Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.10.24, 16:17



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 Napíjate baterku pripojenú, či odpojenú? 
Autor Zpráva
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9434
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: Napíjate baterku pripojenú, či odpojenú?
no mel jenze jakej ?? Ampermetr nebo Voltmetr ??
kdyz uz tak dif´gital - rucickam nejak neverim

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


15.1.16, 20:11
Profil
Pspvek Reklama

   
rejpal

Příspěvky: 18251
Příspěvek Re: Napíjate baterku pripojenú, či odpojenú?
Miliampérmetr nebo mikroampérmetr s vhodným předřadníkem (velký odpor) nebo přímo voltmetr.
Ručičkové přístroje (kvalitní) jsou obvykle přesnější než digitální...


15.1.16, 20:34
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14786
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Napíjate baterku pripojenú, či odpojenú?
V elektro obchodech mívají Ametry už i s předřadníkem. Třeba v hadexu apod. Jestli tam má být Vmetr nebo A metr, to musíš vědět ty. Ametr bývá zapojený sériově se zátěží na výstupu, tedy s akumulátorem, Vmetr paralelně.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


16.1.16, 09:42
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Napíjate baterku pripojenú, či odpojenú?
MNo ja mám takú trafo nabku z Kauflandu, má 6A (ale to je maximum, bežne ide asi do 4A), taká klasika, kde sa rozsvecujú diody podľa toho, ako je nabitá...

Megana nabíjam bežne s pripojenou baterkou, Alfy som sa bál...ale asi to nabijem a bude. Problém by asi nastal, keby nabka nejak kľakne...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


16.1.16, 21:52
Profil

Příspěvky: 14786
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Napíjate baterku pripojenú, či odpojenú?
Výhoda těch plastových nabíječek s LED diodami je ten, že jsou tak hrozně ošizené(samozřejmě kvůli ceně), že má tak nízké výstupní napětí, proto nehrozí zničení elektroniky v autě. Že pořádně akumulátor nenabijí, to už zajímá málokoho. :)

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


16.1.16, 23:45
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Napíjate baterku pripojenú, či odpojenú?
Tak zatiaľ problém nebol, zdá sa, že baterku to vždy nabilo...aj keď poslednou dobou sa mi zdá, že nejak blbne, pretože minule som nechal nabíjať baterku na Megane, večer bola skoro úplne nabitá (svietila diody max a zľahka presvecovala disoda 100%) a ráno už svietila diaoda 100% naplno...ale auto krásne šratovalo, teda baterka nabitá bola.

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


17.1.16, 16:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 459
Bydliště: Valašské Meziříčí
Příspěvek Re: Napíjate baterku pripojenú, či odpojenú?
Zajímavé kolik zvláštních informací k tak jednoduchému tématu :)

Ampérmetry jsou v podstatě nesmysl (proč se montovaly jsem doteď nepochopil), LEDky jsou tak orientační, že je to jen do nouze nejvyšší, trochu zodpovědně nabíjet jednoduchou nabíječkou bez voltmetru si nedovedu představit.

Jednoduchou nabíječku není moc vhodné používat v autě, protože při plném dobití akumulátoru touto nabíječkou může napětí dosahovat až 16V, což elektronika v autě nemusí vydržet. Stejně tak nabíjet akumulátor přes cca 14,5V není vhodné dělat častěji než 1x za 6 měsíců, jelikož to žádný užitek nepřináší a nadměrně se u toho odpařuje elektrolyt. Vyjímka je hluboce vybitý akumulátor, ten se nabíjí vždy do plna.

U "chytré" nabíječky záleží na jaké napětí nabíjí a taky jak je kvalitní, protože málokterý výrobce si troufne garantovat nabíjení aku v autě. Málo kdo ví, že i kvalita proudu má vliv na životnost akumulátoru.

_________________
Škoda Favorit 136 LS r.v.88 minulost
Opel Astra F sedan C16NZ r.v. 93 současnost
Opel Astra F hatchback C16NZ r.v. 93 minulost
Subaru Legacy kombi EJ20 LPG r.v. 95 současnost
Lancia Kappa 2.0 20V VIS LPG r.v. 97 současnost


17.1.16, 18:38
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Napíjate baterku pripojenú, či odpojenú?
Zajímavé kolik zvláštních informací k tak jednoduchému tématu :)



ampermetry se dávají proto aby dobíjecí proud nepřesáhl desetinu kapacity akumulátoru, to se tak všeobecně učí,

jsem nezodpovědný ani na jedné nabíječce nemám voltmetr

že by 16V poškodila elektroniku v autě jsem zatím neviděl, viděl jsem i 18,9V odcházely žárovky, baterka smrděla sirouhlíkem, nebo na dálnici se baterka zdula a syčela jak papínuv hrnec i s párou, ale řídící jednotky přežily,

dobbíjení když padá teplota je podle mě vhodné protože mizí kapacita, nedobíjí se nikdy hodinku protože baterky nejsou trakční a nepromíchají se pak se nabije jen část baterky,

kvalita produ je taky sporná, hodne se prosazují čtyři diody, mi zase učili že je lepší jedna půlvlna se baterka nabíji a půlvna co tam chybí plynuje a odpočívá

požívat více měřáků nejenom voltmer je podle mě velmi dobré nějaké vlnobití v napětí voltmetr vůbec neodhalí, ledka napoví, osciloskop zjistí


18.1.16, 17:03
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 459
Bydliště: Valašské Meziříčí
Příspěvek Re: Napíjate baterku pripojenú, či odpojenú?
slovacek.milos píše:
ampermetry se dávají proto aby dobíjecí proud nepřesáhl desetinu kapacity akumulátoru, to se tak všeobecně učí


Tak třeba Bosch nabíječka 4A s ampérmetrem ocejchovaným čísly 1-7 samozřejě čísla neshodující se s proudem. Co tím zjistíš? A co s tím pak uděláš? Nastavit tam nic nejde. A který automobilový akumulátor poškodíš plným výkonem této nabíječky?

slovacek.milos píše:
jsem nezodpovědný ani na jedné nabíječce nemám voltmetr


Nepochopil jsi mě, taky na nabíječce nemám voltmetr, s jednoduchou nabíječkou používám multimetr abych věděl v jaké fázi nabíjení se nachází, chytrou hlídat nemusím. Ledky jako ty jsem nikdy neměl, než bych se na ně spoléhal tak bych si nejdřív řádně proměřil při jakých napětích která svítí, no kontrolovat to jen připojením dobrou a špatnou AKU a na základě toho prohlásit odpovídá to, tak to od profíka trochu nezodpovědné je, promiň :oops:

slovacek.milos píše:
že by 16V poškodila elektroniku v autě jsem zatím neviděl


To já taky ne, já jsem toho neviděl ještě mnoho, ale netroufám si na základě toho někomu doporučit ať to tak dělá :oops:

slovacek.milos píše:
dobbíjení když padá teplota je podle mě vhodné protože mizí kapacita


V pořádku, souhlasím, taky mám v autě alternátor :mrgreen:

slovacek.milos píše:
nedobíjí se nikdy hodinku protože baterky nejsou trakční a nepromíchají se pak se nabije jen část baterky


Jak se prosím nabije jen část baterky? Promíchání elektrolytu nabíjením do plna není potřeba provádět častěji než po půl roce nic to nepřináší. Znovu opakuju že vyjímku tvoří hluboce vybité AKU, ty se nabíjí do plna vždy.

slovacek.milos píše:
kvalita produ je taky sporná, hodne se prosazují čtyři diody, mi zase učili že je lepší jedna půlvlna se baterka nabíji a půlvna co tam chybí plynuje a odpočívá


Já jsem mluvil o spínaných zdrojích, 50Hz a 50kHz je pro AKU rozdíl. Jinak co si vzpomínám ze školy, tak se dávala jedna dioda jen kvůli ceně, a toto pulsní nabíjení které popisuješ způsobuje drolení desek. Ten přínos si pleteš se střídavým nabíjením a vybíjením malými proudy což způsobuje rozpouštění hrubozrnného sulfátu, fungovalo to tak že se do AKU dodá náboj Q a hned se vybije o 1/2Q, proudy řádově stovky mA, je to energeticky náročné a trvá to dlouho, nevím o tom že by se to někde používalo. Nemůžu si ani vzpomenout jak se tomu správně říká, je to už let...

slovacek.milos píše:
požívat více měřáků nejenom voltmer je podle mě velmi dobré nějaké vlnobití v napětí voltmetr vůbec neodhalí, ledka napoví, osciloskop zjistí


No u trafa s usměrňovačem nevím co by jsi chtěl měřit osciloskopem, nějaká sem tam špička ze sítě to ta baterka ani nepozná, u pulsní nabíječky dejme tomu, ale proč, to má dělat výrobce že :wink: Já používám voltmetr abych věděl na kolik mám nabito, to jsi přece pochopil, tak já tě opravím, LEDka a plynování napoví, voltmetr zjistí :wink:

_________________
Škoda Favorit 136 LS r.v.88 minulost
Opel Astra F sedan C16NZ r.v. 93 současnost
Opel Astra F hatchback C16NZ r.v. 93 minulost
Subaru Legacy kombi EJ20 LPG r.v. 95 současnost
Lancia Kappa 2.0 20V VIS LPG r.v. 97 současnost


18.1.16, 19:06
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Napíjate baterku pripojenú, či odpojenú?
Jak se prosím nabije jen část baterky?

mi příšel borec vyprávět story z nového školení o baterkách a tam jim borec povídal že když nabíjíš baterku tak nabiješ třeba jen její část 1O cm od vrchu a spodní část je nenabytí nebo málo nanbýté protože se elektrolit nepromíchává až za delší dob u tak nějak jsem to pochopil,

pak tam tuším píšeš o kvalitě proudu ten prověří jedině osciloskop nikdy voltmetr, viděl jsem třeba pamětový osciloskop a kontrola proudu z altíku, všechno z toho vzčetl kvalitu diod, jiskření, fáze, vše na fotkách, spousty věcí co baterkám neprospívá

ten maník mě učil měřit i lediodovou zkoušečkou že jak uvidím nějaké pomrkávání při měření hned po tom jít, a třeba jak jsem psal baterka pod zátěžákem ok i když jsem ji podržel, na té nové nabíječce s těma letkama co mám tak ok, a máme takový orientační měřák na baterku a nabíjení a tam to napsalo faul


18.1.16, 19:41
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Napíjate baterku pripojenú, či odpojenú?
slovacek.milos píše:
http://exit.srovnanicen.cz/produkt/2061285319/?z=1&p=1&o=1&a=1

dnes mi přivezli toto, zatím spokonjenost budu ji využívat pozná na kolik je baterka nabitá což neumím mám jen reftaktometr,

zkoušeli jsme špatné baterky nové baterky a ten za ty prachy třeba šmejd to rozpoznal,

záruka dva roky tak bude makat

a boška pujde do feldy :wink:


.........................................................................................................................................................................

takže s nabíječkou jsem velice spokojený je fakt že ampermetr navíc když se nendá nic změnit je nanic, lediody jsou perfekní zdálky vidím jak na tom baterka je, nemusím se k baterce přibližovat a něco měřit,

jak svítí baterka ok mohu nabíjet druhou tak jsem prostě ráno zapl baterku a druhý den vypl,
záruka dva roky cena malá tak at pracuje holka od rána do večera :oops: ještě jsem přikoupil z lídlu takový ledkový měřák ten sice mám alae na lídlovce jsou u ledek napsány volty, stál 8O kaček a dobré měří baterku start a dobíjení, připnu mám počáteční přehled vidí i zákazník že si nedělám kozy a OK :wink:


21.1.16, 15:24
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Napíjate baterku pripojenú, či odpojenú?
Tiez som kupil tu srandu (orientacny merak) v Lidli..ale merak je merak..ale v primcipe to funguje,na Alfe to ukazalo napolovicu nabite a tak aj bolo,po pripojeni nabky 50%...za ru nabku som dal cca pred 10 rokmi 350 Skk...som meral na Alfe napatie pri nabijani..nejak 14,2 V...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


21.1.16, 18:56
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: Napíjate baterku pripojenú, či odpojenú?
Ten lidl měřák mám taky :-D

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


21.1.16, 20:02
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Napíjate baterku pripojenú, či odpojenú?
Ale ešte k veci, nabil som tu baterku na Alfe s pripojenou RJ, aj keď teda Špagetožrúti mi to dosť sťažili, pretože priamo na póle baterky je pripevnená akási poistovka...ale šlo to....
Meral som napätie pri nabíjaní a bolo tesne do 14V, tak to azda RJ prežila...pravdu povediac, ani som neskúšal...ale asi ani baterka v Alfe nebude úplneže najlepšia, keď sa tak vybila...podľa toho orintačného meráka nabíjanie dobre funguje aj na Megači (tam mi ale svietia 2 diody), aj na Alfe (1 dioda)...ale ono to bude asi spojené aj s týmm ako je na tom baterka, pretože na Megane som meral dobíjanie s úplne nabitou baterkou a na Alfe s polo vybitou...ale zaujímavé aj bolo, že na ALfe s polonabitou baterkou po vypnutí motora baterka ukazovala 13,2 V (tá prvá dioda toho Lidl meráka)...

Fotos:
http://ferrari1.rajce.idnes.cz/Baterky

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


21.1.16, 22:03
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Napíjate baterku pripojenú, či odpojenú?
[quote="ferrari"]
až budeš spravovat třeba pět aut za den a zjištovat proč nestartujou budeš mít k dispozici všechny měřáky tak se budeš furt něčemu učit a rozum ti často zůstane stát :oops: elektrika je o měření ale pokud vykonává práci je to kolikrát na mašli kde je chyba :wink:


21.1.16, 22:41
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz