To bude asi jedna z těch prvních, že?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


31.12.15, 11:12
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
Instalace 70A z Fabie je poměrně snadná - řemenice pasuje z Magnetonu, jediný rozdíl je ten že má díru na klínek což Bosch nepoužívá, ale ničemu to nevadí. Spodní držák lze nechat původní, chce o to jen vyrobit vhodné rozpěrky z tlustostěnné trubky, v nejhorším z matic a sehnat dlouhý šroub, tuším že se tam hodí M10x140, ale to bys viděl až bys měl alternátor v ruce. Horní napínák je stejný systém, jen je to místo M8 šroub M10 :arrow: zvětšit výšku díry v tom napínacím ramenu od hlavy. El. připojení je trochu jiné, chce to malý faston 2.8mm na kontrolku a M8 silové oko.

Pokud jezdí občas i 40km je 15V skutečně moc, to bys to musel udělat nějak snadno vyndavací... Ale na ty krátký trasy bych 15V absolutně nebál.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


31.12.15, 11:16
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Řeším v podstatě to samé se ségřinou Feldou. Bydlí ani ne dva kiláky od nás a sedí doma s prckem. Jednou za týden se rozhodne k nám jet a podruhé už má smůlu. :D

Felda má SPDS už pár let, to pomohlo hodně. Altík tam byl takový bídný, tak jsem poskládal ze všech altíků co doma byly jeden docela schopný. Co je ale debilita Felicie je to, že kabel od altíku vede do pojistkovky a pak zase zpátky na baterku. Takže altík má na volnoběh 14,4 V (se SPDS) ale na baterce je 13,8 V. U Fáčka mám 14,3 V na altíku a 14,2 V na baterce. Takže jsem natáhl kabel 6 mm2 Přímo od altíku na baterku. Napětí na baterce se zvedlo o 0,1 V. Asi to chce silnější kabel. :D

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


1.1.16, 12:49
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
Pokud to není auto nějakého blázna s hifi aparaturou, zesilovač 1000W, tak i ta 6ka kabel by měla stačit. Podle tabulek by 6mm2 kabel měl zvládnout hravě přes 40A, takže pohoda.
Ano, Felicie to mívají dost debilně vyřešené, navíc někde za pojistkovým panelem to ještě mají nějakou debilní svorkou pocvakané kvůli rozvodu do spínací skříňky. Co jsem opravoval felicie kolem 95 a 96 roku, tak tak byl kabel asi 6mm2 od altíku do interiéru, nějakou svorkou rozvětvený. Jeden kabel asi 4mm2 ke spínačce a asi 6mm2 teprvě do pojistkového panelu a zase asi 6mm2 zpátky na akumulátor. Takže bych se zmavil téhle svorky poblíž pojistkového panelu a napojil to napřímo jako Gokralík. Nejdříve čistě od altíku na baterii a z ní teprve přímo do pojistkového panelu. Z něho až zase napřímo do spínačky.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


1.1.16, 14:20
Profil

Příspěvky: 924
Bydliště: PN
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
ano tento spoj sa nachádza pod priehradkou spolujazdca. má to 1,3 takto a možno aj 1,6 to neviem ale 1,9 nie. ten spoj je vyhotovený lisovacou spojkou kde sú skrútené káble :D presne jako hovorí varok. neviem prečo to takto vyriešili... každopádne nezaškodí ho skontrolovať. určite by sa dal nahradiť a tým pádom ďaší takýto spoj je fuč. neviem jako vy ale ja mám od altíku (70A) natiahnutý kábel prierezu 10 mm2 a ide na štartér. teda aj ten hrubý kábel od štartéru ku baterke má menší odpor :) mali to takto spraviť aj u 1,3 neviem čo im v tom prekážalo

_________________
Felícia 1.9D
Golf IV 1.9TDi - ALH
Leon MK1 1.9TDi - ASV


1.1.16, 16:09
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
Hm, ke startéru jde asi 16ka kabel, možná je to i 25ka, nevím. Napojit to přímo na startér mě nenapadlo, ale taky řešení. Ale určitě bych se zbavil té svorky pod palubkou. To jsou největší ztráty.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


1.1.16, 18:15
Profil

Příspěvky: 924
Bydliště: PN
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
jo asi fávo a niektoré feldy majú 16 mm2 a potom začali dávať 25 mm2 ja mám v 1.9D tú 25 mm2 a prepoj od altíku na štarér bol origo nič som neprerábal :)

_________________
Felícia 1.9D
Golf IV 1.9TDi - ALH
Leon MK1 1.9TDi - ASV


1.1.16, 18:49
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
Právě že naopak. Ve škodách 105-130 a první fáčka měly kabel asi 25mm². Asi od 93 roku začli dávat tenší, asi 16ku kabel a pokračovalo to i do felicií. Diesely jsou něco jiného. Tam je větší a silnější startér, který bere více proudu, proto tam jsou tlustší kabely.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


1.1.16, 19:34
Profil

Příspěvky: 924
Bydliště: PN
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
nene škody 105 - 130 mali 16 mm2 aj fávo malo 16 mm2 aj felda benzín má 16 mm2 okrem 1.9D ktorá mala do r.98 ku štartéru 16 mm2 a od r.98 začali jej dávať 25 mm2. kukal som to v DP :D

_________________
Felícia 1.9D
Golf IV 1.9TDi - ALH
Leon MK1 1.9TDi - ASV


1.1.16, 20:12
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
Hm zajímavé. Vždyť ve starých škodovkách řady 742 co jem vidě a měl jsem 105 byl kabel právě hrubší. I ty starší fáčka měly hrubší kabel ke startéru a kostru. Jedině že by bylo měděné jádro stejné, tedy 16mm² a jen izolace bývala kdysy hrubší. Schválně se zítra podívám v garáži.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


1.1.16, 21:30
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6337
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
Pokiaľ dobre viem tak na meď 16 mm²,je maximalne dlhodobe dovolene prudove zaťaženie okolo 75 A,takže pokiaľ tam nieje 90A altík,tak je to zbytočné. 6mm² -max cca 40A,10mm-max cca 60A.To s tými prepojmi u felicie,to bol fakt extra nápad,neviem aký expert to tak navrhol..

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


1.1.16, 21:33
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 761
Bydliště: Brno
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
Myslíte, že to má teda nějaký reálný význam udělat propojku z altíku na startér kabelem 6mm2?

_________________
Škoda 742 Forever Team ale jezdím žabožroutem


1.1.16, 21:51
Profil ICQ
Online
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9440
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
6mm ne ale 16 uz jo

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


1.1.16, 22:00
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6337
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
To ano.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


1.1.16, 22:05
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
Já osobně bych to jen přepojil alá fávo, tady asi 6kou káblíkem propojit svorku B+ na altíku s + svorkou baterie. Z ní to teprve táhnout do pojistkového panelu, taky asi 6kou káblíkem a ke spínačce už postačí i 4ka.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


1.1.16, 22:15
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 78 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz