Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 08:13



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Octavia I.-kolísaní teploty chladícího okruhu. 
Autor Zpráva
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek Re: Octavia I.-kolísaní teploty chladícího okruhu.
Vím že je to mimo téma, ale na kolik ty svíčky vyjdou? Zkoušel to někdo "nabastlit" na Feldu? Docela by se mi líbilo kdyby topila hned po nastartování aniž bych trápil motor. (Elektroniku bych si pořešil, to není problém.)


29.1.16, 08:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6343
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Octavia I.-kolísaní teploty chladícího okruhu.
Miloši-ty pro ohrev vody maji vyšší napetí.. napetie tam bude len také,aké tomu dodá baterka a alternátor.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


29.1.16, 08:51
Profil Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Octavia I.-kolísaní teploty chladícího okruhu.
alternátor má mít nad 14 voltů a len také tam dostaneš, pokud je napětí nízké tak ti klesne kapacita alternátoru která se zobrazuje na základě DF řj motoru v procentech a žhavky nepojedou třeba vůbec, ale i tak když vemeš žhavič na 11 V tak se dřív rožne jak na 14V a když skoušíš rychložhavič na 5V tak je ve četvrté vteřině třeba 12OO kč v pr...... :oops:


29.1.16, 09:23
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6343
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Octavia I.-kolísaní teploty chladícího okruhu.
To je jasné,ale tieto žhaviče nemajú napätie nijak regulované,jediná vec,je že so zvyšujúcou teplotou žhaviča stúpa jeho vnútorný odpor,aby nedošlo k pretaveniu.bud su zapnuté,alebo nie,rj spína kostru na relé,to zopne napajanie žhaviča.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


29.1.16, 09:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Octavia I.-kolísaní teploty chladícího okruhu.
co myslíš pojmem tieto žhaviče co tojsou za žhaviče

do topení se dávají jak žhaviče tak ohřivače, a ohřivač se chová podobně jak žhavič, stalo se mi že jsem kvůli ceně dal v akci velmi levné žhaviče namontil a super start na brnk pak jsem je účtoval a :shock: ohřivače vody, při výběru jsem čuměl po ceně, co vím tak ty ohřivače tam má borec skoro čtzři roky a běžný žhavič febi ti vzdrží třeba jen dva roky :oops:


29.1.16, 10:36
Profil

Příspěvky: 46
Bydliště: Martin
Příspěvek Re: Octavia I.-kolísaní teploty chladícího okruhu.
To pretavenie žhaviča si myslím by bolo problémove keďže podľa všetkého je v priamom styku s chladiacou kvapalinou,inak si neviem predstaviť prestup tepla medzi žhavičom a kvapalinou,takže dochádza k prirodzenému ochladzovaniu žhaviča.Najdôležitejšie bude momentálne napätie na svorke DF pre spínanie jednej,dvoch alebo troch žhavičov naraz aby sa predišlo vybitiu akumulátora.Môj názor je, že jediný signál k vypnutiu žhavičov je pokles napätia a teplota vody.Pri poklese napätia(napr.voľnobeh) sa žhaviče odpoja a pri zvýšení napätia(jazda) sa opäť zapoja až do dosiahnutia požadovanej teploty motora.
Obrázek

_________________
Škoda Forman 1,3 LX, 43 kW, r.v.1993
Škoda Felicia, 1,3 GLXi, BMM, 50 kW, r.v. 1996
Škoda Octavia 1,9 TDI GLX, 66 kW, r.v. 2000

http://mojafelda.blogspot.sk/


29.1.16, 16:35
Profil Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Octavia I.-kolísaní teploty chladícího okruhu.
ten žhavič nemusí být vůbec ochlazován, já nechal svítit žhavič několik dní, ten vzdrží, ruchložhavič ne ten se zkouší max dvě vteřiny pak schoří,

v tomto článku si nás naučil že základní stavební kámen pro topení naftových motorů do vody nebo s topným PTC čánkem je ALTERNÁTOR

ted najdi co to je PTC fábia sdi a jak funguje :wink:


29.1.16, 16:48
Profil

Příspěvky: 46
Bydliště: Martin
Příspěvek Re: Octavia I.-kolísaní teploty chladícího okruhu.
Nebolo to vo forme učenia,tak isto som si to len naštudoval :D Čo sa týka "fóbie" a jej systému kúrenia, o to nejako nejavím záujem kedže je to mimo môjho záujmu :D
Ale ja by som si niečo prečítal o tom čo si sem zavesil ty,ako funguje ten vyhrievaci článok u tej 75 kW http://www.skoda-dily.cz/eshop/06a12111 ... u-1-6.html
slovacek.milos píše:
hlavně že už víš že má termostat topné těleso které zajištuje jeho přesnou funkci na základě hodnot čidla teploty

_________________
Škoda Forman 1,3 LX, 43 kW, r.v.1993
Škoda Felicia, 1,3 GLXi, BMM, 50 kW, r.v. 1996
Škoda Octavia 1,9 TDI GLX, 66 kW, r.v. 2000

http://mojafelda.blogspot.sk/


29.1.16, 17:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9441
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: Octavia I.-kolísaní teploty chladícího okruhu.
fatal píše:
Vím že je to mimo téma, ale na kolik ty svíčky vyjdou? Zkoušel to někdo "nabastlit" na Feldu? Docela by se mi líbilo kdyby topila hned po nastartování aniž bych trápil motor. (Elektroniku bych si pořešil, to není problém.)


http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n ... 19892.html

potrebujes 3 kusy

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


29.1.16, 18:18
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Octavia I.-kolísaní teploty chladícího okruhu.
[quote="muco"]ako funguje ten vyhrievaci článok u tej 75 kW http://www.skoda-dily.cz/eshop/06a12111 ... u-1-6.html

termostat samostatně nepacuje tak aby ti ručička nehnutě stála na dvanácté hodině,

řidící jednotka motoru spíná vyhrievaci článok a ten nalhává termostatu teplotu a nutí ho ke správnému výsledku :oops:


29.1.16, 18:32
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6343
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Octavia I.-kolísaní teploty chladícího okruhu.
[quote="muco]môj názor je, že jediný signál k vypnutiu žhavičov je pokles napätia a teplota vody...[/quote]
Ver tomu že nie len to.Takže nejde to,resp vypína pri: teplota vody nad 70°,vzduch nad 5°,vadný alternátor,napätie baterky pod 9V,otáčky pod 875/min,štart behom posledných 10 sekúnd,vadný snímač teploty vody,alebo teploty nasavaneho vzduchu,zátaž alternátora nad 45%.Na voľnobeh sa to nevypne ani pri zapnutých všetkých svetlách a ohreve zrkadiel a skla.Alternátor tam je 120Ah. Vag 01,merané hodnoty,16,tam sa to dá pekne odsledovať.Octavia,golf 1.9Tdi.
A sú tam žhaviče,nie ohrievače,skúste si ich napojiť 'nasucho'. Nepísal som že sa pretavia,ale napísal dôvod prečo sa nepretavia.Zapojené sú cez poistku 50A nad baterkou.Jeden žhavič berie po nažhavení okolo 15A,pokiaľ sa dobre pamätám.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


29.1.16, 19:27
Profil Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Octavia I.-kolísaní teploty chladícího okruhu.
.Octavia,golf 1.9Tdi.
A sú tam žhaviče,nie ohrievače,skúste si ich napojiť 'nasucho'

svíčka pro ohřívač vody BERU pro motory TDi pozadovany pocet kusu: 3
napětí [V]: 12
intenzita elektrického proudu [A]: 14

a když je napojím na sucho stane se co ?


29.1.16, 19:55
Profil

Příspěvky: 46
Bydliště: Martin
Příspěvek Re: Octavia I.-kolísaní teploty chladícího okruhu.
S tým "nasucho" som to nepochopil ani ja :( V prostredí v ktorom majú pracovať je ďaľších X faktorov, ktoré zabraňujú ich pretaveniu aj keď si neviem predstaviť ako by sa vlastne dali pretaviť ak to nebudem robiť samozrejme doma na pongu 8)

_________________
Škoda Forman 1,3 LX, 43 kW, r.v.1993
Škoda Felicia, 1,3 GLXi, BMM, 50 kW, r.v. 1996
Škoda Octavia 1,9 TDI GLX, 66 kW, r.v. 2000

http://mojafelda.blogspot.sk/


29.1.16, 20:05
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 46
Bydliště: Martin
Příspěvek Re: Octavia I.-kolísaní teploty chladícího okruhu.
slovacek.milos píše:
muco píše:
ako funguje ten vyhrievaci článok u tej 75 kW http://www.skoda-dily.cz/eshop/06a12111 ... u-1-6.html

termostat samostatně nepacuje tak aby ti ručička nehnutě stála na dvanácté hodině,

řidící jednotka motoru spíná vyhrievaci článok a ten nalhává termostatu teplotu a nutí ho ke správnému výsledku :oops:


Tak toto som nepochopil. Čo je ten "správny výsledok"?

_________________
Škoda Forman 1,3 LX, 43 kW, r.v.1993
Škoda Felicia, 1,3 GLXi, BMM, 50 kW, r.v. 1996
Škoda Octavia 1,9 TDI GLX, 66 kW, r.v. 2000

http://mojafelda.blogspot.sk/


29.1.16, 20:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6343
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Octavia I.-kolísaní teploty chladícího okruhu.
Nasucho-tj.bez vody.V niektorom príspevku vyššie sa miloš pýtal,či je to žhavič,alebo ohrievač.Pokiaľ žhaví je to žhavič,ohrievač sa v tomto prípade nazýva ten hlinikovy diel v ktorom je to namontované.Miloš,ešte otázka,čo a kde je ten tvoj rychložhavič?

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


29.1.16, 20:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz